Kun miestä ei huvita mikään. - Parisuhteet

Destinova

Otsikko saattaa ehkä johtaa harhaan, mutta tämän keskustelun pointti on se, että haluaisin tehdä poikaystäväni kanssa paljon asioita, mutta häntä ei tunnu huvittavan mikään. Yleensä kommentti on, että "no tee niitä juttuja vaikka kavereides kanssa", mutta kun joitakin asioita haluaisin tehdä ja kokea juuri hänen kanssaan.

Esimerkkejä. Haluaisin mennä kultani kanssa veneilemään (meillä kun on vanhemmilla oma vene, jossa mahtuu myös nukkumaan), mutta hän sanoo vain, ettei ole koskaan oikein innostunut veneilystä. Minä taas kuvittelen, kuinka romanttisesti ajelemme ilta-auringossa veneellämme jonnekin kauniiseen paikkaan, otamme ankkuroituamme muutaman siiderin ja rakastelemme siellä veneen keinuessa ja aallokon liplattaessa veneen kylkeen auringonlaskun aikaan.

Haluaisin mennä hänen kanssaan Särkänniemeen (ei pidä laitteista) ja kuntosalille (ei ole rahaa ja ei muutenkaan huvita) ja muuten vain tehdä kaikkea hauskaa. Joihinkin asioihin olen saanut hänet suostumaan ja onhan siellä veneelläkin kerran käyty (ei tosin ihan niissä tunnelmissa kuin edellisessä kappaleessa toivoin), mutta ei tuo mies ole vaikuttanut kovin innostuneelta mistään.

Onko teillä kokemusta? Mitä tahtoisitte poikaystävänne kanssa tehdä, mutta hän ei vain innostu/suostu? Pitäisikö sitten "tyytyä" vain kavereihin vai "pakottaa" hänet mukaan erilaisiin juttuihin? Keskustelua aiheesta.

Sivut

Kommentit (16)

Manda

moikkis miten minusta tuntuu että meijän poika kavereissa on samaa...mun jätkä on ihan saman lainen viihtyy paremmin sisätiloissa oli sitten kesä tai talvi, tietokoneen ääressä kun lähtisi minun kansaani minnekkään(joskus kumminkin innostuu mutta silloin se yleensä johtuu siitä että tulee väärinkäsitys tai hän muuttaa mieltään, joka minua häiritsee aika lailla) musta tuntuu että miehet on just sellasii et ne tekee just niinku niistä tuntuu ja varsinkin mun mies osaa hyvi ovelasti muuttaa mieltään just kun luulin että hän tulee minun kanssani tekemään jotain esim kauppaan ja se joskus kirpasee todella ja hän sen kyllä tietää mutta luulen että mä niinku elän haave maailmassa hetken ja se nostattaa tunne tilaani liian ylös ja hä'n sen sitten kaataa nopeasti maan pinnalle(en syytä häntä siitä mutta joskus todella ärsyttää :cry: , mutta jokaisella han on oma vapaus valita enkä ajo/pysty ketään pakotaan) joo et tälläst meillä..
ps. kyse on siis varmaan aika normaalista asiasta ja tämän on aika iso juttu välillä meidän välillämme..niinkuin se että hän on aika ujo ja minä taas en...monta kertaa siitä kin vetänyt minun tunnelmani alas...mutta se ei asiaa muuta että kunnioitamme toisiamme ja todella rakastetaan(en ole missään nimessä menettämässä toivoa meidän suhteen) :wink: :P

SooZ

No mulla oli tuon suuntaisia ongelmia edellisen suhteen lopussa, tosin nyt kyllä ymmärrän miksi ei mies silloin mukaan lähtenyt mihinkään..

Anyway, inhottava tilanne kyllä. Asiasta kannattaa kysellä, miksi mikään ei tunnu kiinnostavan ja olisiko jotain mitä mies haluaisi tehdä? Kertoa että sinulle olisi tärkeää että tekisitte asioita yhdessä, tosin ei pidä painostaakaan.

Itse en varmaan pidemmän päälle jaksaisi ihmistä joka ei mihinkään lähtisi mukaan. Mutta jokainen tekee omat ratkaisut. Eiväthän ne kaveritkaan huono vaihtoehto ole todellakaan :)

Murehtija

Hmm...En halua kuulostaa negatiiviselta mutta ei ehkä kovin hyvältä näyltä. Me ei exän kanssa tehty juuri koskaan mitään yhdessä ja näin jälkeenpäin olen tajunnut että meillä ei yksinkertaisesti synkannut, miten me oltas voitu tehä mitään yhdessä kun kumpikaan ei koskaan ollut oma itsensä?

En tiedä onko sulla nyt näin mutta kyllä sitä pitäis pystyä tekemään yhdessä kaikkea jos toisesta tosissaan tykkää. Oletko puhunut hänelle asiasta? Mutta sitten taas toisaalta on pareja jossa molemmat tekee niitä omia juttuja ja sitten yhdessä tehdään niitä yhteisiä juttuja. Esim. veljeni kulkee ralleissa omien kaveriensa kanssa ja hänen kihlattunsa käy talleilla. Ei niillä ainakaan ole koskaan mitään valittamista...MUTTA kyllä ne yhdessä tekee aina jotain, käy Keskisellä tai ulkona syömässä, ens viikonloppuna ne on menossa Särkänniemeen jne.

Suoraansanottuna aika huolestuttavaa jos poikaystäväsi ei koskaan halua tehdä mitään yhdessä...

mira

mulla on aikalailla sama homma.
jos halun mennä jonnekkin niin ei varmasti lähetä mutta kun herra haluaa niin totta kai sitä mennään. kulta ei oikeen tunne mun kavereita (ja yhdessä ollaan oltu yli 2 vuotta ja kohta asuttu vuosi saman katon alla virallisesti) ja minä tunnen kaikki sen kaverit.
sun täytyy ottaa asia puheeksi, ja uskon että oot sen tehny jo, montaki kertaa..?

onko mitään asioita mitä te teette yhessä?
jos te vaikka meette esimerkiksi vaikka kauppaan, ja jos tykkäät liikkua pyörällä/kävelemällä niin jättäkä auto ja menkää jollain muulla. (jos teillä ei oo niin kauhean pitkä matka).

Jzzu

Meillä on kullan kanssa myös aika eroavat kiinnostuksen kohteet.

Ei toi ole miulle ollut oikeestaan mikään ongelma sillä saan kyllä kavereitten kanssa tehdä sellasia juttuja mitä tiedän että kulta ei innostu tekemään, samoin kun kulta touhuilee omine kavereineen sellaista mikä minua ei kiinnosta.

On meillä tietenkin omat juttumme mitä tehdään ihan kahdestaan ja joista molemmat tykkää ja mitä on kiva tehdä nimenomaan ihan kaksin.
Kullan kanssa laitellaan ruokaa yhdessä, katsellaan elokuvia, tehdään lenkkejä, saunotaan ja muuta tommosta.
Omien kavereitteni kanssa mie käyn ulkona ja kiertelemässä kauppoja ja kulta tekee omiensa kanssa "poikien juttuja" kuten pelaa ja laittaa autoja tms.

SunLion

Musta on kyl aika hälyyttävää jos teillä ei ole mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Toki aina on niitä tyttöjen juttuja ja poikien juttuja...Ja omat harrastuksensa kullakin, mutta jos mikään sama ei kiinnosta niin aika vaikeetahan siinä on vapaa-ajan puuhaa keksiä.

Destinova

Hmm no. On meillä jotain sellaisia yhteisiä juttuja. Varmaan. Tai no yleensä ne yhteiset jutut ovat sellaisia, että kulta menee poikien kanssa pelaamaan vaikka futista, ja minä istun siellä kentän laidalla yksin. Kulta ilmeisesti kuvittelee, että se on minusta kovinkin hauskaa, mutta minä haluan vain olla hänen kanssaan. Eipä se oikein muuten onnistu kuin tunkemalla mukaan.

Kyllähän meillä sitten on näitä "koti-iltoja" (joko hänen tai minun vanhempien luona, koska emme vielä asu yhdessä), jolloin saunotaan ja katsellaan leffaa yms. Ne ovat kyllä ihania. Yhdessä lähdetään yleensä myös ulos viihteelle, koska meillä on lähestulkoon yhteiset kaverit. Olen huomannut, että usein istutaan iltaa jossain kultani kaverin luona, missä olenkin sitten ainoa tyttö porukassa, enkä edes pane pahakseni.

Luulen, että minussa on ainakin se vika, että tahtoisin tehdä kultani kanssa ihan kaiken. Shoppailla ja lenkkeillä ja vaikka mitä muuta. :D Ehkä sitä nyt ei tarvitse ihan kaikkea sentään tehdä yhdessä, vaikka olenkin sellainen, että yritän tunkea mukaan joka paikkaan.

Ja kyllä, olen ottanut puheeksi useampaan otteeseen sen, että pitäisi tehdä jotain juttuja yhdessä. Jotain juttuja, jotka olisivat vain meidän kahden. Ei vain ole oikein löytynyt mitään sellaista vielä. Ja yleensä jos ehdotan jotain, on vastaus juurikin se, että "mikset voi omien kavereides kanssa tehdä sitä ja tätä".

Muru1

Viimeksi toissapäivänä sanoin poikakaverilleni että meidän pitäisi keksiä joku "meidän juttu", ollaan oltu 2vuotta yhdessä mutta silti mennään ja tullaan melkein ominemme.
Emme käy yhdessä missään, 3kertaa leffassa ja kerran Tallinnassa olemma käyneet yhdessä, 2vuoden aikana!!
Kotipaikkakunnallani ja poikaystävän tutulla (molemmat n.200km päässä) olemme virailleet säännöllisen epäsäännöllisesti mutta siihen se sitten jääkin. Toki arkihommat ja sen puitteissa yhteiset jutut kuuluvat asiaan mutta ei mitään sellasta mikä olisi jotain ainutlaatuista meidän kahden välillä. Mulle se olisi ihan sama vaikka käytäis jossain nähtävyyskohteessa tai kylpylässä, kunhan vaan käytäis yhdessä jossain. Ahdistaa se että muut kaverit touhuaa poikakavereittensa kanssa vaikka mitä ja niillä on yhteisiä menoja ja suunnitelmia. Meillä ei mitään. Ollaan vaan ja kotona päivästä toiseen, toki pidän koti/leffailloista varsinkin näin syksysin mutta vaihtelu arkeen piristäisi varmasti meitä molempia ja suhdettamme.. Aikoinaan haaveilin poikaystävästä josta saisin inspiraatiota mm. lenkkiseurana ja muuhun. Mutta tähän mennessä olen saanut yksin lenkkinä taittaa, vieläkun olen muuttolintu pojan kotikaupungissa niin en tunne oloani erityisen kotoisaksi, enkä edes tiedä haluaako/huomaako poikaystäväni tähän asiaan mitenkään vaikuttaa..

annanna

Saman kaltaisia onkelmia löytyy tältäkin suunnalta. Ollaan oltu poikaystäväni kanssa yhdessä 2vuotta ja vaikka vietämmekin paljon aikaa yhdessä niin sekin aika kuluu useimmiten kotona televisiota katsellessa. Jos ehdotan, että menisimme jonnekin poikaystäväni lähes aina tyrmää idean suoralta kädeltä. Syy on mikä milloinkin. Lisäksi tämä kyseinen herra on melko saamaton tapaus. Nyt se on alkanut ottaa oikein tosissaan päähän kun toinen ei saa aikaiseksi mitään. Kauan aikaa olen jo miettinyt suhdettamme ja sen tulevaisuutta. Monet läheiseni miettivät, että miksi enää ylipäätänsä olen poikaystäväni kanssa. Syynä on se, että kun olemme kaksin hän on kuitenkin todella ihana ja huomaavainen minua kohtaan. Vaikka minulla usein paalaakin hermot poikaystävääni, niin ne asiat unohtuvat heti kun olen hänen kanssaan yhdessä. Tosin tätäkin on jatkunut jo sen verran pitkään, että se imee minusta kaiken energian.

nenwe

voivoi. täällä ollaan samoilla linjoilla. poikaystäväni kanssa teemme todella harvoin jotain kahdestaan. itseasiassa ei juurikaan koskaan. tuntuu että aina mukana on lauma yhteisiä ystäviämme.

kultani on täysin koukussa autojensa värkkäämiseen ja tietokoneella hän voi viettää montakin tuntia putkeen. ja siinä sitten tunnen itseni täysin unohdetuksi. muuten meillä synkkaa loistavasti, mutta yhteistä, kahdenkeskeistä tekemistä ei seksin lisäksi tunnu löytyvän :?

annu

Jos ei tee oikein mitään (seksiä lukuunottamatta) yhdessä kumppaninsa kanssa, tulee mieleen, ettei parilla ole mitään yhteistä eikä siis oikeastaan syytä olla yhdessä. Seksi ja/ tai vierekkäin nököttäminen telkkaria katsellen ei tunnu riittävältä syyltä seurustella.

Jos sitten on kaiket hetket yhdessä ja tekee kaiken kumppanin kanssa kahden, tuntuu, ettei ole omaa elämää lainkaan. Missä omat kaverit ja omat kiinnostuksen kohteet, jotka ei liity kumppaniin mitenkään?

Pitäisi löytää se kultainen keskitie. Tietyt asiat on "meidän juttuja" ja tietyt sitten niitä omia. Kaikkien kavereiden ei tarvitse olla yhteisiä eikä kaikista toisen suosikkitelkkariohjelmista tartte tykätä. Kompromissejä on hyvä osata tehdä, siten säilyttää sekä kumppanuuden että itsensä.

aada
Destinova
Haluaisin mennä kultani kanssa veneilemään (meillä kun on vanhemmilla oma vene, jossa mahtuu myös nukkumaan), mutta hän sanoo vain, ettei ole koskaan oikein innostunut veneilystä. Minä taas kuvittelen, kuinka romanttisesti ajelemme ilta-auringossa veneellämme jonnekin kauniiseen paikkaan, otamme ankkuroituamme muutaman siiderin ja rakastelemme siellä veneen keinuessa ja aallokon liplattaessa veneen kylkeen auringonlaskun aikaan.

Tollasta mä haluaisin myös! :) Ja miljoonaa muuta romanttista asiaa.. Jotain oon saanu jo kokeakin, ja kulta onneks tietää mistä haaveilen vielä.. :)

joker

Ihminen toimii vähiten innokkaasti pakosta. Vapaa-ehtoisuudesta kaikki lähtee. Siirrä pallo hänelle ja odota kunnes hän pyytää tehdä jotakin. Emmi ensin, mutta suostu kuitenkin - mikäli tekeminen miellyttää sinuakin.

Mies voi kärsiä kausiluontoisesta masennuksesta sekä stressistä.
Itsehän tunnet hänet paremmin, joten älä kysy meiltä, vaan häneltä.

Annie the Pooh

Meillä on menossa ilmeisesti kuiva kausi. Tuntuu, että mitään ei tehdä yhdessä, iltaisin jompi kumpi on koko ajan koneella ja toinen kattoo telkkaa. Ei puhuta, mikä taas harmittaa minnuu ihan suunnattomasti. Mutta joskus tuntuu, että sitä ei edes kiinnosta kuunnella minnuu. Viime viikolla koetin selittää kolmeen otteeseen jotain asiaa, kaksi kertaa se keskeytti miut ja sitten kerran puhelin. Eikä se kertaakaan pyytänyt minnuu jatkamaan sitä asiaa mitä olin selittämässä. Sit tuli vähän olo, että no enpä mie viiti siulle mitään kertoa kun ei kerta kiinnosta.

Mutta en mie voi häntä siitä pelkästään syyttää, olen ollut itsekin todella väsynyt viime aikoina. Sitten en ole ollut kauhean sosiaalinen ja hän on reagoinut siihen silleen, että antaa todella kipakoita vastauksia jos jotain sanon. Sitten en sano, jos toinen ei voi muutakuin tittuilla.

höppänä

No minä ja mun poikaystävä ei tehä paljon mitään yhessä :( oon koittanu sille ehotella vaikka mitä mutta ei se oo kiinnostunu mistään. Kavereittensa kanssa on mielummin kuin minun ja näkemisestä voi kestää jopa sen kuukauven!! :/ ei tämmöstä tosiaankaan jaksa enään kauaa.. oon outellu että se ehottas jotain mutta ei.
nähään aina sillon tällön kaupungilla kahestaa tai sit se käy meillä... seksi kyllä sujuu mutta ei mikään muu näytä enään sujuvan :(
Tuntuu että mulla ei olisi enään mitään väliä sen elämässä... :(
Kyllä se sanoo rakastavansa minua ja aina kun oon ehotellu että ei meiän juttu mene hyvin ja vihjaillu erosta niin on vaan sanonu että ei taho erota... :/
Oispa kaikki hyvin.. tämä poika on minulle kaikki kaikessa ja toivosin että se ymmärtäs kuinka tärkeä hän on :( en tahtoisi jättää mutta alkaa tuntua että on pakko.. vaikka toista rakastas kuinka paljon tahansa mutta kun ei suju...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat