Vaikeeta on... - Parisuhteet

Famous

Tuosta tuli mieleen myös oma tilanteeni.Petin poikaystävääni miehen,jonka kanssa meillä oli seksisuhde.Oikeastaan se oli jopa puolisuunniteltu juttu!En ole kertonut tuosta enkä aiokaan.Rakastan (luulen) poikaystävääni,mutta silti tuota "exääkin" kohtaan on joitain tunteita.Joskus aikoinaan tuo ihminen merkitsi todella paljon,mutten kestänyt sitä epävarmuutta enää.Halusin enemmän kuin pelkkää panemista..Mutta nyt ollaan tälläisessa tilanteessa.
En tiedä olisiko mies halunnut kuitenkin enemmän silloin.En usko,mutta nykyiset puheet aina välistä antaa ymmärtää vähän muuta.Mutta aivan sama..Kaikkein häpeällisintä tässä on se,että en edes kadu tuota pettämistä.Poikaystävä on todella hyvä mulle jne.Mutta aina välillä ahdistaa,kuvittelen miten villiä sinkkuelämää voisin viettää ilman sitä!En pysty olemaan ajattelematta millaista elämä olis ollu jos en olisi vielä tehnyt tuota radikaalia seurustelupäätöstä.
Tuon vakipanon kanssa tilanne oli omasta mielestä aika sekava,joten katsoin silloin parhaaksi lopettaa tollasen,väleissä kuitenki ollaan.

Sivut

Kommentit (20)

Famous
gollum
Famous
Omaa tilannetta vähän vaikeuttaa se,etten tiedä mitä haluan.Tämä on jo aika arkea,näen poikaystävääni aina vkonloppuisin (asutaan eri paikkakunnilla),joten yhteistä aikaa ei niin ole.Joka päivä tosin ollaan yhteyksissä jne.Mutta itse haluaisin viettää myös vkonloppuja ilman häntä.Ja niin toki teenkin,tekee se mut sitten itsekkääksi tai ei,vapauttani en aio menettää.Tiedän myös sen,että jos laittaisin suhteen tauolle,jättämisestä puhumattakaan,olis mies parka aivan hukassa koska mä oon sen koko elämä.En uskalla edes ajatella millaiseen kuntoon se siitä joutuis..

Toi ei oo kyllä todellakaan oikee syy olla jätkän kanssa, se ansaitsee jonkun joka rakastaa sitä ihan yhtä paljon. Mun mielestä törkeetä säälistä roikkua toisessa kiinni. En mä millään pahalla, mutta kyllä mua ihan ärsyttää sun poikaystävän puolesta. Oikein ois jättää se, kun et siitä välitä... [siltä ainaki mulle siis kuulostaa]

Tekstistä tosiaan saikin kuvan etten siitä välitä,mutta totuus on silti toinen.Kysymys onkin vain siinä että miten paljon.Ja säälistä en tämän urhon kanssa ole.

aamutähti

On vähän turhan kärjistettyä sanoa ettei Famous välittäis poikaystävästään. Välittäminen ja tykkääminen/rakastaminen ei nyt satu olemaan ihan synonyymejä.

Elin itse yhtä sekavassa tilanteessa vuosi sitten. Olin todella ihastunut poikaystäväni ystävään (ja hän minuun), mutta olosuhteista johtuen pakotin itseni unohtamaan kyseisen ihmisen. En edes näin myöhemmin ajateltuna tiedä pidinkö hänestä tosissani, vai halusinko vain irti silloisesta poikaystävästäni. Siinä vaiheessa olis jo pitänyt tajuta, ettei kaikki ole kohdallaan. Viime vuoden lopulla sitten ihastuin uudelleen (toiseen tyyppiin siis), todella vahvasti. Ja mietin samaa kuin simc nyt, uskaltaako jättää poikaystävää, kun välittää hänestä kuitenkin niin paljon. Lopulta päädyin jättämään hänet ja nyt olen tyytyväinen siihen päätökseen.

Minusta tuntuu, että tuossa tilanteessa sun pitäis vaan jättää nykyisesi ja unohtaa ihastuksesi. Omien kokemuksieni mukaan siis, jokainen tilannehan on ihan oma juttunsa.

Famous

Omaa tilannetta vähän vaikeuttaa se,etten tiedä mitä haluan.Tämä on jo aika arkea,näen poikaystävääni aina vkonloppuisin (asutaan eri paikkakunnilla),joten yhteistä aikaa ei niin ole.Joka päivä tosin ollaan yhteyksissä jne.Mutta itse haluaisin viettää myös vkonloppuja ilman häntä.Ja niin toki teenkin,tekee se mut sitten itsekkääksi tai ei,vapauttani en aio menettää.Tiedän myös sen,että jos laittaisin suhteen tauolle,jättämisestä puhumattakaan,olis mies parka aivan hukassa koska mä oon sen koko elämä.En uskalla edes ajatella millaiseen kuntoon se siitä joutuis..

Taistelukääpiö

Ja mitä jos sun kaveris poikaystävä alkaa katumaan ja kerto kaverilles kaikesta mitä on teiän välillä tapahtunu? Sit sä ihan varmasti menetät ne kaikki. Sit oot ilman parasta kaveria, ilman poikaystävää ja ilman hoitoa.

gollum
Famous

Toi ei oo kyllä todellakaan oikee syy olla jätkän kanssa, se ansaitsee jonkun joka rakastaa sitä ihan yhtä paljon. Mun mielestä törkeetä säälistä roikkua toisessa kiinni. En mä millään pahalla, mutta kyllä mua ihan ärsyttää sun poikaystävän puolesta. Oikein ois jättää se, kun et siitä välitä... [siltä ainaki mulle siis kuulostaa]

rosa*

Oon seurustellu puolitoista vuotta. Mullaki oli ehkä n. puoli vuotta sitte sama olo että en tienny rakastanko poikaystävääni enää. Mulla ei ollu ketään toista, en ollu ihastunu keneenkään toiseen mut tuntu et oon vaan tottunu olemaan sen kans ja jotenki riippuvainen eikä mitään vahvoja tunteita enää oo olemassakaan.. Itekki mietin että uskallanko jättää, välitin tosi paljon poikaystävästä ja tiesin että ite oon hänelle paras ystävä ja tosi tärkeä ja että poika ihan oikeasti rakastaa mua.
Sitte kerran meille tuli jostain pienestä asiasta riitaa joka paisu tosi isoksi.. Poikaystävä varmaan ite sillon huomas ettei kaikki oo aivan kohallaan ja koitti mun kans puhua. Siitäkään ei tullu mitään ja lopulta poikkis sano että tämä taitaa olla lopussa.. Ja ku katoin miten se lähti kävelemään pois ni tajusin miten rakas se oikeasti mulle on...
Mun kohalla asia selvis sillä että mut vaan piti herättää siitä ajatuksesta että toinen ei oo itestään selvyys, kaivaa ne tunteet takas pintaan.
Meiän seurustelu jatku ja ollaan onnellisia yhessä.

Mutta jos oisin sillon lähteny pettämään en usko että tämä ois jatkunu.

Jos sun tunteet on oikeesti "hävinny", ja välität poikaystävästäs, et todellakaan jää siihen suhteeseen ja leiki toisen tunteilla. Se satuttaa varmasti enemmän ku se että kerrot sille miten asia on ja jatkatte elämää erillään. Ja kaikki asiat ois hyvä selvittää, se vaan on niin että jonain päivänä ne tulee päivänvaloon joka tapauksessa..

Taistelukääpiö

et ihan sale ainakaan tarpeeks siitä välitä muuten ajattelisit sitä et oisko ehkä reilumpaa sitä kohtaan jos vaan jättäisit sen. Sen lisäks lopettaisit sen pelleilyn sun parhaan kaverin kaa. sori suorat sanat...

sparkle

Mulla on kokemusta siitä, mitä tapahtuu kun ei kerrokkaan tunteistaan ja pettämisestä ja vain roikkuu suhteessa, mut myös siitä kun kertoo kaiken.
Nää on siis vaan mun omia kokemuksia, enkä voi sanoa et "näin tulee käymään jos tekee niin ja näin", vaan kerron mitä mulle kävi.

kolme vuotta sitte seurustelin yhden pojan kanssa ja n. puolen vuoden päästä huomasin että olin ajautunu kierteeseen jossa petin poikaystävääni koska hän ei enää riittänyt. Silti välitin poikaystävästäni enkä uskaltanut kertoa siinä pelossa että satuttaisin liikaa.
Pettäminen kävi ilmi sitten myöhemmin, ja jälkiviisaana sanon nyt että olis kannattanu kertoa aikasemmin. :roll: Olin vihanen itelleni koska en ollu saanu kerrottua ja koska petin.

Toinen tapaus sattui vähän alle vuosi tuon edellisen jälkeen. Olin seurustellut pari kuukautta ja huomasin että sama oli toistumassa. Tunteet hiipui, ahdisti. Olin rakastumassa toiseen.
Tajusin tilanteen, että en voi jatkaa enää samalla tavalla kuin ennen.
Jätin poikaystävän joka oli muuten täydellinen mulle, mutta en vaan tuntenut sitä kohtaan mitään ja tiesin että satuttaisin vielä enemmän jos en kertois.
On vaikeeta jättää joku, mut vielä vaikeempaa on vaan roikkua jossain ja uskotella itelleen et "kyl tää tästä" ja "kyl mä varmaan ehkä rakastan sitä, jos en tänää nii huomenna".

Jos toista kohtaan ei enää tunne mitään, niin tuskin tuntee vuodenkaan päästä.

Pirpana

Minulla ollut vastaava tilanne, että oman poikaystävän hellä kosketus sai aikaan vain inhon väristyksiä. Älä huiputa itseäsi vaan lähde suhteesta. Minä tein niin ja olen tyytyväinen, vaikka se rikkoikin silloisen mieheni sydämen, mutta vielä julmempaa olisi ollut vain roikkua epätyydyttävässä suhteessa ja riistää häneltä jotain paljon parempaa. Sinuna liukenisin paikalta ja nopeasti sen jälkeen vaikka se onkin pelkurimaista, sillä minä luulen että tapahtuneet tulevat julki ennemmin tai myöhemmin. Vaikka sinä pitäisit asian salassa hyvin, pettäjäpartnerisi saattaisi sen lipsauttaa vahingossa.

Anteeksi mutta pakko kysyä, onko ystäväsi sinulle sittenkään niin kovin tärkeä kun pystyt tehdä hänelle noin puhumattakaan siitä ettet tunne edes katumusta teoistasi? Minusta sinun kannattaisi viettää vähän aikaa ihan omissa oloissasi ja miettiä elämän tarkoitusta. Jos et ole uskollinen miehille, ole sitä edes kavereillesi.

tints

Ihan kun mä olisin kirjottanu ton jutun jonkun aikaa sitten. Paitsi etten koskaan pettänyt poikaystävääni. Minulla oli ihan samanlaiset tunteet, tai siis ei mitään tunteita ollut enää. Tottakai halusin olla poikaystäväni kanssa, mutten enää halunnut haleja tai puseja enkä rakastanut häntä enää.
Nyt olemme eronneet, seurustelu kesti vuoden ja 7kk. Erosimme ystävinä ja yhteisestä päätöksestä. Molemmat olivat huomanneet tilanteen. Hetken se sattui, mutta helpotti, kun ei tarvinnut erota riitaisesti. Ja kun tunteet olivat jo kadonneet...
Mielestäni ero oli hyvä ratkaisu.

Mimia

Olen sitä mieltä että sinun pitäisi kertoa kaikille totuus. Se on oikeasti vähintä mitä voit tehdä. Jos käy niin että kukaan ei halua olla missään tekemisissä kanssasi, niin se on ihan oikein sinulle. :?

Haluaisitko itse kaltaisiasi "ystäviä"? Haluaisitko tietää, jos paras ystäväsi olisi puukottanut sinua selkään ja vain teeskentelisi että kaikki on ihan ok välillänne? Haluaisitko tietää, jos paras ystäväsi pettäisi sinua rakkaasi kanssa? Haluaisitko että ystäväsi kertoisi, jos tietäisi että rakkaasi pettää sinua? Luuletko että ystäväsi/poikaystäväsi antaisi sinulle koskaan anteeksi, varsinkin jos kuulisi tuon joltain ulkopuoliselta? Mieti näitä.

"Tein tosi väärin, mutta nykyään tuntuu että en kadu edes enää."

En ymmärrä miten joku voi tehdä noin ja vielä olla katumatta asiaa. :shock: Kiinnostaisi tietää, kuinka oikein voit elää itsesi kanssa?!

Mutta tosiaan, kuten monet muutkin ovat jo sanoneet, ei kannata jäädä jumittamaan suhteeseen vain siksi että siihen on tottunut. Suurin osa katuu varmasti, jos viettää koko elämän kumppanin kanssa josta ei oikeasti pidä tai jota ei rakasta. Etsi itsellesi joku, jota kohtaan sinulla on tunteita. [size=18][color=red]Joku muu kuitenkin, kuin parhaan ystäväsi poikaystävä![/color][/size]

simc

Olen ajatellut ihan samaa. Jospa se selventäisi hieman ajatuksia jos pysyisi heistä erossa vähän aikaa. Kaveristani on vaikeinta pysyä erossa koska olemme hyviä ystäviä ja tulemme juttuun paremmin kuin kenenkään muun kanssa.. Kyllä se tästä, täytyy nyt ajatella tarkkaan ja tehdä reilusti :)

sany

aika paha tilanne. pettäminen on tyhmää, vaikka ite siihen sorruin kans, vaikka pysyin kylläkin suutelussa, sänkyyn en mennyt. kerroin siitä jätkälleni, ja nyt ollaan jotenkutenvaanollaanyhdessä- tilanteessa. sinuna en kertoisi, vaan ottaisin välimatkaa kaikkiin noihin kolmeen ihmiseen. lähde vaikka matkalle tai jonnekki selvittämään ajatuksias.:)

simc

ite oon 17 ja mun poikakaveri 21. Musta vaan tuntuu kaikki niin tyhmältä ku mun jätkäkaveri on mulle ollu kaikki kaikessa ja aina niin ihana. Miten saatoinkaan tehdä niin tyhmästi että pettää sitä. Joo ei se tyttökään tiedä mitään. Se on mulle kaikkein tärkein joten en missään nimessä vois kertoa etten menttäs tätä.. TIetenkin on aina väärin olla sanomatta, mutta mieluummin kärsin omantunnon tuskista ku kerron.. :(

Cara-

Ihan pakko kysyä, minkä ikäisiä olette?

En kyllä mäkään osaa kuvitella miten tossa tilanteessa rehellisyydestä(kään) seurais mitään hyvää, mutta ei tota voi myöskään jatkaa niinkun ei mitään. Se sun paras kaveriskaan ei (hyvin ilmeisesti) tiedä mitään?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat