Hyvät elämäntavat eivät olekaan miehessä hyve? - Parisuhteet

Herra-X

Kirjoitan aiheesta, johon toivoisin joskus löytäväni vastauksen. Kyse on siitä, miksi tietyn tyyppiset miehet jäävät tahtomattaan sinkuiksi.

Kun 25-vuoden ikäraja on ylitetty, tuttava- ja kaveriporukassa käytännössä kaikki ovat saaneet muodostettua pysyvän parisuhteen. Mutta tietynlaiset miehet ovat edelleen sinkkuina, eivätkä nämä miehet näytä herättävän naisissa mitään mielenkiintoa.

Kyse on ns. kunnollisista miehistä. Heistä, joita ei näy terasseilla kaljatuoppi kädessä möykkäämässä. Heistä, jotka osaavat hyvät käytöstavat tilanteessa kuin tilanteessa. Heistä, jotka osaavat ja haluavat pitää kodin siistinä. Heistä, jotka sanovat yhden illan jutuille kiitos ei. Heistä, jotka ovat kärsivällisiä, uskollisia, ja vastuunsa kantavia. Itseäni ja vastaavassa tilanteessa olevia ystäviäni yhdistää vielä kilpaurheilu, joten ainakaan omassa porukassani tällaisilta miehiltä ei löydä navan kohdalta roikkuvaa kaljamahaa, vaan jotain huomattavasti miellyttävämpää.

On vain yksi asia, minkä olen keksinyt syyksi, mutta se ei selitä kaikkea. Emme ole ns. naisten naurattajia, joihin useimmiten törmää baareissa. Mutta se ei suinkaan tarkoita, että tämän tyyppinen mies olisi sosiaalisesti rajoittunut nysvääjä. Tämän tyyppinen mies ei edes halua viettää aikaansa savuisissa baareissa, vaan viettää viikonloppuillan mielummin mökillä, kotona, urheillen jne. Olemmeko jotenkin huomaamattomia? Emme halua tehdä itsestämme joukossa suurta numeroa. Vaatimattomuus on näiden miesten yksi luonteenpiirre.

Olin erään ystäväni häissä. Illan päätteeksi kaikki ikäiseni olivat aika vahvasti päihtyneenä, itse olin raittiina selvinpäin. Kuskasin autolla porukkaa kun ajokuntoisia ei juurikaan löytynyt. Illan lopussa juhlaparin ikääntyneemmät sukulaiset (joita en entuudestaan tuntenut), istuutuivat seuraani huomattuaan raittiuteni. Siinä myöhäisillassa keskustelimme laajasti elämänfilosofiaa, parisuhteita ja muuta asiaan liittyvää. Joku sitten kysyi, missä puolisoni on. Sanoin, ettei sellaista ole. Tähän joku vanhempi nainen totesi, että sinunlaisella, kunnollisella miehellä riittää varmasti vientiä. Jouduin asian korjaamaan, että näin on saattanut olla 70-luvulla, mutta nykyään tämäntyyppinen mies ei todellakaan herätä mitään mielenkiintoa naisissa.

Joskus vuosi sitten eräs nainen yritti analysoida kunnollisten miesten sinkkuutta kommentoiden, että tämän tyyppinen mies ei herätä naisissa kiinnostusta, koska tällainen mies ei ole jännittävä. Minulle jäi kyllä hieman epäselväksi mitä hän tällä tarkoitti. Tuohan se tietysti jännitystä elämään, jos ei voi olla varma, kuinka monen päivän mittaiseksi miehen baarireissu venyy tai tuleeko Viroon suunnatulta työreissulta tuliaisiksi jotain, joka edellyttää käyntiä gynekologilla.

Oikeastaan kaikkein inhottavita tässä asiassa on tietynlainen ironia. Joskus käy niin, että naispuoliset kaverit tulevat minulle tilittämään kuinka se edellisenä iltana baarissa tavattu ihanuus osoittautuikin yhden yön jälkeen lurjukseksi. Kertoen kokemaansa asenteella "kaikki miehet on samanlaisia paskoja". Niinpä. Näitä juttuja jo liian monta kertaa kuulleena, ei jaksa enää kuunnella.

Tietysti rajan vedän sillekin, minkätyyppisen naisen edes itse kelpuuttaisin. Koska haluan ylläpitää terveitä elämäntapoja ja hyvää käytöstä, sellaisia ominaisuuksia edellytän myös naiselta. Heitä vain on erittäin vaikea löytää, koska tässä iässä kaikki sellaiset ovat varattuja. Päihtyneet baarikärpäset eivät herätä meissä "kunnollisissa miehissä" mitään kiinnostusta.

Toivon, että kirjoittaisit näkemyksesi asiaan ja tätä olisi varmasti helpompi ymmärtää, mikäli pyrkisit analysoimaan mistä ilmiö johtuu.

Herra-X

Sivut

Kommentit (50)

Lizzie

Samaa mieltä, että ehkä etsit väärästä paikasta tai sitten yksinkertaisesti vietät liikaa aikaa pelkästään miesten seurassa, joten et tapaa naisia.

Sun etsimiäsi kunnollisia, raittiita ja urheilullisia tyttöjä ja naisia kyllä löytyy, mutta niitä ei kannata ehkä etsiä sieltä terassilta. Etsi mieluummin sitä Neiti X:ää esim. liikuntaharrastustesi tai opiskeluiden kautta, tai pyydä että sun kaverit järkkäis sulle sopivan kanssa sokkotreffit. :)

Kun kerroit ystäväsi puhuneen "jännityksesta" jota joissakin miehissä on, on typerää luokittaa kaikki jännitystä tai särmää kaipaavat naiset sellaisiksi, jotka suostuvat huonoon kohteluun jne. Mies voi olla tosi kunnollinen ja rehti, mutta sitä särmää voi löytyä silti. Ei kannata tehdä tuommoista dikotomiaa itsesi ja heidän välille. Kokeilepa hankkia vaikka tatuointi tai prätkä, jos lykästäisi sitten :lol:

Ei vaan, kovasti tsemppiä etsinnöillesi.

Peanut

Mielestäni vika on siinä, että nykyään kaikki on kertakäyttöistä niin tavaroista ihmissuhteisiin. Jos ei partneri miellytä (oli "vika" iso tai pieni) niin se pistetään heti vaihtoon, ei vaivauduta oikeastaan ottamaan edes selvää millainen toinen oikeasti on. Halutaan vaan ne prinsessahäät ihan sama kenen kanssa.. Tästä syystä ns. kunnolliset kaverit jää seinäruusuiksi kun heitä ei osata arvostaa tarpeeksi. Tällaiset henkilöt eivät ole lehtien ja muun median mukaan tällä hetkellä in..
Media "pakottaa" meidät hakemaan koko ajan uutta ja eksoottisempaa, tavallinen arki ei ole enää muodissa.. Jossain se raja tulee vastaan.. [-X

Elämä ei valitettavasti ole pelkkää ruusuilla tanssimista kuten Kauniissa ja rohkeissa.. Suurimmaksi osaksi se on sitä "harmaata" arkea.. mutta mahtuu siihen tietenkin niitä ihania juhlahetkiäkin..

kolmiolääke

on aika turhaa tehdä tollaisia yleistyksiä.. tiedän erittäin paljon ns. kunnon miehiä, jotka seurustelevat vakavasti.. nimenomaan niillä toisilla eli "pelureilla" menee useimmiten suhteet mönkään.

suosittelisin että suhtaudut naisten "metsästämiseen" hieman positiivisemmin ja varsinkin hyvällä itsetunnolla. itsetunto taitaakin tässä olla jonkinlainen kynnyskysymys. saattaa olla että itse olet tietynlainen omasta mielestäsi etkä usko löytäväsi tietynlaista naista. Useimmiten se löytyy ihan etsimättä.

Miffy
Peanut
Jos ei partneri miellytä (oli "vika" iso tai pieni) niin se pistetään heti vaihtoon, ei vaivauduta oikeastaan ottamaan edes selvää millainen toinen oikeasti on. Halutaan vaan ne prinsessahäät ihan sama kenen kanssa..

Hehheh, no ehkä jollakulla on noin, mutta en mä nyt tota minään yleisenä ongelmana oo valmis ajattelemaan.

Jzzu

Mie oon kans sitä mieltä että etsit vääristä paikoista tai vietät todella liikaa aikaa poikaporukalla.
Kannattaa etsiä sitä naista sellaisista ympyröistä joissa itse viihdyt, sieltä luulisi löytyvän samanhenkistä seuraa.

Mie en usko että ongelma on siinä että olet kunnon mies, sellainen on itsellänikin. :wink:

Santtu

Tapani mukaan taas, kärjistetysti.

Mietitäänpä, etsit vääristä paikoista ja olet paljon poikaporukalla. Kukaan kunnollinen ja kiltti nainen ei uskalla siinä kohtaa lähestyä vaan mielummin jättää pokan väliin ja siirtyy johonkin, vaikka sitten siihen juopporenttuun, koska lähtee siitä olettamuksesta, että te olette kuitenkin kaikki varattuja. Lähde parin pojan kanssa jonnekin muualle kuin baariin tai kaikkein mieluiten mene yksin ja jonnekin muualle kuin baariin.

Toinen ongelma voi olla se, että oletatko jo naiselta liikaa. Nuo mitä toivoit, ovat vallan normaaleja, mutta liian monta kertaa olen itse törmännyt miehiin jotka vaativat hysteeristä siiteyttä kun itse tykkäisin edes kerran viikossa siirtää tiskit seuraavalle päivälle jne. Muista, että kun parusasiat ovat kunnossa niin pienissä asioissa voi joustaa, älä tavoittele täydellisyyttä vaan anna sille tavalliselle suomaliselle naiselle mahdollisuus, kaikkie pikkuvikoineen poikineen. Itse löysin miehen joka hyväksyy vikani ja olen hyvin onnellinen saadessani antaa anteeksi myös hänen vikansa.

figaro

Ryhdyin miettimään myös sitä, että omalla tavallaan voi tuo hyvätapaisuus ja -kuntoisuus olla myös luotaan poistyöntävä elementti tai ehkä paremminkin vaikeammin lähestyttävissä oleva ominaisuus. Moni "tavan talliainen" saattaa olla kiinnostunut tuollaisesta vähemmän rentusta, mutta ei vain uskalla tulla tykö. Ja se, että miehen usein kuitenkin odotetaan olevan se, joka lähestyy (vaikka tänä päivänä suuntaus onkin se, että myös naiset "saavat" lähestyä).

Kuten jo moni muukin on sanonut: Olisiko hyvä etsiä muualta kuin tähän asti? Eikö näistä urheiluharrastuksista löydy samanhenkisiä naisia? Tai olisiko aika vähän hioa sanaista arkkua ja lähestyä itseä kiinnostavaa naista pienellä small talkilla?

Mietin tätä nyt ihan omalla kohdallani. Olen ehkä naistyyppinä tällainen renttu :) Tai kova puhumaan ja hurtin huumorin heittäjä. En ole mikään perinaisellinen nainen tai urheilullinenkaan (ellei sitten kuulamörssäreitä lasketa :D ), vaikka senkin puolen elämästä tiedän 10 vuoden pesäpallokokemuksella. Minunlaiseni nainen ehkä osaa lähestyä miestä kuin miestä ilman, että tyypin tarvitsee itse olla mikään suupaltti. Moni vain tuppaa olemaan hiljaisempaa ja ujompaa sorttia ja voisin olettaa, etteivät näin uskalla samalla tavalla suutaankaan aukaista, vaikka kiinnostaisi.
Ja mitä tulee tuohon kunnollisuuteen. Minä ainakin koen, etten ehkä ole kyseisen miestyypin sorttia siinä mielessä, että minä en kiinnosta.. Tätä en taas voi sanoa faktana, koska en ole testimielessä ketään urheilijanuorukaista lähestynyt, vain olettanut, etten elämäntavoiltani ja muunlaiseltakaan tyyliltäni ole heidän mieleen.

Ja mietin tässä omaa miestäni. Kyllä, tapasimme festareilla, pienessä sievässä. Mies on kuitenkin täydellinen vastakohtani luonteeltaan ja mitä tulee puhumiseenkin - selvinpäin. Hän ottaa harvoin, ei tupakoi, tykkää liikkua paljon ja erästelee (ehkä liikaakin :D ). Hän ei hinkunut samaan punkkaan ensimmäiseen kuukauteen ja muutenkin oli kiltin varovainen otteissaan.. Ehkä tämä iski minuun juuri siksi, että liian moni mies yrittää olla "liian mies" ja käyttää samaa kaavaa kuin vieruskaveri. En tiedä.

Sinänsä voisin perua sanojanikin siinä mielessä, että etsintäpaikoissa ei välttämättä ole vikaa laisinkaan vaan lähinnä lähestymistavoissa ja rohkeudessa ottaa ohjat käsiin :roll: Sinua kuitenkaan sen paremmin tuntematta.. (Ja miksipä et niille naispuoleisille ystävillesi yksi kaunis kerta tokaisisi sanoa, että yksi kunnollinen mies seisoo edessäsi.. ;) )

Tämä nyt ei ole kuin tällaista pohdiskelevaa kirjoittelua.. Mutta tässä sitä ollaan: Kiltin miehen vaimo ja oman mökin asuttaja. Jos sitä jälkikasvuakin tulisi - kiltin ja rentun sekoitus, kiitos ;)

pikku-kata

Samaa sanon kuin edelliset, että vika ei ole siinä että olet "kunnollinen mies". Etsit vaan väärästä paikasta... Tuskinpa baareista löytyy niitä "kunnollisia" naisia, joilla on terveet elämäntavat. Itse kyllä sanon suoraan, että haluan mieluummin itselleni ukon joka on vähän villimpi, koska itse en todellakaan ole mikään kunnollinen tyttö :D

Abigail

Olen niitä naisia, jotka tuntuvat tämän tästä haksahtavan ns. "renttuihin". Puolustuksekseni kerron, että kunnollisia ja kunnottomia miehiä ei ole merkitty selvästi näkyvillä lapuilla. En ole tietoisesti etsiytynyt renttujen seuraan. Yleensä huomaan totuuden vasta siinä vaiheessa, kun olen jo korviani myöten ihastunut. Sen jälkeen on vaikea kuunnella järkeä, vaan huomaan selitteleväni miehen toilailut itselleni aina parhain päin. Häpeäkseni myönnän, että en ole itse antanut kenkää yhdellekään rentulle, vaan he ovat päättäneet lopulta antaa kenkää minulle :oops:. Saattaa olla, että kunnollisia miehiä ei kohdalleni osu siksi, koska en ole ihan kunnollinen nainen.

Pulu

Ei naiset halua sellasta miestä joka itkee että miksi naiset ei halua tällasta miestä :cry: :lol:

Mä tiedän kyllä mitä haluan, mutta se ei ehkä vielä tiedä sitä 8) Ja taitaa osua aika lailla tuonne "kunnon mies"-osastolle tämä mun kiikareissa oleva hanksi...

Joanna

musta herra-X kuulostaa ihan hyvältä paketilta!!

ehkäpä siperia on opettanut mua arvostamaan sunlaisia miehiä.
kun on tarpeeksi monta kertaa törmännyt siihen, että oma mies löytyy jonkun toisen naisen kodista aamu kahdeksalta, oppii kovempikin jästipää ymmärtämään, mikä arvo on sellaisella miehellä jota ei tarvitse jakaa.

kaikki te naiset, jotka kaipaatte jännitystä elämäänne: ottakaa futari! :wink: elämä on yhtä peliä!

en mä itsekkään ennen osannut arvostaa kunnollista miestyyppiä. tietyssä vaiheessa vaan sitä huomasi, että nyt tää saa riittää. sitten piti vielä käyttää jonkin verran aikaa itsensä kokoamiseen... kun nykyisen mieheni kohtasin, ajattelin ja pelkäsinkin aluksi, että ei tästä ehkä tule mitään, toi on mulle ihan liian kiltti ja kunnollinen.
toisin kuitenkin kävi.

joka ilta ennenkuin mennään nukkumaan sanon hänelle, että olen jokapäivä hänestä kiitollinen. itseasiassa olen todella kiitollinen siitä, että saan nukkua hänen vieressään, ettei mun ole koskaan tarvinnut herätä siihen kauhuun, et hän ei olekkaan tullut kotiin tai valvoa koko yötä odotellen häntä.

taki
Herra-X

Kyse on ns. kunnollisista miehistä. Heistä, joita ei näy terasseilla kaljatuoppi kädessä möykkäämässä. Heistä, jotka osaavat hyvät käytöstavat tilanteessa kuin tilanteessa. Heistä, jotka osaavat ja haluavat pitää kodin siistinä. Heistä, jotka sanovat yhden illan jutuille kiitos ei. Heistä, jotka ovat kärsivällisiä, uskollisia, ja vastuunsa kantavia. Itseäni ja vastaavassa tilanteessa olevia ystäviäni yhdistää vielä kilpaurheilu, joten ainakaan omassa porukassani tällaisilta miehiltä ei löydä navan kohdalta roikkuvaa kaljamahaa, vaan jotain huomattavasti miellyttävämpää.

On vain yksi asia, minkä olen keksinyt syyksi, mutta se ei selitä kaikkea. Emme ole ns. naisten naurattajia, joihin useimmiten törmää baareissa. Mutta se ei suinkaan tarkoita, että tämän tyyppinen mies olisi sosiaalisesti rajoittunut nysvääjä. Tämän tyyppinen mies ei edes halua viettää aikaansa savuisissa baareissa, vaan viettää viikonloppuillan mielummin mökillä, kotona, urheillen jne. Olemmeko jotenkin huomaamattomia? Emme halua tehdä itsestämme joukossa suurta numeroa. Vaatimattomuus on näiden miesten yksi luonteenpiirre.

Totuus on vaan se, ettei kukaan nainen tule sieltä kotoa hakemaan!
Jos et viihdy baareissa niin voihan sitä vaikka kadulla kunnolliseen urheilulliseen naiseen törmätessäsi pyytää kahville.. Ihmisiä voi tavata missä vaan, mutta jos ei ota kontaktia niin ei synny kontaktia.
Tottakai olette huomaamattomia, jos vaan ajattelette: "voi kun joku huomaisi minutkin.." Tee asialle jotain!!

Joanna

taki kirjoitti:

Lainaus:
Totuus on vaan se, ettei kukaan nainen tule sieltä kotoa hakemaan!

niin mäkin sanoin meidän porukoille, kun ne urputti mun baarijuoksuista.
mutta mun mies tuli hakemaan mut kotoa. ja jäi sinä iltana baariin menemättä... :wink:

mutta muuten olen sun kanssa samaa mieltä. itse kannattaa lähestyä ja pyrkiä saamaan sitä kontaktia. ja nimenomaan siellä missä itse viihtyy, onnistuu todennäköisesti tapaamaan parhaiten itselle sopivia ihmisiä. esim. oon itse lenkkipolulla ryhtynyt puhelemaan monien eri ihmisten kanssa, se on ihan sellasta lepposaa läpänheittoa... eikä anna sitä liian epätoivoista kuvaa... vois toimia. jos käyt urheilemassa, luulisin kans, että niistä piireistä löytyisi samanhenkistä seuraa.

ehkä kannattaa varoa antamasta itsestä ylimielistä kuvaa. mene vaan rohkeasti juttelemaan tai jotain, ei sun tartte olla mikään naisten naurattaja.

kännisten puolustukseksi täytyy sanoa, että ei voi mitään, mutta totta on, että pienissä on matalampi kynnys mennä puhumaan jollekkin. en sano, et sun täytyis nyt kokeilla tätä. tarkoitan sitä, että myös pienissä olevaa tyyppiä on helpompi lähestyä. selväpäistä astetta vaikeampi...siis mun mielestä.

Rahel

Herra X, kuvailit juuri miehen, joka on laittanut pääni pyörälle jo yli vuoden ajan... Valitettavasti mieheen on aika hankala saada yhteyttä, jos hän on AINA siellä mökillä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat