Tosimies vai nössö? - Parisuhteet

joker

Olen tässä pohtinut kumpaa naiset haluavat tosimeistä vai nössöä?
Kallistuisin aika lailla tosimiehen puoleen. Paitsi jos nainen haluaa kävelevän käsikassan tai tossun alla olevan hiirulaisen.

Huomasin erään mielenkiintoisen sivuston taannoin selatessa internetin sopukoita ja se voisi hieman liittyä tähän:
[url]www.kasikirja.fi

Mikä siis niissä tuhmissa ja pikkutuhmissa miehissä viehättää?
Siirrän pallon arvon naisille.

Sivut

Kommentit (20)

joker

Lainaus:
Miksi ihmeessä tällaseen kysymykseen pitää edes laittaa jotain suppeita, yleistäviä vaihtoehtoja? Oisko se niin hemmetin vaikeaa jättää se tyhjäksi ja lukea ihmisten OMA kuvaus siitä, millainen mies on heidän mieleensä.

Rauhoitu, älä pingota, ota teetä. Jokaisen suppean vastauksen takana piilee ajatus asioiden yksinkertaistamisesta. Eräät touretten syndrooman haltijat eivät voi yksinkertaistaa asioita mielessään ja näin ovat kapea-alaisella tavalla lahjakkaita, mutta monipuolisuus heiltä puuttuu.

Lizzie
joker
Miksi ihmeessä tällaseen kysymykseen pitää edes laittaa jotain suppeita, yleistäviä vaihtoehtoja? Oisko se niin hemmetin vaikeaa jättää se tyhjäksi ja lukea ihmisten OMA kuvaus siitä, millainen mies on heidän mieleensä.

Rauhoitu, älä pingota, ota teetä. Jokaisen suppean vastauksen takana piilee ajatus asioiden yksinkertaistamisesta. Eräät touretten syndrooman haltijat eivät voi yksinkertaistaa asioita mielessään ja näin ovat kapea-alaisella tavalla lahjakkaita, mutta monipuolisuus heiltä puuttuu.

Monessa muussakin taudissa on varmasti tuo sama piirre, mutta Aspergerin oireyhtymässä varsinkin tuo lahjakkuuden voimakas painottuminen/ kapea-alaisuus on yleistä. Miten mulla on sellanen muistikuva että tuo Touretten syndrooma oli juuri se "hassu" syndrooma Ally McBealista, jossa se täti huuteli rumia sanoja normaalien lauseiden sekaan sitä itse hallitsemattaan? Voi toki se kapea-alaisuus liittyä tuohonkin syndroomaan, en tiedä.

Yksinkertaiset vastausvaihtoehdot tulee toki olla, mutta niissä pitäisi olla edes jotain yhdenmukaisuutta, esim. "nössö" ja "se oikea" voivat olla sama asia jollekin.

Shandy

Hmm, mää ottaisin sellasen tosimiehen joka osaa tarvittaessa olla myös nössö ja joka ei oo liian rikas eikä liian köyhä ja sen miehen täytyy olla myös se oikea mulle.

En siis äänestänyt :P Mää oon Dubbiksen kanssa samaa mieltä, nää vaihtoehdot on ihan liian suppeita ja jotenkin kummallisia ja etenkin yleistäviä.

Miffy

:lol: Mihvy kohta tukehtuu aamukahviinsa!!

Niin, tosimies vai nössö! Ikuisuusongelma! Ou nou!

Mitäs, jos tosimies vaikka merkitseekin eri ihmisille eri asioita? Mitä, jos juuri se nössö onkin se tosimies? Tai jotain :D Hm hm hm, vakavia filosofis-eettis-moraalis-yhteiskunnallisia kysymyksiä :-s

Mun mies on nössö. Mun mies on tosimies. Se on kumpaakin!

Jzzu

Mun mies kuuluu kastiin muut.
Mie odotan miehellä olevan selkärankaa ilmaista mielipiteensa mutta myös taitoa ottaa toisen mielipide huomioon.
En halua suhteessa olla arvoasteikolla joko kumppaniani huonompi, sen enempää kuin parempikaan.
Suhteissani odotan tasa-arvon ja tasaveroisuuden toimivan muuten ei suhde tule toimimaan enkä minä suhteessa viihtymään.
Näin meillä. :wink:

MiuMiu*

Tähän on vaikee vastata juuri Miffynkin mainitseman asian vuoksi: jokaisella meistä on varmaan eri määritelmä noille sanoille :roll:

Mun miehessä löytyy mun mielestä kaikkia noita ja se on hyvä. No...ehkä hän ei kuitenkaan kovin rikas ole, mutta enpä ole minäkään. Köyhäkin on vaikea määrittää: Onko köyhä jos elää sossun tuilla vai onko vasta silloin köyhä jos ei ole ruokaa suuhun ja/tai asuu sillan alla? Köyhää vastaan mulla ei ole mitään, mutta siihenkin vaikuttaa se syy miksi on köyhä ( eli onko se itse aiheutettua vai ei)

Aimée

Vastailin että muu, miun mies on ihan kaikkia noita vaihtoehtoja, riippuen ihan päivästä, tuulesta ja tilanteesta. Rakas se on silti ahtamatta sitä mihinkään tiettyyn lokeroon <3

Lania
Miffy

Mitäs, jos tosimies vaikka merkitseekin eri ihmisille eri asioita? Mitä, jos juuri se nössö onkin se tosimies?

Nii just! Ärsyttää ku ajatellaan että tosimies tappelee ja nössö lähtee pois, mulle tosimies on se joka lähtee meneen ja jättää sen säälittävän kaverin huuteleen jotain MENNÄÄNKÖULOSKATTOON-skeidaa.

Mä valitsen noi kaikki.

Zara

Vastasin muu. Haluan uskollisen, kiltin ja hellän miehen. Sellaisen joka ei yritä "kouluttaa" eikä kohdella kovalla kädellä. Ja jolle kelpaa että yritän olla yhtä lailla huomaavainen ja hyvä, vaikka olisinkin vähän kömpelö hellyydenosoituksissa.

Miks muuten sanotaan että kumppanista pitää olla "vastusta", mitä se tarkoittaa? En mä ainakaan mitään sparraajaa etsi... Tossun alle jäämistä ei kuitenkaan tarvitse pelätä, koska en ole hallitsijatyyppiä.

Katya

Muu. Miehen pitää olla kyllä tavallaan "tosimies" mutta hänestä pitää löytyä semmoinen "nössömpikin" puoli. Jos on liian tosimies, se voi olla pelottavaa mutta liian nössö ärsyttää. molempia sopivassa määrin niin siinä hyvä paketti :wink:

annu

Tosimies vai nössö? Hmm...
Valitsipa kumman ääripään tahansa, pettyy pahanpäiväisesti.

"Tosimies" ilmeisesti on kukkoileva macho, joka "näyttää naiselle kaapin paikan", on mustasukkainen ja uhoaa muille miehille. Toisaalta hän osaa ehkä korjata auton omin käsin ja jaksaa siirtää vaikka jääkaapin tarvittaessa. Hän tekee kovasti töitä ja tuo leivän pöytään. Sängyssä hän on varma ja miehekäs, hiukan kovaotteinen, mutta ihana. Ja tosimiehen karvaiseen kainaloon voi käpertyä ja tuntea olonsa turvalliseksi, kunhan mies ei ole ottanut liikaa kaljaa ja alkaa höpistä jotain omituista naapurin Petestä, joka kuulemma katsoo kaikkia naisia "sillä silmällä", vaikka onkin varmasti homo....

Nössö taas on se, joka hellii, pussaa ja puhuu tunteista, tuo kukkiakin, vaikkei olisi edes syntymäpäiväsi. Joskus kotiintullessa on vastassa pullantuoksu, toisinaan puhtaaksi kuuratut lattiat, mutta vähintään ihana mies halin ja pusun kera, ja kertoileepa hän kuulumisiaakin sekä kuuntelee innokkaana myös naisensa loputtomat tarinat. Nössö haluaa ainakin kolme lasta ja miettii iltaisin sängyssä kanssasi niitten nimiä. Toisaalta nössöllä ei välttämättä ole kaikkiin asioihin mielipidettä, vaan hän kysyy ensin "Mitä sinä tästä ajattelet, rakas?" Pikkuhiljaa huomaat päättäneesi kaiken taloudessanne, niin keittiön verhot kuin automerkinkin. Nössö ei ehkä pysty fyysisesti puolustamaan sinua kaikilta maailman vaaroilta, mutta puhua hän osaa. Jossain vaiheessa tylsistyt häneen, koska hänestä puuttuu kaikki arvoituksellisuus.

Kukapa nyt noista kahdesta kärjistetystä esimerkistä haluaisi valita? Eiköhän paras ole se oma urho, sopiva sekoitus molempia ja vielä mielellään sitä kohtaa muu, mikä?

figaro

Mikä sitten on tosimies ja mikä nössö? Oletetaanko, että se, joka pussaa ja itkee on nössö ja se, joka puree hammasta ja pistää turpaan kovan jätkän tapoihin kuuluen, on tosimies?

Minusta tosimies on mies, joka elää elämänsä niin kuin mies eikä karta näyttää tunteitaan tai tarttumatta naisellisiin työvälineisiin. Tosimies on mies, jolla on itsetunto kohdallaan eikä siihen tarvita mitään punttipenkkiä tai nyrkin iskua vittuilijan leukaperiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat