osaatko "lukea" miestä? - Parisuhteet

rei

Itse osaan lukea ihmisiä (niin omaa miestä kuin ystäviäkin) todella hyvin. Tiedän heti milloin toinen on vihanen, surullinen, ärtynyt ym. mutta niiden syitä on aivan turha lähteä tulkitsemaan sillä toisen mielestä on lähes mahdoton saada varmaa tietoa..

Sivut

Kommentit (27)

Mimmu86
Jen^
Omaani ainakin osaan lukea, mieheke aina ihmettelee miten oon jonkun hänen mielessään/aikeissaan olleen jutun tietää vaikkei hän ole mitään sanonutkaan, mut on siis vaikea yllättää :lol:
Väkivaltaisen suhteen läpikäymänä osaan lukea miestä/miehiä loistavan hyvin pystyn yhden, ilmeen. asennon tai eleen puolesta sanomaan tarkalleen mitä hänellä on mkelessä ja yleensä olen oikeassa. Miehiä on tajuttoman helppo lukea. Tiedän tarkalleen miten reagoida hänen herrmostumiseensa, milloin tulee lyöntejä ja miten niihin reagoida. Sen pystyy arvioimaan sadasosan tai jopa tuhannen perusteella mitä tapahtuu seuraavaksi, milloin tulee lyöntiä, milloin hän haluaa seksiä tms... Se on äärettömän helppoa. Onneksi nykyinen mieheni ei ole väkivaltainen, mutta pystyn lukemaan häntäkin tajuttoman hyvin. En kersku se on vaan totta. On vaan ollut pakko oppia edellisessä suhteessa. Tiedän tarkalleen esim. miten pitää käyttäytyä jos ei halua puukosta tai miten miestä rauhottaa. Katsekontaktti on välttämätön. Älä esim. ikinä katso alas jos joku riehuu puukon kanssa. Se on erittäin kohtalokasta. Onneksi nykyinen mieheni on maailman ihanin söpölänen. Tsemppiä kaikille väkivallan tai muuton kaltoin kohdeltujen puolesta. Arvostakaa itseänne ja väkivaltaiseen suhteeseen ei ole pakko jäädä. Itsetunto huononee mitä kauemmin siinä on ja sitä hankalemmaksi siitä irrottautuminen tulee.

Murehtija

Joo kyllähän sitä aina ainakin LUULEE lukevansa toista mutta ei se sitä tarkoita että ne silti käyttäytyis niin kuin oletat. Liian monta kertaa on miehet kääntäneet mulle takkinsa ja selvä ja looginen käytös muuttunut lähes jakomielitautiseksi.

Jen^

Omaani ainakin osaan lukea, mieheke aina ihmettelee miten oon jonkun hänen mielessään/aikeissaan olleen jutun tietää vaikkei hän ole mitään sanonutkaan, mut on siis vaikea yllättää :lol:

Sharon

Mä luen miestäni erittäin hyvin, valitettavasti myös pilaan hänen yllätyksensä tahtomattanikin. Toisaalta ihan hyvä, että tiedän etukäteen. En nimittäin pidä yllätyksistä lainkaan. :D Tiedän jo etukäteen, milloin hän on päättänyt laittaa ruokaa, mennyt ostamaan kukkia tai suunnittelee yhteistä lomaa.

Luen miestäni puhelimessakin. Tiedän mitä hän aikoo sanoa tai tehdä. Jos hän soittaa kysyäkseen jotain, tiedän jo mitä hän etsii. En nyt osaa antaa esimerkkiä, mutta ei mun mies silti mikään yksinkertainen ole ja kenen tahansa arvattavissa. Ajatukset vain ovat pikkuhiljaa alanneet kulkemaan samaa rataa, usein sanotaankin sama juttu aivan spontaanisti yhtä aikaa. :D

gollum

Ehkä jonkin verran. Huomaan kyllä jos sillä on jotain mielen päällä, ja tästä seuraa joskus riitaa, kun en osaa antaa asian olla vaikka mies ei haluaisi siitä välttämätt juuri silloin jutella, tai voi olla kyse jostain ihan pikkuasiasta :oops: Mut joo, kyllä mä huomaan jos tuo on suruinen tai ärtynyt.

jartsa85

Mun täytyy sanoa että miehet on aivan yhtä "vaikeita" kuin naiset ;) välillä rakkaani lukee mua kuin kirjaa, välillä ei huomaa mitään vaikka mulla olis kuin paha olo... En usko että toista pystyy tulkitsemaan kunnolla, kuin vasta todella piiiiitkän yhdessäolon jälkeen, jossa (lähes) kaikki tilanteet, ilot & surut on jaettu.

Reza

pettämis asioissa osaaan lukea todella hyvin. entisessä suhteessani silloinen mieheni petti minua 7 tai jotakin kertaa. sain kaiken selville kun yksinkertaisesti luin häntä kuin avointa kirjaa, ja ääliö ei edes tajunnut miten aina välillä käyttäytyi/selitti asiat niin väärin ja huonosti että niistä väkisin jäi ajattelemaan että hetkinen mitäs tämä oli! kaivoin ja mietin (suunnittelin miten hän oli pettämisen tehnyt) miten asiat olivat tapahtuneet ja pamautin ne miehelle päin naamaa niin ei hän voinut muuta kuin myöntää tapahtumat. eli siis kerta kerran jälkeen tiesin aina enemmän ja näin osasin lukeakkin häntä aina enemmän. sitten tajusin että tämän tarinan luku päätty tähän, onneksi!

välillä toivon että tämä taito olisi unohtunut minulta, nimittäin käytän sitä nykyiseen mieheeni samalla tavoin, mutta tässä tapauksessa se ei ole tehonnut ja olen saanut vaan riitaa aikaiseksi kun olen tulkinnut asiat väärin, mutta jokaistahan luetaan eri tavalla :wink:

Jonna.K

Kyllä mä nään miehest aika hyvin päällepäin mikä on 8) tosin, on vähän ärsyttävää että näät että toista vaivaa jokin... ja tää kysyes vaan "ei mikään" ja pamauttaa sen sitte mikä on joskus tosi hyväs paikas

lily

Arkipäiväisissä tilanteissa en kovinkaan hyvin, mutta miehellä kun on taipumusta stressata, niin sen pystyn aistimaan aika helposti ennen kun toinen ehtii edes sanoa mitään.
Mä olen sellainen, että otan itse kovin helposti stressiä siitä, jos toisella ei ole kaikki kunnossa ja mulla tuo stressi ilmenee fyysisinä oireina, kuten unettomuutena. Parilla viime kerralla olen jotenkin alitajuisesti aistinut miehen ettei miehellä ole kaikki hyvin(vaikkei edes oltaisi nähty) ja nukkunut huonosti parina yönä ennen kun mies itse on purkautunut asiasta.

Lukretia

Kyllä mä esimerkiksi tiedän, milloin mies on sillä tuulella, että sille ei kannata sanoa mitään, kun se on niin hermona jostain asiasta. Sen äiti ja sisko ei jotenkin ilmeisesti osaa huomata tätä, kun ne saattaa sille jutella ihan normaalisti, vaikka mä huomaan sen olevan tosi pinna kireällä.

Miss X

Ei nyt ihan liity aiheeseen, mut tuli tosta meedion kyvyistä mieleen et aika usein näen unissa pelottavan tarkkaan asioita. Esim kun olin vielä exän kanssa yhdessä niin näin unta että se petti mua blondin tytön kanssa ja paljastu et juttu oli jatkunu tosi pitkään. Sit vihasena siinä unessa nappasin pöydältä kasan kortteja jotka oli kaikki eri naisilta, ja niissä kiiteltiin edellisestä yöstä ym. Ei menny kauaa ku vihdoin sain sen kiinni pettämisestä. Olin siis kyl aavistellu vähän asiaa ku se oli niin ylisuojeleva puhelintaan kohtaan (otti vessaan ja suihkuun ym mukaan). Noh, yllätys yllätys, tää oli sitte pettänyt blondin tytön kanssa mua vuoden verran - ja siinä sivussa ilmeisesti jotain lyhyempiä juttuja. Kyl vähän karmis siinä kohtaa ku olin jo nähny unessa kaiken. Eikä toi ollu tosiaankaan ainut toteutut uni... Vähän taas pelottaa ku oon nähny nyt samantapasia unia monta kertaa peräkkäin, eikä ne lupaa oikein hyvää...

Likkis

Uskon että osaan. Tai ainakin luen rivien välistä niin hyvin, että joskus se pelottaa itseäkin. Eikä tämä koske vain miestä, vaan kaikkia joiden kanssa tekemisissä olen.
Tiedän esim. milloin joku on ihastunut minuun, loukkaantunut/suuttunut minulle tai ei voi sietää minua. Ai mistäkö? Ei aavistustakaan.
Ehkä vain luen ihmisten elekielestä, puheesta ja niiden pienistä vivahteista nämä asiat alitajuisesti, itse sitä tiedostamatta.
Aina olen kuitenkin saanut myöhemmin selville että olen ollut oikeassa aavistusteni suhteen.

miehestäni taas osaan "lukea", kun kaikki ei ole kunnossa. Minulle saattaa vain tulla sellainen vahva tunne asiasta, ja kun koitan miettiä mikä on vialla tai miksi sellainen olo minulla on, niin en keksi mitään järkevää syytä, enkä sitä mistä sellainen olo tuli. Minä vain tiedän, ettei kaikki ole niin kuin pitäisi.
Useammin kuin kerran olen saanut sellaisen olon puhueassani miehen kanssa puhelimessa. Ja myöhemmin kun olen tentannut miestä kasvotusten, niin hän on kertonut miettineensä jo jonkin aikaa suhteemme tilaa ja mahdollista eroa :?

Toisinaan luen ehkä hänen käytöstään väärin siinä suhteessa, että luulen hänen olevan vihainen/suuttunut/loukkaantunut/ minulle, vaikka syy voisi olla joku muu. Mutta joka tapauksessa silloinkin jokin on ollut pielessä. Työstressiä tms. omia murheita...ei voi tietää jos toinen ei puhu.

Mieheni on siinä suhteessa perus-suomalainen mies, ettei hän puhu tunteistaan tai erityisemmin niitä näytä. Luen kuitenkin usein käytöstä rivienvälistä ja uskoisin että hän välittää minusta...Toisinaan sitä kuitenkin toivoisi myös kuulevan sen häneltä ihan suoraan. Koska voihan nämä minun "meedion kyvyt" joskus ehkä väärässäkin olla...
Olen varmasti välillä tosi rasittava, kun tenttaan suhteemme tilaa tai hänen tunteitaan minua kohtaan, ja murehdin itsekseni turhaan(?), vaikka mitään ongelmaa ei olisikaan. pelkään vain että puhumattomuus tappaa vielä suhteen...Ja kun sitä en halua ikimaailmassa :(
No niin, tämä loppu nyt meni vähän OT:ksi, mutta oli pakko purkaa mieltäni edes vähän. Helpotti ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat