poikaystävän tupakoinnista - Parisuhteet

SooZ

Itse en polta, mutta enpä alkaisi ketään kieltämään.. Jokaisen oma asia jos haluaa tapattaa itsensä nopeammin. :lol:
No ei vaan, jos tupakan savu todella häiritsee sinua niin pyydät ettei kultasi polttaisi kun olet paikalla. Ei mulla ainakaan koskaan exän kanssa ollut ongelmia tuon tupakoinnin kanssa, ainoastaan ehkä jos kahvilla jossain oltiin ja koko muu seurue poltti ja itse istuit siinä pöydässä ja pidätit hengitystä ettei yskäkohtaus iske :D Tosin sitä samaa se on baareissakin välistä..

Mutta tietenkin jos haluat niin voithan pyytää myös että poikkiksesi lopettaa polttamisen. Mutta et häntä voi pakottaa, hänestä sen täytyy lähteä. Voihan olla että tekee sulle mieliksi, ei polta kun olet näkemässä mutta polttaa salaa jos ei muuten saa. Ei sekään varmaa kivaa olis?

Sivut

Kommentit (56)

Chimerah

Minun poikakaverini lopetti tupakoinnin viime vuoden heinäkuussa. Olimme seurustelleet reilun kuukauden, kun pyysin häneltä, että voisiko hän tupakoida hieman vähemmän (itse kun en polta ja tupakan savu/haju saa pääni särkemään). Tämän jälkeen hän vähensi tupakointia ja lopulta hän (itse) päätti lopettaa kokonaan.
Välillä, kun olemme juhlimassa, hän kysyy minulta, että saako hän polttaa yhden eikä minulla ole mitään sitä vastaan.

Kannattaa siis ottaa asia puheeksi poikaystäväsi kanssa, mutta kuten yllä on jo todettu: ketään ei voi pakottaa lopettamaan, pyytää kyllä voi. :)

taki

Meidän mutsi oli polttanu kymmenen vuotta, kun tapasivat faijan kanssa, mut faija sano sille, et tollanen loppuu ja niinhän se loppu. Eikä varmaan ollu helppoo noin pitkän ajan jälkeen. Jos jotain rakastaa, niin on vaikeeta kattoo, kun se tekee itsemurhaa..

Minäkin oon yrittäny jo 3 vuotta saada miestä lopettamaan, mutta nyt se on kroonisen keuhkoputkentulehduksen ja astmalääkityksen myötä ruvennu itekin tajuumaan, et ton vois tosiaan lopettaa

lllila

Lainaus:
onko minulla oikeus kieltää poikaystävääni tupakoimasta?

Ei ole. Poikaystäväsi päättä itse asioistaan. Mikäli monet jutut tyypissä ärsyttävät, kyseessä tuskin on mikään sielunystävä.

seinäruusu

Olen samoilla linjoilla edellisten kanssa, et voi pakottaa toista lopettamaan ja koko suhteelle voi käydä huonosti jos yrität, mutta pyytäminen ja pyynnön perusteleminen voivat viedä hyvinkin pitkälle.

Kepatäti

Minä ainakin kieltäisin. Ainakin tupakoinnin minun seurassani, sillä itse tulen huonovointiseksi tupakan savussa ja inhottaa minua aivan kamalasti, sillä en itse ole koskaan polttanut yhtäkään tupakkaa. Onnekseni poikaystäväni ei polta muutakuin joskus humalassa ja siitäkin olen huomauttanut, että se ei ole toivottavaa. Minä saattaisin muuten hyvin toimivan suhteen lopettaakin ihan tupakoinnin perusteella, jos se alkaisi pahasti vaikuttaa minuun.

gollum

Oikeutta kieltää tai käskeä ei oo muilla kun vanhemmilla ja niilläkin siihen asti kun täyttää 18 vuotta. Aikuinen ihminen päättää itse asioistaan. Voi tietysti yrittää kieltää, jos tosiaan haluaa alkaa äidiksi/isäksi jollekin, mutta harvemmin tuo onnistuu. Pyytää kyllä voi, mutta kannattaa miettiä mihin päänsä pistää.... Siitä ei yleensä seuraa toivottua lopputulosta, sen sijaan voi tulla riitoja ja salailua :?

Tupakan savussa ei oo pakko kenenkään olla, ja varsinkin jos esim. menee autolla yhdessä niin on täysi oikeus vaatia toista olemaan polttamatta, tai pysähtymään ja nousemaan autosta ulos polttamisen ajaksi. Mutta siis jonnekin parvekkeelle tms. ei oo kyllä mikään pakko mennä mukaan siihen savuun seisomaan.

sopuli

Kieltäähän voi, mutta eri asia on, et tapahtuuko mitään :D

Eii sitä polttamistakaan ole niin helppoa lopettaa... (ku itse pystyis edes lopettaa herkuttelun ;))

Svenna

tupakoimisen lopettaminen on tosiaan vaikeaa, jos yrität daada häntä lopettamaan, niin se on hyvä. Mutta väkisin ei kannata ruveta, kuitenkin se on vaikeaa..tiedän kokemuksesta.

Femin

onko minulla oikeus kieltää poikaystävääni tupakoimasta? itse en tupakoi ja minulle tulee aivan hirveä paha olo kun haistan tupakan savun, se siis suoraan sanottuna oksettaa minua.
mutta en ole varma onko minulla oikeutta kieltää kultani tupakointia...

Shandy

Voihan siitä mainita mutta eiköhän se polttaminen/polttamattomuus oo loppupeleissä jokaisen oma asia ja omassa harkinnassa.. Paha se on aikuista ihmistä lähtee kieltämäänkään.

Mut jos poikakaveris olis kiva niin sitten se ainakin vähentäis polttamista sun seurassa, jos sulle kerran tulee paha olo siitä hajusta/savusta.

pörri

mulla on sama ongelma.
Pyysin kaks vuotta sitten poikaystävääni lopettamaan, mutta tässä sitä nyt ollaan, ei ole lopettanut, mutta on huomattavasti vähentänyt. Enää ei polta mun seurassa ja yrittää muutenkin olla polttamatta, mutta ei se kuulemma helppoa ole.
Kannattaa jutella ja selitä poikaystävällesi kuinka pahaa se tekee sinulle.

Nakkis

Voi sitä yrittää kieltää ihan vapaasti.

Itse en kenenkään muun pyynnöstä/ tahdosta lopeta tuprusttelua, kun päätöksen tekee itse, niin on paljon suurempii syy tyytyväisyyteen kuin jonkun pyynnön/ pahimmassa tapauksessa painostuksen alla lopetus.

Santtu

Sanoisin näin, ettö sinulla on oikein pyytää olemaan polttamatta seurassasi, mutta kieltäminen saa todennäköisesti vaan polttamaan enemmän. Perustele, että sinulle tulee paha olo ihan fyysisesti niin eiköhän toinenkin ymmärrä. Näin tupakoitsijana sanoisin kuitenkin, että kieltäminen ei kannata, olen eronnutkin yhdestä suhteesta, koska äijä ei koetti kieltää. Pinttyneet ovat ihmisten tavat.

nora

Voihan sitä kysyä/pyytää ettei polta siinä ihan vieressä, tai autossa samaa aikaa. Itseäni se toisinaan haittaa, kun en enään niinkään paljoa polta niin kuin ennen. Jokasen oma päätös poltaako vai ei, eipä siihen pysty vaikuttamaa mitenkään. Aina kannattaa yrittää edes vain pyytää :)

missykkä

voihan sitä pyytää vähentämään tupakointia...kuten itse olen tehnyt poikaystäväni pyynnöstä. Tosin aina kun ulos lähdetään viikonloppuisin, niin silloin tuolla tupakoinnillani ei ole rajaa :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat