Millaista kumppania haet? - Parisuhteet

Neppis_

Meis on paljon samaa ja sit paljolti erilaista. Ollaan molemmat samal aaltopituudella. Pystytään myös (ainakin Melkein joka kerta) nonverbaalisesti tietämään mitä toinen jossain tilanteessa haluaa.
mikä on sinällään kummallista ...
[img]http://i47.photobucket.com/albums/f183/Neppis/Smile/salaliitto.gif[/img]

..nii ja eroavaisuuksista puhumattakaan. hui. Niistä ne riidat monta kertaa saa alkunsa. Tosin ollaan myös monessa asiassa sit lähennytty. Tavallaan opittu omista tyhmistä tavoista ja hiukan muutettu niitä.

En pystyis millään olla toisen minäni kanssa, ei tulis ei yhtään mitään.
Pitää miehessä jotain vastahakoisuutta ja saavutettavaa olla. Tykkään ns. metsästää :wink: ..kunhan se ei liian vaikeaksi mene :D

Kommentit (13)

SunLion

Haluatko että kumppanisi on hyvin samankaltainen kun sinä itsekkin olet..vai onko sillä edes väliä, kuhan kemiaa löytyy?! Oletteko kuin yö ja päivä?!

Ja jos olette kuin yö ja päivä, koetteko että suhdetta on vaikeampi hallita? Vai onko se kenties helpompaa?

Itse tykkään että kumppani on hyvin saman tyylinen, mutta toki hänellä voi olla omia kiinnostuksen kohteita..Esim. meillä on hyvinkin erilaisia harrasteita ja kiinnostuksen kohteita, ja toisaalta monessa kohtaa nämäkin kohtaa.

Ja ollaan todella samanlaisia ajatusmaailmalta, halutaan tulevaisuudelta samoja juttuja ja esim. samanlaiset mieltymykset illanistumiseen, vapaa-ajanviettoon yleensä ruokiin jne..

Meillä tuo samanlaisuus tuo yhteenkuuluvuuden tunnetta..riitojenkin ilmaantuessa tuo tunne auttaa tunteiden selvittelyssä. Tuntuu kuin kihlattuni olisi toinen minä...ei nyt ehkä kaikin puolin, ollaanhan nyt sentään eri sukupuoltakin..mutta silti hän on juuri minun tyyliseni.

DemonOfTheDay

no meillä mennään niin että paljon samaa ja paljon eriä ja hyvä niin..tulis tylsää jos oltais ihan samanlaisia ja vaikeeta jos oltais täysin erilaisia.

meillä tohon erilaisuuteen vaikuttaa suuresti kulttuurierot..
samalla tavalla ajatellaan elämäntavoista, tulevaisuudesta, arjesta yms. sekä hieman pienemmistä asioista. Vapaa-ajan vietto ei aina mene yksiin eikä esim. suhteet kavereihin. Koulutuksesta ja työnteosta ollaan kans suht samaa mieltä...
eri tavalla ajatellaan tietyiltä osin seksistä :roll: mä olen ehkä hieman vapaampi kuin herra - ehkä..mutta ei kuitenkaan kauhean häiritsevästi.

onpas tosi vaikeeta yllättäen alkaa selittämään eroja ja samankaltaisuuksia...hmmm....täytyykin miettiä asiaa :wink:

*Sandy*

Mä haluaisin että oltaisiin aika lailla samanlaisia; tykättäisiin samoista asioista ja tehä kaikkee hauskaa yhdessä. Kuitenkin, jos IHAN kaikesta olis samaa mieltä se muuttuis tylsäks. Haluan välissä kinata ja väitellä ihan turhanpäiväisistäkin asioista. Eli ei kuitenkaan ihan samanlaiset saa olla.

EDIT vastasin siis että kultu on kuitenki paljolti samanlainen kuin minä..

Jzzu

Kuten toisaalla onkin jo ilmi käynyt niin yö ja päivä ollaan monessa suhteessa, sen siis vastasin.

Miusta ei ole mitenkään erityisen oleellista että kumppanin täytyisi olla samanlainen, kuten myöskään että sen pitäisi olla täysin päinvastainenkaan: molemmissa tapauksissa voi toimia.

Tietenkin se tekee suhteesta hyvinkin erilaisen jos tykätään eri asioista kuin että jos tykättäisiin täysin samoista mutta en näe sillä oleellista merkitystä suhteen toimivuuden kannalta.

Meillä se että ollaan toistemme vastakohdat on meidän suhteessa sekä sen heikkous että vahvuus, töitä saa tehdä, mutta en usko että sen helpommalla pääsisi välttämättä muutenkaan.

Ja tarkennukseksi kun tuo kysymys oli muodossa minkälaista kumppania haet:
En hae vastakohtaani mutta sellainen minulla nyt sattuu olemaan. :wink:

maaruli

Mun poikaystäväni on paljolti samanlainen kuin minä. Ja se tuntuu mukavalta. Ollaan alusta asti oltu ihan toistemme sielunkumppaneita. Tietty eroavaisuuksiakin on, jotta ei liian tylsäksi käy.

Henni-

Sellaisen jossa on paljon samaa, ja myös erilaista. Mutta tällähetkellä haluan vain kumppanin joka rakastaa minua sellaisena kun olen :roll:

Sonkku

Aikas samanlaisia ollaan. Joitakin asioita on jossa ollaan erilaisia ja ajatellaan erilailla. Ihan hyvä se on, kun muutenhan tulis ihan tylsä suhde jos kaikissa asioissa olisi ihan samanlainen toisen kanssa.

Lips_

Tedän, etten tulisi toimeen samanlaisen ihmisen kanssa. Olen todella "hallitseva" suhteessamme, ja jos toinenkin puolisko olisi samallainen, eihän siitä tulisi yhtään mitään! Kumpikin olisi koko ajan kilpailemassa johtajan paikasta.

Poikkis ja minä ollaan kuin yö ja päivä. Ja tullaan hyvin toimeen, vaikka meissä ei ole juurikaan samallaisia piirteitä yms. Eli vastasin sen. :)

Miffy

En mä hae tollasilla kriteereillä. Tosin en hae ollenkaan, koska seurustelen. Lähinnä se on kuitenkin tuo samankaltaisuus; pitää tykätä samoista jutuista kuin mä ja oolla mun arvojen kanssa yhteneväiset arvot, esim. lihansyöjän kans en ikin vois olla. Siinä mielessä ollaan nykyisen miehen kanssa erilaisia, että se on huomattavasti rauhallisempi kuin mä. Siitä on seurauksensa, sek'ä hyvät että huonot.

figaro

Me olemme kuin yö ja päivä. Mitään sellaista en ole koskaan hakenut, mutta näemmä parhaiten toimii näin. Minun luontoisen kanssa en taatusti tulisi toimeen muussa tilanteessa kuin sovintoseksivaiheessa :lol: Ja sitä olisi paljon! :D

Omalla tavallaan tämä erilaisuus antaa paljon. Sitä oppii erilaisista asioista uutta ja toisaalta ymmärtää myös toisenlaisia ihmisiä paremmin. Aina ei sinänsä voi olla yhtä puhelias kuin minä eikä toisaalta tehdä päätöksiäkään samalla tavalla suitsaitsukkelaan kuin minä. Vaikka nuo asiat toisinaan ottaa myös päähänkin ;)

Ja tämä erilaisuus antaa myös omaa aikaa. Kun toinen harrastaa jotain mitä itse en harrasta, saa itselleen enemmän omaa aikaa. Vaikka sitä naisille hyvin tyypilliseen tapaan kitisee siitä, että mies juoksee syksyt metsällä, on se kuitenkin varmasti monella tapaa minulle ainakin hyvä juttu. Tuppaan ihmissuhteissa pitemmällä aikavälillä usein ahdistumaan ja nämä luonnostaan tulevat yksinolot ovat enemmän kuin tervetulleita.

Ehkä tämä erilaisuus on myös auttanut siinä, että molemmilla on säilyneet omat ystävät ja toisaalta myös tätä kautta meidän ystävistämme on tullut keskenään ystäviä. Meinaan vain, että liian samanalainen ja aina yhdessä karkoittaa monesti jos ei pitkäksi niin joksikin aikaa ne omat vanhat kaverit - tahtomattaankin.

Tällaista pohdintaa sain aikaan, kun mietin joidenkin kommentteja siitä, etteivät ymmärrä mitä järkeä on yhdessä elää ja olla, jos on täysin kuin yö ja päivä. Ehkä niitä asioita ei vain todellakaan näe ennen kuin itse kohtaa ihmisen jonka kanssa ei ole miltei "identtinen".

taki

Ollaan kuin yö ja päivä.
Mikään ei mee yksiin.. paitsi ehkä fanaattisuus musiikillisissa ja ideologisissa asioissa, ja tietenkin molemmat täysin päinvastaiset.

Olis tietty helpompaa, jos tykättäis edes vähän samoista asioista.

Lania

Mä toivon löytäväni jonkun joka on aika samanlainen kun mä. Tykkään että asiat sujuu helposti, ilman selittelyjä tai pitkiä punnintoja tai vääntöjä.

Toivoisin että miehessä olis samaa kun mussa huumorintaju, kiltteys, luotettavuus, hällävälisyys, tietty rauhallisuus, ja olis kiva jos se olis samanlainen siinä että hermostuu sekunnissa ja leppyy toisessa sekunnissa. Ei sellanen jonka mielestä kaks kertaa viikossa baariin on karseen paljon, mutta ei sellanenkaan jonka mielestä viis kertaa viikossa baariin on karseen vähän.

Sillä ei olis väliä onko se harrastusmielessä kiinnostunu samoista asioista. Kunhan jos lähtee seinäkiipeileen tai sukeltaan, ei pakota mua mukaan. Eikä halveksi tai pidä huonona jos mä mieluummin istun sohvalla ja luen kirjaa, tai palloilen ulkona muuten vaan. Tietysti olis kiva jos musiikkimaku olis ees suht samanlainen, ettei tarttis aina yksin kuunnella ;) tosin esim jonkun metallihevarin kanssa ei välttämättä muutenkaan natsais, en varsinkaan ulkoisesti löytäis mitään kipinää, ja asenteen ja ajatuksien määrästä riippuen en välttämättä muutenkaan.

Ajatusmaailman samanlaisuus on yllättävän tärkee. Vaikka esim politiikka ei oo mun elämän tärkein asia, on vaikee kuvitella että kaikkein läheisin ja rakkain ihminen ajattelis siitä kovin eri tavalla kun mä ja omais ihan erilaisen näkökannan siihen. Tai jos poika olis niin epäsosiaalinen ja/tai haluton/kykenemätön viettään aikaa mun perheen tai kavereitten kanssa, siinä olis jotain liian erilaista kun mussa. Tai jos muutenkaan esim perhearvot ei olis tärkeitä, tai ei koskaan haluais lapsia tms.

Nonna

Me ollaan taas poikaystäväni kanssa ihan samanlaisia.Samanlainen huumorintaju,mielenkiinnon kohteet,samanlaisia hössöttäjöitä ja temperamenttisiä.Mä oon vaan romanttisempi ja herkempi kuin mieheni.Mieheni taas käytännöllisempi järki-ihminen.Eli noilla alueilla täydennetään toisiamme.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat