Kumman nimissä? - Parisuhteet

Miltzu

Vuokrasopimus on yhteinen, siinä on molempien nimet. Laajakaista on mun avomiehen nimissä, mutta sähkö,- ja kotivakuutus on mun nimissä. Siinä ne. Ja molemmilla omat tilit.

Sivut

Kommentit (34)

Chimerah

Meillä vuokra-, sähkö- ja nettisopimukset ovat minun nimissä, koska olen asunut tässä kämpässä elokuusta asti ja mies muutti tähän virallisesti vasta kesäkuun alussa (epävirallisesti hän on asunut tässä kyllä jo tammikuusta asti O:) ).
Auto on kuitenkin hänen nimissään.
Yhteistä omaisuutta meillä ei taidakaan kovin paljon vielä olla.. parvekkeen kalusteet ja jotain pientä roinaa ainoastaan. :)

Katjuska

Asunto on poikakaverin nimissä (omistusasunto), opintolaina omissa nimissä, kumpikin maksaa omat laskunsa ja yritän opiskelijana myös maksaa asuntoon liittyviä maksuja (netti, sähkö, vesi...) vaikkei se aina oo mahdollista.
Huonekalut ym. asunnossa olevat tavarat yhteisiä. Sovittu on et kaupassa käynnin kumpikin maksaa vuorollaan, tosin ite yleensä maksan ostokset!
Auto on kullan nimissä, vaikka itellä sama oikeus käyttää sitä, välillä maksan bensatkin siihen. :wink:
Ai niin ja molemmilla omat pankkitilit ja tulot. :lol:

hilppa

Meillä on talo, auto, lainat, koirat, kaikki mahdollinen molempien nimissä.. no sähkölaskut miehen nimellä ja sit molemmilla omia jotai pikkulaskuja. Minulla mm h&m, josefssons jne.. Jopa yhteinen pankkitili toimii :D (molemmilla kortti sinne..) Kaikki on siis yhteistä eikä missään vaiheessa olla mietitty et noi on sun rahat ja nää mun. Homma pelaa näin oikein hyvin joten miksipä sitä muuttamaan :wink:

SunLion

tulevaisuudessa kun asunto ostetaan, päätetään tietty prosenttimäärä omistuksesta kummallekkin ja kumpikin ottaa omanlainansa varmaaan. eos.

Ja katsoo nytte miten toi yhteiselämä lähtee käyntiin mutta alussa (muutamia vuosia) aikalailla puokkiin kaikki tullaan maksamaan.

EDIT: ja opintolainat omiin nimiin yms.

figaro

Ryhdyin tässä miettimään, että mitenkähän muilla saman katon alla elävillä menee omaisuuden, sopimusten ym. kanssa.. Mitä on kenenkin nimissä vai onko kaikki yhteistä tai molempien nimissä?
Vasta seurusteluasteella olevat tai sinkkuilevat voivat miettiä, mikä olisi tilanne teidän kohdallanne, jos/kun yhteenmuutto olisi edessä.

Meillä opintolainat ovat henkilökohtaisia ja asuntolaina yhteinen. Auto on minun nimissäni ja pikkulaina tällä kertaa miehen nimissä. Sähkö ym. sopimukset taitavat olla minun nimissäni (lukuun ottamatta taloa koskevat vesi-, tontinvuokra ym. jotka ovat yhteisiä). Mistään ei oikeastaan olla mitään päätetty koskaan. Kaikki on mennyt yhteisymmärryksessä tätä rataa.. :roll:

dani

Ei meillä köyhillä raukoilla juuri omaisuutta ole, vuokrasopimus on kummankin nimissä, sähkösopimus taitaa olla miehen nimissä. Yhteinen sohva on puoliksi maksettu (ja se taitaa ollakin ainoa ns. isompi ostos :lol: ), ja jos ero sattuisi niin minä sen itselleni omisin. Omat tilit on kummallakin, ja kummallakin myös oma säästötilinsä. Kaikki on mennyt luontevasti, kumpikaan meistä ei halua että kaikki on yhteistä.

Miffy

Meillä on kaikki oikeastaan jommankumman omaa. Laskuista lähtien :) Kämppä (johon sisältyy vesi, sähkö ja netti) on kummankin nimissä, siis vuokralla.

reallivething

meillä on vuokrasopimus yhteinen, sähkö mun nimissä ja netti miehen.. melkein kaikki huonekalut on ostettu yhdessä, kuin myös tavarat, leffat levyt.. ollaankin naurettu että ei hitto jos erotaan niin tulee aika vaikee jako :D

Nakkis

Mä en muista, että mikä on kenenkin nimissä :lol: Ei sillä väliä kyllä ole- ajattelin viettää tämän miehen kanssa loppu elämäni. 8)

maaruli

Vuokrasopimus molempien nimissä, netti ja sähkö miehen (kääk en kyllä osaa oikein käyttää siitä tota nimitystä ihan vielä :lol: ) Sitten yhteinen auto on mun nimissä. Puoliksi kuitenkin ne maksetaan. Asumistuki taas tulee mun nimellä. Yhteistä kamaa meillä on paljon: tietokone, mikro, vedenkeitin, videot, dvd-soitin... Ainiin, sotilasavustuskin maksetaan mun tilille, kun mä ne laskut kuitenkin maksan täällä. :)

Laura

Vuokrasopimus on yhteinen, sähkölasku tulee molempien nimissä. Auto on miehen ja se maksaa siihen liittyvät jutut, kuten netti ja TV-lupakin. Miehen nimissä on vakuutukset kaikki. Yhteen kun muutettiin, niin ei ollu mitään järkeä alkaa muuttelemaan noita juttuja. Aina se maksaa kummalla on rahaa, tällä hetkellä mies. Molemmilla on vielä omat tilit, mutta kunhan itse pääsen oikeisiin töihin, avataan yhteinen tili, josta maksetaan sitten tulevaisuudessa isompia menoja

Sonkku

Vuokrasopimus on kummankin nimellä. Sähkölasku ja tv-lupa on poikaystävän nimellä. Ne maksetaan vuorokuukausin. Tilit kummallakin on omat, opintolainat luonnollisesti on kummankin omalla nimellä. Ruokamme maksamme S-Etukortilla (laitamme S-tilille rahaa kuukausittain), jonka pääkortti on mun nimelläni ja poikaystävälläni on rinnakkaiskortti. Vakuutukset on poikaystävän nimissä ja se ne maksaa (paitsi maksan oman matkavakuutusosani sille). Netti on poikaystävän ja sen veljen firman nimissä ja firma sen maksaakin. Ilmaista surffailua siis mulle. Huonekaluista iso osa on poikaystävän kun se on hankkinut ne ensimmäiseen kämppäänsä. Osa on ostettu sitten kun muutettiin yhdessä isompaan asuntoon. Siis poikaystävän ekan kämpän ja tän nykyisen asunnon välissä olemme asuneet yhdessä asunnossa, mutta sinne emme mitään uutta ostaneet.

MiuMiu*

Vuokrasopimus ja sähkö on molempien nimissä ja joitakin huonekalu jne.ostoksia ollaan tehty yhdessä. Meillä menee niin, että se kumpi maksaa enemmän "omistaa" jostain sit suuremman osan...vaikka eihän tuolla avioliitossa niin merkitystä ole tai muutenkaan, koska yhteiskäytössähän meillä kaikki on.
Jos haetaan jotain yhteisiä tukia ne on mun nimellä, koska mä osaan hoitaa paremmin noita virallisia asioita. Auto+muut vakuutukset on miehen nimellä, koska mulla ei ole edes ajokorttia ja noi muut vakuutukset liitettiin auton kans samaan.
Millään "pikkusopimuksilla" ei ole väliä kumman nimissä ne on esim. etukortit, netti...( suurin osa taitaa olla kuitenkin miehen nimellä) Mutta me pyritään kuitenkin siihen, että kaikki isommat asiat/tavarat on molempien nimissä, joten jos joskus otetaan vaikka asuntolainaa niin se tulee tietty molempien nimeen ja niin muutkin lainat...autolainan mies otti tosin yksin, koska mulla ei siis ole korttia, eikä mun tuloilla mihinkään laínanmaksuunkaan osalllistuta...

*Sandy*

Meillä on vuokrasopimuksessa molempien nimet. Siihen kuuluu vesi, sähkö, netti. Erilaiset kortit on molempien nimissä, ja se mikä ei ole omissä nimissä, niin siihen on rinnakkaiskortti. Vielä meillä ei oo mitään lainoja. Kaikki isot tavarat (ja vähän pienemmätkin) ollaan maksettu kaikki yhdessä. Tulevaisuudessa jos ausntoa hommataan, niin sen haluan molempien nimiin, kuten myös muut isot asiat.

enkelin

emme vielä asu yhdessä, mutta kesällä olisi tarkoitus yhteen muuttaa. jos minä onnistun saamaan yksiön tässä kevään aikana, muutamme aluksi yhdessä siihen kunnes löydämme isomman ja tietyt kriteerit täyttävän kämpän. vielä yksi mutta löytyy siitä, että miehen pitäisi ensin saada siirrettyä opiskeluoikeutensa tälle paikkakunnalle kouluun, mutta no joo katsotaan miten tässä käy, kesä nyt kuitenkin asutaan yhdessä.
me ollaan puhuttu, että hankittaisiin yhteinen tili, siltä sitten makseltaisiin vuokrat, yhteiset laskut ja ruoat. tuonne voisi mennä tuet kuukausittain, molemmat maksaisivat sitten omat menot omilta tileiltä, jonne myös palkat tulisivat. isommista hankinnoista ei olla vielä puhuttu, meillä ei kummallakaan ole sohvaa, eikä kunnon kirjahyllyä, eli sellaiset olisivat ainakin sitten joskus hankintalistalla...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat