Onko minulla oikeus olla suuttunut? - Parisuhteet

Suhfeli

Lainaus:
En mä ymmärrä miks siitä pitäis oikeesti hirvee numero tehä jos toinen nyt silloin tällöin haluaa lähteä kavereitten kanssa baariin?

Eikö tässä ollut kyse siitä, että kyseinen poikaystävä tekee tuota usein?
Silloin itsekkin vetäisin pultit.

Sivut

Kommentit (40)

june

Musta kuulostaa kauheen joteski syyllistävältä, kun sanotaan, että alaikäinen "pilaa" illan.. Olen kyllä samaa mieltä, että jos poikaystävä on täysi-ikäinen ja haluaa JOSKUS käydä jossain, niin menköön, mutta enemmän siinä ilta menee pilalle, jos tyttö jää kotiin itkemään yksinäisyyttään ja poikkis joutuu koko illan olla huolissaan, mikä tilanne siellä kotona on.. :? Mutta mutta. Tosiaan, ketjun aloittaja voisi koittaa järjestää vaikka tyttöjen illan tuolle viikonlopulle. Kivaa tulee, takuulla. :wink: Ja poikaystäväsikin voi hyvillä mielin viettää aikaa ystäviensä kanssa ja sitten voitte olla yhdessä seuraavana viikonloppuna. Loppu hyvin kaikki hyvin, vai? :)

shandala

Eli poikaystäväni ilmoitti tänään lähtevänsä Helsinkiin (n.200km päähän) katsomaan opiskelukaveriaan. Poikaystäväni siis opiskelee Helsingissä, mutta ei asu kesällä sielä. Olisi ihan ok jos hän menisi sinne katsomaan vain kaveriaan mutta kun he menevät vielä baariin, mikä ei vieläkään olisi kovin paha (vaikka hän pilasikin koko viime viikonlopun olemalla baarissa.) Mutta kun tämän kaverin tyttöystävä vielä (tadaa tadaa) on heidän kanssaan koko illan! Suututtaa kun minä en voi mennä mukaan (olen 17v.), mutta poikkiksen kaverin tyttöystävä kyllä pääsee. Eikä poikaystäväni minua ole edes mukaan pyytänyt, eli haluaa mennä baareihin ja minä olisin vain riippakivenä. Tuntuu että poikaystävän paras kaveri on viinapullo... :? Olenko vain nipottava akka vai onko minulla oikeus olla suutuksissa?

shandala

Odotan niiiiiiiiin että olisin jo täysi-ikäinen ja saisin näyttää poikkikselle että kyllä minäkin osaan pilata illat riekkumalla baarissa valomerkkiin asti :twisted: Jotenkin vaan on niin alistettu olo kun toinen voi mennä miten tahtoo, eikä itse voi muuta kuin tyytyä tilanteeseen. :cry:

Shandy

Saathan siitä suuttua jos se suututtaa.

Mä oon kyl sitä mieltä, et jos ite alaikäsenä seurustelee täysikäsen kanssa, niin kyllä pitäis välillä sitä toista päästää tekemään niitä "täysikäisten" juttuja ;) eihän sitä aina tartte kylki kyljessä hinkuttaa.. mut ymmärrän et toi on rasittavaa jos toinen tekee sitä joka viikonloppu ja itse ei pääse mukaan.

Walbu

Kuinka pitkästä reissusta ajallisesti on kysymys?

Kyllä parisuhteessakin pitää saada elää omaa elämäänsä. Jos oma poikaystäväni alkaisi minun viikonloppureissujani rajoittaa, kyllä menisi hermot enkä varmaan sellaista riippakiveä suoraan sanottuna ikuisuuksia katselisi. Asioista pitää tietysti pystyä sopimaan, mutta toisaalta, jos aikuinen, vapaassa maassa elävä ihminen haluaa lähteä viikonloppureissulle kaverinsa luokse, mielestäni sitä ei pidä kenenkään estämän.

Miksi muuten odotat baarireissuja sillä mielellä, että "pääset sitten pilaamaan niitä valomerkkiin asti riekkumalla"? Baariin lähdetään siksi että vähän juhlitaan ja siellä on hauskaa, ei se ole mikään tuskainen ja kamala paikka joka pilaisi kaiken! Mulla on pari kaveria jotka onnistuu aina aikaansaaman kamalan riidan kun joutuvat keskenään baariin, enkä niiden kanssa enää edes halua mihinkään lähteä: haluan pitää hauskaa enkä kuunnella valitusta, ihan suoraan sanottuna!

Suuttua saa toki, mutta en tiedä kuinka isot pultit yhdestä matkasta kaverin luo kannattaa ottaa. Vapauden rajoittaminen tuntuu inhottavalta, mutta tottakai asioista pitää sopia siten että kummatkin niihin pääpiirteissään tyytyvät.

Keskimäärin poikakaverista tuntuu kuitenkin kivemmalta, kun antaa sen välillä mennä, ja sanoo lähtiessä vaan että "hauskaa iltaa", ja lähtee itse tekemään omia juttuja, sen sijaan että saa itkukohtauksen ja jää murjottamaan.

tuija

Tietenkin pitää antaa kohtuuden rajoissa kummankin elää omaa elämäänsä mutta liika on aina liikaa. Ei se mun mielestä ole oikein jos toinen on ala-ikäinen ja toinen ei, jos täysi-ikäinen joka viikonloppu hyppää baarissa ja jopa useampana iltana.. En tiedä kuinka usein sinun poikaystäväsi käy baarissa, mutta niinkuin jo ilmaisin: Kaikki kohtuuden rajoissa...

shandala

Kyse ei todellakaan ainakaan tässä meidän tapauksessa ole siitä että en antaisi miehen käydä baareissa tai tehdä muita "täysikäisten juttuja". Tuntuu vaan tyhmältä kun hän yhtäkkiä ottaa ja lähtee, ilman että pyytäisi edes mukaan. :roll: Mies kyllä kysyi sopiiko minulle että hän lähtee mutta ei mielipiteeni vaikuttanut mitenkään, joten en ymäärrä miksi edes kysyä mielipidettäni.. ärgh turhauttavaa :(

shandala

Itselläni ainakin on sellainen käsitys että parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja ja keskustella. Nyt tuntuu et poikkis vaan tekee miten lystää välittämättä mun tunteista. Tai siis jos kuvitellaan tilanne toisinpäin ja mä olisin menossa juhlimaan ilman poikkista niin potisin varmaan omantunnontuskia kun toinen ei halunnut että olisin lähtenyt. Mutta ehkä tytöt vaan on sellaisia :oops:

Miffy

Höh ja pöh.

Mutta siis ,on sulla oikeus suuttua.

Muakin sun ikäsenä tossa tilanteessa ihan tasanvarmaan olis suututtanut ja kunnolla.

Ymmärrän kyllä, että on inhaa, jos mies dokaa liikaa. Ootko sille sanonut että sua harmittaa todella?

Amalia

Ei tossa mun mielestä oo mitään aihetta suuttumiselle, ei kai täysi-ikäisen poikaystävän tarvi luopua baareilusta tai kavereiden kanssa kekkeröimisestä siks että alaikäinen tyttöystävä ei pääse mukaan. Eikä toi myöskään ole mikään kilpailu poikaystävän kaverin tyttöystävän kanssa; sähän et voi mennä mukaan ja se voi. Pikkujuttuja tollaset :roll:

Lania
Miespuolinen

(aiempaan viitaten lainatuilla henkkareilla saa yrittää baariin, et riko mitään lakia. plussakortti sen takia et poket kuitenkin voi koittaa kysyä onko sulla jotain toista korttia samalle nimelle, ja nyt siis ois -> helposti ineen... toisaalta miksi 17 vuotiaitten pitäisi baareissa ravata, kerkee sitä myöhemminkin)

(Plussakortti "todisteena" jotain yhtä säälittävää kun "hei apua mun pitää äkkiä kattoo mikä mä oisin muka horoskoopiltani!!!")

Mimia

Eikö muka oikeasti ole rikollista lainata henkkareita toiselle ja todistaa niillä väärä henkilöllisyys?

Vähän hankala uskoa että tuo olisi ihan laillista... :shock:

Shandy

Ei kai se henkkareiden lainaus ihan luvallista oo.. Kyl mä muistelisin et jotain sanktioo tulis jos se passi/ajokortti alkaa hälyttävän usein sieltä poliisiasemalta löytymään ;) Mut eihän sitä periaatteessa pysty rankaseen kun milläs ne poliisit sen todistaa että oot luovuttanut ne vapaaehtoisesti, jos vaikka sanot että ne on hukkunut/pöllitty..

andra

Mä en ymmärrä miksi se kaverin tyttöystävä on ongelma. Mun eräs läheinen ystävä on myös tosi mustasukkainen just jos sen mies lähtee kaverin+sen tyttiksen kaa jonnekin. Siis se tyttöhän seurustelee, vieläpä äijän kaverin kaa. Eri asia mun mielestä ois jos sillä tytöllä olisi messissä 10 kärkästä sinkkukaveria.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat