Kerran mammanpoika, aina mammanpoika? - Parisuhteet

Vigoureuse

Avomieheni äiti on sellaista sorttia, joka on paaponut ja hemmotellut lapsiaan tauotta. Lasten ei ole tarvinnut ikinä huolehtia mistään, äiti on aina huolehtinut kaikki.

No, kun muutimme yhteen niin tämä selkeni minulle aina vaan paremmin. Mieheni ei osaa pestä saati viikata vaatteitaan, ei siivota, ei maksaa laskuja ajallaan tai ylipäätään huolehtia omista käytännön asioistaan.

Äidin kasvatustapa on ollut ehdottomasti väärin, mutta syy ei ole yksin hänen. Luulisi, että poika olisi jo jotain oppinut elämästä 22 vuoden aikana.

Ongelma on siinä, että en tiedä kuinka voisin "opettaa" miestäni hieman itsenäisemmäksi! Minua stressaa se, että joudun huolehtimaan molempien asiat verotietoja myöten.

Sivut

Kommentit (36)

Miffy

No kuulostaapa rasittavalta!

Lopeta hänen asioistaan huolehtiminen! Eiköhän se opi kun puhtaat vaatteet loppuu kaapista ja astiat kaapista ja tulee kivat veromätkyt.

MiuMiu*

Samaa kehottaisin, kuin Miffy. Eihän mitään uutta voi oppia jos ei tee/saa tehdä asian eteen mitään.
Jos lasku vaikka jää maksamatta niin se on miehen asia, eikä sinun ( vaikkakin yhteisessä taloudessa tuo voi vaikuttaa kumpaankin), mutta kyllä normaali ihminen oppii laskutkin maksamaan ajallaan-pitää vaan huomata/tietää seuraus siitä mitä tapahtuu jos ei maksa, joten anna miehesi sitten oppia se itse kantapään kautta jos pelkkä puhe ei auta.

Nakkis

Mulla oli myös mammanpoika vuonna nakki ja kirves.
Se poika ei osannut edes vettä keittää.

Oppi sitten minun opastuksella keittämään makaroonit ja aina, kun äiti oli poissa, niin tämä poika söi vain keitettyä makaroonia. Taitaa tehdä niin vieläkin. :lol:

figaro

Meillä mammanpoika on vähitellen oppinut, kun on ottanut sen kannan, että "sinäkin teet". Paperiasioista huolehdin vieläkin pääasiassa, mutta omat lappunsa saa täytellä avustuksella itse (joskus täyttää ja tarkistan..) Ruoanlaitto, siivoaminen jne. opitaan niin, että toinen ei passaa.

Miffy

No, Figaro sanoi tosi viisaasti ja ilmeisesti kokemuksen syvällä rintaäänellä ;)

figaro
omat lappunsa saa täytellä avustuksella itse (joskus täyttää ja tarkistan..) .

Ihan ku pikku koululaisten läksyt :lol:

papuna

heh,mullakin on ollu kova koura tossa opettamisen suhteen.
pakko se on jonkun toivottaa tervetulleeks oikeeseen elämään!

meillä ainakin mentiin ihan kovalla sanalla kaikki perus asiat läpi.pakko ole kun muuten ei saanut haluamaansa.
hitto mutta on mukava nähdä ku toinen oppii :D
sama se on mulla tän koneen kanssa.pakko oli opetella jos meinas koulujutut hoitaa.ja ärsytti,ja avokki vonku vieressä kun olin niin laiska etten ollu aiemmin opetellut...

kova kovaa vasten ja yhdessä sit vaikka alotatte.
ilmoita jämäkästi ettei löysäily vetele! :wink:

Vivian

Poikaystävälläni sekä exälläni on/oli molemmilla vahva äiti mukana elämässä, onneksi kummatkin ovat pitäneet minusta eivätkä sentään mitenkään puutu meidän elämäämme.

Itse teen aika paljonkin kotona, siis joudun siivoamaan muuta, onpa isossa kämpässä huonotkin puolensa ja hiukan välilä mietin että jos muutamme yhteen joudunko sitten siivoamaan ja pyykkäämään kahden edestä kun muutenkin on jo täysi työ. Tätä en aio tehdä ja ehkä kannattais jakaa vaikka kotityöt niin, että kumpikin tekee mitä parhaiten osaa? Kai jokainen osaa imuroida ja vaikka tiskata, tosin omia vaatteitani en kauhean helpolla antaisi muiden pestäväksi, kun sen verran tarkka niistä olen.

Ullapulla

Valitan, mutta KAIKKI ympärilläni olevat pariskunnat, joissa mies on ollut ns. mammanpoika, eikä kovin hanakka tekemään kotihommia, niin ovat aina pysyneetkin samanlaisina... Voihan sitä aina tapella siitä, mutta itse en ainakaan jaksaisi elämääni tuhlata siihen ainaiseen valittamiseen ja "kouluttamiseen". Löytyyhän niitä oma-aloitteisiakin miehiä maailmasta!!

celestine

joo meillä kanssa. Poikaystävän iskä antaa jatkuvasti meille rahaa vaikka on itse aika huonopalkkainen. Molemmat vanhemmista kans kokoajan soittelee ja paapoaa onko meillä ruokaa :P. Niiten isä maksaa jotkut laskut vaikka mun mielestä voitais maksaa itekkin! Hävettää kun poikakamu vaan vie sinne ja isi maksaa! Usein käydään myös hakeen ruokaa niitten tilille. Kuulemma se on niistä ok mutta mua hävettää ja tulee uusavuton lapsellinen olo. Mut ukkohan ei tuota tajua kun on kaiken saanut niin helpolla eikä tunnu haluavan seisoa omilla jaloillaan..

papuna

niin,tämä minun mammanpoikani tosiaan teki ihan ite mulle kolmen ruokalajin illallisen toissapäiväni. :wink: \:D/

pointtini on että jos haluaa ,niin osaa/pystyy ihan varmasti!

(vaikkakin sain myöhemmin tiskata tosissaan niitä jälkiä :lol: )

Amalia

Mä en tiedä vielä, onko mun nykyinen kesäkollini täydellinen mammanpoika vai ei, mutta ainakaan ruokaa se ei osaa laittaa. Tai noh, kyllähän siltä onnistuu pyttipannun tekeminen, mutta siihen se sitten jääkin :roll: . Ilmeisesti äippä ja entinen avovaimo on aikasemmin huolehtineet muonituksesta.
Mutta ei vaan mene jakeluun. Kai kaikki osaa tehdä edes sen verran ruokaa, että ei tarvi syödä pelkkiä eineksiä :?:

nimosa
Amalia
Mä en tiedä vielä, onko mun nykyinen kesäkollini täydellinen mammanpoika vai ei, mutta ainakaan ruokaa se ei osaa laittaa. Tai noh, kyllähän siltä onnistuu pyttipannun tekeminen, mutta siihen se sitten jääkin :roll: . Ilmeisesti äippä ja entinen avovaimo on aikasemmin huolehtineet muonituksesta.
Mutta ei vaan mene jakeluun. Kai kaikki osaa tehdä edes sen verran ruokaa, että ei tarvi syödä pelkkiä eineksiä :?:

Valitettavan totta on, että kyllä miehetkin oppisi ruokaa laittaan, mutta ainakin oma mies on tosi laiska laittaan ruokaa ja tkee varmaan lämpimän kunnon ruoan kerran parissa - kolmessa kuukaudessa. Ehkä tähän vaikuttaa myös se, että pidän itse ruoan laitosta ja olen siinä aika hyväkin. Riippuu sinusta haluatko olla "kodinhengettärenä" niin kuin minä ja moni muu avovaimo vai laitatko miehesi nyrkin ja hellan väliin :twisted:

Amalia
nimosa
Riippuu sinusta haluatko olla "kodinhengettärenä" niin kuin minä ja moni muu avovaimo vai laitatko miehesi nyrkin ja hellan väliin :twisted:

Mulla ei oo mitään hinkua ryhtyä kesäkollini eikä kenenkään muunkaan kodinhoitajaks... Ihan jo siitä syystä, että ei nuo keittiöpuuhat mullekaan maistu, hiton tylsää hommaa :roll: . Itselle on pakko kokata, jos tahtoo syödä jotain, mutta mun into loppuu siihen. Poikkeuksena tietty se, jos mieskin värkkäisi ruokaa vuorollaan, sittenhän homma toimis mulle-sulle -periaatteella :P

Taffel
Vigoureuse
Avomieheni äiti on sellaista sorttia, joka on paaponut ja hemmotellut lapsiaan tauotta. Lasten ei ole tarvinnut ikinä huolehtia mistään, äiti on aina huolehtinut kaikki.

Tää sopii mun elämään niin hyvin. Paitsi mieheke on itsenäinen ja äiti ei. Äiti soittelee perään koko aika,huolehtii ja kertoo kaiken miehekkeelle ja odottaa myös että mieheke kertoisis samoin hänelle kaiken[size=9],melkeenpä seksielämää myöten,[/size]ja kyselee kaikki asiat. Se rakastaa hoitaa kaiken miehekkeen puolesta. Aina huolehtimassa ja paapomassa. Puolustaa ihan liikaa turhissakin asioissa ja puuttuu kaikkiin asioihin. Joskus ukko on suuttunukki äitilleen,kun se aina on työntämässä nokkaansa joka paikkaan,mutta sitten sille tulee pahamieli ja ukko pyytää anteeks. BB-Nikoa lainatakseni "Se on aina siinä,se on aina vieressä,ihan sama minne mä katon nii se seisoo siinä!!!" Huoh..Välillä on niin raskasta olla välittämättä anopin sanomisista ja tekemisistä..Mieheke osaa jättää sen sanomiset omaan arvoonsa eikä välitä mitä se puhuu tai tekee,mutta mulla palaa käämit useasti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat