Normaalia?viilenevää?kylmää? - Parisuhteet

Reza

[color=red]Tuvalu:[/color] olen juuri huomannut saman, että varsinkin jos alkaa rankuttaa seksistä tulee vastaukseksi juuri että "nyt ei kiinnosta senkään vertaa". MUTTA nyt olen saanut hillittyä itseäni ajattelemalla että, huomennna on taas uusi päivä :D joten rankutuksen sijaan olen ruvennut vaan katsomaan telkkaria tylsistyneen näköisenä ja antanut hänen nukahtaa rauhassa :D
ja sitten
[color=red]Mimia:[/color]ehkä on hänelle liian stressaavaa tms. jos vaadin häneltä heti tekemistä työpäivän jälkeen, mutta miksi hän sitten itse valittaa, että elämä on samanlaista eikä me koskaan tehdä mitään uutta? :shock: tietenkään uuden mietittävä ei jää pelkästään hänelle, mutta ei hän kyllä yritäkkään. Lenkkiä olen ehdotellut, mutta kun hän ei jaksa, joten ehdottelun olen jättänyt, ainakin jollekkin aikaa. kiitoksia paljon noista, oloani helpotti paljon kun huomaa miten itseään voi muuttaa :D

nyt on uutena ilmennyt tämmöinen ongelma tähän lisäksi: jos en heti osaa tai vaan saa tehtyä niin hän heti "alistaa" sanomalla pahasti että "noh,joko,joo antaa olla" esim. eilen rupesin laittamaan asitanpesukonetta päälle ja en saanut heti pulveria siihen ihme koloon kun kädet tärisi jo valmiiksi (juhannuksen syytä). niin heti tuli alentavaa kommenttia. Eilen tämmöisiä kohtia sattui paljon, varsinkin kun hän kavereittensa kuullen kovaan ääneen sanoo jotain alentavaa kuin olisin joku idiootti tai muuta vastaavaa.

Sivut

Kommentit (18)

Mimia

Oletko ajatellut että ehkä vaadit liikaa mieheltä? Tuo arjen kuvaus kertoi ainakin minulle aika paljon siitä, että mies on todella väsynyt (unta, töitä, unta, töitä jne..), eikä ihme ettei joka toinen päivä huvita olla sänkypuuhissa tai jotain spesiaalia tekemässä sinun kanssasi. En ihmettele yhtään jos miehellä on vähän ikävä asenne sinua kohtaan.

"kun minulla on tapana kysyä että voisitko tehdä minun kanssa jotain"
Tällainen tapa seurustelukumppanilta saisi minutkin käyttäytymään kuten poikaystäväsi. Raskaan päivän jälkeen pitäisi vielä keksiä jotain tekemistä kumppanin viihdyttämiseksi? :shock: Jos haluat tehdä miehesi kanssa jotain, ilmaise asia mielummin tarkennettunna (lähdettäisiinkö lenkille, katsottaisiko elokuva, käytäisiinkö terassilla yksillä...) jolloin miehen ei tarvitse keksiä tuota tekemistä. Tosin en tarkoita ettäkö pelkästään toisen osapuolen tehtävä olisi keksiä kaikki, mutta jos toinen on väsynyt/stressaantunut tai jotain, niin noin ilmastuna tekemisen ehdottaminen ei tavallaan syyllistä toista siitä ettei ole keksinyt mielekästä tekemistä kiireisen työpäivän aikana.

Minua myös vähän alkoi häiritä tuo sama mikä Taistelukääpiötä. Mitä sinä noin yleensä teet päivät? Jos päiväsi kuluvat harrastellessa, kavereita moikkaillessa, nukkuessa ja muuta kivaa tehdessä, et todellakaan voi odottaa että miehesi olisi samoissa voimissa (henkisesti ja fyysisesti) kuin sinä.
Tuoko mies rahat teidän talouteenne? Nykyään menot ovat perheissä aika suuret, joten jos elatus jää vain toisen vastuulle aika varmasti tämä lisää stressiä. Hanki töitä (tai jos sinulla jo on, niin tee niitä enemmän tai hanki toinen työ), niin sinunkin energiasi kuluu, eikä iltaisin välttämättä tarvitse tehdä mitään ihmeitä.

Meidän elämä on aika pitkälle hyvin samanlaista kuin teillä, paitsi että kumpikin käydään töissä ja koulussa. Iltaisin jää noin 3-4h yhteistä aikaa, joka menee suurimmaksi osaksi syödessä, opiskellessa, telkkaria katsoessa ja tietokoneilussa. Seksiäkin on keskimäärin 1-2krt viikossa, joskus useemmin joskus ei kertaakaan ja yleensä nämä painottuvat viikonlopuille, jolloin on saanut levätä ja on energiaa vähän enemmän.. :wink: Mutta arki on lähes päivästä toiseen samaa ja välillä se kyllästyttää, mutta kuitenkin olen onnellinen tähän (vaikka tosin aikaa ja emergiaa saisi olla vähän enemmän). Sillä tätähän elämä suurimmaksi osaksi kuitenkin on, arkea. Ja vaikka arjesta pääsisikin hetkeksi pois, niin kyllä se paluu arkeen tulee kuitenkin. Ainahan voi tehdä pienistä arkisista asioista piristyksiä parisuhteelle, meillä tuollainen on tunnin saunavuoro kerran viikossa. Sitä kumpikaan ei halua jättää väliin.

Keskustelu kannattaa kyllä, niinkuin muut jo sanoivat, mutta mielummin silloin kun mies ei ole rättiväsynyt. Silloin voi tahtomattaan päästää suusta ikäviä asioita. :roll:

KataTheBlondi

Auttaiskohan se että lähdet johonkin kavereittes kanssa pariksi päiväksi tai jopa viikoksi? Jos mies sillä aikaa tajuaa miten tärkeä olet ja miten hää rakastaa sua ja miten elämä on liiankin tylsää ilman...

Tää on näitä mun päähänpistoja mutta joskus se on ihan hyvä piristysruiske suhteelle. Ei tietenkään kaikilla toimi.

tuvalu

Reza: Oon tässä suhteessa tajunnut ettei miestä (eikä ketään) voi pakottaa haluamaan mitään. Eli siis et pysty takomaan miehesi päähän "järkeä" tai siis pakottamaan häntä haluamaan lisää läheisyyttä yms sinun kanssa... Se vaan ajaa miehesi kauemmas susta.

Itse vedän hyvinkin helposti herneen nenään ja esitän marttyyriä jos en saa seksiä tarpeeksi usein :? Ja haukun mieheni tämän takia, johon hän vastaa ettei todellakaan huvita olla hyvä ja hellä nalkuttavalle naiselle :!: Ja näinhän se on. Kukapa olisi silloin erityisen haluttava, kun motkottaa toiselle.

Eli: jos haluat lisää/enemmän läheisyyttä&seksiä, sun pitää päättää olla parempi toiselle. Vaikka kuinka himottaisi, eikä miestä ollenkaan, niin ei aleta väkisin kinuamaan mitään vaan annetaan miehen olla. Tiedän kyllä, että tässä vaiheessa on helpointa alkaa mököttäminen. Yritetään silti olla ihania ja haluttavia. Kyllä se siitä sitten palautuu taas "normaaliksi". Itse on vaan helposti niin sokea omalle käytökselle, ettei tajua ollenkaan miten toista kohtelee. Ja siinähän sen sitten huomaa, kun ei moneen päivään ole hellyyttä yms. Seksi on se alue, johon parisuhteen ongelmat helpoiten peilautuu. Ollaanhan parempia tyttöystäviä miehillemme, jookos? :)

Reza

[color=darkred]tuvalu[/color], juuri niin, ja kun vielä ei ole kysymyksessä [color=red]jättäminen,eroaminen tms.[/color], mutta tuntuu ehkä että nuo riidat sotkee kaiken alleen, vai olisko muilla. anteeksi viestini lyhyisyys. olen niin mietinnän valloissa että päässä on enemmän kun tekstissä :D mutta mitään läheisyyttä ei ole vielkään herunut eikä seksiä,vaiiikka nyt kuvittelisit että saisi seksiä ennen juhannusta kun hänellä ei seiso humalassa....jne. emme ole jutelleet asiasta koska se ei ole niinkun tarpeellista, koska elämme normaalia arkea? mutta seksiä ei tipu eli eikö silloin kans ole joku homma ettei enää inspaa?

muoks.taas. siis elämme normaalia rakastavaisten arkea, muttei ole seksiä eikä "kunnioitusta". olisiko jollain jotain asiaa jolla voisin saada JÄÄRÄPÄÄ mieheni oikeasti miettimään asiaa. koska hän on niin kovapäinen kuin yleensä miehet että ei ajattele tunteella vaan sillä järjen hiukkasella, että oliski kellään mitää vinkkiä millä saisi sinne miekkosen aivokoppaan kolahtamaan jotain :D ?

tuvalu

Niinpä niin. Itekin kamppailen samojen asioiden kanssa... Lähiaikoina on ollut kärhämää ja sanomista vähän joka asiasta miehen kanssa :( Vaikka kuinka yrittää, niin harva se päivä jommalla kummalla menee hermot ja alkaa riitely :cry: En tiedä mikä auttaisi... Pitäis varmaan repäistä kunnolla irti arjesta, ettei elämä olis aina sitä harmaata arkea. Stressiä molemmilla. Ja just toi, että seksi ja läheisyys vähenee HUOMATTAVASTI, kun on jatkuvasti känää :( Ja sitten taas paha mieli vaan kasvaa kun ei ole sitä seksiä&läheisyyttä paljoa, mikä lisää riitoja ja sitä kautta taas yhä vähemmän läheisyyttä! Siitä tulee sellanen kehä :cry:

Essih

Itselläkin kokemusta tälläisestä käytöksestä entisen poikaystäväni suunnalta... Eroonhan se sitten päättyi, jätkän jätettyä minut syynä että ei enää kiinnosta ja on kyllästynyt minuun :? Ei ole intoa jatkaa :(
Itse en taas ymmärtänyt asiaa ollenkaan, en ollut alkuunkaan kyllästynyt häneen vaan nautin arjen pienistä iloista ja olisin vain kaivannut sitä samanlaista läheisyyttä siltä toiselta niin kuin ennen...
Hän taas vaati aina jotain uutta, mutta ei itse viitsinyt laittaa tikkuakaan ristiin että jotain uutta olisi käynyt.
Ja niin kuin itsekkin pohdit, miten tyttöystävä voi sitä järjestää, jos itse makaa vain lahnana sohvalla?

Puhukaa tosiaan asioista... Vaikea sitä intoa on takaisin taikoa, jos se toiselta puuttuu, mutta aina kannattaa yrittää!

Svenna

Vastauksia taisi tullakkin jo .. ja kaikki kulllosti ihan järkeviltä. Pitäsikö teidän yritää molempine jutella? tai jos ei niin sitten kun miehelläsi on vapaapäivä, lähtekää jonnekkin yhdessä.

Reza

niimpä...itse käyttäydyin kanssa edellisessä suhteessa juuri melkein samalla tavalla kun minua ei enää kiinnostanut, mutta kun hän sanoo että haluaa olla vielä ja rakastaa....mikähän lie....

Reza

Äkkäsin otsikon cosmon parisuhde testistä :D en löytänyt apua hausta joten ajattelin sitten aloittaa uuden. elikkäs.

Olen seurustellut kultani kanssa puolitoista vuotta. Yhdessä olemme asuneet vuoden. Ongelma on se etten tiedä onko suhteemme latistumassa kasaan vai onko tämä, no tuskin normaalia, mutta jotain hetkellistä. Jokainen päivämme on vaan normaalia arkea. Aikaisemmin suhteemme meinasi kaatua siihen kun kultani sanoi että kaikki on aina niin samanlaista ja tylsää...en ole keksinyt mitään mikä voisi poistaa tylsän ja samanlaisen elämästä :roll: joka päivä menee niin että aamulla hän lähtee töihin ja minä "odottelen" häntä töistä.miekkonen pääsee kello 6. sitten hää yleensä nukkuu päikkärit tai tekee ruokaa (ellen ole kerennyt tehdä valmiiksi). Sitten hän menee jo yö unille.

Hän ei ole mikään innokas pussailija eikä muutenkaan kyöhnää koko ajan kyljessä, mutta nyt jo johonkin aikaan en ole saanyt minkäänlaisia hellyyden osoituksia. Sitten kysyn häneltä aina että (kun minulla on tapana kysyä että voisitko tehdä minun kanssa jotain :D) niin hän ei vastaa mitään ja sitten sanon tyyliin jotain "ei sitten" ja sitten hän alkaa huutaa että [color=red]"mitä tässä nyt pitäis olla taas tekemässä"[/color] :shock: Seksiä meillä on todella harvoin ainakin minun mielestäni. jota olen tuolla jo jossain harmitellutkin. ennen oli n.3 kertaa viikossa. niin nyt ihan kk sisään se on laskenut todella paljon. kysäisin asiasta ja hän sanoi että "ei minua joka päivä kiinnosta sinua panna", enkä ole joka päivä vaatinutkaan mutta olisi se mukava jos se entinen määrä taas palaisi takaisin mutta ei näytä tulevan :( sitten se itse seksikin on ihmeellistä änkäystä, se on tyyliin sitä että pippeli pimppiin ja 5min ja se on siinä. suihinkaan hän ei ole minulta ottanut nyt kuukauteen ja olen yrittänyt vihjaillakkin asiasta, mutta ei kai häntä vaan kiinnosta.

ja tänään hän sanoi että varmaan enää jaksa olla yhdessä kun ei tämä mene niinkuin pitäisi. meillä ei ole mitään suurempia riitoja, ihan normaalista asioista joskus riidellään. eikö hän tee itse elämästään tylsää jos haluaa aina vaan istua sohvalla katsoen telkkaria. tuntuu olo vaan niin turhalta kun tuntuu ettei hän minua edes enää kaipaile :(

Noh tässä oli jonkinlainen selitys asiasta, toivottavasti saatte selvää ja voisitte auttaa jollain tapaa. Ja parempi vielä jos jollain olisi omakoht. kokemuksia samanlaisesta. kiitos etukäteen

apple-

En haluaisi masentaa sua enempää,
mutta poikaystäväsi käytös kuulostaa hieman samalta kuin
miten itse käyttäydyin edellisen suhteeni lopussa.
Ja käytökseni tarkoitti sitä, ettei mua enää kiinnostanut yhtään,
joten aikani suhteessamme roikuttuani jätin hänet.
Tosin exäni ei käyttäytynyt kuin sinä, hän ei siis hirveästi
yrittänyt panostaa suhteeseemme tajuttuaan mun asenteeni eli
sekin vaikutti lopulliseen ratkaisuuni.

Ehdotukseni siis on, että istutat poikaystäväsi alas ja keskustelet
hänen kanssaan siitä, mitä te molemmat todella haluatte.

Reza

kiitoksia kaikille :D niin siis elikkäs käyn jo salilla ja ratsastan myös ja olen kavereiden kanssa, eli en vietä päiviä istuen kotona odottamassa häntä, saatoin mainita asian vähän väärin, mutta tietysti odotan että kulta tulisi äkkiä kotiin.
Hän ei ole mikään romantikko ja muutenkaan hän ei turvaudu parisuhteeseen sillä tavalla että se olisi koko elämä, päin vastoin. Joten pettynyt hän ei tähän ole, vaan minä olen. Emme näe kun sen pari kolme tuntia päivässä, mutta silloinkin on tavallaan "tylsää", johtunee myös siitä että hän on todella väsynyt aina kun tulee töistä. ja väsymyksestä johtuen emme harrasta kai seksiä juurikaan ja muutenkin. suomeksi [color=red]läheisyyttä ei ole ollenkaan[/color], vaikka hän kyllä sanoo rakastavansa minua...
ihana olisi tuntea itseni halutuksi, mutta ei. koskaan ei tule minkäänlaista kommenttia jos vaikka kävelen alasti hänen ohitseen, suihkussa ei enää halita ja olla onnellisia kun toinen vaan on lähellä....äsken juuri hän lipaisi tuolta alhaalta minua, mutta ei jatkanut sitä. sitten sanoin suoraan että "ota suihin" niin hän sanoi, se haisee ihan pillulle :shock: juuri olin käynyt suihkussa joten ei varmasti haissut. sitten loukkaannuin ja hän sanoi että "no ei nyt oikeasti", mutta jotenkin ikäänkuin olisin huomannut hänen naamastaan ettei suihin ottaminen enää miellytä, vaikka ennen hän nautti oikein siitä että teki minulle josta tykkään....?
muoks. ennen siis näitäkään ongelmia/asioita ei ollut

ääääh....

Maaria

Olen samaa mieltä kuin Taistelukääpiö siinä, että keksi ainakin itsellesi jotain muutakin tekemistä tai harrastettavaa. On hyvä, että elämässä on muitakin tärkeitä juttuja kuin pelkästään parisuhde.

Sitten tuli mieleeni, että ajatteleekohan miehesi, että parisuhde on _se asia_, jonka pitäisi tehdä hänet onnelliseksi. Se on aika suuri vaatimus mille tahansa suhteelle. Kukaan ei toiselle pysty jännitykseksi ja onneksi muuttumaan. Sellaiset asiat tulee ihmisen itsensä sisältä. Voi olla, että miehesi on jotenkin pettynyt suhteeseenne. On ehkä odottanut jotain paratiisia, vaikka parisuhteen arki on ihan tavallista elämää vaan.

Kysy mieheltäsi onko hän pettynyt suhteeseenne ja mitä hän odotti suhteeltanne ja ovatko nuo odotukset toteutuneet.

Taistelukääpiö

Ehkä sunkin kannattais hankkia harrastuksia... Tai siis lisää harrastuksia, jos aikaa/rahaa/jne riittää..

...joka päivä menee niin että aamulla hän lähtee töihin ja minä "odottelen" häntä töistä...

Ootsä siis oikeesti koko päivän himas, odottelemas kultas vai mitä teet?
Jos haluat et sil on ikävä sua, niin, älä vaan o aina paikalla. Käy vaikka kuntosalilla iltaisin, käy kahvilla/kielikurssilla/baarissa tms... Tai sit te etsitte yhteisiä harrastuksia... Se saattaa auttaa. Jos ei, ehdota asumiseroa. Tai sit taukoa. Mut mä itse sanoisin että "Tauko on lopun alku"...

Istukaa vielä kerran alas ja miettikää mitä haluatte =) Kyl te ratkaisun löydätte.

Ei muuta kun paljon voimaa! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat