vieraissa luvalla - Parisuhteet

lottauts
-N-
Vaikka en henkilökohtaisesti salli suhteen ulkopuolisia seksisuhteita niin ymmärrän kuitenkin, että joillekin seksi ja rakkaus ovat kaksi aivan eri asiaa. Käsitin siis, että Lottauts ajattelee, että seksi on vain seksiä. Ymmärsinkö oikein?

Hmm, tavallaan joo. Oikeastaan se on vähän niinkun yhtälö :roll: , eli jos on ihminen jota rakastaa ja seksiä, niin silloin se lopputulos on enemmän kun pelkästään seksiä, koska siinä on tunteita. Mutta koska siinäkin on yhtenä tekijänä se seksi, niin seksin voi ikäänkuin irrottaa ja siirtää sen toiseen yhtälöön, jossa ei välttämättä olekaan tunnepuolta. Se, että onko tunnejutut ja ei-tunnejutut verrannollisia keskenään on taas ihan toinen asia... :D
Mutta voisin vielä selventää, että meillä ei siis minun mielestä ole vapaa suhde, ja minä en itse koe mitään tarvetta harrastaa seksiä muiden kanssa, olen sitä tarpeekseni kokeilut ja tullut siihen tulokseen, että oma mies on paras. Miehelläni taas ei ole mitään mihin verrata, ja jotenkin ajattelen, että jos kieltäisin tältä ehdottomasti muut naiset, alkaisi ruoho näyttää jossain vaiheessa vihreämmältä jonkun muun puskassa. Ja tällainen kuvio johtaisi vaan turhiin negatiivisiin tunteisiin kummankin taholla. Ja onhan tässä se aika olennainen pointti, että minä tiedän kuinka tärkeä minä miehelle olen, joten en koe ketään toista naista uhkana.
Noin yleisesti avoimien suhteiden toimivuutta kyllä vähän epäilen. Minulla on muutama tuttu, joilla on hyvin toimivat avoimet suhteet, mutta siltikin se minua jostain syystä epäilyttää järjestelynä. En oikein osaa sanoa miksi..

Sivut

Kommentit (181)

Torspo

Olen täysin ymmälläni :shock:

Lukretian tavoin en voi nostaa hattua Marimmalle enkä minäkään nää vapareita itsevarmuutena.
Itse nään asian ehkä enemmänkin näin että "Voi olla että oon vähän vässykkä (tms.), sen takia mies saa koklailla muitakin." Jos mä näkisin että ukolle täytyy sallia vielä mahdollisuus kokeilla muita niin päästäsin sen kokonaan menemään. Muuten tuntuis siltä että olisin varalla siinä sivussa että "jossei se nyt kettään sitten löyäkkään, niin tässä odotan että testaa muut"...
Mutta Marimma ajttelee omalla tavallaan ja pystyy elämään asian kanssa.

Mä en näkis että jos 10 vuoden päästä erottais ukkoni kanssa että mulla ois mitenkään mennyt elämää ohi 10 vuotta. Ei tosiaan. Siis mähän olen kokenut sen kanssa mahtavia asioita kaiken yhteiselon varrella, lopputulos vaan on se että kumpikin lähtee omille teilleen. Mitään en katuisi, kaikesta olisin jotain oppinut ja parhaat muistot säilyisivät lopunikää sydämmessä!!
Jos mieheni antaisi minulle vapaalippuja, en tosiaankaan lähtisi mitään varmistelemaan. En olisi tässä suhteessa jos en olisi varma että tätä haluan. Meillä myös kummatkin on toisilleen ensimmäisiä, en usko että tulisin onnellisemmaksi kenenkään muun kanssa, saatikka varmistelun jälkeen kenekään muun kanssa. P*ska mieli vaan siitä että pitikin lähteä yrittämään.. Miksi roikkua suhteessa jossa ei voi olla aivan varma siitä että tämä riittää? :shock:

Mutta jokainen tyylillään.

Rasberry

Onhan tuo tietysti ymmärrettävämpää, jos olette olleet toisillenne ensimmäisiä seksuaalisella tasolla. Meidän suhteessa molemmat ollaan ehditty menettää neitsyytemme jo ennen tätä, joten tiedetään mistä "jäädään paitsi". (siis ei mistään :lol: ) Mies on ainakin sanonut että olen parasta mitä hänelle tapahtunut, ja on tätä mieltä vielä kolmen vuoden jälkeenkin. 8-[ ei kuulemma ole enää mitään tarvetta "varmistella" tätä itselleen muilla seksisuhteilla, kun tästä aiheesta illalla puhuttiin.. ja olen täysin samaa mieltä.
Me ollaan muutenkin todella ehdottomia ja jyrkkiä pettämisen kannalta, sillä molemmat ollaan sitä koettu edellisessä suhteessa. Ollaan tehty rajat selväksi, sillä ollaan molemmat kuitenkin hiukan mustasukkaisia luonteeltamme, tällöin selvät rajat on mahdottoman tärkeät. Me ollaan täysin sidottuja toisiimme, ja vain toisiimme. Eikä tilanne voisi olla parempi O:)

SunLion
rosa*
me siis ollaan toistemme ekoja ja tietenki joskus ihan uteliaisuuttani mietin millasta ois jonku toisen kans joka on esim. ihan eriluonteinen ku mun mies. Mutta en tunne tarvetta lähtee sitä kokeileen eikä harmita etten oo aikasemmin kokeillu.
Niin et tunne vielä...nyt keskusteltiinkiin ettei se tarve vaan yllättäisi 10 vuoden päästä....

Janetten

En hakisi. Ensinnäkin, se olisi outoa. Toiseksi, minun mielestäni seksi on osoitus kahden ihmisen välisestä läheisyydestä ja rakkaudesta. En siis tarkoita sillä, etteikö rakkautta voisi osoittaa muutenkin kuin harrastamalla seksiä, en vain pystyisi/haluaisin sekstailla ihmisen kanssa, jota en rakasta.

Cara-

Mä luulen ymmärtäväni tän logiikan mutta en kyllä ite vois toimia niin... Se ei vaan mahdu mun käsitykseen parisuhteesta yleensä tai varsinkaan omasta suhteesta. Mulle sitoutuminen on just sitä että tiedostaa sen että maailmassa on muitakin sopivia miehiä/naisia joiden kanssa vois olla ihanaa ja että tähän yhteen sitoutuminen tarkottaa etten ehkä koskaan tapaa niitä muita tai en ainakaan voi kokee sitä mikä teoriassa olis mahdollista, mutta silti haluan olla juuri poikaystäväni kanssa. Teoriassahan aina kai vois löytää paremman. Ja jos tulevaisuudessa tiet eroiskin niin ei tää aika todellakaan hukkaan olis menny.

Mä en "vapaalippuja" käyttäis, lähinnä ehkä loukkaantuisin. Tiedän etten myöskään vois elää sen ajatuksen kanssa että toinen on baarissa hakemassa seuraa siinä mielessä ja mitä ne tekee, miten se koskettaa sitä toista... Ei. Mulle seksi on aina ollut rakkauteen liittyvä juttu, eikä siihen oikein mahdu se että käydään välillä vieraissa ja sitten takaisin parisuhteeseen.

leben

jos miehesi ei ole alfa ja hän antaisi sinulle luvan käydä hakemassa "kunnon seksiä", jos tulisit vähintään yhtä rakastuneena takaisin. Hakisitko?
[color=darkblue]
En pystyisi, sillä se tuntuisi pettämisesltä. Toisaalta olisi vaikeaa erota toisesta vain sillä perusteella ettei seksi suju.. vaikkakin seksi on tärkeää minulle suhteissa.. Joku muu kompromissi täytyisi löytyä... Oli kyllä melko kimurantti kysymys..[/color]

Rasberry

Onhan tuo teoreettisesti ihan fiksu ajattelutapa ihmiselle jolle se sopii, mutta tiedä sitten kun se konkreettisesti tapahtuu.. :roll: jos miehesi kerran panon jälkeen sanoisikin että "ok, löytyy parempia, see you later!", niin voisitko realistisesti tyynenä tuumata "ok!".

Sitähän ei saa selville kun vasta kun/jos tämä tapahtuu. Mites, onko sulla sitten tällaista valttikorttia? Vai onko tämä suotu vain miehellesi?

Anteeksi kyselytulva :oops: jotenkin on vain tarve käsittää tämä hieman syvemmin.

gollum

Ymmärrän marimman pointin tossa asiassa. En kyllä näe asiaa samalla lailla.. Meillä on niin että molemmat ollaan toistemme ekat, silti lluotan siihen ettei haluta muita. Kun itselleni riittää mieheni, niin miksei hänelle riittäisi minut.

marimma
gollum
Ymmärrän marimman pointin tossa asiassa. En kyllä näe asiaa samalla lailla.. Meillä on niin että molemmat ollaan toistemme ekat, silti lluotan siihen ettei haluta muita. Kun itselleni riittää mieheni, niin miksei hänelle riittäisi minut.

Totta. Mutta mä en voi elää sen asian kanssa että isäntä vois olla onnellisempi jonkun muun kanssa mutta nököttää sen sijaan mun kanssa koska ei ole päässyt näkemään parempaa.

marimma
Rasberry
Onhan tuo teoreettisesti ihan fiksu ajattelutapa ihmiselle jolle se sopii, mutta tiedä sitten kun se konkreettisesti tapahtuu.. :roll: jos miehesi kerran panon jälkeen sanoisikin että "ok, löytyy parempia, see you later!", niin voisitko realistisesti tyynenä tuumata "ok!".

Sitähän ei saa selville kun vasta kun/jos tämä tapahtuu. Mites, onko sulla sitten tällaista valttikorttia? Vai onko tämä suotu vain miehellesi?

Anteeksi kyselytulva :oops: jotenkin on vain tarve käsittää tämä hieman syvemmin.

Kuka sano että oisin tyyni :lol: ?
Mutta siis se ois vaan hyväksyttävä, koska miehen onneahan mä tässä haluan vaalia :)

Ei mulla oo valttikorttia. En väitä etteikö ihan pienen hitusen kiinnostais, mutta nääh.. yks edellinen riittää mulle, eli tiedän ainakin olevani jo onnellisemmassa suhteessa kun sillon :)

gollum

Joo, mut eiksen pitäs sitten koittaa seurusteluakin muiden kanssa et se tosiaan näkis millasta niiden kanssa on... Musta on kyl ihailtavaa, että on sellanen luotto toiseen, että voi antaa kokeilla muitakin ilman että se itseä häiritsee.. :)

marimma
gollum
Joo, mut eiksen pitäs sitten koittaa seurusteluakin muiden kanssa et se tosiaan näkis millasta niiden kanssa on... Musta on kyl ihailtavaa, että on sellanen luotto toiseen, että voi antaa kokeilla muitakin ilman että se itseä häiritsee.. :)

Niin no tottakai pitäis antaa. Mutta yleensähän jos sen jonkun naisen löytää joka on se hyvä ja oikea niin se yleensä vie jo yhdessä illassa mukanaan. En oo tosin kieltänyt isäntää treffaamasta tyttöjä useampaankin kertaan :) Mutta siis että tuosta seksi-suudelma-kosketukset kuviosta vieraan kanssa ei saa tulla tärkeämpi kun oman naisen, tai jos tulee, niin sillon päätetään tämä juttu tähän :)

Miltzu

En mäkään hakisi. Seuraava kysymys kuuluukin, että miksi tämä keskustelu ei ole seksiosiossa, koska siihen tämä aihe liittyykin enemmän kuin parisuhteeseen. :?

Jzzu
Miltzu
En mäkään hakisi. Seuraava kysymys kuuluukin, että miksi tämä keskustelu ei ole seksiosiossa, koska siihen tämä aihe liittyykin enemmän kuin parisuhteeseen. :?

Miusta tää käy kyllä ihan hyvin parisuhde osioonkin.
Parisuhteestahan tossa on kyse.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat