Money business - Parisuhteet

MiuMiu*

Meillä mennään niillä ehdoin, että se kumpi tienaa enemmän maksaa tietenkin suurimman osan menoista-joskus se olen minä ja joskus mies.

Tällä hetkellä olen opiskelija ja mies käy töissä, joten miehen vastuulla on suurin osa laskuista ja muista menoista. Itse pyrin kuitenkin maksamaan "omat itse aiheutetut laskuni" eli kännyn ja lehtien tilaukset. Meillä on myös sellainen tapana, että jos kummallakin on rahaa ei ole väliä kumpi maksaa mitäkin, koska jos multa (pienituloisemmalta) alkaa rahat loppua niin sitten mies maksaa jos tarviin jotain, eli rahat on siinä mielessä yhteisiä. Yhteistä tiliä me ei kuitenkaan tähän tarvita-mitä sitä turhaan alkaa rahoja siirteleen paikasta toiseen

Kommentit (15)

june

Heip. Onko teillä, jotka asutte poikaystävänne/miehenne kanssa yhteinen talous? Mitä etuja/haittaa siitä on ja miten perustelette kantanne?

Meillä on pieniä ongelmia siitä, kun poikaystäväni palkalla voisi elättää nelihenkisen perheen ja minä teen kolmea työtä elättääkseni itseni ja pysyäkseni mukana mieheni melko kalliissa elämäntyylissä. Vad kan jag göra?

Nakkis

Meillä on yhteinen tili.
Tällä hetkellä ei minun äitiyspäiväraha riittäisi juuri mihinkään.

Minä tietty "hyödyn" yhteisestä tilistä eniten (ainakin näennäisesti).
Hyötyä on, että minun ei tarvitse huolehtia puhelinlaskuni tai koiraverojen suhteen, ne maksetaan ja ovat poissa seuraavaan kertaan.

Huonoa puolta ei ole.
Itse olen ottanut sen kannan, että ilmoitan jokaisesta ostoksesta miehelleni, jotta hän tietää paremmin, että kuinka asuntolainan lyhennys sitten onnistuu :)

Abby