Exät... - Parisuhteet

ninnin

Omiin entisiini en juurikaan ole yhteyksissä, mitä nyt joskus joku tulee pari sanaa vaihtamaan mutta siinä se, tehnyt selväksi entisille ettei tarvi kuulua mtn :lol:
Nykyiseni ja hänen exänsä ovat kavereita, ollaan käytykkin yhdessä hänen luonaan kahvilla. Jostain syystä en pidä kultani existä, en tiedä yhtään että miksen! mutta pitää vaan muistaa että exät on exiä enkä minä niihin voi mitenkään vaikuttaa :)

Sivut

Kommentit (124)

Miltzu

Kaikkiin samanlaiset eli ihan hyvät, mutta mitään ei pidetä enää eikä tullaa pitämäänkään enää ikinä... Mennyttä mikä mennyttä.

Santtu

(En nyt laska tähän hoitoja ollenkaan, koska ne on takana ja pysyy)

Ensimmäinen heistä on kuollut, mutta vien haudalle aina jouluna kynttilän samalla kun käyn vaarin haudalla. Tosin olimme myös yläasteella silloin, joten siitä on nyt jo kymmenen vuotta.

Seuraavan kanssa en ole minkään laisissa väleissä, moikkaisin jos näkisin, mutta onneksi välillämme on monta kilometriä ja emme muutenkaan käy samoissa paikoissa. Ero oli sotkuinen ja siksi on parempi, että emme ole yhteyksissä.

Kolmas taas, moikkaamme ja puhumme kun näemme, mutta emme mitenkään soittele toisillemme. Aina välillä satumme samoihin pippaloihin ja ihan hyvin tullaan juttuun edelleen, mutta emme mitenkään hae toistemme seuraa. Kummallakin on jo uusi, ollut hetken aikaa, joten mitään muutenkaan tapahtuisi. Totesimme, että annetaan kauniin muiston säilyä, koska olimme kuitenkin vähän yli kolme vuotta yhdessä niin ei se osa elämää koskaan katoa minnekään.

Nakkis

Millaiset suhteet Teillä on exiinne ja millaiset suhteet puoliskoillanne on omiin exiin?

Kun tapasin paremman puoliskoni, niin hän oli eronnut omasta exästään n. vuosi tai 2 aiemmin, nyt en tarkalleen muista.
Heillä oli yhteistä taivalta ollut jotain 5 vuotta ja tämä nainen oli suunnitellut häätkin valmiiksi, parempi puoliskoni ei vain ollut suostunut suunnitelmiin.

Noh, me tapasimme ja meille kehkeytyi suhde. Suhdetta häiritsi se, että kaikki mitä yritin tehdä uuden miehen kanssa meni persiilleen. Mies soitti aina exänsä mukaan (ja tietty exän mukana tuli exän uusi PY, joka taas oli S:n paraskaveri :roll: )
Aikani katselin touhua, kunnes tuli harvinaisen selväksi, että S oli edelleen hulluna exäänsä, vaikka kovasti koittikin vannoa rakkauttaan minuun (jota en uskonut- olihan minulla silmät päässä).

Yritin päästä suhteesta eroon. Tein kaikkeni, että S olisi lähtenyt lätkimään, mutta ei lähtenyt.
Sitten eräänä iltana S sanoi minulle, että tykkää exästään vieläkin (olimme olleet jotain 6kk yhdessä), silloin pistin S:n valitsemaan: Joko yrittää hajottaa exänsä ja parhaan kaverinsa suhteen(ja koittaa saada exänsä takaisin) tai sitten ottaa minut kokonaan ja ei pidä yhteyttää exäänsä IKINÄ.
(poissa silmistä, poissa mielestä- ajattelin).

Kaikki lähtikin sitten kulkemaan parempaan suuntaan. Olin näyttänyt S:lle, että minun yli ei kävele kukaan, eikä erot kenestäkään tunnu missään.
Ostettiin asunto, mentiin naimisiin ja saatiin vauva.

Nyt pari vuotta myöhemmin olen saanut rauhassa miettiä asioita ja tuli siihen tulokseen, että S:n exän olisi hyvä tietää, ettei se ollut hänen syytään, että en ole sille exälle vihainen. Olen ollut vihainen miehelleni, joka piti minua narrinaan tai ainakin yritti pitää.
Eilen illalla sanoin sitten S:lle, että miten asiat on ja, että jos se exä suostuu, niin voisin kertoa hänelle ne todelliset syyt välimatkan ottoon.

Parhaita kavereita meistä ei ikinä tule (tai en usko siihen), minun intressit ovat aivan muut kuin politiikka tai juoruilu.

Ja jos S:stä siltä tuntuu, niin lämmittelee uudestaan kaverisuhteensa ennalleen ja minä touhuilen omiani (+ pystyisin olemaan samassa tilassa sen exän kanssa ilman, että kirveet lentelee suuntaan tai toiseen).

Se, että yrittää tutustua toiseen ihmiseen ja siinä pyörii kaikenmaailman exät ja äksät ympärillä 24/7, niin kyllä se raja joskus vastaan tulee. Minulla tuli siinä vaiheessa, kun lämpösistä tunteista ilmoitettiin- silloin pamahti ja tein kantani harvinaisen selväksi.

Oli se väärin tai ei- niin miettimisaika ja etäisyyden otto on tehnyt meille kaikille varmasti hyvää. :)

Nyt katsotaan, että mitä tuleman pitää...

Omiin exiini en ole yhteydessä- he ovat exiä ja sellaisina pysyvät, en kaipaa heitä millään muotoa 8)

Tapsu
Nakkis
Millaiset suhteet Teillä on exiinne ja millaiset suhteet puoliskoillanne on omiin exiin?

Itellä ei oo yhtään exää, nykyinen on ensimmäinen. Oli vaan sellanen "säätö", jonka kanssa tapailin muutaman kerran ja vähän suudeltiin jne. Hänen kanssaan pidän vieläkin yhteyttä, ja on yksi parhaista ystävistä nykyään, eikä nykyistä haittaa yhtään, kun tietää että se on vaan ystävyyttä. Ja olen tehnyt hyvin selväksi, ettei tarvi olla edes mustasukkainen.

Nykyisellä on 2 exää. Ensimmäinen asuu jossain todella kaukana, eikä ees kulta pidä yhteyttä häneen. Sitten tää toinen, hänenkään ei pidä yhteyttä, mutta jos tulee kadulla vastaan vois jutella, ja tää tyttö laittaa hälle galleriassa jotain (esim. kihlajaisonnittelut hälle ja mulle, ja kyseli intistä). Että on jutteluväleissä mutta ei sen enempää. Enkä oo ees mustasukkanen, vaikka tää tyttö onkin samanikänen kun minä ja omistaa D-kupin rinnat. Kun kulta on niin paljon kertonu miten erilaisia ollaan ja missä pitää mussa, en vaan enää välitä, kun tiedän että kulta rakastaa vaan minua :)

eli meillä on molemmin puolin ihan ok välit toistemme exiin. Kulta on ton mun ex-säädön kanssa jopa jutellu kasvoista kasvoihin, kun taas minä en oo hänen exäänsä ikinä ees nähny.

Neppis_

Yleensä olen halunnut pitää jonkinlaisen yhteyden pidon exiini.
Kavereina olen suhteen päättänyt. Ei tosin pitkilleen kukaan heistä ole vastaan kävelly koska muutettiin vuos sitten uudelle paikkakunnalle.
Mutta sillon aiemmin, moikkailtiin ja joidenkin kans peräti vaihettu kuulumisia..

Mieheni existä sen verran tiedän että hänen viimesin suhde ennen minua päätty täyteen vihaan. Eivät pidä minkäänlaista yhtettä saati moikkaa.

Abby

Mä en itse ole juurikaan tekemisissä exieni kanssa. Useimpien kanssa on välit niin tulehtuneet syystä tai toisesta ettei paljon tee mieli.. Yhden exäni kanssa jos satutaan törmäämään niin voidaan vaihtaa sana jos toinenkin tai käydä vaikka kahvikupposella mikäli aikaa riittää mutta siinä se.

Avokkini on taas erittäin hyvissä väleissä kaikkiin exiinsä joista 90 % on jo naimisissa. Mieheni vaihtaa kyllä jokaisen exän kanssa useammankin sanasen mikäli törmäävät jossain ja ihme on jos eivät lähde kahville.

Suhteen alussa minusta tuntui vähän hassulta että avo on niin tuttavallinen ja hyvissä väleissä exiensä kanssa. Eräskin heistä joka meni viime kesänä naimisiin soitteli avolleni aina kun oli paha mieli ja halusi purkaa. Se pisti vähän mietityttämään mutta luotan avooni täysin enkä ikinä uskoisi että hän pettäisi exiensä tai kenenkään muunkaan kanssa minua. Avoni on muutenkin todella sosiaalinen jo työnsäkin puolesta joten on ollut pakko tottua siihen että ihmisiä pörrää ympärillä. Kyllä minäkin sosiaalinen olen mutta vähän eri tavalla..

figaro

En ole tavannut mieheni exiä, mutta tiedän heistä. Mieheni on tavannut exiäni ja yhden kanssa on hyvä kaveri. Yksi exä on naimisissa yhden parhaimmmista kavereistani kanssa. Meillä ollaan näiden ihmisten osalta sujut. Karkuun ei juosta eikä kaikkiin pidetä yhteyttä.

Shandy

Tykkään miehen exästä, tosi mukava tyttö. EI olla vaan kauheesti tekemisissä kun tää tyttö asuu nykyään eri puolella suomea. mut tosi hyvin tullaan toimeen kun tavataan. :) Mies pitää satunnaisesti yhteyttä tytön kanssa.

Mies ei tuu yhtään toimeen mun exän kanssa, osittain sen takia kun haikailin vielä exän perään kun alettiin nykysen kaa seurusteleen, osittain sen takia et eivät oo koskaan oikein tulleet toimeen vaikka ovat samanikäisiä ja samalta paikkakunnalta.. exä oli niitä "pahiksia", ja nykyinen sit vähän kiltimpi tapaus.. Ite kyl pidän tähän exään yhteyttä, ollaan kavereita jne, vaikka mies ei siitä tykkääkään.

Pikkis
Nakkis

no minulla ja eksälläni tilanne on nyt vähän vaiheessa, erosta vasta muutama viikko. olemme suurimmaksi osaksi ajasta hyvissä väleissä, kuulumisia vaihdetaan ja myös ollaan nähty välillä. tästä tilanteesta nyt ei oikein vielä kannata puhua, kun ei tämä meisän suhteemme varmaan lopulta tämmöiseksi jää. sen näkee sitten, että pidetäänkö yhteyttä, osataanko olla puhtaasti kavereita yms.

itsellä ei ole mitään kunnon suhteita aiemmin ollutkaan, joten enpä omista eksistäni nyt osaa paljon sanoa. kehenkään en pidä yhteyttä, moikkaan kyllä jos sattuvat vastaan kävelemään.

no tällä ainoalla kunnon poikaystävälläni (ainut jonka kanssa seukkasin pitkään ja vakavasti) oli yksi eksä, jonka kanssa hänellä oli pitkä suhde takana. eivät olleet lämpimissä väleissä, muija yritti välillä ehdotella tapaamisia ja lähetteli kaipaavia viestejä, eksäni tunsi tätä kohtaan pelkkää huonoa. näkivät hyvin harvoin ja silloinkin vaihtoivat vain pikaiset kuulumiset.

*Sandy*

Mulla ja mun yhdellä exällä on ihan hyvät välit, jutellaan kun nähdään, eikä mitään kaunoja tms ole. Oikein ihana tyyppi on, ja toivon hänelle vain parasta!

Ensirakkausexäni kanssa on sitten toinen juttu. UV:na hän soitti minulle ja kertoili kuinka haluaa minut takaisin ja plaa plaa plaa. Juteltiin kaikkea muutakin, ja tuntuu että nyt ollaan ehkä vähän paremmissa väleissä kuin muutama vuosi sitten. Kavereita meistä silti tuskin koskaan tulee.

Kultuni exää en ole tavannut kuin kerran. En oikeastaan edes mieti häntä enää. Kultu ei ole pitänyt häneen yhteyttä oikeastaan ollenkaan.

Unikko

Mulla on takana kaksi suhdetta ja poikkiksellani vähän enemmän.....
Molempiin exiini olen ihan hyvissä väleissä, "ensirakkauteeni" minulla on paremmat välit, kuin tuohon toiseen.Soitellaan välillä ja käydään kahvilla.Ihan kivaa se on ja kaveripohjalla(voi puhua kaikesta, kun toinen tuntee sut niin hyvin)tottakai.

Poikkisellani on yksi rankka suhde takana(olivat yhdessä n.4vuotta, joista tämä tyttö petti häntä about vuoden), muissa suhteissaan hän ei ollut tosissaan mukana. Hän ei pidä exiinsä yhteyttä(sanoo vihaavansa tuota pettäjä-exää,no ihan syystäkin!).....Törmäilen tuohon poikkiseni pettäjä-exäänsä aina välillä ja silloin näen punaista , miten tuollainen nainen on voinut joskus satuttaa kultaani niin pahasti....Olen joskus miettinyt tätä tyttöä todella paljon, mutta en enää jaksa vaivaa päätäni ajatuksella :D

pikku-kata

Itselläni on vain yksi ex, johon en pidä yhteyttä hänen lapsellisuutensa vuoksi.

Poikaystävälläni on useampi suhde takana, josta tiedän yhden exän. Heillä oli 3v:n suhde, joka oli täynnä pettämistä. Ensin petti ex, sitten poikaystävä kostoksi. Tuosta exästä en juuri tykkää, hän on hirveän epäkohtelias ja antaa ensivaikutelman vaikuttaa siihen, kannattaako ihmiseen tutustua... Näyttää heti jos ei kaveruus kiinnosta jne. Joten eipä ole tullut pahemmin häneen tutustuttua. Ex pitää yhteyttä poikaystävään, soittelee öisin kännipäissään (hänellä lievä alkoholiongelma) kuinka on huono olo ja kaikki päin persettä jne.

sira

Mulla on ikäänkuin kaks entistä. Siis toisen kans seurustelin vakavasti ja toinen oli vähän enemmän kuin vain säätö :lol:
Tää jonka kans seurustelin vakavasti aiheuttaa mussa vähän vielä ristiriitaisia tunteita, välillä se tuntuu niin ihanalta kunnes muistan millanen kuspää se oikein olikaan. Toiseksi tää mun "vähän enemmän kuin vain säätö" oli eksän tosi hyvä kaveri ja tää tietty hankaloitti ja hankaloittaa edelleen kaikkien elämää. Aiheutti nimittäin katkeruutta ja puhtaaseen ystävyyteen ei olla sitten pystytty. Joskus viesteillään ja nähdään sattumalta mut sattumaan se sit jääki, mies nimittäin asuu toisella puolella Suomea nykyään.

Tää enemmän kuin vain säätö jätti jälkeensä aika pahan mielen. Välillä luulen, et oon toipunu siitä ylpeyden kolauksesta mut joskus se hiipii mieleen. Nykyään ei paljon nähdä, noin kerran kuukaudessa ehkä kuullaan toistemme kuulumiset ja nähdään. Toiseksi tää heppu on jo kihloissa uuden kanssa.

Lumi~

Minulla on vain yksi ex jonka kanssa olen vakavasti ja pitkään seurustellut..
asutaan sen verran kaukana toisistamme ettemme nykyään edes näe
jos emme erikseen sovi treffejä mutta puhelimessa puhutaan sitäkin
enemmän, viikottain.. todella hyvinä on välit pysyny kuukaudesta toiseen..
ymmärretäänkin nyt toisiamme aivan eri tavlla :wink:

ikävä kyllä exän nykyinen ei ole kovin innoissaan meidän yhteyden
pidosta, mutta minä en ainakaan anna sen itseäni häiritä.. niin kauan kun
ex haluaa pitää minuun yhteyttä niin pitäköön.. välitän hänestä vielä
todella paljon ja haluan tietää mitä hänelle kuuluu..

sitten kaikki muut "eksäni", sekä säädöt että ne jotka ovat olleet vähän
enemmän, ovat pysyneet kavereinani edelleen yhtä poikkeusta
lukuunottamatta... moikkaillaan aina kun nähdään ja välillä joidenkin
kanssa tavataan asiasta tehenkin..

SooZ

Mulla on melko vaihtelevat välit mun exiini.
Oikeastaan en kyllä juurikaan heitä näe (kaikki nämä aiemmat suhteet olleet loppujen lopuksi melko lyhyitä viimeisintä lukuun ottamatta).
Ihan ensimmäistä poikaystävää tulee nähtyä tod harvoin, mutta kyllä me silloin moikataan ja jutellaankin vähän jos ehtii.
H:ta näen myös melko harvoin, lähinnä baareissa. Pitkään aikaan en edes moikannut mutta viimeeksi vähän jopa juteltiin. Eipä mene herralla hääppöisesti.. :roll: Edelleenkään.
Sitten J taas jos tulee vastaan niin en tiedä mitä tekisin. En varmasti koskaan pysty hänen kanssaan olemaan minkäänlaisissa väleissä. Inhoan ja halveksin kyllä koko ihmistä niin paljon ettei ole tottakaan.
Ja sitten tämä viimeisin.. Erosta niin vähän aikaa etten osaa vielä sanoa kuinka tässä käy. Rakastan ihmistä edelleen ja sen takia ehkä onkin todella vaikea kuvitella että voisin olla vain ystävä. Vaikka toisen lähelle haluaisin ja väleissä pysyä niin olisiko se koskaan täysin vilpitöntä minun puolelta ainakaan? Luultavasti vain hajottaisin itseäni. Mutta aika näyttää..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat