after love - miten ero on kasvattanut? - Parisuhteet

Miltzu

Mä olen eron jälkeen huomannut entistä vahvemmin oppineeni ja tajunneeni sen faktan, mitä mä en ainakaan halua miehestä, joka taas on auttanut mua itseäni ymmärtämään, mitä mä todella miehestä haluan. Olen myös oppinut sen, mitä virheitä olen aiemmissa suhteissani tehnyt ja sen, että en halua niitä uusissa suhteissa enää toistaa. Eron jälkeen, kun muutin yksin asumaan, oli todella suuri helpotus tajuta, että mä olen todella tehnyt oikean ratkaisun erotessani. Ainoa asia mitä mä olen katunut on se, että en eronnut paljon aikaisemmin.
Nykyisin olen todella onnellinen ja uudessa suhteessa.
Pakko lisätä vielä se, että eron jälkeen laihduin yli 12 kg.

Sivut

Kommentit (29)

KatKo

Ero seitsemän vuoden jälkeen on tehnyt minulle vain hyvää.
Olen laihtunut 10kg, nautin yksinolosta ja siitä että voi mennä miten haluaa.
Valitettavasti silmäni aukesivat vasta kun mies kuristi ja luulin eloni loppuvan. Sitä ennen oltiin yhdessä pari vuotta vain koska säälin häntä enkä uskonut selviäväni yksin.
Viha on ja pysyy ja itseä harmittaa kuinka "nuoruus" meni hukkaan tuollaisessa parisuhteessa, mutta kuitenkin pärjään omillani ja olen onnellinen :)

-oAsis

joono kyl mä itekin tiedän että ilmasin ton törkeesti, mut miks pitäis hienovarasemmin omaa mielipidettä sanoa jos ei ajattele siitä toisesta mitään hyvää??

...ja ei mahtanu ero ottaa koville jos heti juostaan uusissa...

ja sitten toi et vielä hoksaa ettei haluakaa jakaa tulevaisuutta sen ihmisen kanssa...ENHÄ MÄ MUUTE SAA MUITA MIEHIÄ MITÄ MÄ TEEN

:x
no anyway mä en vaan ymmärrä........

KataTheBlondi

No sä sanoit hieman ilkiästi omat ajatuksesi. Mutta se siitä.
Ei mun mielestä sinkkuna revittelyssä ole mitään vikaa vaikka sen aloittaiskin HETI suhteen loputtua.

Theea

Erosin noin kolme kuukautta sitten poikaystävästäni, jonka kanssa seurustelin lähes kaksi vuotta. Eroomme oli monia syitä: Minä en halunnut liian vakavaa suhdetta liian nuorena, minulla ei ollut enää syviä tunteita poikaystävääni kohtaan, minä halusin jotain muuta.

Itse asiassa juoksin muissa miehissä jo suhteemme viimemetreillä, ja pettäminen olikin sitten viimeinen pisara minulle. En voinut kaiken muun lisäksi vielä valehdella poikaystävälleni, joten helpompaa oli vain jättää hänet.

Aloin tapailla uutta miestä jo siis edellisen suhteeni aikana, mutta kolme kuukautta (viime la asti) tämän uuden miehen kanssa kaikkiaan tuhlasin aikaani. Suhde oli loppupeleissä pelkkää panemista...

Ja nyt vihdoin olen sinkku. Nyt minulla on aikaa ajatella itseäni, sitä mikä meni pieleen poikaystäväni kanssa,sitä miksi minun ei enää koskaan kannata kuvitella tekeväni tuon toisen miehen kanssa mitään muuta kuin kahvitella, sitä kuka minä olen ja miten minä koen asiat.

KataTheBlondi

Siinähän se puhelinpervo jo sanoikin sen että tajuaa omat virheensä ja väärinkäyttäytymisensä vanhassa suhteessa ja osaa sitten muuttaa käyttäytymistä uudessa suhteessa.
Mä ainakin heräsin jo tauon aikana ja ollaan yhä yhdessä.

-oAsis

mut kun sanottiin että "korvaa sitä aukkoa mitä toinen jätti", eli se aukko on "joka yö uusissa"...no oon ilkee, mut ihan hyvä et erositte...ei tommosen kannata olla suhteessa jos jää tollasia "aukkoja"
...en sääli
enkä mä tod koe et loukkasin ketään

Puhelinpervo

Kun eroitkut oli itketty, tajusin että olin loppujen lopuks todella itsekäs ja en antanu tilaa toiselle.. Nyt uudessa suhteessa osaa ottaa toisenki paremmin huomioon ja antaa tilaa..

Maaria

Kyllä ero aina kasvattaa jotenkin, jos sen eron vaan käy kunnolla läpi. Varsinkin, jos on kyse pitempiaikaisesta suhteesta. Jos erosta ei opi mitään, niin luultavasti ne samat "virheet" toistaa seuraavassakin suhteessa.

Itse opin tuntemaan itseni paljon paremmin. En nyt jaksa sen tarkemmin analysoida, mitä kaikkea itsestäni opin, mutta joukkoon mahtui aika negatiivisiakin juttuja. Ne vaan on pakko käydä läpi jossain vaiheessa.

Jos huomaa toistavansa suhteesta toiseen samaa kaavaa tai jos tuntuu, että suhteet kaatuu aina johonkin samantyyppiseen juttuun, niin kannattaa todella nostaa se kissa pöydälle _itsensä_ kanssa. Kaikissa suhteissa on nimittäin yksi yhdistävä tekijä, sinä itse.

HollowLife

Joo kyllä ero on kasvattanu. Nyt tiedän paremmin mitä itse haluan elämältä ja suhteelta jne. Kaikista suurin kasvattava juttu oli se, kun tajusin lopulta ne kaikkein perimmäiset syyt meidän eroon. Yli pääseminen oli vaikeeta mutta lopussa kiitos seisoo ja nyt tiedän etten tee enää samoja virheitä uudestaan :)

SunLion

en usko kuule oasis et nukke tarkoitti et haluaa "antaa kaikille"....lähinnä kyse on siitä että kokee ehkä hieman yksinäiseksi itsensä tai kaipaa läheisyyttä ja seksiä jne. Saahan sitä sinkkuna irrotella...tärkeetä on pitää sitten huoli ehkäisystä. Mun mielestä olet nyt vähän loukkaava nukkea kohtaan.

Totta kai eroaminen voi kasvattaa ihmistä. Ja sen täytyykin. Pitää osata kehittyä yksilönä. Mitä tekisi toisin seuraavassa suhteessa? miten elämä muuttuu? jne.

-oAsis

no vitttu miten ero voi kasvattaa????
jos eroo noinki pitkäaikasesta suhteesta hymyillä suin ni voi vineeeeeeeeeeeee =SSSSSSSSS

sairast ees ajatella et "nyt on kiva antaa kaikille hihihihihi eikä tartte kyhjöttää sen yhen kainalos hihihihihi"
=P~

nukke

erosin poikakaverista täs kolme kuukautta sitten. Seurusteltiin sellaset neljä vuotta. Hoksasin vaa et tää ei oo sitä mitä tahon kahtoo miljoona vuotta. Nyt sitten oon jääny vähä koukkuun armottomaan bilettämiseen ja yhen illan juttuihin.. on normaalia??? Varmaan jollain tapaa korvaan sitä aukkoa jonka toinen jätti. Miten teillä on muuttunu elämä eron jälkeen? Itestä on tullu vähä vakavampi ja mietin tarkkaan alanko vakavampaa juttuun. 8) tällästä löpinää vaa tää mun juttu :D mut siis vähä pohdintaa miten ero on kasvattanu ja sillai :roll:

Mimia
-oAsis
joono kyl mä itekin tiedän että ilmasin ton törkeesti, mut miks pitäis hienovarasemmin omaa mielipidettä sanoa jos ei ajattele siitä toisesta mitään hyvää??

No vaikka siksi, ettei kukaan haasta sinua oikeuteen kunnianloukkauksesta. Se mitä kirjoitat täällä tuntemattomille on ihan sama kun sanoisit ne päin naamaa (paitsi että tämän voi moni todistaa..).

En tiedä onko minua itse ero vai suhde kasvattanut.
Ensimmäinen ero ainakin opetti, että miten pahalta ikinä voikaan tuntua, tunne menee aikanaan ohi. Aika todellakin parantaa haavat. :wink:
Toinen ero opetti, että on parempi erota tarpeeksi ajoissa kuin liian myöhään. Jos suhteella ei ole mitään mahdollisuutta eikä yhdessä enää olla oikeista syistä kannattaa erota mielummin kuin jatkaa. Jos ero tulee kuitenkin, niin miksi pidentää välttämätöntä..

Edellisten suhteiden ja erojen myötä tiedän mitä haluan parisuhteelta, tai ainakin tiedän paremmin kuin ennen. Olen myös oppinut tuntemaan itseni paremmin muutenkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat