Kompromissit ulkonäön suhteen - Parisuhteet

Mannukka

voih minä taidan olla melkoisentarkka ulkonäöstäni sillä minä varmaan loukkaantuisin jos mieheni alkaisi neuvomaan ulkonäköäni... olen niin tarkka siitä miltä näytän ja uskon että itelläni on sen verran näkemystä omasta ulkönäöstäni ettei poikkiksen tarvi hävetä minua:P toivottavasti...
Mutta mutta oma kultani oli melko perus tyyppi ulkonäöltään kun tavattiin farkut t-paidat peruskamppeet, silloiset farkut olivat vain turhan isot ja nykyisin poikaystäväni ei voi edes kuviteelä käyttävänsä niitä enää :D on sillä kai vähän näkemys muuttunu kupeutumisesta ku minä olen tullut kuvioihin.
Kyllä ehkä olen hiukan ohjaillutkin pukeutumisessa ja kyllä se on paljon muuttunutkin, mieheni kyllä nykyisin on tarkempi mitä laittaa päälleen ja shoppailessa antaa minulle vapaat kädet :D mienä lappaan vaatetta ja poikkiksella on vaikeus valita ja nykysin tuntuu että poikkis löytää semmoisia vaatteita mitä itse en edes olis tajunnu antaa sovitettavaksi, kyllä on huippu tunne ku mies huomaa että mikä pukee ja hoksaa mikä sopii :D mutta se on kyllä melkoisen pinnallista kun itse olen niin tarkka ulkonäöstäni niin olen myös vähän poikkikseni.. mutta nyt mieheni haluaa myös itse näyttää hyvältä 8)
Suurin ulkonäöllinen muutos miehessäni on kai hiukset. Alunperin asia olin niin että poikkiksen hiukset leikkas äiti ja tuloksena oli aina siili... mikä ei sopinu sitten yhtään!!! vihaan sitä!! ja se johtuu siitä että hiusraja ja päänmuoto on sellianen johon siili ei vain sovi! ja nyt kullalani on ihana surffari tukka :lol: rakastan sitä... ja nykyisin itse aian leikkaan tukan :D kuulosta ihan hirveän pinnalliselta mutta en anna kultani hiuksia leikattavaksi en edes kampaajan.... ne ovat nyt niin täydelliset :D poikkkis kylläkin aina uhkaa leikkaavansa lyhyeksi mutta vastalauseena ovat omat tummat pitkät hiukseni jotka uhkaa leikata jos poikkikseni leikkaa, ja tiedän että kultani pitää pitkistä ja tummista hiuksista :D
Ainoa ongelma mitä kultani ei meinaa tajuta on heittää rikkinäiset sukat roskiin!!! en voi käittää miksei niitä voi heittää pois... niistä pitää pitää kiinni kynsin ja hampain...

pitäisi kai vain alkaa ostamaan muiden vaatteitten sijasta sukkia miehelle....

Sivut

Kommentit (53)

tessa

Mä en yleensä tykkää, että mua ruvetaan neuvomaan jos en ole sitä pyytänyt. Vaatteista tai hiuksista tms. voi kyllä huomauttaa (tosin ei sitä kyllä koskaan tee) jos sen tekee ei- ikävällä sävyllä (siis ei, " sä näytät aivan huoralta tossa topissa). Painosta sen sijaan ei saa huomauttaa. Se on mulle arka paikka ja olen tehnyt selväksi, että mun syömisiin tai painoon on aivan turha puuttua. Olen tosin itse päättänyt aloittaa laiharin ja ihan hyvin on paino tippunut, mutten varmasti olisi sitä tehnyt jos mies olisi vihjaillut painosta, vaan se olisi johtanut siihen, että en olisi näyttäytynyt alasti hänen nähden enää ollenkaan. Onneksi mun poikaystävä ei koe tarpeelliseksi sanoa mitään negatiivista mun ulkonäöstä.

Hän aina välillä kysyy multa jostain paidasta, että mitä mieltä olen siitä tai, että kannattaisiko sen vaihtaa lasit piilareihin ja toki sanon mielipiteeni. Ainoastaan yksistä kengistä olen sanonut suoraan, etten niistä pidä, mutta hän käyttää niitä silti ja yhä olen hengissä, joten ei sillä mun mielestä ole niin väliä. Tärkeämpää on mun mielestä siistit (siis ehjät ja puhtaat) vaatteet, puhtaat hiukset ja haisematon olemus.

nubbu

Mä yleensä kyllä sanon sille ihan suoraan ettet sä voi tollasissa vaatteissa kulkea.. Onneksi se jopa kuuntelee mua. Ja on nykyään ruvennut jo kyselemään että "onko tää hyvän näköinen?"

Ja mies kun kertoi että tykkää pitkistä hiuksista naisella, niin enpähän sitten leikannutkaan niitä vähään aikaan. Mulle on itselleni aivan sama minkä pituiset hiukset mulla on, joten tottakai mä tein tän pikku vihjeen mukaan miehen mieliksi.

Yleensä kaikki kommentit ulkonäöstä on meidän kesken ihan positiivisia. Mies ei vaan ota mun kehuja tosissaan kun pitää itseään rumana :roll:

Moona_
tessa
Mä en yleensä tykkää, että mua ruvetaan neuvomaan jos en ole sitä pyytänyt.

Samaa mieltä. Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin neuvominen/ huomauttaminen. Mä en esimekriksi jostain syystä tykkää jos puen alusvaatteita ja kulta kehottaakin laittamaan jotkut toistet.. Minä olen valinnut jo mitä laitan ja sillä selvä. :D

Sitten en myöskään tykkää jos huomautetaan etten syö mitään. Olen vähän huono syömään, mutten siis mikään laiha. Jos joskus syön vähän heikosti niin se tuputtaminen..... *kylmät väreet*

Reza

yleensä miekkoseni ei välitä minun vaatteistani, mutta jos satun laittamaan päälleni hänen mielestään erikoisen hyvännäköisen vaatteen tai jossa siis näytän erikoisen hyvälle niin siitä tulee kehuja :wink: itse yleensä aina kyselen häneltä, että onko tämä paita hyvä tai että kummanko laitan jne.

hän taas on aina tarkka omista vaatteistaan, mutta joskus ärsyttää jos minä olen niinkun siisteissä vaatteissa (tai no esim.korkkarit tms.) niin tämä vetää tuulipuvun housut jalkaan. niin silloin tulee mainittua ehkä että heeeeei! :D kumminkin hiukan yhteensopivuutta :wink:

figaro

Monet varmasti ovat törmänneet joskus siihen, että mies laittaa päälleen jotain sellaista, mitä ei itse voi sietää tai mies on ehkä maininnut uudesta kampauksesta tai kenties meikistä..

Mitä kaikkea olet valmis muuttamaan ulkonäössäsi, jos kumppani sitä pyytää/vaatii? Oletko itse kehoittanut vaihtamaan housut toisiin tai jopa heittämään paidan mäkeen ihan vain sen järkyn ulkonäön vuoksi?

Onko parisuhteessasi tässä mielessä kompromisseja vai tiukka linja? Vai lieneekö aivan sama?

Tonde

Jos mulle mies huomauttais esmes mun vaatteista, ni mä varmaankin katsoisin itteäni peilistä ja harkitsisin uudestaan. Mut jos silti vaatteet olis mun mieleen, ni tuskin niitä vaihtaisin.'
Jos mies vetäis jotain HIRVEETÄ niskaansa, ni siinähän se sit punnittais, kuinka paljon sitä rakastaa :lol:

Ärry

melkoisen hurjalta saisin näyttää ennenkuin kulta jotain voisi murahtaa! :wink: Joten silloin olisi ainakin minun kohdalla syytä vilkaista peiliin!
Myönnän puuttuvani kulllan vaatekaapin sisältöön. Yritän tehdä sen lempeästi... :roll:

Shandy

Mun miehellä on yksi ainoa vaatekappale jota inhoan: sellaiset skottiruudulliset tiukat pillihousut. :shock: ei se oo niitä kun kerran käyttänyt jossain koulun rymypippaloissa, eikä toivottavasti käytä toista kertaa, aivan järkyttävät. :lol:

Mut ei tuolle ukkelille tartte kovin paljoo vaatteista sanoa, se osaa pukeutua tilanteen mukaan ja käyttää siistejä vaatteita töissä jne, joten kelpaa minulle tuollaisena. ;)

Mies on joskus mulle maininnut et "aika avonainen paita", tai et "lähekkö sää noilla vaatteilla?", mut en oo jaksanut vaihtaa sit sen mielen mukasia vaatteita jos oon ite tykännyt niistä mitä oon päälleni repinyt. Sen mielestä noi mun avonaiset paidat on ok niin kauan kun se on ainut joka ne mun päällä näkee ;) Ei tykkää että muut kattelee minua, mustasukkainen kun on. Mut ei se nykyään viiti ees mainita mitään kun tietää että en kuitenkaan vaihda ja vedän vaan herneet nenään.

*Sandy*

Mua on viime aikoina ärsyttänyt, kun poikaystäväni valittaa koko ajan vaateistani, tai siis oikeestaan valittaa niistä kun oon sovittamas pukukopis. Tuntuu ettei sille oikeen kelpaa mikään nykyään. Olen ratkaissut pulman sillä, että en ota sitä enää mukaani ostoksille :roll: . Kotona se ei sitten enää oikeestaan valita pukeutumisestani, joskus saan jopa kehuja :o

Mä olen vähän muokannut kultuni vaatekertaa vuosien varrella :D Nyt se pukeutuu paljon paremmin kuin sillon kun alettiin seurusteleen! En siis oo painostanu mitenkään, vaan se on itse pikkuhiljaa alkanu miettiin mun parannusehdotuksia ja on sitten myöhemmin keksinyt ne omana ideanaan :wink: Nykyään se tulee aina multa kysyyn miltä mikäkin yhdistelmä näyttää :D

deadDream

No ei nyt ihan vaatteista oo tullu huomautettua, mitä joistakin boksereista missä on alastomia naikkosia olen takavarikoinut. :roll:

Mutta ulkonäöstä sen verran on poika kieltänyt muuttamasta on hiukset. Haluaisin niin irokeesin, mutta ei käy pojalle niin ei sitten.

Yrittää se multa läväreitäkin kieltää mut perskutarallaa eipä onnistu minä ne hommaan eikä kukaan sille voi mitään. :lol:

Molemmat on sanonu toiselle jos on joku hirveän näkönen vaate ''ja tota sä et sit ainakaan laita päälles'' :lol:

Jzzu
figaro

Mitä kaikkea olet valmis muuttamaan ulkonäössäsi, jos kumppani sitä pyytää/vaatii?

Ulkonäkö ja siihen liittyvät asiat on mulle niin henkilökohtaisia että en voi ikinä kuvitella muuttavani jotain vain siksi että toinen niin vaatisi.
Sen verran olen valmis antamaan periksi, tekemään kompromissiä, että koska tiedän että kulta ei innostu esim. lävistyksistä en ota niitä lisää tai jos kovasti mieli jotain lävistystä tekee ilmoitan ainakin etukäteen siitä jotta suuremmilta järkytyksiltä vältytään. :wink:

figaro
Oletko itse kehoittanut vaihtamaan housut toisiin tai jopa heittämään paidan mäkeen ihan vain sen järkyn ulkonäön vuoksi?

En ikinä, enkä kellekään sillä mielestäni se on jokaisen oma asia miten pukeutuu.
Siksi odotan samaa myös kumppanilta.
Kulta on tosin uhkaillut ostavansa paikallisen hienouden: mansikkapipon ja sen olen kyllä jyrkästi kieltänyt. :D

figaro
Onko parisuhteessasi tässä mielessä kompromisseja vai tiukka linja? Vai lieneekö aivan sama?

Kompromissit kuuluvat parisuhteeseen, myös tässä asiassa.
Niitä olen valmis itse tekemään ja niihin odotan myös toisen kykenevän.

Miffy

Hmm... Mun tekis mieli sanoa, etten ole valmis kompromisseihin tässä asiassa... Eipä kyllä ole ollut tässä suhteessa tarvistakaan :)

Mulle vaatteet ja sensellaset on niin tiukasti kiinni mun aatteissa (heh), et ei kyllä ois kivaa jos joku sorkkis... Mutta siis jos p.ystävä nyt ei vaikak jostain yksittäisestä topista tykkäis, voisin kai olla välillä pitämättä :)

SunLion

Mitä kaikkea olet valmis muuttamaan ulkonäössäsi, jos kumppani sitä pyytää/vaatii?
Noh, voin harkiten huomioida hänen mieltymyksiä. En todella tekisi mitään ulkonäköön liittyvää päätöstä VAIN hänen mieliksi. Oon kyllä meikkiä vähentäny ja "luonnollisempaa" lookkia harrastan koska kultakin siitä pitää...ja olen samalla huomannut että tykkään itse enemmän. Joskus on hyvä että joku ulkopuolisin silmin kommentoi.

Punaista tukkaa harrastin ~11-vuotiaasta, 18-vuotiaaksi :? pari hassua kertaa oli jotain vaalennusta. Ensinnäkin, tyyliä on hyvä vaihtaa :P ja toisaalta, ehkä punanen ei sopinu mulle...tai ainakaan jos haluu suht luonnolliselta näyttää. Itse arvostan luonnollista kauneutta.

Oletko itse kehoittanut vaihtamaan housut toisiin tai jopa heittämään paidan mäkeen ihan vain sen järkyn ulkonäön vuoksi?
Yhdessä liikkuessa ehdotan kyllä päälle pantavaa ja aika usein kulta suostuu. Vaatteet hän valitsee itse (ainakin viime kädessä päättää), joten ne ovat sitten kaikki mieluisia joten miksen sillon voisi toivoa jtn tiettyä :roll:
En ole mitään käskeny heittään roskiin...ei ole mitään oikeestaan mistä en tykkäis.
Yhessä vaiheessa kun hän laihtu paljon, rutisin housuista jotka oli liian isoja...ja on ne vähän turhan tilavia nykysinkin. Hän viihtyy löysemmissä vaatteissa, joten enpä halua olla itsekäs ja muuttaa tyyliä.
Itse tykkäisin että mies pukeutuu suht vartalon myötäseen, silti vähän löysään (mutta ei todella kireeseen!)...sellanen on kiva mikä näyttää sopivan rennolle.

Onko parisuhteessasi tässä mielessä kompromisseja vai tiukka linja? Vai lieneekö aivan sama?Kyllä mä jonkin verran teen kompromisseja...samoin kultakin jtn. Molemmat on sujut asian kanssa.

korkoja en enää pidä kun ollaan yhessä koska tuota pituuseroa nyt on jo ilman korkojakin.

SunLion
Miffy
Hmm, ehkä meillä menee sisk niin paljon yksiin kun ollaan tietyllä tavalla niin samantyylisiä ja kumpikin aika tarkka tyylistään...
meillä on sama juttu..

toisaalta mä tykkäisin tilaisuuden tullen välillä pukeutua oikein juhlavasti, kulta taas esim inhoaa mustaa pukua (ja muuta muodollista)...joissa miehet mun mielestä on tosi hottiksia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat