Mies ja nuuska - Parisuhteet

Venice Queen

Niinkun arvasin, ei tullu puhumisesta v*ttuakaan, se vaan oli tosi jäätävä, ja sit kun pakotin sen keskustelemaan niin se vaan totes jotaki että erotaan niin ei tartte keskustella! Miten voi olla noin vaikeeta puhuminen! Ja nuuskan aloitti kuulemma viikko sitten, eikä kuulemma ees aloittanu, vaan nyt vaan kokeilee, tai jotaki muuta soopaa...

Sivut

Kommentit (60)

jammiina

mun poikaystävä on käyttäny nuuskaa jo monta vuotta, käytti silloinki kun alettiin seurustella. alussa se häiritti, mutta lopulta lopetin valittamisen. ja nyt sitä on jo tottunut siihen. mutta on se silti törkiän näköstä joskus kun se nauraa niin nuuskat valunu hampaisiin ja näyttäis niinku ois hampaita tippunu :D
Itekki poltan niin enpä mää oikein voi mennä vaatimaan että lopettais sen sitten. :D

Venice Queen

No ehkä tässä on taustalla myös se, että miun veli ja toisen veljen vaimo polttaa, joten miun äiti vielä jotenki hyväksyy sen, mutta jos se tietäis että miun poikaystävä käyttää nuuskaa, niin se ei hyväksyis ollenkaan! Ei tietenkään pidä ajatella sitä, mutta ajattelen silti, jotenki tuntuu että äiti on nyt alkanu jo hyväksyä poikaystäväni eikä enää puhu minulle sävyyn "eiköhän ois aika katella jo jotakin uutta"... Totta, tupakointi on yleisesti paljon hyväksytympää ja siitäkin tää varmaan johtuu. Nuuska vaan on ehkä ällöttävintä mitä tiedän. Poikaystävä on älyttömän huono puhumaan, vähän oikeesti alkaa jo pelottaa se kun se tulee... No eipähän ainakaan mee huutamiseks kun ei lähde ääntä, sais poikaystävä nyt tilaisuuden puhua mulle, mutta epäilen...

Zara
Venice Queen
Oon tässä miettiny pystyisinkö sallimaan sille sen nuuskan käytön, mutta en pysty siihen! Oon jopa harkinnu että "käskisin" sitä aloittamaan tupakoinnin (sen se lopetti vuosi sitten, valehteli siitäkin varmaan vuoden verran kunnes sit päätti lopullisesti lopettaa), koska sitä sietäisin paljon paremmin... Tai sit jos päädytään sopuun niin käsken sitä ostamaan niitä nikotiinipurukumeja (joilla se pääs irti tupakasta), koska mie en enää luota siihen että se lopettaa itekseen. Kai ne purkat nuuskaankin auttaa?

Tajuan kyllä sen, että poikaystävän valehtelu raastaa hermoja. Sen sijaan en pysty käsittämään, miten nuuska voi inhottaa niin paljon enemmän kuin tupakka. Ok, onhan se ällöttävää, siinä on myrkyllisiä aineita ja se syövyttää suun. Mut tupakka on myös myrkyllistä, ja se tuhoaa keuhkot ja myrkyttää vielä muita ympärillä olevia (+ saa vaatteetkin haisemaan). Eikös se järkevästi ajatellen ole paljon, paljon pahempaa?

Aika moni on silti täällä sanonut hyväksyvänsä tupakan paremmin. Luulen että se johtuu vain tottumuksesta, me kaikki ollaan varmaan nähty tupakoivia ihmisiä joka puolella lapsesta asti. Nuuskaa käyttää harvempi eikä yleensä ihan niin näkyvästi. Itse oon kuitenkin sukulaisista nähny mitä pitkäaikainen tupakan poltto voi ihmisen terveydelle tehdä, enkä ikinä pystyisi suosittelemaan sitä kenellekään.

Sen takia pyydän, ettet patistaisi poikaystävää aloittamaan tupakointia. Voithan sä sitä nikotiinipurkkaa tai -laastareita ehdottaa, vaikka en tiedä auttaako ne. Varsinkin jos on jäänyt koukkuun lähinnä siihen tapaan, niin purkat ei tietenkään sitä korvaa. Kannattaa kuitenkin edes kysyä. Yrittäkää jutella rauhassa ja tappelematta, kertoa toisillenne mikä tilanteessa eniten vaivaa. Tietysti jos poikaystävä ei suostu edes puhumaan, niin se sitten on pahempi juttu.

Venice Queen

No se on ihan sen tyylistä että se vetäytyy kuoreensa kun tulee joku tämmönen riita, varsinkin kun se ei nyt oo kotona. Ihan niinkun se ois nyt sit suuttunu mulle jostaki vaikka miunhan se pitäis olla!!! Tai lähetinhän mie sille sen ikävän viestin mutta kai nyt typerämpikin tajuaa että suutuspäissään tulee sanottua kaikenlaista... Toi puhuminen voi tuottaa tänään vähän ongelmia, menetin nimittäin ääneni ihan täysin eilisiltana... :x

miru

Juu yrittäkää jutella asiasta. Ja sano sille että jos se ei lopeta valehtelua niin et ehkä enää pitkään jaksa katella semmosta. Tuo oiski just hyvä että jotain nikotiinipurkkaa tilalle, en mäkään tiiä auttaako se, mutta vois kai auttaa. Musta kuulostaa pahalta että siitä ei ees oo kuulunu mitään sen jälkeen ku laitoit sen viestin. En tarkota tätä pahalla mutta kiinnostaako sitä ees, luulis että ois vähä ees anteeksi pyytäny tai jotain. Miehet on niin vaikeesti luettavia, mistä niistäki tietää mitä niitten pääsä liikkuu.

Venice Queen
miru
No mä ymmärrän täysin jos aikosit jättää sun ukkos tuon takia. Emmäkään kattelis semmosta varsinkaan jos se lupais olla käyttämättä ja sitte salaa käyttäs. Sehän petti sun luottamuksen. Varsinki jos sen sais monesti siitä valehtelemisesta kiinni, miksei se sitte valehtelis muustaki.

Ja en oo mikään miesten vihaaja vaikka ehkä siltä kuulostaaki :D

Ihan samoilla linjoilla, valehtelua on todella joka asiasta... Mutta kun ei vaan pysty jättämään, koska se ei kuitenkaan ikinä pystyis pettämään minua eikä oo mitään sen suuntaista ees tehny... Ja pettämisestä menis kyllä kerrasta poikki. Välillä ehkä jopa toivon että se tekis jotaki että saisin syyn lopettaa tää suhde, koska muuten en sitä pysty tekemään. Kuitenkin kun se osaa olla maailman ihanin jos vaan haluaa. Tuntuis ihan hirveen tyhmältä erota tän takia, varmasti katuisin asiaa ja pilaisin loppuelämäni kaivaten sitä... Ei muuten oo kuulunu siitä yhtään mitään, huomenna tulee kotiin, saa nähdä saadaanko puhuttua vai kiinnostaako sitä edes. Oon tässä miettiny pystyisinkö sallimaan sille sen nuuskan käytön, mutta en pysty siihen! Oon jopa harkinnu että "käskisin" sitä aloittamaan tupakoinnin (sen se lopetti vuosi sitten, valehteli siitäkin varmaan vuoden verran kunnes sit päätti lopullisesti lopettaa), koska sitä sietäisin paljon paremmin... Tai sit jos päädytään sopuun niin käsken sitä ostamaan niitä nikotiinipurukumeja (joilla se pääs irti tupakasta), koska mie en enää luota siihen että se lopettaa itekseen. Kai ne purkat nuuskaankin auttaa? Tekis kyllä mieli vaan lopettaa tää, mutta on vähän vaikeeta kun kuitenki asutaan yhdessä. Tai ehkä tänään tapaan unelmieni miehen baarissa, just joo.

miru

No mä ymmärrän täysin jos aikosit jättää sun ukkos tuon takia. Emmäkään kattelis semmosta varsinkaan jos se lupais olla käyttämättä ja sitte salaa käyttäs. Sehän petti sun luottamuksen. Varsinki jos sen sais monesti siitä valehtelemisesta kiinni, miksei se sitte valehtelis muustaki.

Ja en oo mikään miesten vihaaja vaikka ehkä siltä kuulostaaki :D

Bubbeliini

En tiedä onko aiheesta kirjoitettu jo, mutta en ainakaan löytänyt vastaavaa.
Eli käyttääkö miehenne nuuskaa/tupakkaa ettekä itse voi sietää kyseisiä aineita?
Oma mieheni käyttää nuuskaa ja en siedä sitä yhtään ja kysynkin nyt viisaammilta onko mitään keinoa miten antaisin vain olla?En edes osaa selittää mikä siinä ärsyttää...mutta kun ottaa päähän.Miten tuon kanssa voi oppia elämään?

jessi

Tuli mieleen, että mieheni käyttää nuuskaa vähän joskus mutta silloin kun minä olen läsnä ja hän haluaisi sitä niin sanon että sitten en pussaa sitä :D Eniten se kyllä polttaa tupakkaa, välillä häiritsee. Haju ja sitte se että terveys siltä menee :/ Ei mua nyt ihan hirveesti ota päähän ja kun ei sille oikeestaa mitään voi niin antaa olla, välillä vaan vähän valitan :P

Camilla

Et kerro, käyttääkö kultasi sellaista pussinuuskaa vai ns. aitoa, jota tykitetään tai miksikä sitä toimintoa ikinä kutsutaankaan. Ensin mainittu vaihtoehto on paljon siedettävämpi, koska se tuskin näkyy,ei valu eikä maulla varustettuna maistukaan kovin pahalle. Itse olen ajatellut vain sietää, koska itsellänikin on paheita, jotka saattavat ärsyttää.

Jzzu

Kulta poltti tupakkaa vielä puolisen vuotta sitten, nyt hän on sen ihan omin avuin ja omasta aloitteestaan lopettanut.

En mie sillon kiinnittänyt siihen juurikaan huomiota kun se poltti mutta nyttemmin kiinnitän huomiota siihen kun se ei polta:
kulta tuoksuu hyvälle ja olen koko ajan sitä haistelemassa, tupakansavu häiritsee nykyään huomattavasti enemmän kun siitä ei jatkuvasti joudu kärsimään, vaatteet ei haise tupakalle (ei kullan eikä minun)...

Mie oon kyllä sitä mieltä että itsestään sen on lähdettävä tuon halun lopettaa, aikuista ihmistä (jos nyt siitä nuorempaakaan) on vaikea pakottaakaan.

Sinsemilla

inttiaikana kulta innostu tuota nuuskaa käyttämään... onneks se loppu heti kun tuli sieltä pois... ei ollu mikään ihanin harrastus... ;) ei siinä muuten mitään, mut on niin ällön näköstä ja makusta... itte en oo ees kokeillu...

Kyllä se vielä tupakkaa polttaa, mut ei se niin haittaa, pusuttelen sitä sit illalla, kun on hampit pesty... ;) Kesällä hällä oli kyl tarkotus vissiin lopettaa kokonaan...toivottavasti pysyy päätöksessään... :D

Sinsemilla

joo, ärsyttävintä tuossa polttamisessa on kun tää polttaa mein kellarissa... ei onneks sieltä sentään kämppään muualle tuu haju, mut minuu ei kyllä sinne klellariin saa millään ilveellä enää.. yh!!

Bubbeliini

Kyllä se ihan sitä irtonuuskaa käyttää...eli hengitys ei oo aina ihan parhaasta päästä...ja sil on jo jotai inhottavia ruskeita viivoja hampaissa...väittää ettei noi johdu nuuskasta :? no mut tarkotus ei oo pakottaa ketään lopettamaan vaan oppia elämään sen kanssa...kyllä oon aika hyvin jo sille onnistunu esittämään et oon iha okei ton asian kanssa, mut kyllä se jo tietää miten suhtaudun nuuskaan.Mut en haluu olla mikään painostava tai semmone...miks noita aineita pitää keksiä?:D

papuna

mulle ois ihan hirvee tilanne jos avokki edes alkaisi harkitsemaan tupakointia...saati sitten nuuskaa :x

sellaiset asiat ei vaan yhtään mahdu mun maailmankuvaan.en usko että tottuisin. tai sallisin moisen piirteen...
ja kyse on nyt sitten VAIN kumppanista,ei muista ihmisistä. :wink:

veljeni käyttää nuuskaa,ja siittä ollaan riidelty-kiistelty-väitelty useesti.äiti polttaa (liikaa :wink: ) tupakkaa,ja myös sille olen omat vali-valini antanut :oops:
mua ärsyttää/pelottaa/ottaa päähää,kun rakkaat ihmiset sillai pilaa oman terveytensä.oma valintahan se toki,on mutta ainakin halusin sillon joskus ilmoittaa oman kantani heidän nikotiini riippuvuuteensa.
mutta muut ihmiset jätän rauhaan :mrgreen: eivät saa muut kyllä kuulla mun marmatuksia...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat