rytmihäiröitä - Parisuhteet

june

Joku otsikon perusteella ihmettelee, että mitä ihmettä tämä aihe tekee täällä, mutta antakaas, kun kerron. Olen ollut pitkin kevättä melko sairaana ja uusin sattuma kävi eilen illalla, kun olin töissä. Mulla oli koko päivän ollut sydämentykytyksiä, aamusta asti, kunnes sitten yhdeksän aikaan illalla sain paniikkikohtauksen töissä.

Tulin kotiin. Täällä poikaystäväni oli tapansa mukaan ystävineen viettämässä "omaa aikaa", kuten hän itse asian ilmaisi. Mukana oli tietysti yhdenkin kaverin tyttöystävä, vaikka Joni (mieheni siis) oli nimen omaan puhunut poikienillasta (loukkaannuin hieman). Kymmeneltä lähdin paikalliseen terveyskeskukseen, jonne Jonin äiti vei minut. Joni jäi kotiin siideripullo kädessään. Sydänfilmini näytti jotain häikkää ja mut lähetettiin yöksi Lohjalle sairaalaan.

Joni ajoi ystävänsä ulos ja lähti mukaan, mutta sairaalaan hän ei jäänyt vaan lähti samantien kyydin, kun kerran sai, kotiin sanoen, ettei mitenkään voinut jäädä koko yöksi tai odottamaan (aamulla bänditreenit). Makasin kaksi tuntia liikkumatta monitoriin kytkettynä. Puoli kahdelta sain viestin. JONI OLI BAARISSA!!!!! Makasin vielä tunnin ja lääkäri käski mut kotiin sanoen, et "ei tässä nyt mitään" ja "sullahan ON se paniikkihäiriö....."

Kotiin pääsin ystäväni kyydillä. Joni oli nukkumassa, kun tulin ja haisi ihan alkoholille. Kysyin mitä hän oli juonut "Muutaman", kuului vastaus. Kysyin:"Miten miehet tekee tuon?", johon hän: "Minkä?" Minä: "En mä voisi mennä dokaamaan, jos sä olisit sydänlaitteisiin kytkettynä.." johon hän: "Yritätkö sä syyllistää mua nyt taas jostain???"

En tiedä yritänkö, mutta loukkaannuin kyllä todella. En voi käsittää, miten hän saattoi lähteä baariin tuossa tilanteessa. Sen sijaan, että hän olisi jäänyt vierelleni. Väittää kyllä rakastavansa, mutta miksei mulla sitten ole rakastettu olo? Ja miten voin sanoa, että vaikka hän vannoo, että olen tärkeintä hänelle, minusta ei tunnu siltä. Ja miten voin sanoa, että tämä tällainen tekee minut onnettomammaksi kuin se, jos minulla ei olisikaan ketään. Kiitos, jos vaivaudut vastaamaan. (:

Sivut

Kommentit (51)

Jzzu
june
Väittää kyllä rakastavansa, mutta miksei mulla sitten ole rakastettu olo? Ja miten voin sanoa, että vaikka hän vannoo, että olen tärkeintä hänelle, minusta ei tunnu siltä.

Miten miun kokemukset miehistä on vähän samansuuntaisia, siis aina.
Alan olla aika taipuvainen uskomaan että joko niillä on vaan niin kovin eri tapa osoittaa tuo tärkeysjärjestyksensä ja se että välittävät tai sitten minunkin kohdalle on sattunut vain vääriä.

En sitten tiedä kumpi on oikea vastaus mutta niinhän ne sanoo että miehet on marssista ja naiset venuksesta, ei sinänsä mikään ihme että sen yhteisymmärryksen välillä joissain asioissa -kuten tässä- on niin suuri kuilu.

Sen verran sanon että kuten sinäkin vastaavassa tilanteessa toisinpäin, siis että mies piuhoissa sairaalassa, oisit jäänyt sinne etkä mennyt baariin:
myös minulle olisi ollut tärkeämpää kultani hyvinvointi kuin bänditreenit, baareilu tai mikään muukaan.

Vivian

Yleensä se miehillä vain menee niin, että itse ne edellyttävät naisen olevan paikalla ja tukena, mutta eivät itse siihen tarpeen tullessa pysty. Joskus olen miettinyt, etteivätkö ne oikeasti tajua, mikä toista loukkaa ja milloin se toinen häntä tarvitsee ja olen tullut siihen lopputulokseen etteivät ikävä kyllä tosiaankaan aina vain tajua. Jotkut kyllä tajuavat ja toiset eivät, tietysti joskus voi olla ettei mies välitä tarpeeksi. Mutta voi myös olla että todella välittää, eikä tahallaan tuollaista tee.

Itse olen nykyisenikin kanssa tuollaisessa tilanteessa ollut ja kun luonteeltani olen sellainen että annan kuulua jos mua joku ärsyttää, olen pari kertaa ilmoittanut, että tälläisessä suhteessa en halua elää ollenkaan. Ja on tuo kuin onkin oikeasti oppinut ja muuttanut tapojaan, näin tuskin olisi käynyt jos en olisi asiasta niin kovaa meteliä nostanut. No tietysti helpommalla pääsisi kun etsisi miehen jolle on luontaista kaikki huolenpito, mutta kun kaikki eivät ole sellaisia.

Ota asia puheeksi ja kerro miten tuo loukkasi sinua, vaikka hän inttäisi vastaan niin parempi ongelmista on kuitenkin suoraan ouhua kuin sitten itsekseen voida pahoin sanomatta mitään.

Laura

Mulla on itselläni sydämessä vikaa ja aina aikaajoin joudun joko akuutisti sairaalaan tai sitten ihan sovitusti. Avokkini ei ole käynyt kuin yhden kerran minua katsomassa sairaalassa. Olemme tulleet siihen tulokseen, että parempi, kun ei myötänään ole käymässä. Minulle vaarsinkin ne käynnit ovat vaikeita, koska haluaisin tietenkin ennemin olla kotona hänen kanssaan. Ja hänellä on sairaalakammo.

Tosin kun on jotain akuuttia, niin silloin ei hänellä ole edes muita vaihtoehtoja, kun joko itse minut viedä tai soittaa kyyti ja lähteä mukaan. Jo ennen yhteen muuttamista tämä oli selvä asia ja aiemminkin hän oli minua kuskaillut lääkäriin.

Minä saattaisin loukkaantua ehkä, jos hän lähtisi baariin, kun minä makaan tarkkailussa. Toisaalta, eihän se toinen voi asialle mitään ja täällä ei ainakaan saa tarkkailussa olla vieraita, kun ihan pikaseen käymässä. Olisi tietysti ihan kohtuullista olettaa, että toinen tulisi sieltä baarista ainakin pika-pikaa kotio kun toinen pääsee sairaalasta pois ja olisi sellaisessa kunnossa, että pystyy toisesta huolta pitämään.

Ymmärrän kyllä miksi olet loukkaantunut, varsinkin kun toinen ei tajua mistä oleet loukkaantunut. Sano sille miehellesi miltä sinusta tuntui hänen käytöksensä. Voihan myös olla, että hän on niin paljon säikähtänyt sitä, mikä sinulla on ja siksi lähtenyt baariin. Monesti, kun toinen sairastuu, tuntee toinen voimattomuuden tunnetta, kun ei itse voi asialle mitään...

june

Olisipa se sitä, että olisi säikähdystään mennyt, mutta kyllä kyseessä nyt oli vain se, että kun oli sopinut kavereidensa kanssa menevänsä, niin tällaiset "pikkujutut" eivät hänen päiväänsä saa pilata. Kumpa se olisikin niin yksinkertaista, että voisin vaihtaa huolehtivampaan yksilöön, mutta olen niin juurtunut meidän yhteiseen elämään ja kuitenkin rakastan häntä, etten voi lähteä.[/quote]

SooZ

No itsellä ei vastaavia kokemuksia ole sattunut, mutta kyllä minustakin pahalle tuntuisi jos sairaalaan joutuisin ja pelottaisi ym ja toinen lähtisi baariin ja tuskailisi aamun bänditreenejä.
Niinkuin sinäkin sanoit, kyllä minä jäisin sinne sairaalaan.

Mutta kun ei sinällään kokemusta ole niin kait ne miehet on sitten vaan niin erilaisia.. :? Mutta eipä kait sitä pidä yleistääkään. Ihmiset vaan ottaa asiat eri tavalla..

joker

Ei taida sinusta kovin paljoa välittää tuo mies, mutta eivät kaikki ole sellaisia.
Kannattaa tutustua miehiin paremmin. Sen avulla siivilöityy roskat ja helmet jäävät tärppiin ellei itse ole sellainen sika, jota eivät helmet halua.
Ihan mukavalta tosin vaikutat. Huomasin muuten keskustelun sävyssä, että siinä yritetään syyllistää miehiä? Ei kukaan huomannut samaa?

SooZ
joker
Huomasin muuten keskustelun sävyssä, että siinä yritetään syyllistää miehiä? Ei kukaan huomannut samaa?

:lol: nojuu nyt kun mainitsit. Tosin mulla ainakin on tällä hetkellä hiukan hampaankolossa miehiä kohtaan jotain.. Ei tätäkään tosiaan voi kyllä yleistää että kaikki miehet on samanlaisia. Tuskin on. Ja voihan toikin olla että toiset ei vaan ota sitten niin vakavasti noita juttuja et joku joutuu sairaalaan. Että ei se oo paha ellei tosiaan oo henki lähdössä. :?

Miffy

Syyllistää miehiä? No kyllä mun mielestä aloittajan kuvailemissa taphtumissa jo hiukan voi sitä miestä syyllistääkin...

Mutta eiväthän kaikki miehet noin toimisi joten mitään yleistä ei tuon perusteella todella voi sanoa.

joker

Kirjotin:

Lainaus:
Ei taida sinusta kovin paljoa välittää tuo mies, mutta eivät kaikki ole sellaisia.

Miffy:

Lainaus:
Syyllistää miehiä? No kyllä mun mielestä aloittajan kuvailemissa taphtumissa jo hiukan voi sitä miestä syyllistääkin...

Kaikkien syyllistäminen ei ole aiheellista ja minä sanoin jo, että tuo mies ei välitä ketjun aloittajasta.

Ymmärrän kyllä, että täällä on helppo syyllistää jotakuta, koska täällä on suurin osa samaa sukupuolta olevia.
Miksi kukaan ei sitten etsi kilttiä miestä?
"Niis ei oo jännitystä"

Tuollaisia vastauksia yleensä tulee. En itsekään ole ollut kiltin naisen kanssa ja en halua tehdä samaa virhettä. Olin sellaisen tytön kanssa, joka siirsi oman pahan olon muille eli käytännössä:
"Mulla ei oo kivaa eli sullakaan ei pidä olla kivaa"

Miffy

Öh no nyt taitaa joker mennä jo ihan muihin asihoihin :)

Enpä usko että tässä nyt siitä on kyse, etteikö ketjun aloittaja haluaisin olal "kiltin miehen" kanssa tai jotain.

Eikä sitäpaitsi ole minusta kovin viisasta sanoa, että "kyseinen mies ei välitä kejtun aloittajasta". Sellainen mielikuva hiukan saattaa ehkä syntyä, mutte se välttämättä ole koko totuus.

Ja sitähän mä juuri sanoinkin (ja olen monessa muussakin ketjussa sanonut) ettei voi yleistää että "miehet nyt vaan on semmosia" tms. Juurihan edellisessäkin viestissänikin mainitsin että yleistäminen ei kannata :D

Jzzu
joker

Miksi kukaan ei sitten etsi kilttiä miestä?
"Niis ei oo jännitystä"

Ei kukaan ole aina kiltti, eikä kaikissa tilanteissa tarvitsekaan olla.

june

Näin ketjun aloittajana voin korjata harhaluulot. Kyllä mies toimi ÄÄRIMMÄISEN idioottimaisesti, enkä ihan hevillä sitä anteeksi pysty antamaan. Ei, ei pidä paikkaansa etteikö mies välittäisi. Kävimme kaksituntisen keskustelun, jossa kerroin vihdoin kaikki suhteessamme minua painaneet asiat ja sanoin (sekä tarkoitin sitä), että vaikka luulen, että hengitykseni lakkaisi kulkemasta ja sydän pysähtyisi, jos eroaisimme, olisi sekin parempi kuin jäädä tällaiseen suhteeseen joka ei muutu. Poikaystäväni itki. Eikä hän ole itkenyt muuten kuin onnesta joskus kanssani.. Vaikka tiedän, että olisi ehkä helpompi vaihtaa toiseen, eivät ne vaihtamalla parane. Ja sitäpaitsi tässä yhdessä on niin paljon potentiaalia, etten suostuisi sysäämään häntä kenenkään muun syliin.

Suurin ongelma varmaan on, ettei hän ole ihan vakavasti tajunnut vielä sitoutuneensa todella elämään kanssani, asumaan kyllä, muttei elämään. Sanoin, että hän saa aikaa miettiä asiaa ja voin lähteä viikoksi pois, niin hän saa tehdä sen rauhassa. En ole vielä lähtenyt, illalla jatketaan juttelua.

On helppo vilautella pinnallisia käsitteitä kuten "kiltti mies", joita todellisuudessa ei kuitenkaan ole kuin korkeintaan puun takana, jos sielläkään. Enkä aio etsiä puiden takaa, jos käsissäni on jo jotain, josta haluan pitää kiinni.

En usko, että ihmisiä voi muuttaa, mutta uskon, että ihmiset voivat muuttaa itse käytöstään, kun ymmärtävät missä on mennyt pieleen. Jos tämä ei tapahdu, saatan lähteä metsälle.

Jzzu

Hyvältä kuulostaa june tuo että sait asiasta keskustelua aikaan.
Olet selvästi itsekin mietiskellyt asiaa ihan enemmänkin, oikein hyvä.
Toivotaan parasta ja voimia sinulle!

*Sandy*

Silloin kun toisella on jotain näin suurta tapahtumassa, mielestäni miehen pitäisi tajuta, että täytyy olla toisen rinnalla. Vaikka olisikin sairaalakammo tms, niin silloin voisi hetken olla ajattelematta itseään, ja miettiä miltä stoisesta tuntuu kun joutuu makaamaan yksin kytkettyinä kaikkiin letkuihin yms. Ei aina tarvitse ajatella vain itseään, välillä täytyy tehdä uhrauksia.

Hawana

minulla on myös kokemusta hieman samankaltaisista tilanteista. ei noin vakavista tapauksista, mutta samantyylisistä. että oma kulta on käyttäytynyt tosi kurjasti, ja häippäissyt minulle vaikeana hetkenä kavereiden kanssa ryyppäämään.

vastapainoksi hän on tehnyt sellaisia juttuja, jotka kyllä osoittavat, että hän välittää todella. juttuja, joita en edes itse olisi ollut valmis tekemään.

olen tullut siihen tulokseen, että miehet eivät ihan oikeasti aina vaan tajua. he eivät ajattele asioita niinkuin naiset, eivätkä ymmärrä miten joku teko liittyisi siihen, ettei hän muka välitä.
no, en tunne kaikkia miehiä, mutta ystäväpiirissäni on aikamoinen läjä kaksilahkeisia, ja minusta asia vaan kertakaikkiaan on niin, että aina mies ei vaan ymmärrä. vaikka taas naisesta asia on selvä kuin pläkki. ja keskustelun jälkeen mies saattaa ymmärtää naisen näkökannan -jos silloinkaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat