Mitä ei tarvitse kertoa? - Parisuhteet

Marika_

Ei mielestäni tarvitse kertoa (ellei asia nyt häiritse tms.) jos joku on tullut kehumaan baarissa tai missä nyt ikinä. Mutta jos on esim. suudellut tai muuta vastaavaa toista miestä/naista, vaikka se ei mitään merkkaiskaan, niin kyllä siitä pitää kertoa! Monihan sanoo, että "se oli vain seksiä, ei mitään muuta", mutta sitä pidetään silti pettämisenä, ja näin myös suutelemista (ja kaikkea vastaavaa) voidaan pitää pettämisenä.
Toiseen täytyy voida luottaa, molempien tulee olla rehellinen, ja uskollisuus ennen kaikkea! Henkinen ja fyysinen pettäminen on molemmat pettämistä, se on väärin ja uskon että jos jotain tällaista tapahtuu, niin siitä kyllä kumppani haluaa tietää!

Sivut

Kommentit (35)

Mirre

Aikalailla me kerrotaan toisillemme kaikki. Toki molemmilla on oikeus yksityisyyteen, kaikkea ei tarvi kertoa.
En esim. kerro kaikkea mitä tyttöjen kanssa tulee vammattua tai jokaista iskuyritystä :D Mitä tapahtuu ja tulee sanottua tyttöjen illassa, jää tyttöjen iltaan ;)
Mutta ylipäänsä puhutaan kaikesta, huonoista ja hyvistä asioista. Kerron murulle joitain asioita joita en parhaille kavereille kerro ja päinvatsoin. Ja sitten on asioita joista en puhu kenellekään, omia mietteitä ja semmoisia.
Ei minusta kuulukaan kaikkea kertoa toiselle, pitää ollamyös omaa yksityisyyttä ja omia "salaisuuksia". Se tekee ainaki musta enemmän minut kun en kaikkea levittele kaikille :)

Annie the Pooh

En olevinaan löytänyt aihetta... pyyhkikää pois jos jo löytyy. Tuli mieleen tuosta huomionosoituksia muilta miehiltä-threadista ja mitä antaisit anteeksi-threadista. Mutta mitä ei tarvitse kertoa? Tästä on puhuttu pettämisen yhteydessä jne. mutta mitä sinä et kerro poika(- tai tyttö)ystävällesi?

Tarviiko kertoa jos on saanut positiivisia kommentteja muilta miehiltä tai joku on tullut baarissa iskemään? Tarviiko kertoa jos on suudellut toista miestä, mutta se ei merkannut mitään? Tarviiko kertoa jos miettii ihan liikaa jotain asiaa? Kuten laulussakin laulettiin "kannattaako tunnustaa jos pettää"?

Hawana

mielestäni positiivisia kommentteja ei tarvitse kertoa, ellei kumppani satu kysymään, tai ole nimenomaan pyytänyt kertomaan. minulle ei ainakaan välttämättä tule mieleen kertoa, jos joku on kehunut, mutta aivan hyvin voisin toki kertoakin. riippuu vähän tilanteesta. mielestäni ei kuitenkaan ole mitään pahaa siinä, että jättäisi kertomatta jonkun kehun, joka on osoitettu vaikkapa baarissa.
eriasia, jos joku on suorastaan tullut iskemään. sillon kerron kyllä aina, ja toivon, että minullekin kerrottaisiin. vaikkei mitään olisi käynytkään.

pitää ehdottomasti kertoa jos on suudellut toista, tai tehnyt jotain muuta, mistä kumppani ei varmasti pitäisi. mikäli tuollaisesta jää kiinni myöhemmin, on se silloin pahempi asia, kuin jos olisi tunnustanut heti. en edes ymmärrä kuka pystyisi salaamaan mitään tuollaista, minä menettäisin varmasti yöunet jos olisin tehnyt jotain pahaa ja jättäisin kertomatta asiasta.

Tapsu
Annie the Pooh
Mutta mitä ei tarvitse kertoa? Tästä on puhuttu pettämisen yhteydessä jne. mutta mitä sinä et kerro poika(- tai tyttö)ystävällesi?

Mun mielestä ei tarvii kertoa jos joku kehuu hyvännäköseks tai muuta sellasta, mutta jos joku yrittäis iskeä mua, sen kertoisin.
En kerro kaikkia keskusteluja joita oon käyny tuttujen/kavereiden kanssa, vaikka suurimman osan kerronkin.
Ei välttämättä tarvitse kertoa mitä on tehnyt päivän aikana, ketä nähnyt jne (varsinkin jos asuu eri kaupungeissa), mutta kerron silti.

Tajusin muuten tässä että kerron poikaystävälleni lähes kaiken, kaikki turhemmatkin jutut selitän sille. Pitäis ehkä vähän karsia juttuja :)

Jos pettäisin, kertoisin.
Jos suutelisin jotain toista, kertoisin.
Jos valehtelisin, myöntäisin jälkikäteen :D

Ehkä vaan haluan että kulta tietää kaiken mun asioistani ja menoistani. Mutta ehkä se on toisaalta liikaakin että kertoo ihan kaiken. Jotkut asiat on ihan hyvä jättää kertomatta (en silti tee niin! :roll:)

Daisy

Musta ainakin tuntuis tosi pahalta, jos kultani jättäisi kertomatta, jos olisi vaik suudellut jotain toista naista, "vaikka se ei merkkaiskaan mitään". Kyllä tuommoiset pitäisi mun mielestäni kertoa. Ja kaikki sellaiset, mitkä vaivaavat omaa mieltä. Välttämättä ei tarvitse kertoa mitään, jos joku kehuu hyvännäköiseksi, mutta jos se johtaa johonkin iskemishommaan, niin sitten voisi kertoa.

Tonde
Tapsu
Tajusin muuten tässä että kerron poikaystävälleni lähes kaiken, kaikki turhemmatkin jutut selitän sille. Pitäis ehkä vähän karsia juttuja :)

Mä olisin varmaan aika samoilla linjoilla. Kertoisin luultavasti kaiken, vaikkei tarttiskaan. Jos mä kävisin miettimään, et pitääkö mun kertoa tää juttu, ni sit ainaki tulis sellanen olo, et mun on kerrottava se.

Hawana

no mut kivahan se vaan on höpötellä aina kaikki kuulumiset^^ :D ei nyt ehkä välttämättä tarvitse kertoa, että miten irtos paska aamulla, mutta yleensäottaen mäkin kyllä hölötän aina kaiken kerrottavan arvoisen. :)

Shandy

No musta ei kannata kertoa kaikkea, ainakaan sellaista millä ei ole mitään merkitystä mutta tietää että siitä tulee toiselle paha mieli.

Itse en kerro aina kaikkea poikkikselle, mutta eipä hänkään kaikkea kerro mulle. Pitää olla omiakin juttuja.. Toki kaikki tärkeät asiat kerrotaan, mutta en nyt vaan näe siinä mitään järkeä että aina baari-illan jälkeen raportoin tarkasti kenen kanssa olen jutellut ja mitä..

Tonde
Hawana
no mut kivahan se vaan on höpötellä aina kaikki kuulumiset^^ :D ei nyt ehkä välttämättä tarvitse kertoa, että miten irtos paska aamulla, mutta yleensäottaen mäkin kyllä hölötän aina kaiken kerrottavan arvoisen. :)

Heh, no ei nyt ehkä NOIN tarkasti kaikkee. Enkä mä nyt tarkottanu, et IHAN kaikesta raportoisin, ylipäätänsä mulla on vaan tapana höpöttää kaikki, mitä päähän tulee. Vaikka joskus ehkä voiskin vähän ajatella, mitä sanoo.

Alina

Me puhutaan kyllä poikaystävän kanssa ihan kaikista asioista, ei ole mitään semmosta, jota mun tai hänen pitäisi salata ( ainakaan toivottavasti :) )

Olen samoilla linjoilla kuin moni muukin vastannut; en välttämättä kertoisi baarissa saaduista kehuista, mutta jos joku yrittäisi iskeä tai jotain muuta tapahtuisi niin kyllä sitten raportoisin heti.. :D koska yritän ajatella niin, että teen samoin hänelle kuin toivoisin että hän minulle.

SooZ

no minusta noista kehuista ei tartte kertoa ellei toinen kysy tai ole sanonut että täytyy kertoa (kuulostaa kyllä hullulle). Ei sillä, ei se mikään salailun asia ole mutta en koe sitä niin merkitseväksi että itsekään edes välttämättä muistaisin asiaa myöhemmin, ellei kehu ole jotenkin mieleen painuva (ei sillä, ei niitä kehuja liikaa tule ei).
Baarissa tanssimiset on kanssa semmosia että eipä niistä pahemmin tartte. Oletan tietenkin että ei siellä sitten myöskään tanssita itseä toiseen hinkaten. Noi iskuyrityksen on semmoisia että joskus saattaisin kertoa ja sitten välttämättä en. Kun itseä ei kuitenkaan kiinnosta niin aika sama. Mut toisen suuteleminen on jo asia josta tulisi kertoa. Koska se on minusta jo liian pitkälle menoa. Ja tietysti pettäminen on asia josta tulisi kertoa.

Kait sen niin voisi sanoa että se mitä suvaitsee toisen tehdä voi tehdä itse, ja näistä en pahemmin jaksa välittää. Mutta tämän rajan ylittävät on jo asia erikseen.

SunLion

ite kannatan täydellistä avoimmuutta..

mutta ei mun mielestä esim. välttämättä tartte kertoa jos on vaikka saanu kehuja joltain mieheltä...mitä sen sitten?! sanojahan ne vaan on ja se on itsestä kiinni että meneekö ne pidemmälle. Kertomalla saattaa aiheuttaa vaan turhaa mustasukkasuutta.

Peikko

Mä kerron poikaystävälleni ihan kaiken, kaikki pikku jutut ja turhiakin sekaan mahtuu. Jos baarissa joku vilkuilis tai jotain muuta pientä, kerron heti hänelle. Myös kaikki isommatkin jutut kertoisin, esmes jos joku yrittäis lääppii tai muuta. Myös poikaystäväni kertoo jos baarissa jotain sattuu. JOtenki ei voi olla kertomatta kaikkee, vaikka oikeesti ei oliskaa nii kertomisen arvoista. Ne jää pyörimään päähän.

Pettämiset on tietenki sellasia että musta ne kuuluu kertoa, suuteleminenki on pettämistä. Mutta jos antaa ja saa kaveripusun miespuoliselta kaverilta, ei ole pettämistä, mutta neki kerron.

ounou

En viitsi kertoa esim. montako iskuyritystä sain tyttöjen kanssa baarireissulla tai että poikaystäväni hyvä kaveri yrittää virittäää kanssani silmäpeliä tai että olen joskus päissäni pussannut yhtä tyyppiä, jonka nimee en edes tiennyt. En tiedä teenkö väärin, mutta mielestäni ei kannata ihan kaikkien pikkuasioiden takia pilata ihmissuhteita. En missään tapauksessa valehtelisi jos asiasta kysyttäisiin, mutta jätän vain kertomatta...

Jeii

Myö kerrotaan aika paljon asioita toisillemme. Mieleeni ei tule nyt edes mitään, mitä olisin jättänyt kertomatta. Alkuaikoina tämä oli vähän vaikeata - jotain isompaa jätti kertomatta, tulkitsi poikaystävä sen valehteluksi.

Viimeksi baarissa keskenään naureskeltiin näille iskuyrityskehuskeluille, en mä sellasia lähde salailemaan.

Mustakin tuntuu, että poikaystävä ei aina jaksais mua kuunnella. Tulee ummet ja lammet selitettyä kaikesta mahdollisesta :oops:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat