mielipiteitä seurusteluiästä - Parisuhteet

Takkutukka

Eikös tämä ole niin tapauskohtaista. Ei kai ole mitään tiettyä ikää. Silloin kun itsestä ja kumppanista tuntuu hyvältä ja oikealta. Ihmiset on niin erilaisia. Tieden yhden parin jotka ovat olleet jo ala-asteajoista yhdessä ovat nyt naimisissa ja heillä on lapsia. :)

Sivut

Kommentit (44)

KataTheBlondi

Mä aloitin "seurustelun" ala-asteella: pidettiin toisiamme kädestä ja pari kertaa pussailtiin, yläasteella enemmänkin pyörin poikien seurassa ja taisin yhteensä puolisen vuotta silloin seurustella. Ei se vakavaa tuolloinkaan ollut.

Nyt lukiossa tosiaan on tullut tosennäköisesti SE OIKEA vastaan ja hieman vakavoitunut seurustelu. Ei oo niin sama mitä miehen kanssa tapahtuu.

Maaria

Mun mielestä kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa on hyvä harjoitella ihan ala-asteelta lähtien, mutta tämä ei tarkoita, että pitäisi "olla yhdessä" tai muuta. Ala-asteella se on enemmän sellaista juttelemista ja ihastumista, ilman sen suurempia seurustelukiemuroita. Itse seurustelin ensimmäisen kerran 14-vuotiaana enkä kyllä ottanut sitä kovinkaan vakavasti :D Toisaalta taas hyvä ystäväni on yhdeksänneltä luokalta saakka seurustellut jo 11 vuotta nykyisen avomiehensä kanssa.

Täällä on ollut tosi hyviä mielipiteitä asiasta, eli riippuu tosi paljon henkilöstä. Sellaisen neuvon vaan haluaisin antaa, että ei kannata turhaan kiirehtiä. Sitä kerkiää kokeilemaan kyllä eikä neitsyyttä tarvitse välttämättä yläasteella menettää ;) Itse muistelen ainakin, että yläasteella oli tällainen ihme trendi, että siitä piti päästä eroon mahd. pian. :( Varmasti jää mukavammat muistot, kun jaksaa vaan odotella vielä muutaman vuoden.

diude

^ sama juttu. ite ku oli ala-asteiässä nii se oli lähinnä sitä "alaks olee?""ok" ja se siitä. jossain vaiheessa sanottiin "ei olla enää" "ok". and that's it. nykyään vaan noi ala-asteikäisetkin taitaa käyttäytyä (tai luulla käyttäytyvänsä) kuten aikuiset.

ite ensimmäisessä vakavemmassa suhteessa olin vasta ysin lopulla, kuitenki vielä sydän hukassa.

Fanni

Mä en kyllä ikinä tule uskomaan siihen että ala-astelaiset voisivatkaan seurustella vakavasti :lol: Ja oikeasti toivonkin etteivät! :shock:

with

minkäikäisenä teidän mielestä saa alkaa ns. vakavasti seurustelemaan..? vasta lukion lopetettua, vai onko mielestänne peruskoussa alkaneet suhteetkin ihan ok? itsellä ongelma, kun porukoiden mielestä ollaan liian nuoria, eikä seurustelumme saisi olla normaalia ystävyyssuhdetta kummoisempi... :?

Jzzu

Minusta ei ole olemassa sitä oikeaa ikää aloittaa seurustelu mutta itselläni on tämä vakampi suhde alkanut 17 vuotiaana joten vastaan "myöhemmin".

Minun puolestani seurustelemaan saa alkaa ihan sitten kun itsestä siltä tuntuu mutta minusta ylä-asteella alkaneissa suhteissa harvemmin ollaan kovin vakavasti ja vaikka oltaisiin vakavissaan sillä hetkellä niin ne harvemmin kestävät kovin pitkään.

Sonkku

Sehän riippuu ihan ihmisestä. Mun mielestä ala-asteella ei vielä seurustella, sillon vasta saatetaan ihastua kaukaisesti johonkin. Yläasteella saattaa vakavammatkin suhteet saada alkunsa, mutta on se silloin vielä harjoittelua. Eli siis yläasteella tai myöhemmin on "hyvä" ikä. Itse aloitin seurustelun 19-vuotiaana ja samassa suhteessa edelleen olen eikä loppua näy. Olen siis nyt 22 vuotias.

Lumi~

riippuu henkilöistä mutta vastasin että "yläasteella" sillä oma ensimmäinen
vakava seurustelusuhteeni kesti koko yläasteen ajan ja vielä sen
jälkeenkin.. jätkä tosin oli vähän vanhempi.. itekin korostaisin tota
henkistä ikää..

with

ollaan nyt ysillä...eli peruskoulun viimeistä viedään. henkisestä iästä en sitten tiedä.. :lol: vakavasti puhuen luulisin että kuitenkin ollaan molemmat tarpeeksi vanhoja alkamaan seurustelu...

Peikko

ala -asteikäiset minusta eivät vielä seurustele.. Tykkäilevät kyllä. Henkinen ikä ratkaisee. Voihan joku 17v. olla vielä aivan liian pieni seurustelemaan vakavasti, kun taas toinen on kypsä siihen. Itse aloitin seurustelemaan jo 14v. ja sitä kesti 2,5 vuotta. Eli vastasin tähän että yläasteikäiset.

Miffy

Aivan, ihmiset on erilaisia. Milloin itsestä tuntuu hyvätlä seurustella? SITÄ kannattaa miettiä. Mut ehkä aikasen pieni on osuus niistä yläasteiässä alkaneista suhteista, jotka kestävät kauas aikuisuuteen... Mä olen myös hiukan sitä mieltä, että ala-asteikäsiten "oleminen" ei ole seurustelua...

Maruchka
Miffy
Aivan, ihmiset on erilaisia. Milloin itsestä tuntuu hyvätlä seurustella? SITÄ kannattaa miettiä. Mut ehkä aikasen pieni on osuus niistä yläasteiässä alkaneista suhteista, jotka kestävät kauas aikuisuuteen... Mä olen myös hiukan sitä mieltä, että ala-asteikäsiten "oleminen" ei ole seurustelua...

Samaa mieltä. Ja ala-astelaiset ovat yksinkertaisesti liian nuoria ihan "oikeasti" seurustelemaan. Tarkoitan, että pystyisivät olemaan todellakin vakavissaan yhteisestä tulevaisuudesta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat