Ensirakkaus ja riippuvuussuhde - Parisuhteet

Blu

Hei, niin olen seurustellut 1vuoden ja 7kk minun tyttöystäväni kanssa. Meillä menee suhde hyvin, riidat on selvitty hyvin ja suhde pysyy vakaana. Mutta minua on alkanut ahdistaa suhteessamme se kuinka tyttöystäväni on niin riippuvainen. Olen ollut joka päivä tyttöystävääni yhteydessä joko kasvottain tai kännykällä ja jos en vastaa tyttöystävälleni 30minutin sisällä viesteihin hän luulee minun olevan kuollut tai minulle on sattunut jotain. Ja näin läheisen suhteen myötä minun ja tyttöystäväni kaverisuhteeni on tyrhetynyt kokonaan. Tyttöystävälläni on tapana purkaa tätä kaverittomuutta minuun ja hän itkee kuinka häntä ei kutsuta minnekkään, vaikka hän voisi itse kysyä vanhoilta kavereiltaan että pääseekö mukaan bailaamaan ja näin.

No toinen juttu on tämä kun tyttöystäväni kirjoittaa ylioppilaaksi tänävuonna ja minä kirjotan vuoden myöhemmin. Ja tulee kysymykseen tämä: Mitä tehdään tulevaisuudessa? Tyttöystäväni on alkanut käyttää pelkästään ME-sanaa, joka ahdistaa itseäni todella paljon. Hän sanoo että opiskella voi milloin tahansa, ja haluaa olla minun kanssani. Tällähetkellä tyttöystäväni meinaa pitää välivuoden jottei hänen tarvitse olla erossa minuun. Hän miettii asiota jo 3-5vuoden päähän ja kyselee että haluanko minä elää hänen kanssaan vielä silloin? Minä en TIEDÄ, ja minua ahdistaa. Ja tästä tyttöystäväni vetää viisaan johtopäätöksen: Minä en rakasta häntä.

Eli mitä tehdä? Suhteemme on hyvä, minä pidän anopista, ja rakastan tyttöystävääni, mutta tämä ahdistus, ja ajatus siitä että "hei olen 17vuotta ja aijon perustaa perheen" On hyvin tukala.

Kommentit (8)

Mariel

aloitapa näyttämällä tekstisi tälle rakkaudesta sokaistuneelle neidolle

..niin ja heti ensimmäiseksi heräsi huoli, että miten yo-kirjoituksenne onnistuvat jos suhde vie kaiken lukuajan :shock:

ynnej
Mariel
aloitapa näyttämällä tekstisi tälle rakkaudesta sokaistuneelle neidolle

..niin ja heti ensimmäiseksi heräsi huoli, että miten yo-kirjoituksenne onnistuvat jos suhde vie kaiken lukuajan :shock:

Samaa mieltä !

pikku-kata

Kliseinen mutta varmaankin paras ratkaisu: puhuminen! Ei siitä muuten selvitä! Jos annat tyttöystäväsi elää siinä toivossa, että TE YHDESSÄ lähdette opiskelemaan jne, niin on aikamoinen jysäys hänelle kun viime hetkillä sanotkin että et halua. Kerro hänelle että et ole suunnitellut mitään tulevaisuutta varten ja että sinua ahdistaa hänen pitkät tulevaisuuden suunnitelmat, mutta muista myös kertoa, että tuo ei tarkoita sitä ettetkö sinä rakastaisi häntä! Sano että et vain tiedä mitä haluat etkä ole suunnitellut elämääsi niin tarkasti kuin hän... Jos tyttöystäväsi ottaa herneet nenäänsä niin se on hänen oma vikansa, minkä sinä itsellesi voit!

tiikeli

Tytön kannattaisi tosiaan olla yhteydessä kavereihinsa, niin pääsisi puhumaan niiden kanssa. Niillä on varmaan kanssa jotain sanottavaa tohon, ja se vois tehdä ihan hyvää. Tai sitten jos saisit jonkun vähän aikuisemman ihmisen (isosisko, isoveli, serkku, kaveri?) puhumaan tytön kanssa noista asioista, niin se ehkä pystyisi selittämään tytölle että seurustelu ei tarkoita sitä että olette jatkuvasti yhessä.

Banda

Puhuminen, ja sen pienen välimatkan ottaminen, jos tuo ahdistaa, koska te ette kumminkaan voi tuollataalla elää, jossain vaiheessa saatatte joutu eri kaupunkeihinkin. Tosin tuo ensirakkauden huuma menee ohi useimmmiten parissa vuodess,a joten sitä odotellessa, kuten muutkin jo sanoivat, paras keino on puhua!

Ripsiväri

Samaa mieltä, puhuminen auttaa aina... Tyttöystäväsi elää ilmeisesti vaaleanpunaisessa kuplassa, jossa ei ole olemassa muita kuin sinä ja hän ja te elätte happily ever after :lol:
minusta sinun pitäisi hellävaraisesti tuoda hänet maan kamaralle! Suhde ei todellakaan tarkoita koko elämää... ja jos hän aikoo välivuottakin pitää juuri sinun takiasi ja näin tavallaan rumasti sanottuna "haaskata" vuoden elämästään suhteen takia... Puhukaa tulevaisuudesta kasvotusten ja kerro mitä tunnet...

Toinen ongelmasi kuulostaa tosi tosi tutulta...
Minullakin on keväällä yo kirjoitukset edessä(olen hiukka "myöhässä" mennyt lukioon 8) ) ja sen jälkeen tulevaisuus auki eli edessäni on päätös seuratako ensirakkauttani tämän opiskelu kaupunkiin vai aloittaa opinnot jossain muualla :shock: Poikaystäväni on minua säikäytellyt (ja minä häntä) yhdessä elämisen mahdollisuudesta mutta tuntuu että me olemme niin pieniä vasta... (ja p**kat, aikuisia ihmisiähän tässä kohta ollaan..)

Ihan vaan mieleen tuli että armeija tekisi teidän suhteelle terää :lol: näkisitte rajoitetusti ja oppis tyttö vähän itsenäisyyttä :D siinä ei muuta kuin hankkia oman elämän kun toinen ei ikinä ole siinä...

Raven

Blu,

Tyttöystäväsi pitäisi oivaltaa, että mitä enemmän hän tukahduttaa sinua liiallisella takertuvuudella, sitä enemmän sinä loittonet, koska sinua ahdistaa.

Minusta siinä ei ole mitään vikaa, että tyttöystäväsi suunnittelee tulevaisuutta sinun kanssasi. Pareilla kuuluu ja täytyy olla yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmia. Teidän täytyy edetä tahtiin, joka on teille kummallekin sopiva ja mukava. Teidän täytyy puhua asioista. Kommunikointi on tärkeää.

Blu

Kiitoksia näistä neuvoista :) olen pyrkinyt käyttäytymään, ja toimimaan niinkuin olette neuvoneet, ja aisia alkaa järjestyä jo hiukan paremmaksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat