Miten tukea toista läheisen ihmisen sairastuessa - Parisuhteet

Svenna

Heh, no kiva homma kun sait apua jostain... :) Ja se on hyvä jos sinä olet se ns. puheliaampi osapuoli, niin toisella on helppo vain olla ja kuunnella.
Tylsä juttu mutta: aika näyttäää...

Kommentit (6)

SunLion

Olet vain hänen tukena ja turvana. Sanot että sulle voi soittaa koska vaan jos tarvitsee puhua. Kuunteleminen on tärkeintä.
Koitat tsempata.

AnniM

Niin toisaalta eihän mun tarvitse saada sitä puhumaan vaan kun olen itse tälläinen "omituinen höpöttäjä" (niinkuin hän minua kutsuu: ) niin voin itse jutella kaikkea just yömyöhään ja antaa toisen vaan olla siinä. Kiitos Svenna tää oli mulle ihan uus oivallus. (tyhmä minä...)

Svenna

Sen tiedän kokemuksesta, se helpottaa kun toinen puhuu. Eli ihmeessä juttele pojalle siitä papasta, ja kerro niitä hyviäkin asioita eikä vain sairaalassa riutumista. Mutta luulenpa että hän tarvitsee myös omaa aikaa miettiä rauhassa. Parhaiten olet tukena kun kuuntelet, tai olet vain läsnä.

Sinun ei tarvitse puhua mitään, se helpottaa ku joku on vieressä...
Koittakaa kesttäää..tsemppiä! :)

AnniM

Elikäs, poikaystävän pappa on todella huonossa kunnossa nyt sairaalassa ja lähtö tulee varmastikin pian. Haluan olla kullan tukena (luonnollisesti), mutta melkein tuntuu etten tiedä miten. Pappa on hänelle läheinen, joten lähtö on kova paikka ja ehkäpä juuri siksi hän ei siitä halua puhua. En tiedä pitäisikö sitten kysellä kaikkea ja koettaa saada muistamaan se iloinen, hauska pappa eikä sairaalassa riutuva vanhus, vai antaa asian olla. En todella tiedä. Hän ei itse ala kertomaan juuri mitään, ellen kysele, mutta jos kyselen niin monesti vaikuttaa kuitenkin helpottuneelta kun saa puhuttua. Itse olen ihan pallo hukassa miten oikein olla. Viime yö meni myöhään kun jotain siitä puhuttiin ja hän itki ja minä silittelin päätä ja rutistin ja itsekin itkin. En todella tiedä miten olisin tässä parhaiten tukea. Onko vastaavia kokemuksia? Vinkkejä miten voitaisiin käsitellä papan poislähtöä?

AnniM

Kurjaa vaan kun olen piakkoin lähdössä kolmeksi viikoksi Englantiin (iha mielelläni lähden sinne, ei siinä mitään) niin en just ehkä niinä pahimpina aikoina voi olla tukena... :/

Tälläisen "hassun" jutun olin suunnitellut, mutta unohdin toteuttaa... :/ hän oli meillä yötä viime yön, niin mun oli tarkotus antaa mun unilelu sille, koska illat on yleensä pahimpia niin silloin olisi saanut sitä nallea rutistaa ja vaikka tuoksutella mun hajuja. Mutta lähtö tuli niin aikasin, että unohdin antaa sen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat