Kullan kanssa matkalle?? - Parisuhteet

Lisa

mekin ollaan puhuttu että lähettäis intin jälkeen eli tammikuussa johki lämpimään paikkaan ja ollaan vaan ihan kahestaan.. ollaan tässä vuoden aikana tehty tälläsiä kotimaan matkoja.. joulukuussa oltiin hemmottelu viikonloppua viettämässä kylpylässä, ja nyt parin viikon päästä ollaan menossa tampereelle viettää laatu-aikaa kahdestaan teatterin ja hotelli viikonlopun merkeissä :wink:

Sivut

Kommentit (70)

miu

me varattiin lauantaina maaliskuulle matka teneriffalle :D tätä ketjua olikin nyt matkakuumeisena hyvä lueskella.. uskoisin, että tuollainen matka kauas kotoa tekee pelkkää hyvää, kunhan sen osaa vain ottaa oikealla asenteella ja todellakin jättää ne kaikki arkiset asiat kotimaahan.

Lizzie

Luulin että olin tänne vastaillut, mutta en sitten vissiin ollutkaan. Siis tähän aiheeseen liittyen ainakaan :P

-Me ollaan oltu ekana seurusteluvuonna (2002) Tallinnan risteilyllä, tuo nyt oli niin lyhytkin reissu, mutta meillä oli tosi hauskaa. :D
-Sitten uusi vuosi 2003 oltiin Teneriffalla viikko, siellä oli kivaa, mutta riideltiin siellä pari kertaa, lähinnä siksi että muru veti hirveet lärvät ja mua ärsytti se. Teneriffa nyt ei matkapaikkana ole kovin häävi, kun siellä ei ole paljon mitään nähtävää, no vesipuisto oli elämys!
-Uuden vuoden päivänä 2005 lähdettiin kahdeksi viikoksi Egyptiin, Hurghadaan, ja siellä ei riidelty kertaakaan. Oli aivan huippisreissu muutenkin! Kulttuuria, löhöilyä ja romatiikkaa hyvässä suhteessa, ja hengattiin niin paljon paikallisten kanssa, että ei oltu kokoaikaa kahdestaan.
-Kesällä 2005 oltiin reilu kahden viikon Road Trip-matkalla moottoripyörällä ympäri Eurooppaa, siinä taisi olla 13 eri Euroopan maata, osa vain ajettiin läpi, osassa hengailtiin. Se reissu oli upea, mutta oli aika stressaavaa se karttojen kanssa räplääminen ja leirintäalueiden etsiminen. Sillä reissulla koettiin vaikka minkälaista jännittävää, seksi ei ehkä ollut niin korostunut, mutta sillä reissulla huomasi, että me kyllä yhdessä selvitään ihan mistä vaan. Ei riidelty paljoakaan, ei vissiin kertaakaan. Se oli niin selkeästi sellainen seikkailu, että oltiin kokoajan tiiminä.
-Nyt heinäkuussa 2006 oltiin Rodoksella viikko, ja reissu oli sellainen perusihana. Riideltiin tai oikeastaan mä masentelin siellä yhtenä päivänä, ja se harmittaa jälkeenpäin, ja yhtenä iltana ruvettiin nahistelemaan baarissa ja riideltiin sitten hotellihuoneessa. Alkoholilla taas osuutta asiaan. Muuten oli hauska reissu ja monta läppää on jäänyt elämään. :)

Tuossa oli kai kaikki reissut mitä ollaan tehty, kotimaan matkailuja lukuuottamatta.

Etelän lomille kannattaa mun mielestä mennä mieluummin talvella, koska pelkästään se lämpö ja aurinko on täältä pimeydestä tultaessa aivan ihanaa. Matkustelu kullan kanssa on kivaa, on ihana ihmetellä uusia juttuja, fiilistellä ja kokea kaikkea uutta. Lomalla myös korostuu se, että viihtyykö toisen seurassa vai ei. Siis muutenkin kuin makuuhuoneessa ;)

Jos olis rikas niin matkustettais yhdessä paljon enemmän, ehkä sitten joskus! :)

annu

Me ollaan miehen kanssa matkustettu aika vähän, muutamia kertoja laivaristeilyllä Tukholmassa tai Tallinnassa, ja sitten edelliskesänä neljä päivää Prahassa ja kuluneena kesänä viikko Azoreilla (älkää kysykö missä se on, hieno paikka jokatapauksessa...)

Matkustelussa pätee aika pitkälle samat säännöt kuin kotioloissakin: Jos ette jaksa katsella toistenne naamaa monta päivää kotioloissa, ette jaksa sitä matkallakaan. Jos teillä on ihan eri tarpeet ja harrastukset kotona, sama koskee matkakohdetta (esim. toinen haluaa ryypätä, toinen shoppailla tms.) Jos riitelette rahankäytöstä kotona, riitelette siitä kahta kauheammin matkoilla. Jos jompikumpi teistä valittaa helposti kuumuudesta/ kylmyydestä/ jalkojen väsymisestä, odottelusta, yllätyksistä tms., niin valitus jatkuu useinmiten lomallakin. Jne. Jne.

Kannattaa miettiä matkakohdetta valitessa, mitä kumpikin haluaa ja odottaa lomalta. Sopikaa myös suurinpiirtein matkabudjetti, varsinkin, jos haluatte käyttää rahaa täysin yhteisesti, ettekä ole järin rikkaita. Jos ajatus esim. kokonaisesta viikosta yhdessä ahdistaa, harkitkaa ensin hiukan lyhyempää lomaa, vaikkapa pidennettyä viikonloppua. Myös lomalla voi välillä tehdä eri juttuja: toinen voi vaikkapa käydä lenkkeilemässä sillä aikaa kun toinen lukee kirjaa rauhassa uima-altaalla tai hotellihuoneessa.

Loman onnistuminen riippuu monesta seikasta. Kannattaa varustautua reippaalla ja avoimella mielellä ja varautua erilaisiin yllätyksiin. Ei ole fiksua raahata mukavuudenhaluista kaupunkilomailun ystävää seikkailumatkalle vuoristoon, eikä laskettelun ja hiihdon vihaajaa pohjoisen hiihtokeskukseen. Kompromisseja tekemällä pääsee jo pitkälle.

aada

Mekin miljoona kertaa puhuttu toisillemme että karataan.. :) Ei vaan ois kovin fiksua tässä keskellä armeijaa.. :roll: Noh, intin jälkeen lähetään "ulkomaille" sitten!

*Sandy*

Mekin just tänään varattiin matka Frankfurtiin :) Ihan vaan pikanen viikonloppu loma, mutta kiva että edes sen verran pääsee matkustamaan!
Toivotaan (ja uskonkin) että tääkin matka menee niin hyvin ku viime reissu!

N_oora

Reissu on tehty ja ihanaa oli! Emme edes meinananneet tapella kertaakaan ja kerrankin saimme aikaa vain toisillemme. Olemme seurustelleet 2,5 vuotta joten alkoi hiukan tuntua jo tylsiltä nämä päivittäiset rutiinit. Reissun jälkeen olemme olleet kuin juuri tavannut nuoripari <3 Olemme ottaneet toisiamme huomioon enemmän ja muutenkin reissu tuli juuri sopivaan aikaan kun kulta pääsi intistä heinäkuussa niin saimme kunnolla nauttia toisistamme. Suosittelen lomareissua ihan kaikille! Se tekee ihmeitä suhteelle <3

Bilba

mekin ollaan lähdössä jouluksi kanarian saarille viikoks tai kaheks. Jännittää se kans että jos riidellään koko matka tai jotain. Meillä on suht paljon pientä kärhämää joka kestää korkeintaan puoli tuntia...
Sitten on toinen, että jos sattuukin niin että me erotaan ennen matkaa ja sitten on 800 euroa maksettu ja se meneekin hukkaan siinä sitten. Enemmän tietenkin harmittaisi se ero mutta kyllä ne 800 euroakin tuntuis jossain.. ei me mitään rikkaita olla nimittäin.

oranssi
Bilba

Sitten on toinen, että jos sattuukin niin että me erotaan ennen matkaa ja sitten on 800 euroa maksettu ja se meneekin hukkaan siinä sitten. Enemmän tietenkin harmittaisi se ero mutta kyllä ne 800 euroakin tuntuis jossain.. ei me mitään rikkaita olla nimittäin.

Riippuu tietysti vähän siitä, että ootteko kauan olleet yhdessä, mutta ei mun mielestä tuollaista nyt kauheasti kannata alkaa etukäteen stressaamaan. Ette kai te nyt sinne matkalle ois lähdössä jos teillä ei ois mitään uskoa yhteiseen tulevaisuuteen. Ja ehkä ne liput vois sitten vaikka vaihtaa jos tosi huonosti käy, niin että joku kamu lähtis sun kanssa?

Me kun kaukosuhteillaan, niin matkalla on koko ajan jompikumpi, eli tavallaan ne pahimmat potentiaaliset 24/7 -yhdessäolon ongelmat on jo nähty, tai siis niitä ei ole ollut.

Mutta yhdellä matkallakin ollaan oltu yhdessä, Damissa käytiin keväällä. Jotkut erot meidän välillä kyllä korostui, sille oli hirveen tärkeetä se 'suorittaminen' lomalla, siis että käydään museoissa ja muuta (johtui kyllä osittain varmaan myös sen työstressistä joka jäi päälle) ja mä taas olin silleen että relaaaax, kyllä tää tästä. Siis en mäkään halua lirua hotellissa koko viikonloppua mutta jos yksi suunnitelma kusee niin mä istahdan alas ja mietin vaihtoehtoja, mut poikkis hermostuu että "no mitä me nyt sitten tehdään!!".

Ja toinen ero meidän välillä on se, ettei se halunnut kokeilla pilvenpolttoa matkalla (siis huom Amsterdamissa) eikä oikein juodakaan, siis se on ylipäänsäkin aika rauhallinen eikä oikein biletystyyppiä, ja se korostuu tollasissa tilanteissa kun ollaan ihan kahden. No mikään suurempi ongelmahan se ei tietenkään ole ja jokaisen tulee itse päättää mitä haluaa tehdä (varsinkin mitä tulee huumeisiin) mutta jos olisin viettänyt lomaa tyttökavereiden kanssa niin tasavarmasti oltais oltu vähintään baarissa parinakin iltana. Nyt otettiin nopsakasti yhdet juomat terassilla ja mä join sitten ravintolassa ruoan kanssa viiniä.

N_oora

Olemme lähdössä kultani kanssa matkalle bulgariaan. Olen kuullut että kun parit ovat keskenään lähteneet ulkomaille on matka vain yhtä riitaa... haluaisin kuulla muiden kokemuksia...

PinkPanther

Me ollaan käyty kahdestaan muutamilla viikonloppureissuilla, eikä ole tullut riideltyä koskaan. Ei me muutenkaan riidellä, eli tuo asia tietty riippuu vähän pariskunnastakin. Meillä on ainakin ollut pelkkää ihanaa reissuissa :) Joskus jompi kumpi (yleensä tuo miehekkäämpi osapuoli) on sattunut kiukuttelemaan, mutta sekin on sitten mennyt ohi kun on hyvää ruokaa saanut, ja muutakin namia :wink:

Sarah

Mikäs sen mukavampaa kuin lähteä rakkaan kanssa ulkomaanmatkalle :wink: Tuskin tuosta mitään pelkkää riitaa tulee. Ja itsehän pystyt teidän tapauksessa ajattelemaan, että kannattaako lähteä. Jos sujuu ylipäätään hyvin, ettekä usein ole napit vastakkain vaikka viettäisittekin aikaa toistenne kanssa vuorokausia putkeen, niin tuskin on vaaraa :D Jos taas tuppaa alkaa toisen läsnäolo risomaan tavalla tai toisella pidemmän yhtäjaksoisen yhdessä olon aikana, niin kannattaa miettiä toisen kerran :roll:

N_oora

harvemmin mekään riidellään.. mutta kun on saanut noita juttuja kuulla.. ja kyllähän sillon kun molemmilla on hermot kireellä niin tulee hiukan kiukuteltua mutta toivon lomamme menevän hyvin... jännittää vaan kun kultani ei ole koskaan ollut ulkomailla ja minun kielitaitoni on hyvin huono että kuinka pärjäämme... mutta toivon kaiken menevän hyvin <3

PinkPanther

Miekin olisin halunnut kullan kanssa lähteä bulgarian sunny beachille nyt kesällä, ja se oli tarkoituskin, mutta ei olekaan rahaa, päästään ekalle yhteiselle pitkälle ulkomaanreissulle vasta tammikuussa, sinne Thaimaahan..

MiuMiu*

Me ei olla vielä ulkomaille asti päästy/haluttu, mutta täällä kotimaassa ollaan matkailtu ja oltu laivamatkoilla. Meillä ei ole ollut mitään riita tilanteita, koska kumpikin ollaan itse matkasta aina niin innoissaan, ettei siinä huvita edes alkaa kinastelemaan :D
Eikun hei...muistinkin just, että onhan meillä sittenkin yksi pieni kinastelunpoikanen sattunut, kun eksyimme vieraassa kaupungissa ja jäimme pois väärällä pysäkillä ja minä aloin vielä valittamaan, kun en enää jaksanut kävellä...siinä oli miehellä pinna kyllä melko kireällä, mutta kun viimein pääsimme oikeaan paikkaan unohtui tuo pieni episodi samantien ja loppuaika menikin sitten erittäin hyvin...Tästäkin opimme sen, että mennään mieluummin taksilla jos reitti ei ole selvästi tiedossa :lol:
Mutta muuten siis ei ole mitään riitoja ollut. Mun mielestä sekin ratkaisee jo paljon millä mielellä matkalle ollaan menossa ja se, ettei ota turhaa stressiä mistään.

Sarah
N_oora
jännittää vaan kun kultani ei ole koskaan ollut ulkomailla ja minun kielitaitoni on hyvin huono että kuinka pärjäämme...

No nämä seikathan ei kyllä liity siihen riitojen syntymiseen mitenkään :wink: Tässä kun niistä kuitenkin puhutaan niin nuohan voivat vaan olla hyväksi, kun yhdessä sitten koitatte selvitä mahdollisista konflikteista paikallisten ja muiden kanssa :D Elikkä ei näytä teillä olevan syytä pelkoon.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat