Henkilökohtaisimpaan asiaan kajoaminen. - Parisuhteet

Unicorn

En edes tiedä mitä ajatella. Poikaystäväni luki päiväkirjaani salaa sillä aikaa kun olin suihkussa. Päiväkirja on ehkä kaikkista henkilökohtaisin asia mitä mielestäni voi ikinä olla... Oltiin reissuun lähdössä sinä aamuna ja matkalla alkoi tenttaus parisuhteen hyvinvoinnista yms. Arvasin heti mitä se oli tehnyt. Eikä edes myöntänyt ensimmäisellä kerralla asiaa. Olin kirjoittanut muutakin kuin "kaunis päivä tänään, aurinko paistaa ja linnut laulavat", kirjassa oli tosi henkilökohtaisiakin asioita, joita en ikinä kertoisi kenellekkään. Sellaisia asioita joita mietitään ja pyöritellään vain omassa mielessä. Olen niin äärettömän vihainen ja surullinen. Luulin pystyväni antamaan anteeksi, mutta ei taida onnistua. En luota enää. Miten sille tuli ikinä mieleenkään tehdä sellaista :cry:
Onko kukaan kajonnut teidän tärkeimpään asiaan? Sellaiseen TAJUTTOMAN tärkeään ja salaiseenkin asiaan? Miten ootte selvinnyt tilanteesta ja onko luottamusta enää saatu takaisin?

Sivut

Kommentit (79)

SunLion

kyllä tuo varmasti vituttaa ja tuntuu tosi pahalle...mutta yritä antaa tän kerran anteeks. Nyt kun hän tietää miten pahalta se susta tuntuu, tuskin tekee uudelleen. Ja jos tekee, ni sitte näytät ovea ;)

Voi olla vaan että häntä vaivaa jotenki tai halus tietää mitä todella aattelet hänestä tjsp.

Meillä on täydellisen avoin parisuhde joten meiän kohalla tätä ongelmaa ei varmaan oikein tule...

Unicorn

No niinhän se halusi tietää. Mutta silti. En olisi ikinä uskonut sen tekevän tuota. Mua henkilökohtaisesti tuo satuttaa paljon enemmän kuin esim. pettäminen. Jotenkin henkilökohtaisempaa.
Vaikka onkin ollut matkalla ja suhteessa solmukohtia, niin silti jotenkin uskomatonta, että se voi tehdä jotain tuollaista ja mennä penkomaan henkilökohtaisia tavaroitani. Sama kuin olisi avannut kirjeitä tai lukenut sähköpostejani.

irina

Toisen henkilökohtaisimpaan kajoaminen on musta väärin. Ei kaikkea tartte tietää, jokaisella on omia juttuja, joita ei tulis mieleenkään lausua julki.
Mulla kävi samoin, poikaystävä luki mun viestit kännykästä ja kun se ei vielä riittäny niin etsi käsiinsä mun päiväkirjan ja oli lukenu sieltä mun ajatuksiani ja kirjoituksia viimeisen kolmen vuoden ajalta.
Ei tuntunu hyvältä ku se rupes tenttaa edellisestä suhteesta..

Meillä on suhde nyt kriisissä tän takia, poikaystävä epäilee mulla olevan muita miehiä, mikä ei pidä paikkaansa ja oli kuulemma sen takia halunnu "tarkistaa" epäilynsä :evil:
Itse en edes tiedä haluanko jatkaa enää..

Mua kiinnostais tietää, onko sun poikaystävä lukenu sun päiväkirjaa aikasemmin?
Tai viestejä?

Suosittelen jälleen kerran vanhaa konstia, puhu poikaystäväs kanssa ja kerro sille miten toi asia loukkas sua ja kerro ettet tiedä pystytkö enää luottamaan.
Mun mielestä jo toisen viestien lukeminen salaa, on tuomittavaa.

Oon kyllä SunLionin kanssa samaa mieltä siitä, että ehkä sun poikaystävä halus vaan tietää mitä todella ajattelet.

Tsemppiä sulle!

*Sandy*

Mä oon kans aina pelänny, että mun poikaystävä lukis mun päiväkirjaa. Mä kirjotan sinne kaikenlaisia juttuja, mitä kenenkään muun ei tarvi nähdä. Kirjottelen sinne haaveita, pelkoja ja omia pieniä salaisuuksia. Pyörittelen päiväkirjan sivuilla parisuhdettani, mietin ja pohdin. Ja siihen ne yleensä jääkin. Mun olo helpottuu heti, kun saan ajatukset paperille. Ja jos toinen menee sitten lukemaan niitä juttuja, voisi luulla että suhteessa on jokin pahastikin vialla.

Sun tilanteessa en ole varma mitä tekisin. Olisin syvästi loukkaantunut, enkä pystyisi luottamaan poikaystävääni vähään aikaan. Kannattaa kuitenkin jutella poikaystäväsi kanssa kuinka loukkaavaa se oli. Hän toivottavasti ymmärtää ja ei tee sitä enää. Ja jos tekee, kannattaa miettiä voitko luottaa häneen enää ollenkaan.

Unicorn

No oltiin siellä reissussa viikonloppu ja (sen automatkan lisäksi kun se tenttasi) puhuttiin kyllä asiat halki ja pinoon myöhemmin. Nekin mistä ei olla oikein uskallettu puhua toisillemme. Helpotti sinänsä kun sai kaikki asiat kerrottua.
En oo koskaan ajatellutkaan, että olisko se lukenut mun viestejä tms. Mutta nyt iski kyllä epäilys siitäkin. Onhan sillä ollut mahdollisuus lukea kännykästä viestejä monta kertaa... En oo ainakaan saanut sitä kiinni.
Ehkä nyt sain sitten nalkkiin. Tajusin heti kun se tenttaus alkoi autossa. 150km myöhemmin kysyinkin, että mitä muita mun henkilökohtaisia papereita oot kaivellut kuin mun päiväkirjaa. Eikä edes tunnustanut ensin ennen kuin sanoin etten ole ihan niin tyhmä.

xaz

Tuttua, tuttua.
Sain kerran exäni kiinni, ku se oli lukemassa minulle suunnattua kirjettä. Eikä se ollu mikään mainoskirje tai lasku, vaan henkilökohtainen kirje ystävältäni. Eikä hän nähnyt asiassa mitään pahaa! :shock: No, sen jälkeen se ei enää minun postiin kajonnu.

Pahempi homma oliki sitte toinen kerta, oltiin laittamassa nukkumaan, melkein sain jo unen päästä kiinni ku se yhtäkkiä sano tietävänsä, että olin suudellu toista miestä. Mistäpäs muualta se sen olis saanu tietää ku minun päiväkirjasta. En nyt sotke tuota suutelointi-hommaa tähän, mutta tuntu tosi pahalta saada tietää että jätkä oli menny penkomaan minun laatikkoa, ja lukenu minun päiväkirjaa. En tänä päivänäkään tiedä miten paljo se oli lukenu sitä, siellä on siis ihan törkeitä juttuja vuosien varrelta... :oops: ja todellaki kaikkia asioita joista en ole puhunu kenellekään. En mie tiiä sitte mikä sen jätkän ajo sellaseen vakoilupuuhaan, koska se toisen miehen suuteleminen ei ollu mitenkään iso juttu, en ollu aikasemmin kattellu sitä, en menny sänkyyn sen kanssa, se oli vain yks suutelu. Eli exällä ei ollu mitään syytä olla mustasukkanen mistään koska "mitään" ei periaatteessa ollu.

Kyllä toisen päiväkirjan lukeminen salaa on melkonen epäluottamuslause. Itse annoin anteeksi sen, koska olin paljastunu siinä hieman epäluotettavaksi itsekin.

andefizz

Toivottavasti saatte asiat puhutta selviksi ja että pystytte jatkaan elämäänne yhdessä.

Minulla on 2 "päiväkirjaa" joissa ei ole kummassakaan lukkoa ja voin pitää niitä olohuoneessamme ilman että pelkäisin mieheni lukevan niitä, *koputtaa puuta* :) mieheni on niin "perus suomalainen juntti" että se ei varmaan edes tiedä mikä päiväkirja on! :lol:

Mut itselläni ja myös miehelläni on tapana "leikkiä" toisen puhelimella iltasin ja kyllä siinä tulee aina luettua tekstiviestitkin... :oops: :D Yleensä kyllä kysytään toiselta lupa saada leikkiä toisen puhelimella. (Mieheni kyllä haluaa yleensä vain pelata kännykkäni pelejä mitä hänen puhelimessa ei ole).

Mut jos sattus että mieheni lukisi päiväkirjani olisin kyllä TOSI VIHAINEN hänelle :twisted: mut pystysin varmaan antaan anteeksi ja vaihtasin kyllä päiväkirjoille uuden säilytys paikan! Tsemiä teille!

Shandy

Minä kyllä vetäisin herneet nenään ja pahasti, jos tuo mies alkaisi päiväkirjaan lukemaan. :x En kyllä ole pitkiin aikoihin edes kirjoitellut, mutta kuitenkin. Siellä on ne kaikki tarinat teinivuosien sekoiluista, enkä ihan kaikkea halua mieheni tietoon (tai yleensäkään kenenkään).

Mies kysyi kerran lupaa saisiko lukea mun vanhoja päiväkirjoja, mutta en antanut. Sanoin samalla että jos se ilman lupaa niihin kajoaa niin saa kävellä ovesta ulos samantien eikä tarvitse enää naamaansa näyttää. No, saattaisin sen antaakin anteeksi kerran, mutta ei sen sitä tarvitse tietää. ;) Ala-asteen päiväkirjoja olisin sen antanut lukea mutta ei se halunnut, kun "eihän ala-asteella mitään semmosta tapahdu". Eli luultavasti vaan kaikista mies- ja seksijutuista se sieltä tahtoisi lukea. Tai sitten minun mietteitäni tstä parisuhteesta (mitkä se kyllä saisi tietää ihan kysymällä).

Gloria_

Mies teki sinulle tosi paskasti, en voi vaan ymmärtää mikä pakko oli mennä lukemaan toisen henkilökohtaisia asioita. Jos mies on jollain tavalla suuttunut kirjotuksistasi, niin se on jo todella pikkumaista. Jokaisella meistä on ajatuksia, joita ei koskaan sanoisi ääneen. Ne voivat olla vaikka kuinka negatiivisia rakkaimmistakin ihmisistä, mutta ne ovat täysin inhimillisiä. Joskus itsellänikin sai exä tietää ajatuksistani juuri tällaisen naurettavan uteliaisuuden takia ja suuttui. Se jos mikä on jo todella typerää. Enpä usko, että jokaisesta asiasta aina vaan ajatellaan pelkkää hyvää. Jos ei mies tätä tajua, en todellakaan antaisi anteeksi. Sinä et ole tehnyt mitään väärää. Parisuhteessakin on aina oltava yksityisyyttä, jota mies ei ole nyt arvostanut.

figaro

Päiväkirjaan kajoaminen on yksi asia, jota en antaisi koskaan anteeksi. Minulla on aina ollut sekä kotona asuessa että näin myös omassa kodissakin tärkeää, että jonkinlainen yksityisyys säilyy.

Laittoi oikeasti vihaksi, kun luin aloituksesi. J*malauta! Tässä syy miksi poltin 17-vuotiaana päiväkirjani... Kaikki miltei 7 vuoden ajalta. Kukaan, EI KUKAAN, saa lukea toisen arvokkainta. Olipa kuinka kyse avoimesta suhteesta tai ei. Ihmisellä pitää olla oikeus myös omaan :x

Unicorn

"Onneksi" se sattui lukemaan juuri tuota päiväkirjaa, joka oli melko uusi, joten mitään niin pahoja juttuja en ollut ehtinyt kirjoittaa vielä tuohon. En edes tiedä kuinka sekaisin olisin, jos se olisi niitä vanhoja lukenut.
Luulen kyllä, ja keskustelujekin perusteella, ettei se ole mitenkään vihainen siitä mitä siellä luki. Kai se ymmärsi sen, ettei päiväkirja ole suora dokkari elämästä, vaan sisältää ehkä kuviteltuja ja muuten vain pyöriteltyjä asioitakin. Kyllä se sanoi katuvansa oikeasti tekosiaan ja toivovan, ettei olisi tehnyt niin.
Sen puolesta voisin antaakin anteeksi, mutta silti. Silti... miten se vaan voi mennä tekemään jotain tuollaista. Vaikka haluaisi antaa anteeksi, pelottaa, etten pysty siihen. Kuinka sitä ikinä voi enää luottaa. *huokaus*

Esmi

Kun olin pieni ja kaverini oli meillä käymässä ja kun kävin vessassa kaverini oli lukenut päiväkirjaani. Joten tiedän miltä sinusta tuntuu! Onneks olin silloin vielä pieni eikä päiväkirjassani lukenut kuin noita "kaunis päivä, olin koulusa" tyylisiä sanoja, mutta kyllä se potutti, pystyin kuitenkin antamana anteeksi.

Shandy
Unicorn
Sen puolesta voisin antaakin anteeksi, mutta silti. Silti... miten se vaan voi mennä tekemään jotain tuollaista. Vaikka haluaisi antaa anteeksi, pelottaa, etten pysty siihen. Kuinka sitä ikinä voi enää luottaa. *huokaus*

Kyllä mä uskon että se luottamus pikkuhiljaa alkaa palailemaan, varsinkin jos se mies ottaa opikseen. Kannattaa ainakin kokeilla vielä, jos suhde muuten sujuu hyvin. :)

Annie the Pooh

Todella, TODELLA väärin!

Mullakin on päiväkirja, aloitin sen kirjoittamisen viime kesänä, kun oli sen eron takia vähän vaikeaa, nyt en ole tän vuoden puolella edes kirjoittanut, varmaan edes koskenut koko kapistukseen. Siellä on kuitenkin sellaista tekstiä, pohdiskeluja, joita en soisi kenenkään lukevan. Ne on sen hetken tuntemuksia, osa niistä on näin jälkikäteen ihan höpöhöpö-juttuja, mutta ne saattaisi jonkun vieraan silmään näyttää ihan todelta nyttenkin. Silloin piti vain saada ajatuksia pois päästä... Nyt minulla on tämä forum sitä varten :D

Annie the Pooh
Dubyamoa
Mulla kun on tapana kirjoittaa päiväkirjaan yleensä vihaisena tai surullisena tai kun on joku ongelma, ja jos ongelma tai tilanne ratkeaa, en jaksa kirjoittaa siitä:D eli päiväkirjaani lukemalla saisi aika väärän kuvan kaikesta... paska juttu:/

Ja siis juurikin näin!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat