avoin parisuhde - Parisuhteet

drizzt

tällainen tilanne nyt tuli eteen, että miehen kanssa keskusteltiin ihan teoreettisessa mielessä, olisiko seksi jonkun toisen kanssa jännittävämpää(ollaan seurusteltu kolmatta vuotta, eikä seksielämän tylsyydestä kyllä ole ollut puhetta). nyt olemme opiskelupaikkojen takia eri kaupungeissa parin sadan kilometrin välimatkalla, tapaamme viikonloppuisin yleensä viikon-kahden välein.
mies nyt kuitenkin ilmeisesti innostui ideasta, että yhteisellä sopimuksella meillä molemmilla olisi lupa käydä vieraissa, kerran. hän kirjoitti minulle aiheesta kirjeen(mitähän se nyt kertoo, ettei voi esim. puhelimessa jutella), jossa kertoi yllättyneensä avoimesta kannastani ja olevansa iloinen siitä, että voimme tällaisistakin asioista jutella. hän myös perusteli ehdotusta sillä, että seksi on hänen mielestään "vain" läheisyyden äärimuoto, ja läheisyyden levittäminen on periaatteessa vain hyvä asia. Kuitenkin hän sanoo ettei halua hölmöilemällä pilata suhdettamme, eikä lähtisi toteuttamaan ideaa, ellen minäkin olisi hommassa täysillä mukana. Jutun pitäisi myös pysyä pelkkänä seksinä, ilman tunteita. Hän myös kertoi tällaisen järjestelyn vievän pois halun jonkinlaiseen poikamieselämään, jota hän ei kuulemma juuri edes kaipaa.

koko ajatus tuntuu lähinnä hämmentävältä. väkisinkin tuntuu myös, etten jollain tapaa seksuaalisesti riitä hänelle, vaikka itsekin saatan fantasioida seksistä jonkun toisen kanssa.
suhteemme on sopuisa ja asioista pystytään juttelemaan avoimesti ja rakentavasti. siksikään en haluaisi suoraan tyrmätä häntä, vaikka itseäni koko ajatus pelottaa. ensiksikin en voi kuvitella itseäni harrastamassa seksiä ilman tunteita, toiseksi pelkään tuollaisen kokeilun alentavan kynnystä pettämiseen. kumpikaan emme ole erityisen mustasukkaisia, mahdotonta se kaukosuhteessa olisikin.

kenelläkään vastaavia kokemuksia? ajatuksia?
tuntuu, että haluaisin saada vähän perspektiiviä asiaan ennen kuin juttelen miehen kanssa kunnolla kasvokkain.

[color=red]otsikko edit by sunlion-[/color]

Sivut

Kommentit (43)

Mariel
drizzt
Hän myös kertoi tällaisen järjestelyn vievän pois halun jonkinlaiseen poikamieselämään, jota hän ei kuulemma juuri edes kaipaa.

siis se, että saisi KERRAN pettää? ja miksi miehellä olisi tuollainen halu, josta pitäisi päästä eroon jos ei poikamieselämää kaipaa?

drizzt
..vaikka itseäni koko ajatus pelottaa.

eiköhän tuo pelon kuunteleminen ole se tärkein asia tässä.

mielestäni miehesi motiivit kuulostavat kovin hämmentäviltä. jos hän päätyy kerran harrastamaan seksiä toisen kanssa, et välttämättä saa koskaan mielenrauhaa, varsinkin kun asutte eri paikkakunnilla.

tiikeli

Ööh, kuulostaa siltä että mies on kovin lapsellinen eikä tajua asioiden mahdollisia seurauksia...? :x Älä suostu, saat siitä vaan itelles liikaa päänvaivaa.

Tigerheart

:shock: Huh huh! Miehesi siis keksi ajatuksen ja kirjoitti siitä sinulle kirjeen? Miksi ihmeessä ei voinut kysyä kasvotusten tai puhelimitse? :? Minun mielestäni se olisi silti pettämistä, vaikka kuinka olisi "yhteisesti sovittu". Ymmärrän kyllä, jos teillä on pitkä välimatka, että hän kaipaa läheisyyttä, mutta ei se oikeuta siihen, että voisi olla jonkun toisen kanssa, jos samalla seurustelee, vaikka olisi kuinka "sovittu". [-X Mielestäni miehesi oli aika itsekäs, kun edes miettii tuollaista saati sitten pokkana ehdottaa. Mistä hän sai tuollaista yhtäkkiä mieleensä, ja onko hänellä joku jo kiikarissa? :-s Eikö se ole melkein samanlaista kuin se, jos hän haluaisi olla kolmistaan? :? Ja jos sinua itseäsi hermostuttaa etkä haluaisi tehdä sellaista, kannattaa jättää koko asia. Jos sinua siis epäilyttää edes pikkuisen, ei kannata suostua. Sillä siitä ei seuraa mitään hyvää. Se saattaa aluksi olla jännää, mutta ajan kanssa se saattaa ruveta kalvamaan välejänne. Minusta olisi ainakin kauheata ajatella, että "nyt se mies on tällä hetkellä jonkun toisen naisen kanssa" ja vielä luvalla!! :shock: Tuosta saattaa tulla alempi kynnys miehelle pettämiseen, jos sinä suostuit siihen jo aiemmin. Vaikka kuinka hän sanoisi, ettei siinä ollut "tunteita mukana", niin rakastelu on kuitenkin aina hyvin intiimi asia miehen ja naisen välillä, jossa jaetaan kaikki omat salaisuudet ja toiveet. Toivottavasti en nyt mitenkään järkyttänyt sinua, se ei ollut tarkoitukseni. Mutta mielestäni sinun kannattaa todellakin kuunnella itseäsi, ja tehdä niin kuin parhaaksi näet. Kyllä sinun pitäisi riittää miehellesi, älä tee mitään harkitsematonta.

Toivottavasti saatte asian järjestykseen.

Miffy

Mä kyllä miellän seksin, vaikka olis mimmosta, hyvin yksityiseksi asiaksi. Vaikka miten olis bileiden jatkot tms, sä kuitenkin jaat itteäs sille toiselle ihmiselle, joten aika syvälle psyykeeseen mennään siinäkin.

Miss H
drizzt
Hän myös kertoi tällaisen järjestelyn vievän pois halun jonkinlaiseen poikamieselämään, jota hän ei kuulemma juuri edes kaipaa.

Tuo kuulostaa todellakin selittelyltä. Jos hän ei poikamieselämää kaipaa niin tuo kokeilu olisi siltä kannalta täysin turha.

drizzt
koko ajatus tuntuu lähinnä hämmentävältä. väkisinkin tuntuu myös, etten jollain tapaa seksuaalisesti riitä hänelle

Tästä kommentistasi tulee selkeästi sellainen kuva ettei tuo "luvalla pettäminen" olisi asia jota sinä toivoisit. Siis: ÄLÄ suostu jos yhtään epäilyttää etkä voi itse olla täysillä mukana!

drizzt
suhteemme on sopuisa ja asioista pystytään juttelemaan avoimesti ja rakentavasti. siksikään en haluaisi suoraan tyrmätä häntä, vaikka itseäni koko ajatus pelottaa.

Tuo ei mielestäni ole riittävä syy hommaan suostua. Tottakai on hyvä että asioista pystytään keskustelemaan eikä suoraan tyrmätä toisen ideoita muttei niihin silti todellakaan ole pakko suostua.

marimma

Puhutaan siis ns. "vapaakortista"?

Mitenkäs monta kumppania teillä kummallakaan on ollu tähän mennessä? Mietin vaan että kun itse olen alustavasti oman ukkoni kanssa puhunut että josko tässä annettais toisillemme muutamat vapaakortit, tai ainakin niin että minä annan miehelle sellaiset. Minä kun olin sen ensimmäinen eikä minullakaan ole ollut kuin yksi muu mies ennen häntä, joten olisihan se kiva päästää ukko kokeilemaan millaisia muita naisia sitä on, että olisi sitten varmempi tästä meidänkin suhteesta.

Minä en nyt ihan kokonaan pysyny perässä tuosta aloittajan viestistä, joten en jotenkin hirveän selkeästi saanut selville inhosiko hän jollain tavalla jo ajatusta vai kummasteliko vain.. Noh, kuitenkin..

drizzt

kiitos vastauksista:)
todellakin yhä enemmän alkaa arveluttaa, ettei käytännössä voi millään toimia. en usko, että miehellä on ketään toista siellä omalla paikkakunnallaan, mutta tuollainen järjestely varmaan aikalailla helpottaisi niitäkin tunnontuskia ja lisäisi haluja rinnakkaissuhteeseen... (jonka lisäksi kun kirjettä uudelleen haukansilmällä ja paranoialla luin, löysin varsin epäilyttävän ja irallisen huomautuksen "maria on muuten kiva nimi". ja satun muistamaan hänen kehuneen muuatta mariaa lähiaikoina. aika tylyä, jos sillä on jo tyyppikin katsottuna... :shock:
ja vielä kirjoitti, että tuollainen kokeilu voisi vahvistaa suhdettamme, ja piristää seksielämää...

toisaalta mietin, että jos mies kaipaa sitä poikamieselämää, niin mikä minä olen kieltämäänkään. kun ilmeisesti kyllä kaipaa, miksikä tämä nyt muuten näin paljon kiinnostaisi...
voin asettaa vaihtoehdot, että joko minä ja tämä suhde, tai oma elämänsä, teki sillä mitä halusi, mutta en tiedä.
olisiko sitten paikallaan joku seurustelutauko? näistäkään ei ole kokemusta, mutta helpottaisikohan se tilannetta. mies voisi ilman tilivelvollisuutta hommailla mitä tykkää, ja minäkin saisin miettiä asioita rauhassa. kun tuntuu, että jos tuollaista tosissaan pitää ehdottaa, suhteessä on jotain kulunutta. ja mitähän suhteesta jää tämän jälkeen jäljelle päätän minä mitä tahansa.

drizzt

marimma: (oletpa muuten kauhean tutunnäköinen kuvasi perusteella, tunnetaankohan me jostain:D)
mielenkiintoinen tuo "vapaakortti"-ajatus... itselleni nykyinen mies on toinen, miehellä on joskus villissä nuoruudessa ollut paljonkin naisia. seurustellut hän ei kuitenkaan ole ennen minua kunnolla ja pidempään kenenkään kanssa.
miettineekö sitten, jos olisikin olemassa joku joka hänellekin sopisi paremmin kuin minä. aika ikävä tapa vaan lähteä etsimään.

marimma
drizzt
mielenkiintoinen tuo "vapaakortti"-ajatus... itselleni nykyinen mies on toinen, miehellä on joskus villissä nuoruudessa ollut paljonkin naisia. seurustellut hän ei kuitenkaan ole ennen minua kunnolla ja pidempään kenenkään kanssa.
miettineekö sitten, jos olisikin olemassa joku joka hänellekin sopisi paremmin kuin minä. aika ikävä tapa vaan lähteä etsimään.

Niin no, mutta meillä se olen minä joka on työntämässä tuota miestä kattelemaan muitakin naisia. Minä kun en halua että se minua "rakastaa" jos ei tiedä mitä rakkaus on. Ihan kuin itsekkään sitä vielä täysin tietäisin :roll: mutta ainakin on jo yksi kokemus enemmän, vertailuna :)

seinäruusu

marimma: Vähän kyllä epäilen että noinkohan sen rakkauden merkityksen tajuaa paneskelemalla muita... Voihan se avata silmät sille, että maailmassa on muitakin naisia mutta siinä on riskinä se että tekee mieli toistekin jonkun muun punkkaan vaikka haluaisikin olla sen oman tyttöystävän kanssa. Olen kyllä muutenkin täällä foorumilla huomannut että olet paljon vapaamielisempi kuin minä. :D

tiikeli

Vielä tarkemmin ajateltuna sillä miehellä saattaa tosiaan olla joku jo kiikarissa. Ja koska ei halua saada mitään tunnontuskia itelleen, se yrittää pyytää luvan "pettämiseen".

Kannattaa miettiä meneekö se joka tapauksessa vieraisiin, luvalla tai ei.

marimma
seinäruusu
marimma: Vähän kyllä epäilen että noinkohan sen rakkauden merkityksen tajuaa paneskelemalla muita... Voihan se avata silmät sille, että maailmassa on muitakin naisia mutta siinä on riskinä se että tekee mieli toistekin jonkun muun punkkaan vaikka haluaisikin olla sen oman tyttöystävän kanssa. Olen kyllä muutenkin täällä foorumilla huomannut että olet paljon vapaamielisempi kuin minä. :D

Niin no mutta onhan tämä "rakkautta ensisilmäykselläkin" olemassa, joten miksei sitten "rakkautta ensipanolla"? :roll: Joka tapauksessa siinä on riskinsä, mutta sillähän minä saisin samalla varmistuksen että noinko se haluaa tai jaksaa enää raahautua mun kainaloon.
Ja kun minä kuitenkin haluan että se kokee ne muutkin naiset, ihan ilman vaikka syytäkin. En mä halua sitä ikuisesti tässä samassa seksielämässä ja parisuhteessa pitää jos se ei tiedä muusta.. Kokemuksia :)

Lizzie

Dr. Phil ( :oops:) puhui tästä samasta aiheesta vähän aikaa sitten, ja sanoi, että ei ole kertaakaan uransa aikana nähnyt sellaista pariskuntaa, joka olis tästä "luvalla vieraissa"- jutusta selvinnyt ongelmitta. Kuulemma AINA ennen pitkää siitä tulee ongelmia, ja hän sanoi vankasti, että vaikka ajatus hetkellisesti houkuttaisikin, siihen ei kannata lähteä.

Mariel
*Sandy*
Mä vaan en jotenkaan voi käsittää miten paneskelu muiden kanssa voi parantaa omaa suhdetta.

ehkä omaa miestään alkaa arvostaa hurjasti jos sänkyyn eksyy joku täysin taidoton tapaus..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat