poikaystävän ja äitini välit... - Parisuhteet

naxpox

Elikkä siis poikaystäväni suorastaan inhoaa äitiäni. Ja äitinikään ei ole kovin tyytyväinen häneen.
Haluaisin todellakin muuttaa tämän miehenalun kanssa yhteen ja suunnitella tulevaisuuttani hänen kanssaan. Olen pyytänyt häntä edes yrittämään tulemaan toimen äitini kans, mutta se näyttää olevan liika toivottu...
Eilen sit äitini laittoi minulle harmittoman vitsin poikaystävästäni minulle. No, tottakai hän halusi kovasti lukea sen... ja tottakai loukkaantui verisesti.
Nyt hän ei uskalla muuttaa kanssani yhteen ennen kuin täytän 18, koska pelkää että äitini olisi niin häijy, että hakisi minut sieltä kotiin.

Koska todellakin haluan vakuuttaa, ettei muutolle ole estettä, niin onko tämmöinen edes mahdollista? Voiko vanhempi hakea 17vuotiaan lapsensa kotiin ilman kunnon syytä? Voiko todellakin vain äiti tehdä niin, ilman isäni mielipidettä? Voinko vedota isänikin huoltajuuteen, vai onko vain alistuttava? Äitini ei kyllä ikimaailmassa tällaista tekis, mutta sanoppa se poikaystävälleni...

Kommentit (13)

egyptilaiset

Mikä sitte on syynä siihen, ettei ne tuu toimeen? Mistä kaikki sai alkunsa?
Ja hmm, mä luulen että periaatteessa alaikäsen vois hakee pois huoltaja, mut miten se sit käytännössä onnistuis... Eihän se nyt oikeesti voi sua kotii kantaa. Jos haluut oikein riidan alottaa...

pikku-kata

Kyllä mun mielestä alaikäisen voi hakea pois, sun äitis on kuitenki sun huoltaja siihen asti et täytät 18... Sitten sillä ei enää oo suhun mitään valtaa.

Amalia

Ikävä tosiasia on se, että kaikki ihmiset ei vaan tuu toimeen keskenään. Eikä siinä valitettavasti auta, vaikka ite seisois päällään :(. Saattaa olla, että äitisi "pelkää" pienen tyttönsä aikuistuvan liian nopeasti, jos on jo noin nuorena säntäämässä avoliittoon.

Mistä tulikin muuten mieleen, että vanhempien luota kannattaa ehdottomasti muuttaa ensin omaan asuntoon ennen kun edes harkitsee muuttamista yhteen poikaystävän kanssa. Pitäähän sitä jossain vaiheessa opetella asumaan omillaan!

Mariel
Amalia

Mistä tulikin muuten mieleen, että vanhempien luota kannattaa ehdottomasti muuttaa ensin omaan asuntoon ennen kun edes harkitsee muuttamista yhteen poikaystävän kanssa. Pitäähän sitä jossain vaiheessa opetella asumaan omillaan!

todellakin! samalla voi tietenkin leikkiä kotia, mutta mikä tärkeintä, on vain itse vastuussa omista asioistaan.

miksi on niin kova kiire muuttaa miehen kanssa yhteen? alaikäisenä tarvitsee kutienkin niin moneen asiaan huoltajan suostumuksen.

egyptilaiset

Sen vanhemman pitäis luultavasti sotkea poliisit ja sosiaaliviranomaiset siihen asiaan, mutta epäilen, ettei nekää mitää tekis, jos 17-vuotias asuu omasta tahdostaan hyvissä olosuhteissa kaikin puolin terveenä vaikka missä.

Joanna

ite muutin 17-vuotiaana pois kotoa silloisen poikaystävän luo, eikä munkaan porukat kovin tyytyväisiä olleet.
ei ne tosin mua väkisin yrittäny kotiin hakea, ei se olis edes onnistunut.
ei sitä mikään laki kiellä, eikä vanhemmat voi/pysty hakemaan lapsiaan väkisin kotiin. eriasia, jos nuori on alle 16v.

itselläni kun on nykyään nuorempi mies, odottelimme yhteen muuttoa siihen asti, että se täyttää 18v., koska hänen äiti vaati sitä. kertaakaan ennen sitä, sen mutsi ei edes päästäny sitä mun luo yöksi.
en halunnut asettua vastustamaan sen tahtoa, ajattelin osoittaa kunnioittavani hänenkin mielipiteitä (vaikka välillä päähän ottikin kun eihän tolla kuitenkaan pysty estämään esim. seksin harrastamista..)

heti muutettiin yhteen kun poikaystäväni täytti 18v. toisaalta, olen näin jälkeenpäin ajatellut, et ehkä, jos me oltais saatu viettää esim. viikonloppuisin öitä yhdessä ja muutenkin sen mutsin ylläpitämä supertiukka kuri; kotiintuloajat viikolla klo 20, viikonloppuisin klo 24 tai max klo 01, 5-10 min myöhästyminen toi jo kotiarestin. jne. olis ollut edes hiukan normaalimpaa=höllempää, me ei ehkä oltais suinpäin muutettu yhteen. meidän oli tavallaan pakko muuttaa saman katon alle, koska säännöt oli noin tiukat hänen äidin puolelta. eihän me keritty arki-iltana edes yhdessä leffaan!! nyt saadaan tehdä mitä halutaan ja nähdä onneksi joka päivä. kyllähän sitä sen ekan vajaan vuoden aikana ainakin oppi arvostamaan toista kun yhdessä vietetty aika oli kortilla.

naxpox
Dubyamoa
Anteeks vaan nyt aloittajalle mutta musta vähän tuntuu että poikaystäväsi ei halua muuttaa yhteen ihan muista syistä, tai sellainen vaikutelma mulle tuli..

sitä mieki epäilin, mutta kuitenkin niin kauan mietitty ja unelmoitu yhessä... Ja yhä unelmoidaan. Uskon todella, että poikaystäväni haluaa, mutta hän vain äkee ongelmat liian isoina... no joo...

Amalia

Ehkä olet oikeassa, ehkä et... Uskon että tämä on jokaisen oma valinta. Itse en tykkäisi asua yksin, en usko että tykkäisin joskus viidenkään vuoden päästä. Mutta voihan sitä tietenkin erehtyä. Oma äitinikään ei ole asunut päivääkään yksin. Joskus hän on puhunut, että olisi pitänyt, mutta silti näkee kuinka suuri ikävä hänellä on esimerkiksi kun muu perhe lähtee reissuun tai hän lähtee yksin. En uskoisi että hän jaksaisi asua viikkoakaan yksin.

naxpox
egyptilaiset
Sen vanhemman pitäis luultavasti sotkea poliisit ja sosiaaliviranomaiset siihen asiaan, mutta epäilen, ettei nekää mitää tekis, jos 17-vuotias asuu omasta tahdostaan hyvissä olosuhteissa kaikin puolin terveenä vaikka missä.

Enkä ikinä uskoisi omasta äidistäni tällaista :D

naxpox
Dubyamoa
naxpox

Amalia

Ehkä olet oikeassa, ehkä et... Uskon että tämä on jokaisen oma valinta. Itse en tykkäisi asua yksin, en usko että tykkäisin joskus viidenkään vuoden päästä. Mutta voihan sitä tietenkin erehtyä. Oma äitinikään ei ole asunut päivääkään yksin. Joskus hän on puhunut, että olisi pitänyt, mutta silti näkee kuinka suuri ikävä hänellä on esimerkiksi kun muu perhe lähtee reissuun tai hän lähtee yksin. En uskoisi että hän jaksaisi asua viikkoakaan yksin.

Mä kans olen asunut yksin ja olin sillon paljon onnettomampi kun esim myöhemmin asuin yhden kaverini kanssa tai nyt kullan kanssa. Että mäkin uskon siihen että se riippuu ihan itsestä. Ehkä tässä haettiinkin vaan sitä että on parempi kokea mitä useimmat ihmiset kokee tuossa välissä, eli omillaan asumisen ilot ja surut. Kyllä joissain käytännön asioissa mä toivon että poikaystäväni olisi asunut omillaan ennen meidän yhteenmuuttoa (esim. raha-asioissa ja siivousjutuissa huomaa, ettei toisella ole kokemusta asiasta..) mutta ei se nyt mitenkään "pakollista" ole. Kyllä jossain vaiheessa kun molempia vähän ahdisti tilanne hän mainitsi että olisi halunnut kokeilla yksin asumista ehkä sittenkin mutta ettei nyt enää halua. Kannattaa siis ehdottomasti olla puskematta suinpäin mihinkään vaan ottaa rauhassa kun teillä on kumminkin koko loppuelämä aikaa.

Munkin äidillä on negatiivisia mielipiteitä mun poikaystävästä ja toisinpäin, molemmat kyllä kertoo ne mulle mutteivät toisilleen. Eli jos yhdessä ollaan niin käyttäytyvät asiallisesti ja tulevat ihan hyvinkin juttuun muta kyllä pinnan alla on monia juttuja mistä eivät toisistaan pidä.

Juu ajatus yhteenmuutosta lähti poikaystävältä joskus tossa helmikuussa, siitä lähtien ollaan punnitu mahdollisuuksia, laskettu raha-asioita, tehty paljon töitä muuton eteen. Ollaan kans mietitty että onko sillä kiire. Mutta kun emme kumpikaan näe syytä jättää sitä myöhemälle. Voisihan sitä odottaa vaikka viisi vuotta mutta siltikin sitä saattaa katua, silti saattaa tulla ero.

Mulla myös poikaystävä ja äitini käyttäytyvät asiallisesti keskenään. Mutta onhan se tympeä kuulla itse kaikki se, mitä toinen heistä ei kuule. Toivottavasti tasaantuu tässä ajan kans.

egyptilaiset

Sanot nyt vaa kummalleki, ettet haluu kuulla enää mitää valituksia etkä vitsailuita toisesta kummankaa suusta. En mä ainakaa anna kenenkää puhua pahaa mun äidistä. Enkä anna kenenkää puhua pahaa mun miehestä. En kenenkää.

SnowWhite
Amalia

oon kyllä erimieltä tuosta asiasta ainakin siinä että molemmat sisarukseni ovat muuttaneet suoraan seurustelukumppaniensa kanssa yhteiseen asuntoon. ja niin on myös itsellä suunnitelmissa. eiköhän sitä opi siinäkin yhtälailla asumaan omillaan. tämähän on toki vain oma mieleipiteeni :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat