Mies ja nirsoilu ruoan suhteen - Parisuhteet

Suhfeli

Ostakaa vähemmän jauhelihaa.

Sivut

Kommentit (25)

Angelika

Nyt meni viikonloppu jo paremmin :D Yritetään tehdä ruokaa niin, ettei sitä jäisi yli, ja jos joskus jää niin sitten minä otan sen töihin evääksi ja joskus voi pakastaa minulle hätävaraksi, jonka voi ottaa töihin :D .

Kumma kyllä, mies voi syödä pakasteesta otettua ruokaa, jos se ei ole valmista. Eli raakana otettu jauheliha pakastimesta, joka on sitten paistettu, kelpaa ruoaksi :shock: . En kyllä tajua yhtään, miten tää näin menee??

Me ostetaan ruoat aika lailla puoliksi ja jos haluaa jotain omaa erikoista herkkua, niin sitten itse maksetaan. Eli jos ruokaa menee roskiin, niin ei se minun lompakkoani kuluta. Mutta minua risoo se, että ruokaa menee roskiin. Joillakin ei ole ruokaa syödäkseen, niin mielestäni se vaan on niin väärin, että me täällä tuhlataan ruokaa. Mutta nyt tilanne on ainakin tällä hetkellä menossa parempaan suuntaan ja ollaan keskusteltua asiasta aika paljonki. Kumpikin on myös valmiita vähän joustamaan, ettei tehdä tästä kuitenkin aika pienestä asiasta liian suurta.

mystify

Meillä on ihan sama juttu. Ihankuin minun suustani koko juttu.. mä olen tottunut säästämiseen ja ostan alennuksista ja syön kyllä jos ruokaa teen sitä parikin päivää tai laitan loput pakkaseen mutta miehelle ei kelpaa millään. Leivistä ym. se ei ole niin tarkka ja kokeilee itse onko vielä syötävää mutta ns. lämpimät ruuat ja lihat ja sellaiset on tosi vaikeita.. Meilläkin se tulee ihan miehen kotikotoa, se on tottunut että tuoretta ruokaa on koko ajan ja eri ruokia tehdään.

papuna

mulla oli kans aluksi vaikeuksia saada mies tajuaan,että eiline ruoka ei ole pilaantunutta ruokaa.
(mutta tää tulee just kotoo.niitten äiti ei ikinä syöttänyt samaa safkaa seuraavana päivänä,ja niin pikku-kullan-murut oppi siihen ettei sitä voi syödä. mulla menee NIIN hermot kun miehen pikkusisko on kylässä ja syynää kaikki elintarvikkeiden päivämäärät ja niuhottaa JO jos maito menee samana päivänä umpeen :evil: )

mutta on tuo ukko oppinut jo uuden arjen.ja syö leipääkin kattomatta päiväystä.tietty nyt homeen huomaa ilman sitä päivämäärääkin!

kyllä se silti edelleen nirso on! ei saa olla ohuen ohutta saunaplvea,vaan pitää olla tavallista.ja melkeen mikään liha ei kelpaa,korkeintaan sisä filee :shock: ,ja arvatenkin se jää sit ostamatta... pakaste katkaravut ei käy,mutta purkitettuina kyllä... ja mitä kaikkee muuta,kyllä niitä piisaa!

luotan ja uskon silti siihen,että tästäkin asiasta päästään sitkeällä koulutuksella eroon ;)

Coxo_

poikkis on meilläkin se tarkempi osapuoli. se on niin nirso ruuan suhteen, parasta ennen -päivämäärien ja tuoreuden. ei se nyt periaatteessa mitään haittaa, mutta itselle tulee selainen huono kokki-fiilis, kun toinen mieluummin kokkaa itse... :/ tosin en väitäkään olevani huippukokki, mutta silti.

Nyytikki

Eeh, minua ärsyttää sitten se, että mies kyselee minulta muutaman päivn jääkaapissa olleista ruuista: "Onko tämä jo pilalla? Haista! Eiku haista nyt, onks se pilalla? Mitä toi on, onks se hometta? Haiseeks tää jotenki oudolta?!" Sitten minun repliikkini: "Ei kettu! Ei se voi viel olla. Enkä haista, haista itte.. no ei haise oudolta. Ei toi oo hometta, se on paprikaa"... Hän on niin vainoharhainen noiden tuotteiden pilaantumisesta!

Toinen juttu on se, että hän valittelee suureen ääneen, kuin olisi jokin maailmanloppu, jos joku ruoanjämä on mennyt vanhaksi :roll: ja siis joo, eihän hän VOINUT huomata millään, että meillä oli ruokaa X jääkaapissa, kun se olisi vaatinut tarkempaa tutkimista :lol:

Ärrrrsyttävä!

Echelle07

hehheh... tuttua hommaa meilläkin. Ruokaa ei voi uudelleen lämmittää (esim. jauheliha keitto, jota kumminkin voi syödä ainakin kolme päivää mielestäni). Maitoa ei voi laittaa edess kahviin jos se menee samana päivänä vanhaksi-> viemäriin ja roskiin. Ranskalaisia ei voi syödä jos niissä on vähänkään mustempi, tai se "palaneempi", osa :? Välillä ärsyttää, mutta kyllä ne tulee sitten itse syötyä jos jotain jää... Ja sillon vielä parempi jo mies on ostanut itselleen ruoan eikä syö kaikkea (kun siinä on joku vika) niin saan minäkin siinä samalla vatsan täyteen (ilmaiseksi) :D

disturbed

Seurustellaankohan me aloittajan kanssa saman miehen kanssa :lol: ?

Meillä on täsmälleen sama ongelma. Miehen mielestä on jopa tosi pervoa jos riisiruokaa pakastaa :roll:
Ja sillä ei ole erikseen biojätettä joten syömättä jäänyt ruoka joko heitetään tavisroskikseen haisemaan tai jätetään kattilaan/pannulle kunnes se on kuivunut siihen junttaan ja homehtunut.
Joskus se jopa saattaa heittää vettä perään niin ettei ruoka kuivu kiinni astiaan.
Minä sitten niitä aina kaavin vessanpoöntöstä alas.

Kerran parvekkeella asui pari kuukautta kattilla jossa homehtunutta junttaan kuivunutta ruokaa.
Myös rokapussit löytävät tiensä parvekkeelle, eivät roskakatokseen. Sillointällöin mies sitten suursiivoaa törkynsä mutta helpompaa ois jos se pyrkis pitämään siisteyttä yllä kokoajan.

Kuulostaa, että mä seurustelen ihan kunnon possun kanssa :lol:
Kämppänsä suhteen se sika kyllä onkin mutta onneksi henkilökohtaisessa hygieniassa ei ole valittamista 8)

Lisäksi mies on tosi nirso. Kokoliha ei sille kelpaa ja pihveistä ei tykkää. Se mutustaa tyytyväisenä säilyketölkkilihapullia ja nyrpistelee pihville. Paprika, kananmuna, sienet ei mene. Kaikki mistä minä tykkään.

Sitten kun yritän kehittää jotain ruokaa meille syötäväksi niin hirveä ongelma kun ei miehelle mikään meinaa kelvata. Lasagne, italianpata, pizza ja muut italialaiset ruoat menee alas hyvin mutta musta ne on tosi tylsiä syödä aina.

Äärimmäisen rasittava tapa kyllä. Minä kun pakastan ylijäänyttä ruokaa aina. Miehelle ei pakkasen kautta sulatettu ruoka kelpaa.

gollum
Kepatäti
Ja meillä on kyllä ongelmana sekin, että ruokaa tulee yleensä sopivasti 3 ihmiselle ja kun on vaan 2 syöjää niin 1 annos jää ylimääräiseksi eikä se sitten taas riitä seuraavana päivänä kummallekin.

Teillä kantsis sitten hankkia lapsi tän asian takia :lol:

Kepatäti

Ja olettaen, että taloudessa käytetään mausteita niin ne ruuat ei oikeastaan edes ole kovin hyvä juttu jatkuvalla syötöllä koiralle. Esim. liiallinen suola voi olla koiralle oikeasti vaarallista eikä koira todellakaan kestä sellaisia määriä, jota ihmiset.

Itse olen nirso ruuan suhteen enkä mielellään syö edellisen päivän tähteitä ellei ole tyyliin makaronilaatikkoa, jonka voi sitten paistaa pannulla seuraavana päivänä. (Ja se on kyllä melkeen parempaa silleen :lol: ) Ite huomaan ihan selkeesti makueron ja rakenne-eron! Ja meillä on kyllä ongelmana sekin, että ruokaa tulee yleensä sopivasti 3 ihmiselle ja kun on vaan 2 syöjää niin 1 annos jää ylimääräiseksi eikä se sitten taas riitä seuraavana päivänä kummallekin.

Mun mielestä tossa ei ole paljoa muuta vaihtoehtoa kuin tehdä sitä ruokaa sen verran ettei sitä jäisi ylitse.

gollum

^Niin no joo, ei tullut mieleen. Mut pääasiahan tossa ois että ruokaa ois sopivasti yhdelle, eli voisi olla vaikka pakastekeittoa tai maksalaatikkoa tms. "oikeaa ruokaa".. Koira voisi olla ihan hyvä juttu mutta ei sitä ton asian takia pelkästään kannata hankkia :D Siitäkään ei tietty oo takeita söiskö koira ylijäämät, kaikki ruoka ei kaikille koirille kelpaa.

Mimia

Aika kauheaa, ihan kun joutuisit toimimaan "jätemyllynä". Syömään kaiken sen mikä ei herralle enää kelpaa. :?

Itse nirsoilen aika paljon ruuan suhteen, mutta en noin paljoa. Pääasiassa tämä ilmenee, etten suostu syömään joitakin ruoka-aineita (sipuli, b-luokan liha, sisäelimet...).

Voisittehan kirjoittaa ylös vaikka 1kk ajalta ruokaan menevät rahat ja sen, kuinka paljon kyseistä ruokaa heitettiin pois. Tuosta voi hyvinkin kertyä iso summa&määrä.
Tai sitten voisitte pyytää ystäviä syömään. Parempihan se aina on että joku syö ne ruoat kun että ne menisi vanhaksi.
Tai pakastaa raakana osan ja sulattaa ja valmistaa sitten tarpeen mukaan.
Tai hankkia koiran joka voisi syödä nuo tähteet..

En oikein osaa auttaa tässä ongelmassa, jos noista ei ole apua..

Lainaus:

jos syöt ne jämät seuraavana päivänä niin miehesi voisi syödä esim. jotain valmisruokaa tms. josta riittää sopivasti yhdelle... Että ei sitten tee itselleen uutta ruokaa siten että jää jäljelle.

Veikkaisin että nuo valmisruoat menee aika pitkälle samaan sarjaan omatekemien lämmitettävien ruokien kanssa..

Drama Queen

Valmistatteko yhdessä ruuat vai ainoastaan sinä? Ja meneekö ruokakulut puoliksi? Käyttekö yhdessä kaupassa? Jos sinä maksat ruuat ja valmistat ne, niin silloin on kohtuutonta miehen vaatia joka päivälle "tuoretta" ruokaa. En osaa nyt pahemmin neuvoa. Voithan aina pakastaa tähteet ja syödä ne itse myöhemmin, kun miehesi syö sen päiväistä murkinaa. Ja tuo aiemmin mainittu pakastus jauhelihan suhteen oli hyvä idea. Paketin voi jakaa useampaan rasiaan ja heittää pakkaseen. Ymmärrän hyvin, että ruuan tuhlaus sapettaa. Itse vetäisin palkokasvit nenääni pahemman kerran tuossa tilanteessa.

Itse juuri teen kerralla ison satsin ruokaa, ettei joka päivä tarvitsisi pähkäillä mitä sitä tänään tekisi. Hyvin se maistuu seuraavanakin päivänä. Mies vain tuntuu olevan nirso kasvisten suhteen ja ei aina tykkää uusista kokeiluistani. Mutta en ota stressiä siitä, jos ei maistu niin olkoon ilman tai tehköön itse ruokansa.

marimma

Mut jos se juttu on siinä että ei samaa ruokaa halua montaa päivää syödä. Niin entäs jos ens kerralla teette vaikka nyt jauhelihakeittoa. Teette sen mitä syötte tänään, säästätte loput jauhelihat sellaisenaan ja teette siitä huomenna vaikka jauhelihakastiketta ja perunaa? :)

Ei pitäis maistua vastenmieliseltä. Ainakaan jos et huomauta että siinä on eilistä jauhelihaa.

gollum

Makuasiahan tuo kyllä on niinkuin moni muukin, nimittäin vaikka monille uudelleenlämmitetyssä ruuassa ei oo suurta makueroa tuoreeseen niin voi silti jollekin olla. Eihän nyt kukaan halua syödä sellaista mistä ei pidä... Tajuan kyllä ettet halua heittää ruokaa pois, en itsekään koskaan heitä mutta ymmärrän miehesikin puolen asiasta :) Varmaan kannattaisi koittaa tehdä ruokaa sen verran että siitä ei jäisi yli ainakaan kovin paljoa, ja sitten jos syöt ne jämät seuraavana päivänä niin miehesi voisi syödä esim. jotain valmisruokaa tms. josta riittää sopivasti yhdelle... Että ei sitten tee itselleen uutta ruokaa siten että jää jäljelle.

Ei toi nyt kovin suuri ongelma ole onneksi, vähän vaan tarvitaan joustavuutta molemmilta :)

Mirtelli

Mun veljenikään ei oikein tykkää ruuasta, joka pitää lämmittää uudelleen, en tiedä mikä kumma siinäkin sitten on(siis ei haittaa, jos ruoka ei ole lämmintä, kunhan se ei ole mennyt jääkaappiiin, eli on tehty samana päivänä). Tai ainakaan mikään mikroruoka ei mene alas, kyllähän mikrossa lämmittettävästä ruuasta joskus tulee vähän erilaisen makuista, mutta kuitenkin... Joskus hänelle käy se, että ("jääkaappi")ruoka lämmitetään pannulla uudelleen.
En tiedä, onko siitä mikrosta tullut sitten jotain traumoja tai jotain.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat