saako poikkiksen luuria katsoa.. - Parisuhteet

Riik-ks

Meillä ihan kyllä luvan kanssa saadaan selailla toistemme puhelimia, tosin suhde onkin sen verran hyvällä pohjalla ettei mitään luottamusongelmia ole. Jos itse pettämistä epäilisin, niin tiedustelisin kyllä ensin muilta ihmisiltä tietävätkö mitään asiasta ennenkuin menisin toisen luuria urkkimaan salaa.

Sivut

Kommentit (373)

heica
ena
Pitää nyt sen verran olla luottamusta hyvässä parisuhteessa.

Kuka nyt hyvässä parisuhteessa kajoaisi edes toisen puhelimen tutkiskeluun salaa? Varmaan joku jolla on _todella_ huono itsetunto tai joku joka on _todella_ mustasukkainen. Mutta hyväkin parisuhde kadottaa loistonsa, jos toinen alkaa käyttäytyä epäilevästi, ja jos muuta keinoa ei ole asiolle saada selvyyttä kuin toisen puhelimen tutkiminen, niin mun puolesta ok. Ja useinhan sieltä puhelimesta jo tossa vaiheessa löytyy kaikenlaista...

Amorous

Kyllä sitä tulee ihan vaan uteliaisuudesta tutkittua välillä. Ja veikkaan että muru tekee samaa. Haluaa vaan pysyä perässä mun ihmissuhteista. Ei siihen meillä mitää epäilyksiä ja mustasukkaisuutta liity. Jos asia on kummalleki ok ni kyllä sitte saapi niitä viestejä lueskella.

mystify

Meillä on molemminpuolinen lupa katsoa toisen puhelinta jos siltä tuntuu. Ei mulla ole salaisuuksia eikä mua haittaa jos mies "tutkii" luuria. Ei me tosin kumpikaan tutkita toistemme puhelimia kuin harvoin, aika häiriintynyttä se olisikin jos joka ilta pitäisi tarkastaa puhelut ja viestit :shock:

Sadie

Ei periaatteessa kyllä sais. Musta se on epäluottamuslause, jos sitä menee tutkimaan, mutta ei mun mielestä kuitenkaan synti pahimmasta päästä. Siksi en ymmärrä, että kukaan heittäis koko suhteen romukoppaan sellaisen takia! Päin vastoin sit olis aihetta keskustella, että missä todella mättää, jos toinen ei tuon vertaa kykene luottamaan..

Silloin, kun poikaystävälläni oli jotain säätöä yhden toisen tytön kanssa (lähinnä juuri tekstiviestittelyä jne.) ja se selvisi mulle, niin oli todella vaikea olla katsomatta sitä puhelinta.. Sovittiin, että saan katsoa milloin vain, kunhan kerron poikaystävälleni siitä. Eipä sitä tullut montaa kertaa katsottua, mutta parisuhteen ongelmista keskusteltiin ja itkettiin sitäkin enemmän.

Dark Dante

No, kyllä jossain alkaa olla vikaa, jos tuollaista menee tekemään. Ei sitten ole tullut mieleen, että jotkut ihmiset joutuvat työpuhelintaan käyttämään, ja vaikka ei sekään kovin hyvää kuvaa anna tietosuojasta, niin joskus on luottamuksellista tietoa työpaikalta siellä luurissa, varsinkin jos on uudempi luuri käytössä, jossa sähköpostitkin kulkee. Niitä sitten kun menee joku muu lukemaan, niin alkaa toisen työpaikka tutisemaan, kun kuitenkin siitä jotain jossain kaveripiirissä puhutaan ja tieto kiirii työpaikalle... Luulisi sitä epäilynsä saavan muutenkin varmistettua. Itse ei tule edes mieleen toisen luurista katsoa kuka soittaa, jos se soi toisen ollessa vaikka suihkussa, kunhan mainitsen palattuaan, että 'joku sulle soitti'.

k87

juurikin jo sen takia mies ei saa kattoo mun viestejä ilman lupaa, koska mun kavereiden asiat ei kuulu sille. mä poistan myös mesekeskustelut tietokoneelta saman syyn takia.

Oushaboo

Itse en periaatteessa antaisi kenenkään tutkia kännykkääni ilman erityistä lupaa, vaikka siellä ei mitään salaista olisikaan. En minäkään tutkisi toisen kännykkää ellei olisi jotain muuta sovittu, tietyn asteen yksityisyys on hyvä säilyttää.
Olisin varmaan aika raivona jos yllättäisin jonkun tutkimassa kännykkäni sisältöä, varsinkin jos olisin antanut siihen luvan jos olisi vaan kysynyt.

simpukka

ei missään nimessä!

en kyllä ikinä menis kattomaan toisen puhelinta ilman lupaa, enkä kyllä usko että koskaan haluaisinkaan edes luvan kanssa. kyllä se mulle kertois jos jotain ois mitä mun pitäs tiätää..

se kyllä on menny mun puhelinta tutkiin salaa ja siitä vasta sota syntykin.. ei sillä että siellä mitään salattavaa ois ollu (kai ny sellaset viestit poistas mitä muut ei sais nähä) vaan sillä että se on yhteisessä kämpässä ja yhteisessä elämässä mun omaa "tilaa" eikä sinne tarvi, varsinkaan ilman lupaa, tunkeutua!

kuuneito

Ei saa katsoa.

Siellä saattaa olla jotain henkilökohtaista viestiä vaikkapa hänen naispuoliselta ystävältäänkin jostain hänen ongelmistaan eikä musta ainakaan olisi kivaa, että miespuolisen ystäväni tyttöystävä lukisi minun ongelmiani mustasukkaisuuden puuskassaan.

Talk, talk, talk.

olematon

luvalla saa katsoa, mut ei ilman, koska jos oni tullu viestejä joltain muulta, vaikka ne olis viattomiakin voi asian käsittää väärin. Rosin olen itsekin sortunu vietien kyyläämiseen kun epäilin ja epäilyni osottautu todeks.

Reza

meillä aina joskus kyttäillään toisten puhelimia, yllättäen minä useammin ja minäkään en kun joskus vaan. yllättäen baari-illan jälkeen tulee joskus vilkaistua että minnekkäs sitä ollaan soiteltu, tosin en tiiä mitä uskon löytäväni koska miekkosella ei ole kenenkään muutaku kun parin kaverinaisen puhelinnumero, eikä hän niillekkään ole koskaan soittanut. mutta joskus ehkä kerran vuodessa hänen entinen tyttöystävänsä (seurustelivat joskus 3vuotta sitten,mutta suhteen pituudesta ovat edelleen hyviä ystäviä). tietysti ei nyt haittaa jos moikkaavat, mutta ärsyttää jos sille ollaan soiteltu silloin (vaikka nyt esim.kerran vuodessa, kun se naikkonen ei asu samalla paikkakunnalla) kun minä en ole baarissa miekkoseni kanssa...joten mielestäni sillloin saa katsoa jos on aihetta :D

leijonatyttö

No jos ei ole mitää salattavaa niin mielestäni puhelinta saa luvan kanssa katsoa ja varsinkin jos epäilee toista hämäristä puuhista. Ainakin omaa puhelintani saa selata jos tarvis vaatii :lol: No onneksi ei ole vielä tällaista kertaa tullut..

Janetten

Myönnän, olen pari kertaa lukenut poikaystäväni viestit läpi salaa(eipä siellä oikein ollut viestejä muilta kuin minulta...), mutta eipä hän ole minua kieltänytkään tekemästä niin.:) Muutenkin räpellän hänen kännykällään aika paljon, ja hänellä on totta kai oikeus minunkin kännykkääni, ei minulla ole mitään salattavaa siellä.

llaura

Mielestäni jokaisella on oikeus omaan yksityisyyteensä, ja viestisalaisuuteen.
Mutta jos pettämistä todella epäilee, pitää miehen kanssa keskustella.
Yleensä jos ei ole mitään salattavaa, voi sen antaa katsottavaksi ilman ongelmia. Ja se ei ole reilua, jos mies saa katsoa naisen puhelinta, mutta mies salailee. Silloin itselläni käy mielessä miehen kirjoittelevan muille naisille...

Cara-
heica
Mä ymmärrän sen, jos toinen tutkii mun puhelinta vain koska epäilee mun salailevan jotain. Ei tietty mitään isoja todisteita tarvitse ennen puhelimeen kajoamista olla, sillä kyllä sen huomaa jos kaikki ei ole ok ja kumppani väittä ä että kaikki on hyvin.
Mutta jos muuten vaan joku selailee mun puhelinta, niin siitä kyllä suutun.

Mulla tää menee toisin päin. Jos puhelinta tutkitaan huvikseen ja tietämättä että mä oon aika tarkka yksityisyydestäni juuri siinä kohtaa, voisin alkuärsytyksen jälkeen antaa koko jutun olla. Jos taas mun mies vakoilisi viestejä ym. sen takia ettei luottaisi muhun, suuttuisin ja loukkaantuisin todella pahasti juuri siksi että en ole mitään salaillut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat