Väkivalta parisuhteessa - Parisuhteet

cute

pilkun viilaaja.
tottakai sillä hetkellä kaikki on pahasti ja huonosti. mutta sitten kun on sovittu on taas ihanaa.

Sivut

Kommentit (198)

Barriss

Mä olen aina vannonut, etten olisi väkivaltaisen miehen kanssa... Mutta tässä sitä edelleen ollaan. :? Kerran toosi pahan riidan aikana, kun hän näytti minulle keskisomea ja minä näytin hänelle kieltä (lapsellista touhua :roll: ), hän otti mina kurkusta kiinni ja työnsi taaksepäin. Se sattui, vaikka hän ei kuulema edes puristanut. Aloin kivusta säikähdyksestä itkemään, mistä poikaystävä oli sillä hetkellä vain tyytyväinen! :evil: (Sillä olin siihen asti vain virmuillut..) Hän siis syytti minua provosoimisesta. No, sen jälkeen kun hän meni ulos, laitoin oveni lukkoon, sillä minua pelotti hänen käytös. Hän suuttui siitä entistä enemmän, ja päästessäni hänet sisään, otti minua rajusti tukasta kiinni. :(

Myöhemmin pyysi anteeksi, mutta minä todellakin muistutin häntä siitä aika usein... Vihdoin viimein, kun kerroin suhteemme olevan vaakalaudalla, hän lupasi ettei enää tee minulle niin. Mutta minua epäilyttää, sillä hän on kerran hullua eksäänsä läimässyt (syystäkin), mutta ongelma on siis se, että hän sanoi sen olleen hyväksyttävää. :shock:

En tiedä uskallanko enää luottaa mieheeni. Jo pelkät sanatkin saavat minut itkemään... En halua, että joudun joskus kuulemaan aiheuttaneeni kivun itsessäni omalla käytökselläni. :?

des

Minkä takia edes tulet tänne kertomaan tuosta tapahtumasta jos et kestä muiden kommentteja tilanteesta. Etkai olettanut, että täällä kukaan tsemppaisi vaan unohtamaan koko tapahtuman ja ottamaan muutaman viikon päästä turpaan uudestaan?

Theea

Tottakai idyllisin suhde olisi sellainen, jossa riitatilanteissakin asiat hoidetaan puhumalla eikä ainakaan käydä toiseen käsiksi. Joskus vain on keittänyt niin pahasti että on (kuten yllä kerroin) tullut käytettyä pitkiä ja teräviä kynsiä.

En sitten tiedä, voisiko se olla hyvästäkin jos otetaan hieman yhteen (TIETYSTI NIIN ETTEI KUMPAAKAAN OIKEASTI SATU). Joskus poikaystäväni kanssa olemme jostain aloittaneet kinaamaan, mutta asia on selvinnyt pienellä painilla :lol: . Lisää intohimoa. Mutta korostan, etten tarkoita lyömistä tai muuta toimintaa, mikä aiheutta kipua.

Pai25

En nyt tiedä kuuluuko / sopiiko tämä tänne, mutta siirtäkää jos löytyy parempi paikka. :)

Onko puolisonne (tms) ollut teitä kohtaan väkivaltainen ? Siis lyönyt ? Töninyt ? Tms ? Mikä on ollut syynä käytökseen ? Mitä siitä seurasi ?

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Itse joskus aikanaan elin melko väkivaltaisen kundin kanssa, ei onneks asuttu yhdessä eikä mitään. Ja tänä päivänä olen todella tyytyväinen että suhde loppui ajoissa.

Maruchka

Tein tuossa syksyllä jonkinlaisen tutkielman väkivallasta, ja oikeesti pelotti ne tilastot :shock: Että Suomessakin joka 6. sekunti mies pahoinpitelee naista ym. Ja kun aina luullut, että Suomi olisi edes suhteellisen turvallinen ja väkivallaton maa, niin ei :?

*Sandy*

En ole onneksi koskaan ollut väkivaltaisessa suhteessa.

Mutta kuulin juuri miten vanhuksiakin pahoinpidellään kotona. Se oli hirveää kuultavaa. Yleensä pahoinpitelijänä oli tietysti mies. Miten voi lyödä vanhusta joka ei pysty puolustautumaan (tai ylipäänsä ketään). Pistää oikein vihaksi tälläiset asiat.

:evil:

shanti

Fyysistä väkivaltaa en ole onneksi koskaan suhteessa kokenut, mutta henkistä kyllä. Tuntuu, että usein tätä henkistä ei pidetä niin pahana asiana, vaikka se voi joskus satuttaa enemmän kuin fyysinen.
Ainakin minulle siitä on jäänyt pahat arvet, joita parantelen yhä monen vuoden jälkeenkin. Ja nyt uudessa suhteessa jotkut pienet asiat saattaa nostaa esiin vanhat tunteet, vaikka nykyinen poikaystävä ei ole tehnytkään mitään pahaa tai väärää. Muistaa vaan, miten entinen teki jonkun tietyn asian toisin ja satutti...
Enkä tässä väheksy yhtään fyysistä satuttamista. Nämä pahoinpitelyasiat on vaikeita.

figaro

Aivan. Minusta vain on aiheellista tuoda esille myös muut kohteet perheväkivallan osalta. Eräällä toisella foorumilla oli tällainen vetoomus perheväkivallan lopettamiseksi ja siinäkin asia koski naisia. Yhtä lailla perheväkivallan kohteeksi joutuu lapset ja miehet. Vaikka enemmistö tapauksista osuu naisiin, tulisi ikään kuin ennaltaehkäisevästi työskennellä yhä enemmän myös lasten ja miestenkin puolesta. Ja mikä sitten on sitä väkivaltaa? Monessako perheessä lapset saavat selkäänsä? Näkyyköhän ihan kaikki tilastoissa.

Menee hieman off topiciksi, mutta asiaa sivuten :roll:

Aloitusviestiin liittyen.. Itse en ole joutunut väkivallan kohteeksi. Henkinen alistaminen on taas toinen juttu ihmissuhteissa. Toisaalta ennemmin ottaisin turpaani kuin sen, että itsetuntoni poljettaisiin maihin..

Jzzu
figaro
Toisaalta ennemmin ottaisin turpaani kuin sen, että itsetuntoni poljettaisiin maihin..

Miulla sama.
Fyysinen kipu helpompi käsitellä kuin se kipu minkä henkinen alistaminen tekee.

figaro

Henkinen alistaminen jättää jäljet pitkäksi aikaa, jos koskaan edes katoavat - vaikea ainakin korjata. Vaikka en väitä, etteikö jatkuva fyysinen väkivaltakin jättäisi jälkiä myöhempää ajatellen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat