Lopun alkuako? Paha paha minun oloni nyt on - Parisuhteet

Luutuhkimo

En oikein tiedä miten kirjoittaisin ongelmasta, mutta sellainen on suuri. Muutin poikaystäväni kanssa yhteen suunnilleen kk sitten. Enemmän tätä halusi poikaystäväni, joka puhui yhteenmuutosta jo 3kk:n seurustelun jälkeen. Itsellä huonoista kokemuksista johtuen olen ollut varovainen, mutta uskaltautunut vihdoin luottamaan toiseen. Vaikka alku tuntuikin raskaalta lähinnä omien pelkojen vuoksi taas petetyksi tulemisesta, olen uskaltanut luottaa toiseen. Ensimmäistä kertaa rakastan.

Kuitenkaan parisuhde ei ole ollut ns. täydellinen. Tunnen jääväni paitsi asioista, joita haluaisin poikaystäväni minulle tekevän. Suuseksi on noussut ongelmaksi hänelle ja nyt myös minulle. Olen tehnyt sitä hänelle odottaen vastatekoa, mutt turhaan. Olemme puhuneet asiasta ja sain selville, että joku hänen existään on sanonut hänelle, ettei osaa tehdä sitä oikein. Olen yrittänyt ymmärtää ja sanoa, että opetan häntä ja pidän kuitenkin siitä että hän edes koskettaisi minua. Turhaan. Olen jatkanut kannustamista ja antanut hänelle suuseksiä. Kun kysyn, että voisitko tehdä sen minulle, vastaus on "sitten joskus". Itse tunnen oloni hyljätyksi ja likaiseksi, kun hän ei koske minua. En vain tiedä mitä tässä pitäisi tehdä.

Muuton jälkeen olen itkenyt lähes joka yö tämänkin asian takia, ja koti-ikävän, sillä muutin pois omasta kotikaupungista täysin vieraalla paikkakunnalle. Poikaystäväni huomasi vasta parin viikon jälkeen että itken. Tietenkin hän kysyi, että mikä on vialla. Puhuimme asioista ja kerroin kaikesta mikä painaa mieltä. Tiedän, ettei suuseksistä saisi muodostua elämää suurempaa kysymystä, mutta tunnen jääväni paitsi ja haluasin rakastamani miehen antavan minullekin nautintoa. Sanoinkin sen hänelle. Myönnän, että muuton jälkeen olen ollut kiukkuinen ja äkäinen, mutta en tiedä mistä se johtuu.. Ehkä on sopeutumisvaikeuksia. Kuitenkin kun kysyin, että miksi et anna suuseksiä, hän sanoi syyn liityvän siihen että olen koko ajan kiukkuinen ja huonolla tuulella, että vasta sitten kun osaan käyttäytyä kunnolla, "ansaitsen" nautinnon.. En tiedä mitä muut ajattelevat, mutta onko kiristäminen seksissä se oikea ratkaisu. Ja nyt viime aikoina taikka päivinä, poikaystävän puhelin on soinut, hän katkaisee sen sanoen "että painoi väärää nappia". Hän lähtee tupakalle ja ilmeisesti soittaa sille, joka yrittänyt soittaa. Hän ei enää koska minua, ei edes suutele aamuisin kun herätään! Jotain on vialla. Nyt alkaa tuntua sille, että muuttaminen yhteen oli suuri virhe.

Kaiken lisäksi en saisi puhua meidän asioista kellekään kaverille, koska nämä ovat meidän välisiä asioita eikä kenenkään tarvi niistä mitään tietää. Ok totta, mutta sisälläni kasvava paha olo ei helpotu yhtään jos joudun pitämään asiat sisälläni. Itkettää koko ajan. Ei puhuminen auta, koska "olen taas huonolla tuulella ettei kannata puhua" tai "mökötä sitten taas". En pitä itseäni täydellisenä, koska tiedän olevani äkkipikainen ja hermostun nopeasti asioista. Kuitenkin itse olen tässä se joka yrittää saada jotain selkoa tähän suhteeseen. Kun kysyin, että onko meillä kaikki ok, poikaystäväni sanoi että on, miten niin.

Jos tilanne olisi toisinpäin, että en antaisi hänelle suuseksiä, olin jätetty jo kauan sitten. Emme ole harrastaneet seksiä pariin viikkoon, saati koskettaneet toisiamme. Olen yrittänyt, mutta ilmeisesti Torinon olympialaiset vievät voiton.. Sitten kun lähden makuuhuoneeseen, hän tulee sanomaan että täällä sitten taas mökötät. No mitä tässä pitäisi tehdä kun en vieressä saa olla saati koskettaa. Kun mikään mitä teen ei ole oikein. Lopun alkuako tämä on ollut alusta lähtien? Suhde on syksyisesti puuttunut paljon. Emme ole seurustelleet kuin 7kk kun kk sitten muutimme yhteen. Hän oli alussa se joka halasi suukotteli ja otti viereen ja helli. Nyt ei sitten mitään. Seksinkin jälkeen hän nousee lähes heti vierestä pois. Monasti olen itkenyt seksin jälkeen, koska paha olo valtaa kun ei edes hetkeä voi viettää vieressä. Aluksi hänelle oli ongelma se, etten saanut kuin itse orgasmin, mut nyt hän ei edes välitä siitä.

Tuli nyt muutama rivi mietteitä. Pakko on purkaa pahaa oloa :cry: :cry: :cry:

Sivut

Kommentit (18)

Annie the Pooh
Luutuhkimo
Tuli nyt muutama rivi mietteitä. Pakko on purkaa pahaa oloa :cry: :cry: :cry:
Kaiken lisäksi en saisi puhua meidän asioista kellekään kaverille, koska nämä ovat meidän välisiä asioita eikä kenenkään tarvi niistä mitään tietää.

Minä olen ottanut tämän sivuston juuri purkautumiskeinoksi, kaikista asioista ei puhua poikaystävälle tai kavereille, niin tänne on hyvä purkaa ne ja saada monenlaisia mielipiteitä ihmisiltä jotka eivät ole puolueellisia (Ystäviäsi). Mutta toisaalta juuri kavereille pitäisi SAADA puhua, miksi et saisi. (aargh)

Ilmeisesti avokkisi haluaa sinua kontrolloida, itse asiassa aika selvästi oikeastaan, olet muuttanut toiselle paikkakunnalla, hänen luokseen, et saisi kertoa murheitasi kavereillesi, et saa suuseksiä ennenkuin ansaitset sen (toi nostattaa niskakarvoja) ja sitten jos haluat surra ja miettiä tunteitasi, niin sitten taas mökötät, et saa koskettaa, mutta kuitenkin sinun pitää olla suostuvainen hänen kosketukseensa kun hän sitä haluaa!

Kuulostaa pahalta, suoraan sanottuna. Pidä huoli itsestäsi, älä anna hänen muuttaa sinua tai polkea itsetuntoasi alas. Pelkään, että tuossa saattaa niin käydä. Sinulla on oikeus saada suuseksiä, kuten hänelläkin, sinulla on oikeas puhua tunteistasi.

Voisin sanoa, että koettaisit puhua hänen kanssaan, mutta jos se ei ole onnistunut tähänkään mennessä? En voi sanoa että eroa, koska ei ole minun asiani sanoa niin, mutta voin sanoa, että jos siltä tuntuu, niin ero ei ole mikään häpeän asia, joskus suhteet ei vain toimi. Sinä et voi yksistään elää suhteessa, jos toinen ei tule vastaan.

Ole varovainen, olen vähän huolissani.

SooZ

minusta tuntuu että kasaat huomaamattasi hirmuisesti paineita poikaystävällesi. vaikka väärin hänkin toimii. sinulla tosiaan on oikeus puhua asioista, ei yksityisasioita tietenkään kelletahansa levitellä mutta puhuminen auttaa.
tuo suuseksi tuntuu olevan aika iso ongelma. ymmärrän että sitä kaipaat, mutta kokemuksesta voin sanoa että jos sitä koko ajan pyytää niin se ahdistaa toista jos tämä ei itse siitä pidä. tosin se että poikaystäväsi sanoi että saat suuseksiä kun sitä ansaitset on todella väärin! seksi ei saa olla kiristys keino. en muuten usko että miehesi pitää sinua likaisena tai muuten. itse en erityisemmin pidä suuseksin antamisesta. tähän vaikuttaneet monet asiat mutta en todellakaan pidä kultaani mitenkään likaisena! päin vastoin! se tuntuu välillä itsestäkin ahdistavalle kun tietää että toinen siitä nauttisi muttei itse oikein koe asiaa mukavaksi. joten älä painosta.

mitä tuohon tilanteeseen muuten tulee niin yritä puhua miehellesi. mikä HÄNTÄ vaivaa? miksi hän on muuttunut? ottakaa omaa aikaa ja tehkää itsekseen tai kavereiden kanssa jotain kivaa.

muita neuvoja en tähän hätään osaa antaa. toivottavasti tilanne selviää.

figaro

Ne puhelut minua jäivät vaivaamaan.. Koitapa selvittää ihan kysymällä, kuka soittaa ja miksi aina niin salaisia puheluita.

Kirjoita miehellesi vaikka kirje ja anna kaiken tulla paperille, jos kerran ei puhuminen auta - eikä miehen mielestä ole mitään vikaa. Hän saa tuolloin lukea rauhassa ajatuksistasi ja miettiä myös mikä on hänen osuutensa. Pyydä vaikka vastaamaan sinulle.. Toinen vaihtoehto on sähköposti, jos normaalin kirjeen kirjoittaminen on vaikeaa. Liitä mukaan vaikka tunteitasi kuvastava runo tjn.

Jotenkin vaikuttaa, ettei miehesi nyt oikein ota vakavasti sinua. Kaipaat selvästi lohdutusta koti-ikävääsi jne. Miehellesi asia on ok, sinulle ei. Tasapainoinen suhde tuo ei tällä hetkellä ainakaan ole..

Lauryn

Joo vaikuttaa siltä, että poikaystäväsi ei tykkää suuseksin antamisesta. Mielestäni häntä ei pidä siihen pakottaa, mutta ymmärrän kyllä, että sulla on oikeus nautintoon myös. Eikö olisi jotain muita keinoja, mitä poikaystäväsi voisi tehdä, jotta sinäkin saisit? Esim. sormettamalla...?

Oli parisuhde tai ei, niin ei mielestäni seksiin kuulu se, että pitäisi suostua johonkin, mistä ei pidä. Ehkä hän ei kehtaa sanoa, ettei pidä suuseksin antamisesta, vaikka siitä huolimatta rakastaa sua. Jos hän on ilmaissut asiansa kömpelösti vetoamalla esim. siihen ansaitsemiseen tms. siksi, kun halusi lykätä asiaa haluamatta silti tarkoituksella loukata sua.

Erikoista, että asiasta on tullut niin iso juttu... Jospa sua vaan pelottaa ja stressaa muutokset niin paljon, että oot tehnyt tosta "tekosyyn" tunteillesi?

Vivian

Itseäkin jäi vaivaamaan ne puhelut, tuo on mielestäni outoa kun ei suhteessa pitäisi olla salaisuuksia.

Lisäksi myös luulen ettei poikaystäväsi pidä suuseksistä. itse koittaisin jättää koko aiheen vähäksi aikaa, painostamalla se ei ainakaan muutu paremmaksi. Tuosta saattaa johtua sekin ettette enää harrasta seksiä ollenkaan.

Ymmärrän kyllä sinua, itselläkin joskus ollut samanlaisia tuntemuksia, mutta saattaa olla että jatkuvalla kiukuttelulla ajat poikaystävääsi kauemmas. Kannattaa keskustella asioista kunnolla, en nyt puhu seksistä vaan muista ongelmista ja sitten vaikka koittaa jättää aihe hetkeksi ja tehdä tosiaan jotain kivaa vaikka yhdessä.

Kaikki miehet eivät aina osaa olla kovinkaan avoimia suhteessa. Voihan olla että poikaystäväsi kokee, että on epäonnistunut suhteessanne kun olet usein tyytymätön?

Ja vaikka poikaystäväsi kieltäisikin sinua puhumasta ystävillesi, niin ei se ole hänen asiansa puuttua siihen. Toisaalta siinä otat riskin, että ystäväsi suhtautuminen poikaystävääsi saattaa muuttua, jos hän tietää sinun olevan suhteessa onneton. Siltikin kannattaa jollekin koittaa puhua, asiat saavat oikean perspektiivin kun kuulee ulkopuolisia mielipiteitä. Itse ainakin usein "paisuttelen" asioita mielessäni.

Venice Queen

Ei ketään pidä pakottaa antamaan suuseksiä (varsinkin jos siitä ei pidä), mutta taas toisaalta, sitten ei myöskään pitäisi itse odottaa saavansa sitä. Aika nopeesti teillä on kyllä tuo suhde muuttunut. Meillä meni se 2 vuotta kun muutettiin yhteen, ja alamäki alkoi... Myös minun poikaystäväni oli alussa se, joka oli epävarma siitä haluanko olla hänen kanssaan, halaili, suukotteli ja kosketteli koko ajan ja puhui tunteistaan. Nykyään kaikki on kääntynyt ihan päälaelleen. Minä joudun miettimään rakastetaanko minua (ei sano enää rakastavansa, ennen sanoi monta kertaa päivässä!), seksiä ei harrasteta enää niin usein (sen kyllä ymmärrän, että jossakin vaiheessa tämä vain tulee eteen) eikä suudella enää ollenkaan. Minäkin kiukuttelen&itken aika paljon, mutta tämä johtuu mieheni käytöksestä. Ja minä kuulemma painostan hellyyteen ja rakkaudentunnustuksiin, mutta olen todennut, että en saa hellyyttä sen enempää niinä päivinäkään kun ei riidellä. Ja ei heru myöskään rakkaudentunnustuksia vaikka olisin asiasta viikonkin hiljaa.

On hyvä, jos sulla ois joku jolle puhua, tottakai saat sen tehdä, ei miehesi voi sitä kieltää. Minusta taas tuntuu ettei ole ketään jolle puhua. Yks kaveri on, ja se kyllä tietää meidän ongelmista, mutta on vaan niin vaikee puhua, ehkä se on liian läheinen tai jtk... Ja hävettää se, että alkaisin itkeä jos puhuisin (tyhmää, mutta totta). Mutta sinun kannattaisi kyllä selvittää nuo puhelut, kuulostaa tosi hämärältä. Teilläkin taitaa olla vaikeuksia puhumisessa. Meilläkin näin. Minulle ei kuulu hänen asiansa, ja naiset vaan kuulemma stressaa turhista asioista. Sen jälkeen ei sitten saa sanoa juuri sanaakaan kun ollaan käymässä nukkumaan. Aamuisinkin mies on ihan kamala, en uskalla nousta sängystä ennen kuin mies on lähtenyt...

p.s. Torino on kova sana meilläkin miehelle... :roll:

Venice Queen

No voin kyllä uskoa, että miehenkin itsetunnolle ottais joku paha kommentti... Saattais itsellekin jonkinmoinen kammo syntyä jos kuulis olevansa huono jossaki seksiin liittyvässä. Mutta siis ei minun mielestäni voi vaatia sellaista, mitä ei sit itse anna. Ja vielä kiristää asialla, ei ei...

figaro

Niin.. alkuperäinen kertoikin, että miehelle on joku ex sanonut, ettei osaa tehdä suuseksiä oikein. Se on voinut olla iso kolaus :roll: Toisaalta taas mies ei ole halukas saaman opastusta - kertoo mahdollisesti myöskin samaisesta itsetuntoasiasta.

omena

Tutulta kuulostaa (vaikka meillä ei ongelmia suuseksin vaan itse seksin suhteen). Neuvoisin nyt kuitenkin juttelemaan jonkun kaverisi kanssa, koska se helpottaa, vaikka nolottaisikin jutella asioista. Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa jo yli vuoden ja seksiongelmia on ollut melkein aina, mutta vasta nyt uskalsin puhua eräälle kaverilleni tästä tilanteesta (tämäkin tapahtui kännissä). Jollekin ulkopuoliselle puhuminen ja sitä kautta tuen saaminen helpotti oloa todella paljon, ja tunnen että olen ollut paljon vähemmän kärttyinen poikaystäväänikin kohtaan vaikka ongelmia olisikin ilmaantunut.
Olen kyllä sitä mieltä, että poikaystäväsi on käyttäytynyt aika rumasti puhuessaan suuseksin "ansaitsemisesta". Häntäkin varmasti rasittaa tilanne ja tuntee epäonnistumisen tunteita. Kannattaa kuitenkin lähteä varmaan ratkomaan tilannetta hoitamalla ensin teidän kahden välit kuntoon tekemällä jotain kivaa yhdessä ja opettelemalla luottamaan toiseen ja vasta sitten pureutua itse tilanteen alkuperäiseen aiheuttajaan (suuseksi).
Itse ottaisin myös selvää keneltä nämä mystiset puhelut ovat tulleet.. Kuulostaa epäilyttävältä..
Mutta tsemppiä kuitenkin!

Luutuhkimo

kiitos vastauksista:) tässä vastauksia.. en todellakaan ole pakottanut häntä tekemään mitään, olen sen hänelle sanonutkin, että sitten kun olet valmis antamaan suuseksiä. hänelle joku exä oli sanonut, ettei hän osaa sitä: antaa suuseksiä. ymmärrän täysin hänen paniikkinsa ja pelkonsa ettei osaa tyydyttää minua. mutta kun se koskettaminen sormillakin on loppunut, ei edes sitä! tai ainakaan niin että hän itse aloittaisi minua koskettamaan. olen pyytänyt, että voisitko tehdä niin ja näin sormilla, on sekin kauhian vaikeaa.. olen sanonut, että toivoisin todella että rakastamani mies koskettaisi ja tyydyttäisi, koska sitä eniten haluaisin. kannustanut jne, mutta aina heti vain yhdyntään.. sitten kyllä hänelle yhdyntä lähes heti on okei, eikä se olenko niin valmis siihen ole tärkeintä. tai niin minusta ainakin tuntuu. heti seksin jälkeen pois vierestä.

parin viime kk:n aikana olen itkenyt salaa yhdyntäkertojen jälkeen pahasta olosta, kun näkee ettei toista kiinnosta kuin oman orgasmin saaminen. olen ollut aktiivinen kyllä ja haluan seksiä, mutta nyt tuntuu, että seksi ei voisi vähempää kiinnostaa. ikinä ei ole tällaista oloa ollut, etten haluaisi seksiä. tunnen syyllisyyttä jos itse teen orgasmin itselleni, koska toivoisin poikaystäväni yrittävän edes tyydyttää minua. ja sitten taas itken :cry: en myöskään ole puhunut suuseksistä vaan silloin tällöin parin kk:n välein vähän vihjannut, että miltä tuntuu asian suhteen. enkä sitten enää painostanut. suuseksistä on noussut liian iso ongelma tähän suhteeseen ehkä omaa tyhmyyttänikin. itsekin tunnen pelkoa etten osaa tyydyttää poikaystävääni, mutta silti sen teen koska rakastan häntä. eihän se ole mikään syy tehdä asioita, mutta haluan kuitenkin antaa hänelle nautintoa. ja mielestäni minä sitäkin ansaitsen.

Luutuhkimo

niin ja hän näytti sen numeron josta on yritetty soittaa. silti tosi hämärää kun ei voi vastata mun ollessa kotona. eihän se niin vaikeaa ole vastata vieraan numeron soittoon.. :roll:

Santtu

Ensiksikin, on hyvä, että ne puheut selvisivät. Oma puoliskoni ei osaa puhua puhelimeen muiden kuullessa kunnolla, ihan sama kuka siellä toisessa päässä on. Ei kyseessä ole epäluottamuslause tai mitään muutakaan vaan hän vaan ei osaa. Toisaalta hän vihaa puhelimeen puhumista muutenkin, että ei varmaan sitten mikään suurempi ihme jos ei halua puhuakaan.

Koen olevani se naissukupuolen petturi, koska arvatkaapa kuka otti töistä muutaman ylinmääräisen pekkasvapaan Torinon takia? Niinpä. Rakastan Olympilaisia ja jos kulta tulisi ehdottmaan seksi esim. kesken Suomen lätkämatsin niin ei tulisi onnistumaan. Meillä tosin molemmat samanlaisia urheiluhulluja, että hyvä näin. Itselläni tosin kyse vaan Olympialaisista ei muista.

Oletko kokeillut katsoa noita kisoja niin, että olisit siinä sohvalla toien kainalossa? Koita olla kiinnostunut ja jos ei vaan kiinnosta, ei sitten millään niin lue vaikka jotain kirjaa samalla. Älä eristäydy makkariin vaan jaa toisen harrastus. Ei mukanaan ne formulat koskaan kiinnosta, mutta aina ne tulee katsottua, kirjan kannen yli. Kulta sanoo, että on kiva kun olen siinä ja on joku jolle pauhata jos Räikkönen ajaa ulos tmv.

Puhukaan, kuten jo ehdotettua, kirjoita vaikka kirje. Ja vaikka se kuulostaa raa'alta, unohda se suuseksi. Meillä oli samankaltainen tilanne, mies ei pitänyt sen antamisesta eikä uskaltanut, koska oli marmatettu joskus. Itse kuitenkin rakastan sekä antamista että saamista, joten jatkoin antamista ja puolen vuoden hiljaiselon jälkeen mies halusi koettaa. Ei se edelleenkään mitenkään säännöllistä ole, mutta aina silloin tällöin. En halua painostaa, saan kuitenkin muuten riittävän usein.

Kerro myös, että kaipaat aamusuudelmia ja hellyyttä. Kerro, että se on yksi syy siihen, että olet niin huonolla tuulella. Ei niitä haleja tarvitse ansaita ja niillä ei saa kiristää, jos se on kultasi toimintakeino niin itse olisin lempannut jo aikoja sitten. Niin karulta kun se varmasti kuulostaakin niin hellyydellä ja seksillä en anna itseäni kiristää.

omena

Nyt täytyy sanoa tähän väliin, että näin meillä asiat hoituivat, mutten MISSÄÄN NIMESSÄ suosittele tätä kenellekään muulle: kun poikaystäväni ei millään tajunnut kuinka huono olo minulla oli, annoin kaiken vain purkautua raivona ja aloin kirjaimellisesti hakkaamaan häntä. Onneksi olen sen verran pieni häneen verrattuna, etten saa mitään tuhoa aikaiseksi vaikka yrittäisinkin, mutta tiesin kumminkin, että fyysinen väkivalta loukkaa poikaystävääni ja hän pelästyi sitä. Hän alkoi itkemään ja tajusi miten kamalasti hän on käyttäytynyt.. Sanoin etten pysty näköjään loukkaamaan häntä henkisesti niin oli pakko käydä fyysiseksi... Ihan kamalaahan se oli! Enkä siis todellakaan halua yllyttää ketään tätä kokeilemaan! Ihan vihoviimeisin vaihtoehto... Nyt hän on kuitenkin yrittänyt olla parempi ja huomaavaisempi.

Vanilja

Mun mielestä noista ongelmistä täytyy puhua kavereille!! Vaikka täällä me foorumilaiset osattaisiin hyviä vinkkejä ja neuvoja antaa, emme kuitenkaan tunne sua kuten ystäväs. Jos mä en vois vaikka mun kuvitellun parisuhteen ongelmista kertoa kavereille, varmaan halkeisin!!

Ite en osaa tuohon sanoa muuta kun että puhuminen taitaa olla ainoo keino mikä auttaa.

Ihmeellisen aikasin myös muutitte yhteen varsinkin jos epäröit, mutta eipä mikään moralisointi tossa tilanteessa auta :? teidän molempien pitäis koittaa vaan selvittää asiat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat