Miten mies muuttuu kun muutetaan yhteen? - Parisuhteet

miru

Vähemmän saa nykyään hellyyttä. Kiva juttu on että mulle on melkeen aina ruoka valmiina ku tuun töistä :)

Sivut

Kommentit (97)

Zuzannah

Kepatäti

mä pidän teille peukkuja että sujuu hyvin :) kyllä mekin varmaan saadaan jonkinnäköset säännöt kotitöistä aikaseks, mutta luulen että siitä keskustelaan sit vasta kun asutaan jo yhdessä. kumpikaan meistä ei pidä siivoomisesta, mutta kyllä mä ainakin sitten koitan pitää kämpän siistinä.

mitä te ootte suunnitellu yhteisten menojen kuluista? siis ruoka- ym ostokset. olis kiva laittaa ruokamenot puoliks, mutta miten sen sitten käytännössä saa järkättyä :-k

*Sandy*

Meillä noi ruokaostoksen toimii siten, että jompikumpi maksaa ja sitten vaan laitetaan se puoliksi. Seuraavalla kerralla sit taas toinen maksaa. Ei oo mitenkään vaikeeta.
Ja meillä ei oo yhteisiä rahoja sen takia, että kulutetaan rahaa ihan eri tavalla. Mä ostan paljon enemän vaatteita sun muita. En haluu olla toiselle tilivelvollinen ostoksistani. En usko että tilanne muuttuu silloinkaan kun tulee lapsia.
Nyt meillä on kyllä yhteinen tilikin, mutta se on säästötili, kun säästetään omaa asuntoa varten.

Kepatäti

Mua on vähän mietityttänyt tällänen täysin epäajankohtanen asia, koska me nyt ollaan jo vuoden verran asuttu yhdessä.

Mutta onko kukaan muu huomannu sellaista "yhteenmuuttokriisiä" siinä heti muutama viikko muuton jälkeen?

Muistan ite meinaa, että tuntu ettei ollu enää olenkaan rakkautta, hellyyttä eikä seksiä ihan yhtäkkiä yllättäen. Itkin viikon parin jälkeen murulle ihan lohduttomana, kun tuntui, että meistä oli tullu pelkkiä kämppiksiä tyttö- ja poikaystävän sijaan. Kerkesin jo katuakin katkerasti sitä muuttoa.

Sitten asiat kuitenki normalisoituivat ja vaan kaikki tavalliset yhdessä asumisopettelut alko ja sen jälkeen kaikki olikin hyvin :D

Chocolat

Aikas monilla on käynyt kun arki on tullut suhteeseen että mies pelaa vain tietokoneella :D Huvittaa mutta tiedän kyllä miltä tämä tuntuu kun edellinen oli sellainen typerä apina joka ei muuta tehnytkään koko suhteen aikana!!

Toivottavasti mies ei ala tietokonehulluksi kun tarkoitus tässä olisi alle 2kk sisällä muuttaa yhteen asumaan, ja tosin hänelle tuottaisi vähän vaikeuksiakin koska minulla vain on oma tietokone (hänellä taas siihen omaa muistia ja näyttis).. :D Joten minun kone, eikä sillä pelata kokoajan! :)

PinkPanther

Niin no suomen lakien mukaan AVOliitossa olevilla on omat omaisuudet, ja eron sattuessa tavarat jaetaan sen mukaan kumman omaisuutta se on. Mutta AVIOliitossa eron sattuessa tavarat ja omaisuus jaetaan tasan, ellei ole avioehtoa, jonka vaikutuksesta tavarat jaettaisiin avoliitto-eron mukaisesti. Mutta tietty jokainen sopii itse parisuhteen raha-asioista, ja tiedänpä lähiystäväpiirissäni avioparin, joka maksaa kaiken puoliksi. jos toinen maksaa jonkun sähkölaskun, toin en maksaa ruuat jne. Mutta yhteset rahat heillä on silleen, että esim matkakassaa kerätäänyhdessä.. nää kaikki on niin monimutkasia juttuja että mie en jaksa näitä tällee teoriassa miettii, miule riittää että käytännön rahajutut sujuu mutkattomasti :)

PinkPanther

Se on varmastikin ihan ihmiskohtaista :) Miula kun ei ole osoitekaan tuolla kullan luona, vaan postit tulee porukoille, eli kotikotiin, niin en virallisesti asu tuolla. Mut täällä porukoilla oon käyny vaan pari kertaa viikossa ja sillonkin kullan kanssa. Yhteiset rahat tulee sit ku on yhteinen osoite, mie luulen :) Ja avioliitossahan on kaikki omaisuus yhteistä, joka on liiton aikana hankittua. Mut raha-asiat kun vaan hoituu niin, että molemmat on tyytyväisiä, niin se on pääasia :) maru, siun mielipiteessä ei ole mitään outoo, ja ihan varmasti moni käyttääkin rahaa noin.

Nasumi

ollaan just muutettu yhteen ja nyt haluisin tietää miten mies mahdollisesti muuttuu kun olemme näin "lähekkäin"? ja kuinka kauan suurinpiirtein kestää ennenkuin hän mahdollisesti muuttuu? eli kokemuksia???? suhteen "väljähtyminen" on pahinta mitä pelkään meille käyvän... niinkö meille tapahtuu? kertokaa kokemuksianne!

maaruli

Mäkin pelkäsin että "mies" muuttuu (huonompaan suuntaan) mutta niin ei ole käynyt. Sen takia oikeestaan uskalsinkin muuttaa yhteen aina nopeesti (mun mittakaavalla) kun oltiin oltu sitä ennen jo niin tiiviisti yhdessä ettei mun tarvinnu oikeestaan ollenkaan pelätä mitään yllätyksiä. Lucky me! :)

figaro

Minusta ihminen ei muutu vaan ihmisen mahdolliset pimennossa olleet puolet tulevat esiin saman katon alla asuessa :) Tästä syystä suhde taatusti punnitaan vasta yhteisen kodin myötä kuin ennen sitä ;) Meinaan siis sitä, että yhtä lailla sinä kuin miehesikin voitte toistenne silmissä "muuttua", kun yhteistä pesää käytte rakentamaan :D

SooZ

eipä tuo kulta minustakaan ole muuttunut. Semmoisia puolia ehkä tuli eteen mitä ei ollut huomannut, mutta muutettiin yhteen menlko pian..
Mutta sen totesin että vapauden kaipuu iski ainankin.

*Sandy*

Poikaystäväni ei paljoakaan muuttunut yhteenmuuttomme aikana. Tai sitten olemme molemmat muuttuneet yhdessä, enpä tiedä. Me emme suunnitelleet miten jakaisimme kotityöt, mutta onneksi ne ovat menneet ihan omalla painollaan. Joskus kyllä kaipaa sitä omaa rauhaa, mutta aika harvoin. Kaikilla ei kuitenkaan mene näin mukavasti tämä yhdessä elo, joten todellakin suosittelen yhdessä asumista ennen kuin menee kihloihin tms.

Venice Queen

Meillä kyllä mies on muuttunut, alamäki lähti samantien kun saman katon alle päästiin. Ennen niin huomioiva mies ei enää anna hellyyttä juuri koskaan, ei suudella, seksiä harvoin. Uskon, että meillä menis ihan hyvin jos asuttas erillään, ehkä sillä vaan on joku vapaudenkaipuu... Minulle ei kerrota tärkeistä asioista (esim. raha-) ja tavarat jätetään lojumaan ympäriinsä, eikä siitä luonnollisesti saa sanoa mitään tai on nalkuttava akka. Itken lähes joka päivä ja mies on siihenkin ihan kypsä. On meillä sitten joskus ihan hyviäkin päiviä, mutta riitoja enemmän.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat