Kuinka saada exä takas? :O - Parisuhteet

marjo

Moikka. meijan erosta on vasta joku kuukausi, mut ma en vaan halua olla ilman mun entista. ja siks ma mietiinki et onko teil jtn vinkkei tai jotain et kuinka saisin sen takasi? :o ku se on kuitenki niiin tarkee mulle ja rakastan sita niin paljo et en osaa millaan paastaa siita irti? et toivottavasti teilla olis jotain kikkoja tj? voihan taa ny olla vaha epatoivoista, mut silti.. kiitos jo etukateen.. p.s sori taa mun teksti, pari kirjainta rikki..

Sivut

Kommentit (29)

Shandril

Juu, oiskohan kenties aiheellista ottaa asia puheeksi exäsi kanssa? Vaikea täältä on oikeen kenenkään ulkopuolisen sinua neuvoa, kun ei edes tiedä teidän eron syitä / taustoja.

MiuMiu*

Joo. Eipä tuossa tilanteessa voi muuta tehdä, kuin jutella exän kanssa ja jos hän ei halua seurustella niin eipä siinä sitten ole mitään tehtävissä. Roikkujaksi ei ainakaan kannata alkaa.

Murehtija

Niinkuin edellä on sanottu niin jos exä ei halua takas niin se ei halua takas. Piste. Siihen että joku on exä, on aina jokin syy ja usein vielä aika hyväkin syy.

Itse sain exäni takaisin puolen vuoden tauon ja jatkuvan keskustelun ja vänkäämisen jälkeen ja lopputuloksena oli vain vuoden kestävä "jatkoaika" ja entistä lihavempi riita ja syvemmät haavat. Ei todellakaan ollut sen arvoista.

Usko mua kun mä sanon: Älä vonkaa exää takaisin vaan jatka eteenpäin ja aloita alusta ihan jonkun muun kanssa tai mikä vielä parempaa: Opettele elämään ihan yksin niin, ettet ole lainkaan riippuvainen kestään, et ainakaan miehistä. Vasta silloin kun osaa elää yksin, osaa rakentaa toimivan ja terveen parisuhteen.

Shandril

Siinähän se tuli Murehtijan suusta niin lyhyesti ja ytimekkäästi, ettei paljon lisättävää enää ole :wink:

Nyt vaan itteään niskasta kiinni ja ala nauttimaan asioista, mitä olet aina halunnut tehdä! Ja tietenkin ihanvaan arjesta - yksin...

Mun mielestä se on meinaan oikeesti hienompaa kun mikään. Varsinkin siis jos vaihtoehtona on ongelmainen parisuhde...

Ameliem

Mä olen sitä mieltä, et ei kannata kokeilla enää mitään kikkoja tms. Mä tosiaan erosin mun exäxstäni kolmisen vuoden seurustelun jälkeen. Kaikki riipi niin paljon, että oli pakko päästä sen luokse takasin. Sänkyhommiksihan se meni, keskellä marraskuista iltaa autossa, metsän keskellä. Sen jälkeen en ole voinut katsoa tyyppiä silmiin, niin hirveät muistot siitä *takaisinhaluamisesta* oli. Tietenkin, jos tunnet, että on pakko niin tee ainakin jotain muuta kuin minä tein. Historia toistaa itseään, enkä voisi enää kuvitella edes halaavani exääni. :roll:

poksu

Jep, yhdyn täysin edellisiin. Aina eroon on se syy, ja se tuskin mihinkään ole kadonnut? Mä palasin aikoinaan yhteen exän kanssa, ja siitä ei tullut muuta kuin itkua ja lisää säröjä sydämeen.

Toisen tahtoa kun ei voi muuttaa.

Unohda ajatukset mahdollisista kikoista, pää pystyyn ja yritän jatkaa elämääs. Saattaahan se olla, että palaisitte joskus yhteen (ken ties), mutta parempi on tottua ajatukseen, ettei sitä enää tule tapahtumaan. Se on terveellisempää sydämelle ;)

*Sandy*

Ehkä sinun kannattaisi miettiä että miksi ylipäänsä erositte? Kannattaako enää palata yhteen?

Ja jos haluat yhteen vain sen takia että tunnet olosi yksinäiseksi, kannattaa miettiä onko se hyvä ratkaisu; myöhemmin ehkä huomaat että et olekaan niin onnellinen kuin kuvittelit olevasi..

Mutta tässä on vaikea antaa enempää neuvoja, kun ei tiedä eronne taustoja.

pikku-kata

Todellakin sanon, että jos ex sanoo että ei kiinnosta, niin suosittelen jättämään. Mun ex jäi roikkumaan muhun ja vielä kuukausienkin päästä erosta, jos näki mut jonkun bileillan jälkeen jonkun kainalossa niin heti tuli viestiä perään "miks sä teet tän mulle" jne. Ja se ei todellakaan ollut mukavaa! Melkein ois voinu ahdisteluks sanoa tuota, kun se ei ymmärtänyt jättää mua rauhaan.

Että jos ei tulevaisuutta ole niin sitten ei ole...

Gloria_

Oot kirjottanu viestis jo joulukuussa, mutta erosta oli sillon aika vähän aikaa vasta ja toi tunne on tullu myös minulle suhteen päätyttyä, mutta voin kyllä sanoa, että se menee ajan kanssa ohi :) Voi olla, että kohta ei enää olekkaan tota mieltä... itelläni ainakin ei voiskaan enää yhtään kuvitella seurustelevansa exän kanssa.. koskaan.

Violet

Olenko tyhmä kun ajattelen että saisin exän takaisin? erosimme vuosi sitten, ja olemme päivittäin yhetydessä, exä sanoi kerran että voisi sitä miettiä mutta sitten seuraavana päivänä hän oli erittäin kielteisellä kannalla, hän sanoo että ei ole valmis seurusteluun, ja minä lupasin hänelle että voin odottaa vaikka kuinka kauan jos hän joskus muuttaa mielensä, tiedän että olin joskus aika rasittava kun seurustelimme, sain aivan päättömiä raivokohtauksia, nyt haluaisin korjata virheeni ja olen vakuuttanut exälle että käytökseni on muuttunut, mutta hän sanoi ettei usko, ja toinen ongelma on että vaikka palaisimmekin yhteen hänen vanhemmat inhoavat minua , ja sitten minua hieman ihmetyttää että exä ei ikinä vastaa puhelimeen kun hän on kotona,olen kysynyt onko hänellä toinen mutta sanoo ettei ole, rakastan häntä vieläkin enkä voi ajatella ketään muuta

Santtu

Voi Violet kulta. Älä odota ketään noin kauan, etenkin jos mies tuolla tavalla soutaa ja huopaa. Ota itseäsi niskasta kiinni ja aloita uusi elämä ilman exääsi. Ei välttämättä jonkun toisen kanssa, mutta exä unohda jo kokonaan.

Itsensä kiduttaminen on turhaa ja kaiken kukkuraksi exäsi saattaa ihan hyvin pitää sinua vain varalla. Siltä se ainakin kuulostaisi. Ehkä hän ei uskalla kertoa, että hänellä on toinen koska menettäisi muuten sinut olemasta varalla.

Jaksamista.

Murehtija

Toin tästä nämä "Miten saada ex takaisin...?" ketjun vastaukset:

stacey
seurusteltiin vuosi. oli ihanaa. tunteet viileni loppua kohti. päätettiin pitää taukoa. erottiin. 6kk myöhemmin,mä yhä edelleen rakastan häntä. hän taas sanoo ettei enää halua mua.

meiän seurustelun aikana hänen rakkaus oli aitoa, joten miten se voi tyrehtyä 6kk..? jos oikeasti rakastaa jotakuta sitä rakastaa koko loppu elämän... ollaan keskusteltu asiasta ja hän sanoo että hän ei halua olla kenenkään kanssa.... miksei hän suostu antamaan mulle toista mahdollisuutta..? me oltiin niin hyviä yhdessä..........

mun elämä on menettänyt otteensä kokonaan... en osaa enää tehdä muuta kuin ajatella häntä... en pysty keskittymään mihinkään ja kokoajan itkettää.......

mitä mun pitäis tehdä...?

Dora
Oliko se teidän ero yhteinen päätös?

Jos hän on vakaasti sitä mieltä, ettei halua olla sun tai kenenkään muunkaan kanssa, niin mun mielestä (niin ikävältä kuin se kuulostaakin) sun kannattaisi keskittää energiasi ylipääsemiseen, eikä siihen exän takaisin saamiseen. Ei se helppoa varmastikaan ole, mutta jos sä kieltäydyt päästämästä irti, niin loppujenlopuksi se vaikeuttaa vaan sun omaa oloa. 6 kuukautta on kuitenkin sen verran pitkä aika, että jos hän haluaisi antaa sulle sen toisen mahdollisuuden, niin todennäköisesti olisi antanut jo.

Olen kyllä vastannut tähän ketjuun jo aiemmin ja vaikka toi mun viimeksi aloittama ketju saattaa saada mut vaikuttamaan hieman tekopyhältä niin näin ei kuitenkaan ole. Joskus rakkaus säilyy erosta huolimatta ja erityisesti jos kumpikaan ei lyö jalkaa maahan ja sano lopullisesti "EI!" niin ainahan sitä tulee olemaan epäilyksiä. Tunteita on vaikea tappaa erityisesti jos toinen osapuoli käyttäytyy sua kohtaa selvän omituisesti.

Kuitenkin painotan edelleen että kannattaa silti keskittyä itseensä ja yrittää saada OMAAN elämään sisältöä ja tekemistä. Vonkaamisella ja rukoilemalla teet vain itsestäsi pellen ja häpeät ja kadut sitä kyllä jälkeenpäin. Tämän voin luvata kokemuksen syvällä rintaäänellä. Tässä sun tapauksessa exäsi on selvällä suomenkielellä ilmoittanut ettei halua olla kenenkään kanssa ja vaikka se tylyltä ehkä tuntuukin niin mä sanoisin että anna sen exäs nyt vaan olla. Mitä mä oon tässä vuosien varrella oppinut on se että jos mies ei ole tunteistaan varma niin silloin se ei ainakaan selvästi sano että "ei". Oma exäni ei tätä ole tehnyt ja se tekee omasta tilanteestani sangen veemäisen mutta siitä huolimattakaan en kuluta aikaani toisen odottamiseen.

Hyödyt paljon enemmän siitä jos vain pidät huolta itsestäsi ja keksit jotain mukavaa tekemistä. Opettele myös tutustumaan muihin miehiin (en tarkoita sängystä sänkyyn hyppimistä!!!) sillä se antaa itsevarmuutta ja tervettä perspektiiviä myös omaa exääsi kohtaan. Anna ajan kulua. Kyllä te vielä joskus kohtaatte jos niin on tarkoitettu mutta siihen voi mennä VUOSIA.

marimma
ssammy
Ei sitä kysyä tarvitse, että onko suhde ollut onnellinen jos mies on entinen. Itse lähdin suhteesta aikoinani, mutta nyt kysynkin, kuinka mahdollista on, että entiseni kaipaisi minua.

Nykyään hän kuitenkin seurustelee. Tunteeni eivät vain katoa, mutta tarkoitukseni ei ole pettää, tai loukata, uusi nainen ei sitä kuitenkaan ansaitse. olin eromme jälkeen varma että saisin tämän miehen takaisin jos vain haluaisin. Ero oli raskas, mutta nyt kykenemme muistamaan vanhat ja hyvät ajat.

Sanonta kuitenkin kertoo, ettei varattuihin miehiin kosketa, enkä aiokaan pelata likaista peliä. olisi mukava kuulla muidenkin ajatuksia ja kokemuksia.. :) :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat