Miehen muutos juomatavoissa mahdollinen? - Parisuhteet

Janetten

Mies - ihminen yleensäkin - voi muuttua vain, jos sitä itse haluaa. Sinä et ole millään tavalla pakottanut miestä ottamaan vastuuta lapsestanne, et ole pyytänyt soittelemaan... Luulisin, että hän on miettinyt asioita ja tajunnut jotain. Mahdollisuus kannattaa antaa.

Kommentit (4)

SunLion

Ole tiukka hänen kanssaan nyt vuosi pari kun lapsi on vielä ihan pieni...ei alkoholisti isästäkään ole iloa, joten koita saada hänen juomistavat järkeväksi. Älä nyt anna armoa vaan pysy lujana. Teet selkeät säännöt jota on noudatettava.

jos hän on tarpeeksi kypsä kantamaan vastuun lapsestaan ja olemaan sille isä, hän sen osoittaa nimen omaan kovienkin vaatimusten edessä, eikä vaan hyvinä hetkinä ja sinun joustaessa ja antaessa anteeksi.

devia

Minä 20, mies 22. Ja juu, kyllähän hän nyt jo tietää:)

Oon just samoilla linjoilla siinä, et en halua viedä lapselta isää. Mietityttää vaan se, onko mies valmis ottamaan vastuun lapsesta. Lupauksia on tullut ja niitä on mysö petetty. Viimeisen viikon aikana luvannut 3 kertaa tulla käymään. 3. kerralla tuli 10 minuutiksi ovelle. Vielähän pikkumies ei asiasta mitään ymmärrä mutta entäs myöhemmin..

Haluaako mies olla mukana lapsensa elämässä?

Hyvä kysymys :? Kuukausi sitten ei osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa, mutta nyt on ruvennut soittelemaan. Olisikohan vaan tarvinnut aikaa jutun sulattamiseen vai miten..? Haluan toki antaa miehelle mahdollisuuden olla mukana, mutta jotain kiinnostusta sieltäkin suunnalta;)

Pelisäännöt olen hänelle tehnyt selväksi, mutta usein ne unohtuvat lauantaiöisin 2 promillen humalassa. Ollut kai sitä mieltä että silloin on paras aika tavata lapsi.

Idea onkin siinä, että voiko tällainen mies muuttua hetkessä? Luottaisitteko siihen, että mies olisi tällä kertaa tosissaan? Onhan oma lapsi jokaiselle maailmaa mullistava tapahtuma. Olisi loistava paikka miehellekkin järkiintyä.

disturbed

Älä missäännimessä vie isää poikasi elämästä kokonaan pois. Kertomuksestani sain kuitenkin kuvan, että mies ei ihan täysin alkoholisti ole kuitenkaan vaan juo vain mielestäsi liikaa?
Miten tämä näkyy? Pettääkö lupauksia, katoaako päiväkausiksi ryyppäämään, onko väkivaltainen?
Luuletko esim. että jos jättäisit lapsen miehesi hoitoon vuorokaudeksi niin mies tänä aikana joisi ja hoitaisi lasta humalassa?

Tietäähän mies nyt sentään jo lapsestaan?

Mä sanoisin, että tapaa se mies ja kerro sille selvät pelisäännöt miten olla jos haluaa olla lapsensa elämässä mukana.
Kerro etten halua juoppoa isää mutta et halua myöskään täysin isätöntä lasta.

Haluaako mies olla mukana lapsensa elämässä?

Mun mielessä ne tapaukset joissa on täysin oikeutettua olla ottamatta lapsen toista vanhempaa mukaan lapsen elämään ollenkaan ovat aika harvassa ja niihin liittyy usein väkivaltaisuutta ym todella vakavia asioita.
En sano, etteikö liika ryyppäys olisi vakava asia.
Minkä ikäisiä olette?
Ihan vaan sen takia, että jos kovinkin nuoria niin nuorilla ihmisillä tuppaa tuo menojalka vipattamaan mutta sellainen informaatio kuin oman lapsen syntymä saattaa muuttaa kelkkaa aika vauhdikkaasti.

Oleellistahan on, että kuinka tosissaan mies haluaa olla isä lapselleen. Ja miten sinä luottaisit lapsen isänsä hoitoon.

Mutta älä vie isää kokonaan pois lapsen elämästä ellei se todella selkeästi ole lapsen edun mukaista.
Tässä kun nyt on kyseessä myös sen kolmannen osapuolen elämä. Ei vain sinun.

Anna mahdollisuus mutta selitä hyvin selvästi, että lapsesi elämää ei alkoholistivanhempi tule pilaamaan.

devia

Voiko mies muuttua?

Sain lapsen muutama kuukausi sitten. Poikaystävästäni olin eronnut jo puolisen vuotta sitten, koska meni hermot tämän juomisen kanssa. Ajattelin että on helpompaa kun ei tarvitse huolehtia kuin lapsesta. Mies ei raskaudesta tiennyt kun erottiin. Halusin saada lapsen yksin, sillä en halunnut lapselleni ryyppäävää isää. En tiedä teinkö oikein, mutta tuntui sillä hetkellä hyvältä ratkaisulta. Tukea sain perheeltä ja ystäviltä. Kaikki on mennyt tähän asti oikein loistavasti.
Nyt lapsen isä on kuitenkin ruvennut ottamaan yhteyttä ja kyselemään että jos nähtäisiin yms. On ollut "jo" 2 viikonloppua juomatta. Töissä ollut koko viikonlopun. Ei kuulemma huvita enää juoda niin usein. Ennen 4 päivää / viikko ei ollut mitenkään harvinaista. Mietin miestä joka päivä ja toisaalta haluaisin hänet pitää mukana poikani elämässä.
Mitä mieltä ootte, voinko luottaa siihen, että mies vihdoin ryhdistäytyisi ja haluaisi olla isä lapselleen? Ja olisi pääsääntöisesti selvin päin viikonloppuisin?

Sorry tuli pitkä tarina, mutta olisiko idoita miten "toimia" herran kanssa:?:

[color=red]muokkasin otsikkoa -sunlion-[/color]

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat