Minä juon, mies ei - Parisuhteet

sopuli
Miffy
annu

Eihän miehiä nolota ollenkaan sellainen, että he vetävät lärvit kun siltä tuntuu, vaikka kumppani odottaisi selvin päin kotona, tai olisi mukana baarissa kuskin ominaisuudessa.

Ai ei häpeä? Kyllä jotkut häpeää, ei tää oo varmaankaan sukupuoleen sidottu juttu, mut ihan jees sinänsä et tuokin näkökulma tuli mukaan ;)

Höh, ei mulla ainakaan oo yhtään huono omatunto :D (Tosin meillä kyl juo molemmat). En silti usko, et ois muutenkaan. Se on mun tapa olla ja elää :)

Kommentit (12)

Miffy
annu

Näissä vastauksissa näkyy aika selvästi pohjalla se ajatus, että nainen ei saisi olla kovempi juomaan kuin mies.

No en tiiä...?

annu

Eihän miehiä nolota ollenkaan sellainen, että he vetävät lärvit kun siltä tuntuu, vaikka kumppani odottaisi selvin päin kotona, tai olisi mukana baarissa kuskin ominaisuudessa.

Ai ei häpeä? Kyllä jotkut häpeää, ei tää oo varmaankaan sukupuoleen sidottu juttu, mut ihan jees sinänsä et tuokin näkökulma tuli mukaan ;)

annu
mtc_crazy

Uskoisin et se ongelma ei oo siinää ettei KEHTAISI esiintyä kumppanin edessä kännissä, vaan se että on hieman huono omatunto että mitähän se nyt ajattelee (vaikka esim. minun mieheni ei ajattele siitä mitään pahaa), miksi mä oon taas näin, hävettää. tai nolottaa vain. vaikea selittää..

Näissä vastauksissa näkyy aika selvästi pohjalla se ajatus, että nainen ei saisi olla kovempi juomaan kuin mies. Eihän miehiä nolota ollenkaan sellainen, että he vetävät lärvit kun siltä tuntuu, vaikka kumppani odottaisi selvin päin kotona, tai olisi mukana baarissa kuskin ominaisuudessa. Naisena sitä vaan häpeää, koska se on vastoin totuttua ajattelutapaa, jonka mukaan nainen ei voi läträtä viinalla samalla tavalla kuin mies.

Miestään janoisempi nainen voi kokeilla kaikenlaista, kuten täällä on jo neuvottukin: voi yrittää vähentää omaa juomistaan, tai voi lähteä baariin tyttöporukalla ja kömpiä sitten kotiin oman kullan viereen joskus yöllä. Voi myös yrittää hillitä omaa käyttäytymistään humaltuneena ollessa, jos tietää, että mies vaivaantuu tai ärsyyntyy siitä kovasti. Monelle miehelle kun umpikännissä kaakattava ja sekoileva nainen voi olla kiusallinen, pahimmillaan jopa luotaantyötävä hahmo, josta ei millään jaksaisi huolehtia. (Siitäkin huolimatta, että selvin päin olevat naiset ovat ikiajat jaksaneet huolehtia hoipertelevista ja sammahtelevista miehistään)

Miffy
mtc_crazy

Uskoisin et se ongelma ei oo siinää ettei KEHTAISI esiintyä kumppanin edessä kännissä, vaan se että on hieman huono omatunto että mitähän se nyt ajattelee (vaikka esim. minun mieheni ei ajattele siitä mitään pahaa), miksi mä oon taas näin, hävettää. tai nolottaa vain. vaikea selittää..

Varmasti siinä on tollastakin, mut oli miten oli, kannattaa ehkä miettiä asiaa muutenkin kuin sen kannalta, miten saisi olonsa kiusaantumattomaksi kaatokännissä kullan edessä...

jolie

Meillä kanssa menee vähän noin että mie juon enemmän kun poikaystävä. Niin kertoina kuin määrinäkin. Olen vähentänyt kyllä huomattavasti sen jälkeen ku aloimme seurustelemaan, mutta kyllä mussa silti vieläkin asuu pieni bilehile. Yleensä lähdetään yhdessä ulos ja kultani juo sen muutaman ja sitten vaan bilettää, kun itse keskityn koko illan lähinnä niihin mansikkamargaritoihin.
Aamusin nolottaa jonkun verran, varsinkin kun humalassa ne vähäisemmätkin estot häviää ja ehdotellut kullalle vaikka mitä tuhmuuksia ja sitten vaan kotiin tultua sammunu sänkyyn ku lahna :D

mtc_crazy
Jzzu
Miffy
Ani_Marja

Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitä olisi tehtävissä että ei olisi kiusaantunut olo jos kulta näkee minut humalassa, kun en juomista lopeta sen takia??????

Mä olen kyllä suoraan sanottuna sitä mieltä, että niin kauheeta känniä ei kannata juoda, ettei kehtaa edes kumppaninsa edessä esiintyä...

Melkolailla samaa mieltä Miffyn kanssa, kannattaa ehkä miettiä omia arvojaan uudestaan tuon juomisen suhteen.

mulla on sama juttu ku alottajalla. mies juo joskus, olisinko 2,5vuoden aikana nähnyt hänet kolmisen kertaa humalassa. en osaa edes laskea monestikko hän on nähnyt minut!! :roll: ennen join/juhlin enemmän ystävien kanssa, nyt olen vähentänyt todella paljon. en pelkästään siksi, ettei mies juo vain siksi että.. ei ole ollut tarvetta lähteä enää niin paljon.

minun osalta tähän vaikuttaa varmasti se että poikaystäväni ex oli minuaKIN kovempi bilettäjä eikä poikaystäväni pitänyt siitä. yritän olla edes hieman sidettävämpi :lol:

Miffy
Ani_Marja

Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja mitä olisi tehtävissä että ei olisi kiusaantunut olo jos kulta näkee minut humalassa, kun en juomista lopeta sen takia??????

Mä olen kyllä suoraan sanottuna sitä mieltä, että niin kauheeta känniä ei kannata juoda, ettei kehtaa edes kumppaninsa edessä esiintyä...

Vivian

Niin ja toisaalta on poikaystäväsi valinta ettei hän juo, jos sinun juomisesi alkaa häntä paljolti häiritä se voi olla ongelma. Mutta se on hänen ongelmansa, ei sinun.

Täällä ovat monet toivoneet enemmän aikaa selvinpäin puoliskonsa kanssa, kannattaa tosiaan näinkinpäin muistaa ettei kaikki viikonloput menee baareilun merkeissä vaan jää myös aikaa olla ihan kaksistaan. Tuskin poikaystävääsi juomisesi haittaa, ei ainakaan saisi haitata, jos hän saa viettää myös muuten aikaa kanssasi eikä koe jäävänsä kakkoseksi muun mennessä edelle.

Yksi vaihtoehto on tosiaan käydä ulkona ilman poikaystävääsi, toisaalta taas jos hän haluaa tulla mukaan niin tuskin häntä silloin sinun juomisesi haittaa. Eipä se varmaan ole huono asia jos tulee ryypättyä iisimmin hänen ollessaan mukana? Säästyy ainakin seuraavan päivän morkkiksilta :)

sopuli

Me kyllä juodaan molemmat, mut jos mies ei joisi, niin en mä haluaisi juomista lopettaa :D Koska se on oikeesti joskus kivaa ja noloilutkin on ihan mukavia (sit jälkeenpäin ;)).

Musta tossa ei oo mitään ongelmaa. Lähdet välillä viihteelle tyttöporukalla niin saat olla, niin kuin haluat.

Ani_Marja

Elikkäs ongelmanani olisi se, että kun itselläni on tapana juoda välillä aika reippaastikkin...Mutta kun kulta ei juo ollenkaan.
Hän on kyllä sanonut että muiden juominen ei häiritse häntä, mutta itseäni ei innosta jouda jos hän on mukana ja täysin selvinpän. Kaiken lisäksi minulla ei aina tuo juominen aina pysy hallinnassa(vaikkakin kullan mukana olo on onneksi sitä vähän rajoittanut) ja siksi voi illan kulusta seuraavana aamuna hieman hämäriä hetkiä.

Lumi~

jos sinua ei kiinnosta juoda kultasi seurassa niin eihän sinun silloin tarvitse juoda kun te näette.. juot silloin kun ette ole samassa seurassa ja pidät kävereitten kanssa hauskaa kerran kultaasi ei häiritse se että sinä juot.. kerran tämä asia häiritsee vain sinua itseäsi (tai ainakin sen käsityksen sain) niin olisiko aivan kamalaa jos vaikka hiukan vähentäisit juomista?

bandukka

Meillä on saman lainen juttu, kun mes ei juo mutta mullw maistuu :) kyllä se miekkonen siitä välil aina jurputtaa, mut yleensä siitä on hauskaa pitää musta huolta :P joskus lyll vähän nolottaa..noi tekemiset, kun olen mielestäni tosi "kissa" kun juon :wink: :lol:

twiggy

Meillä on myös näin, minä juon paljon useammin kun mun poikaystävä. Olen tosin vähentänyt aika paljonkin, koska haluan viettää viikonloppuisin aikaa myös murun kanssa, enkä pelkästään ryypäten.
Mun poikaystävä ei ole yleensä mukana kun juon, miks pitäisikään, kuka nyt tykkää selvinpäin kattella humalaisia. Samassa paikassa ollaan yötä kuitenkin, enkä mä mihinkään aamuun asti jaksa missään riekkua. Ei kukaan voi kieltää toista lopettamaan juomista, mutta pitää molempien osapuolien tehdä kompromisseja. Kyllä mä olen usein kovassakin humalassa, mutta ei siitä oo mitään ongelmia tullut, kun en mitään ylityhmää oo kuitenkaan menny tekemään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat