Miten saada mies hyväksymään menneisyys? - Parisuhteet

Cara-

Aika epäreilua vihoitella toiselle menneisyydestä, jossa itse ei ole ollut millään lailla mikana. Tuntuu vähän siltä että poikaystäväs jollain lailla ajattelee sun pettäneen sitä menneisyydessä vaikka se on ihan järjetöntä. Jos et ole ennen ollut rakastunut niin et ole voinut tietää miten tärkeä juttu se on eikä sua voi siitä syyttää.

Ehkä poikaystävästäs tuntuis paremmalta jos saisit sen ymmärtämään että sulle teidän suhde ja seksi on ainutlaatuista ja tärkeää ja että hänkin on sulle ensimmäinen siinä mielessä että on niin tärkeää rakastaa myös... Ja sen että et suinkaan piruuttasi jättänyt asioita kertomatta. Ei se muuta hänen tämänhetkistä suhtautumistaan yhtään sen järkevämmäksi tai reilummaksi, mutta ehkä hän tajuaisi että sinä ET voi muuttaa menneisyyttäsi eikä se ole sinun vikasi ja että menneisyys ei muuta sitä kuinka tärkeä teidän suhde on...

Kommentit (10)

minde

Poikaystäväs on epäkypsä. Luultavasti hänellä on myös huono itsetunto, koska ei kestä tuollaista luonnollista asiaa. Poikaystävälläs ei oo mitään oikeutta pitää sua yhtään sen huonompana ihmisenä tuon jutun takia vaikka itte olis mikä puhdas pulmunen! Törkeää ja lapsellista!

Puutarhis

Lainaus:
Ongelmat alkoivat vähän aikaa sitten, kun kerroin poikaystävälleni asioita edellisistä seksipartnereistani, koska en aiemmin osaa muistanut ja osaa en yksinkertaisesti kehdannut kertoa.
Poikaystävääni häiritsi jo aiemmin todella paljon että olin ollut muitten kuin hänen kanssaan, mutta se etten ollut heti kertonut kaikkia yksityiskohtia, oli liikaa.

Itse olen sitä mieltä, että entisistä ei kerrota mitään yksityiskohtia. Jollain tasolla se on edellisten kumppanien yksityisyydenkin loukkaamista. Yleisellä tasolla asioita voi kertoa (nekin vähän oman harkinnan mukaan). Tarkoitan lähinnä, jos jossain paikassa on jo käynyt tai joitain asioita kokeillut muiden kanssa. Ei koskaan kuitenkaan nimiä tai yksityiskohtia.

Muuten kuulostaa oudolta olla mustasukkainen toisen menneisyydestä. Menneisyyttä ei voi muuttaa ja sen kanssa on opittava elämään. On lapsellista poikaystävältäsi, jos hän syyllistää sinua asiasta, johon ei enää voi vaikuttaa.

Tuollaisen ei kuulu ainakaan vaikuttaa suhteen tulevaisuuteen. Vaikket olisi ensimmäistä seksikumppaniasi rakastanutkaan, niin veikkaan, että ihastunut olet ollut ainakin. Ehkä sitä on jopa kuvitellut rakkaudeksi ja sen perusteella tehnyt silloisen ratkaisunsa.

Kertomasi ei todellakaan ole sen arvoinen asia, että yhdenkään suhteen, jossa rakastetaan todella kumppani, kuuluisi kaatua siihen. Hetkellisen mielipahan se tietysti saattaa kumppanille aiheuttaa, muttei siitä tarvitse mitään ikuisuutta kestävää moralisointikohtausta järjestää.

k87

mä en vaan tätä tajua, että toiselle suututaan menneisyydestä. mistähän sä oisit voinu tietää, mitä sun tuleva poikaystävä haluais sulta? :o mä tiedän toisenkin tommosen tapauksen, jossa tyttö oli suuttunu pojalle, koska poika oli harrastanu ennen tyttöä seksiä :roll:

se on sun menneisyys ja oot sen kanssa toivottavasti sujut. poikaystäväsi on nykyisyyttä, johon ei menneisyys ytekstien perusteella sen enempää vaikuta :)

mimuli

Onko teillä sitten minkäänlaista yhteistä menneisyyttä, ennen seurusteluanne?
Koska, jos ei ole, niin ethän sinä ole voinut tietää, että tulevaisuudessa kumppanisi olisi halunnut olla sinullekin ensimmäinen.

mimuli

Mulla oli vähän samankaltasta mitä taistelukääpiö mainitti tuossa.

Ja kerta teitä molempia pelottaa, niin ainakin on selvää, että kummallakin olisi haluja jatkaa ja rakentaa suhdetta. Yrittäkää vaikka keskustella, että miten se voisi tapahtua.

Kultasi tarvitsee ehkä hieman aikaa asioiden pohdiskeluun, joten anna sitä hänelle tarvittaessa.

pimplu

Pakko ei tietenkään olisi ollut kertoa, mutta en todella halua, että meillä on mitään salaisuuksia, jos hän jotain kysyy, kerron.

Kiitos kun vastasit :)
Muidenkin neuvoille käyttöä!

Taistelukääpiö

Ei se mun mielestä ees sun poikaystävälle kuulu mitä sä oot ENNEN häntä tehny. Se on sun ihan oma asia. Ehkä hänen pitäis miettiä onko se oikeasti haitaksi vai hyödyksi että sul on jo kokemuksia (joita voit hänen kaa jakaa ;) )

Siis vaikka en itse harrastais seksiä kuin parisuhteessa, en näe siinä mitään pahaa kun muut tekee sen. Jos kadut nyt mitä oot ennen tehny se on ikävä mutta ei kai pysty menneisyyttä muuttumaan. Keskittykää tulevaisuuteen.

Jos teitä molempia pelottaa että suhde epäonnistuu se on vaan hyvä merkki. Keskustelkaa asiasta ihan rauhassa,se saattaa auttaa aika paljon.
Täytyy myöntää että en edes ymmärrä miks sun kulta antaa sen sun menneisyyden vaivata noin paljon että se vie yöunet :shock:

pimplu

Minä ja poikaystäväni olemme olleet puoli vuotta yhdessä. Nyt suhteemme ei kuitenkaan ole kunnossa, vaan lähes umpikujassa.
Ongelma on se, ettei poikaystäväni pysty ymmärtämään miksi olen harrastanut seksiä, vaikken ole ollut rakastunut.
Olen harrastanut seksiä neljän pojan kanssa ennen poikaystävääni, kun taas hänelle minä olen ensimmäinen. Edellisistä seurustelin vain yhden kanssa, enkä rakastanut yhtäkään.
Nykyistä poikaystävääni rakastan kuitenkin yli kaiken ja niin hänkin minua.

Ongelmat alkoivat vähän aikaa sitten, kun kerroin poikaystävälleni asioita edellisistä seksipartnereistani, koska en aiemmin osaa muistanut ja osaa en yksinkertaisesti kehdannut kertoa.
Poikaystävääni häiritsi jo aiemmin todella paljon että olin ollut muitten kuin hänen kanssaan, mutta se etten ollut heti kertonut kaikkia yksityiskohtia, oli liikaa.

Kadun itse aivan suunnattoman paljon sitä, etten odottanut siihen asti, että olen rakastunut. Ennen en ymmärtänyt, miten iso asia se todella on.

Poikaystäväni ei voi yhtään ymmärtää, miksi olen tehnyt niin kuin olen. Hänestä tuntuu todella pahalta, hän ei saa edes nukutuksi.
Ja minusta tuntuu suunnattoman pahalta, kun olen saanut hänestä tuntumaan niin kamalalta.

Miten poikaystäväni pystyisi olemaan sinut menneisyyteni kanssa?
Mitä voimme tehdä, että suhteemme olisi kunnossa ja olisimme molemmat onnellisia?

Meitä molempia pelottaa hirveän paljon, ettei suhteemme eteen ole tehtävissä mitään, ettei se enää toimi.

Auttakaa, tarvitsemme apuanne niin kipeästi.

[size=9][color=red]EDIT: muokkasin otsikon kuvaavammaksi. -sunlion-[/color][/size]

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat