"Kaverin entiseen poikaystävään ei saa koskea" - Parisuhteet

SunLion

en oikein tiedä...varmaan hyvin tilanne kohtaista...silläkin on eroa että miten hän on kohdellut ystävääni, tuliko ystäväni jätetyksi rankalla tavalla jne...en myöskään ihan heti alkaisi seurustelemaan vaan varmaan aikaa täytyisi olla kulunut...ja pitäisi myös punnita että kumpi olisi tärkeämpi, tää ystävä vai potentiaalinen mies.

Sivut

Kommentit (120)

Murehtija

Noh mun mielestä ei haittaa jos kaverin exään koskee JOS kyseessä oli semmonen aika "kevyt" suhde josta ei jäänyt mitään hampaankoloon. Tosin mulla ja mun parhaalla kaverilla esim. on niin erilainen miesmaku et mä en vois ikinä kiinnostua sen entisistä.

Jos suhde on ollut pitkä ja vakava niin mielestäni kaverin exä on sillon täysin no no. Jos mun paras kaveri alkais lähennellä mun exää jonka kanssa olin 3v niin kyllä sais neito huutia ja lujaa.

Mutta sitten täytyy ottaa esille semmonen juttu että mitä mieltä porukka on siitä kun jos mun parhaalla kaverilla menee huonosti miehen (miesten?) kans huonosti niin se melkein aina "astuu mun varpaille" baarissa ja yrittää (pari kertaa onnistunutkin) viedä mun naaman edestä miehen jota mä oon koko illan katellu? Viimeksi kun se teki näin se pussaili miehen kanssa illan ja sit dumppas sen menemään valomerkin jälkeen. Eli sitä ei tosissaan ees kiinnostanut koko mies.

Eihän se noitten baarijuttujen kannalta haittaa, ärsyttää korkeintaan mutta entäpäs esim. nyt kun mulla on säätöä erään mieshenkilön kanssa: Mistä tiedän ettei kaverin kohta (taas) eroa poikaystävänsä kanssa ja ala sitten tahallaan vokotella tätä miestä? Kaverilla on vielä se paha tapa että hän ei niinkään vaivaa päätään seksillä, ei olisi ongelma antaa miehelle jos se sitä pyytäis kun mulla taas on se periaate että ei seksiä ennen luottamusta kun mullahan on niitä kaiken maailman traumoja.

Rahel

Noh, mulla on periaatteena ollut, että kaverin entisiin ei kosketa ellei erosta oo kulunut vähintään vuotta ja siskon entisiin ei kosketa ever. Mutta aika tapauskohtaistahan tuo on. Riippuu aika paljon suhten kestosta ja kuinka kipeä ero oli yms. Ei mun mielestä sulla mitään syytä oo tuntea huonoa omaatuntoakaan, mutta kaverillasi on myös oikeus ottaa nokkiinsa... Toivottavasti hommat selkinee.

tanya|

kuinka moni teistä kannattaa tälläistä?
paikka jossa asun on pieni kaupunki. ja täällä kaikki on kaikkien kanssa.
mä olen kaverini entisen kanssa.
ja nyt olen sitten kaverini kanssa "riidoissa" tai ei olla puheväleissä tämän takia.'
niin kauan kun suomen lakikirjassa ei lue tollasta pykälää niin mä teen niinkun haluan ja tunnen.
ottakaa kantaa..
:roll:

brunetta

Olisiko sitten parempi kertoa tästä suoraan ystävälle ennen kuin mahdollisesti kuulee jostain muualta?

En oikein usko, että pystyn sudhetta vielä lopettamaan... Puhuimme tästä tämän miehen kanssa ja hän ei nää tässä ongelmaa, kunhan ystäväni ei saa tietää. Hän ei kyllä edes usko, että ystäväni tälläisestä suuttuisikaan... :?

heica

^hmm, aika kumma että annetaan himojen viedä, vaikka tiedetään että joku voi siitä loukkaantua.
mutta eihän sun kaveri päätä ketä nussit, mutta saa sitä kuitenkin ajatella mitä tekee... :)

bellu
Jimmie
Asun itse myös aika "pienellä" paikkakunnalla... tai no sanotaanko että täällä on pienet piirit... Ja monet täällä seurustelevat kavereidensa exien kanssa... Itse en suosi tällaista koska siinä oikeesti kärsivät kaverisuhteet... Kerronpa nyt erään esimerkin... eräs entinen ystäväni, sanotaan hänen nimekseen nyt vaikka Milla, seurusteli kerran muutaman kuukauden erään pojan kanssa... Sitten hän jätti tämän(syytä en oikeen tiedä) mutta kuitenkin saman tien alkoi suhteeseen erään toisen pojan kanssa(nämä kaksi poikaa tunsivat toisensa).. He seurustelivat yli puoli vuotta, mutta koska heillä ei mennyt niin hyvin, he erosivat... Eräs hänen kaverinsa oli samoihin aikoihin juuri eronnut pitkäaikaisesta poikaystävästään, ja eikös tällä "millalla" heti ollutkin jotain "juttua" tämän pojan kanssa.. ja parin muunkin... Myös minun hyvä ystäväni seurusteli erään pojan(sanotaan nyt vaikka Martti) kanssa(heilläkään ei mennyt kyllä kovin hyvin) ja sitten eräänä päivänä tämä Milla oli jutellut pitkän tuokion tämän MArtin kanssa ja sitten sen jälkeen Martti olikin eronnut ystävästäni... Noh parin päivän päästä nämä Martti ja Milla sitten alkoivatkin seurustella ja vaikka Martti olisi halunnut olla ystäväni ystävä, niin ei s oikeen onnistunut kun tämä ystäväni tunsi tämän Millankin ja voisi olla vähän kiusallista olla samassa huoneessa kaikki kolme..Niin ja samana päivänä kun he alkoivat seurustella tämä Milla oli eronnut eräästä toisesta pojasta....
Saattoi olla hieman sekava tarina, mutta kaikki pojat jotka tässä ilmenivät, olivat kavereita keskenään... Eikä varmasti tunnu kenestäkään heistä kivalta, että tyttöystävä jättää ja vaihtaa kaveriin...

hmm.. kuulostaa siltä että olis aika tutustua uusiin ihmisiin :lol:

..ei millään pahalla.. ..oli vaan jollakin tavalla hauskasti kerrottu..

Lania
tanya|

niin kauan kun suomen lakikirjassa ei lue tollasta pykälää niin mä teen niinkun haluan ja tunnen.

Joo erityisesti paras perustelu tehä mitä huvittaa.

kukkamaaria
"Kaverin omaan ei kosketa, oli se sitten entinen tai nykyinen".

Miten entinen voi olla jonkun oma? (Vaikka eihän sitä nykyistäkään _omista_ mut siihen ei varmaan tarvi mennä)

Rixuliini

Eiköhän niitä miehiä kuitenkin riittävästi ole että voi etsiä sellaisen johon kaveri ei vielä ole iskenyt kynsiään. Säilyy ystävyys ja mielenrauha. :)

Maikki85

Ei mun mielestä kaverin entiseen kosketa.. Ainakin jos tämän kaverin kanssa viettää aikaa paljon jne niin sillon se olisi todella kiusallista varsinkin jos se suhde oli toiselle tärkeä ja ero kipeä.

SooZ

no sanotaan näin että suurimmalta osalta ajattelen niin että kavereiden entisiäkään ei tapailla. Mutta en mä sitä sinällään tuomitsekaan jos erosta on jo aikaa, eihän ihminen mitään tunteilleen voi. Siinä vaan kannattaisi minusta puhua asiasta kunnolla. Ei kukaan tosiaan voi teitä kieltääkään seurustelemasta.

Jimmy KImmel
SooZ
no sanotaan näin että suurimmalta osalta ajattelen niin että kavereiden entisiäkään ei tapailla. Mutta en mä sitä sinällään tuomitsekaan jos erosta on jo aikaa, eihän ihminen mitään tunteilleen voi. Siinä vaan kannattaisi minusta puhua asiasta kunnolla. Ei kukaan tosiaan voi teitä kieltääkään seurustelemasta.

Jotenkin näin mäkin asian mieltäisin. Mutta vois olla fiksua pitää alkuunsa matalaa profiilia ja miettiä, että missä yhdessä liikutaan. Hyvä antaa tälle kaverille aikaa totutella asiaan, että ei välttämättä kannata mennä samoihin bileisiin porukalla. Kipeetä kaverin exän kanssa deittailu tulee olemaan kaverille, mutta ei koko elämää voi muidenkaan ehdoilla elää. Yli on päästävä tai ainakin annettava olla.

bonbon

Varmaan taas aika tapauskohtasta. Meidän kaveripiirin nuoruusvuodet ovat olleet hyvinkin sisäsiittoista aikaa. Kaksi entistäni ovat seurustelleet molemmat kavereideni kanssa. Ja toinen itse asiassa seurustelee vieläkin. Sama lössi meillä siltikin on ja hyvin tullaan toimeen. Se ei siis ole loppupeleissä haitannut, vaikka tietysti aluksi saattoi olla jotain mustasukkaisuutta havaittavissa. Tosin, vaikka ihan oikeita tunteita silloinkin oli pelissä, oli se sellainen teiniseurustelu ehkä kuitenkin vähän erilaista kuin mitä tässä iässä jo on.

Nyt ajattelenkin ehkä erilailla kun ennen ja käännyn enemmän sen periaatteen puolelle, että kaverin eksiin ei kosketa. Sillä, jos mietin, että joku ystäväni nyt alkaisi seurustelemaan uusimman entiseni kanssa, jonka kanssa minä seurustelin vajaa neljä vuotta, niin ei se hyvää tekisi.. :roll:

Muutenkin, mitä nyt olen seurannut muita kaverityttöjäni, niin kyllä tälläiset asiat aina jotenkin vaikuttaa ystävysten väleihin. Mutta en kyllä siltikään suorilta tuomitse kaverin entisen tapailua ja mahdollista seurustelua.

Lania
bonbon

Nyt ajattelenkin ehkä erilailla kun ennen ja käännyn enemmän sen periaatteen puolelle, että kaverin eksiin ei kosketa. Sillä, jos mietin, että joku ystäväni nyt alkaisi seurustelemaan uusimman entiseni kanssa, jonka kanssa minä seurustelin vajaa neljä vuotta, niin ei se hyvää tekisi.. :roll:

Tossa on kyllä just sellanen pointti, mitä esim mä en välttämättä tuu aatelleeks, koska en oo noita pitkiä suhteita harrastanu.. :roll: en oikein osaa ajatella että ihminen "omistais" toisen tai on joku veto- ja määräysoikeus entisiin kumppaneihin, jos juttu on ollu lyhytaikanen homma, "kokeilu". Mutta varmaan muuttuis ääni kellossa jos oikeesti olis eläny toisen kanssa useemman vuoden.

Itekin kyllä oon sellanen, että yleensä (ei aina, riippuu) tulee surku tai kiukku tai joku, jos vaikka joku vaan säätää jonkun saman kanssa mitä minäkin oon. Mutta se on kyllä vaan sellanen ensisijanen tunne, ja sen saa järjellä pois. Ei tulis mieleenkään hypätä toisten väliin ihan puun takaa. Itse asiassa tällä hetkellä mun hyvän kaverin kaks parasta kaveria, toinen seurustelee pojan kanssa jonka kanssa mulla oli pientä vipinää, ja toinen on lupaavalla alulla mun exän kanssa. Mua lähinnä huvittaa ja oon innoissani niitten puolesta, ei siis minkäänlaista katkeruutta.

Doooris

ite seurustelen kaverin exän kanssa, (tai no eihän me enää mitään kavereita olla).. tosi tapauskohtasta mitä on sopivaa tehdä, riippuu siitä miten pitkä/kuinka vakava suhde ollut ja miten päättynyt.
mielestäni on ihan eri asia jos vikittelee kaverin miestä seurusteluaikana, tai "kokeilee" tätä parin erottua, kun se että seurustelun päätyttyä asiat johtais toiseen ja kaksi ihmistä näin löytäis toisensa... :roll:

hyvä tässä ruveta omia tekojaan puolustelemaan, mutta kuitenkin...! :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat