Mistä tietää,että rakastaa toista eikä vaan ole tottunut..? - Parisuhteet

SunLion
malina
SunLion
kauan ootte mirre seurustellu :D?

Mistä tuli mieleeni, että tosiaan rakkaus on vaikeampaa määritellä kuin se ihastus.. Jos on perhoset vatsassa se on vielä ihastus?

Ja siitä tuli mieleen:
Eikös pitkässä parisuhteessa juuri se tottuminen ole rakkautta? Että pitkän yhdessäolon jälkeen tottuu toiseen niin, että ei arvitse lähteä pois. Siinä on se ystävyys ja ehdotonrakkaus, ei tarvitse aina erikseen olla miettimässä ja näyttämässä tunteitaan (kysyä erikseen itseltä ja toiselta mistä tietää että rakastaa). Tunteet ovat ja niihin tottuu niin ettei niitä enää huomaa erikseen..

Vain yksi ajatusheitto. Mitä ootte mieltä? :). Minä en nää tätä tottumista yhtään pahana juttuna.

Joo ketään väheksymättä hain kyllä juuri takaa että ei ole oikein aiheellista puhua perhosista vatsassa tässä ketjussa :D harvemmin vuosien jälkeen perhosia on vaikka rakastaisikin suunnattomasti toista. Toisaalta jos kysytään tottumusta vai rakkautta...niin tämä on ajankohtaista vasta vuosien seurustelun jälkeen. Sanoisin minimissään 2 vuotta.

tottumuksella tässä haettiin mielestäni sitä että onko oikeesti RAKASTUNUT vai onko vaan tottunut olemaan yhdessä kun on ollut jo vaikka kolme vuotta....Onko toisesta tullut vain tapa. Ehkä pari on kasvanut erilleen yms, mutta silti on yhdessä...ja tällöin ollaan tottumuksen vuoksi.

Sivut

Kommentit (19)

malina
SunLion
kauan ootte mirre seurustellu :D?

Mistä tuli mieleeni, että tosiaan rakkaus on vaikeampaa määritellä kuin se ihastus.. Jos on perhoset vatsassa se on vielä ihastus?

Ja siitä tuli mieleen:
Eikös pitkässä parisuhteessa juuri se tottuminen ole rakkautta? Että pitkän yhdessäolon jälkeen tottuu toiseen niin, että ei arvitse lähteä pois. Siinä on se ystävyys ja ehdotonrakkaus, ei tarvitse aina erikseen olla miettimässä ja näyttämässä tunteitaan (kysyä erikseen itseltä ja toiselta mistä tietää että rakastaa). Tunteet ovat ja niihin tottuu niin ettei niitä enää huomaa erikseen..

Vain yksi ajatusheitto. Mitä ootte mieltä? :). Minä en nää tätä tottumista yhtään pahana juttuna.

SunLion
Mistake
Jos on kova ikävä aina kun kulta on pois kotoa tai kun olet hänen kanssaan tekee mieli kaivautua hänen syliinsä ja pussailla kokoajan. Siitä minä ainankin tiedän, tai tunnen että kun olen kultani kanssa kaikki on niin hyvin ja arkikin tuntuu tosi kivalta. Nyt tällä hetkellä kultani on kavereittensa kanssa ja mulla on jo ikävä :D
pitkässä suhteessa tottumukseen kuuluu myös se ettei aina ikävöi. Toisaalta jossei koskaan ikävöi...

tottumus on osa pitkää parisuhdetta.

malina

Onhan tottuminenkin tietynlaista rakkautta. Kun ei tahdo lähteä pois muiden matkaan? Lähentelee ehkä ystävyyttä, mutta se on ihan tarpeellista.

Rakkauden itse tunnistan jokapäiväisestä elämästä, siitä mitä on valmis tekemään, jotta toinen nauttisi olostaan (hellyyden osoitukset ja konkreettinen tekeminen, esim. ruoanlaittaminen tms). Ja siitä, että tietysti tahtoo olla lähellä ja paijata.

SunLion

Jaa-a...koita miettiä onko mies sulle korvaamaton...esim onko teillä hyvin samanlaiset kiinnostuksen kohteet tai elintyylit...tai onko hänen kanssa yleisesti vaan hyvä olla. TÄydennättekö te toisianne? ehkäpä hän osaa parhaiten maailmassa rauhoittaa sua hankalassa tilanteessa..

kukaan ei ole täydellinen, jokaisessa on vikoja..mutta jos vertaaat vaikka jotain toista mukavaa miestä omaan mieheesi...mieti miten hyvin teillä sujuu elämä. sujuisiko se kenties paremmin vaikka tän toisen tyypin kanssa. Osaisistko kuvitella itsesi siis paremmin jonkun toisen rinnalle vai onko nykyisen kanssa paras.

Jos teillä molemmilla on hyvä olla niin kannattaako tuollaista edes miettiä? pitkässä suhteessa mukaan kuvioon tulee aina myös tottumus. Siksi pitkästä suhteesta on aina vaikea lähteä.

annia_

Mistä tiedätte,että rakastatte kumppanianne edelleen pmonen vuodenkin jälkeen(tai vaikka vaan parinkin), ettekä vaan ole tottuneet siihen toiseen ja sen kanssa olemiseen..???

Mistake

Jos on kova ikävä aina kun kulta on pois kotoa tai kun olet hänen kanssaan tekee mieli kaivautua hänen syliinsä ja pussailla kokoajan. Siitä minä ainankin tiedän, tai tunnen että kun olen kultani kanssa kaikki on niin hyvin ja arkikin tuntuu tosi kivalta. Nyt tällä hetkellä kultani on kavereittensa kanssa ja mulla on jo ikävä :D

Bellatrix
SunLion
Bellatrix
Itse kyllä viimeistään huomasin sen siinä vaiheessa kun poikaystävä joutui sairaalaan.
juurikin tuollasilla hetkillä jossa pelkää menettävänsä toisen tajuaa viimeistään kuinka paljon rakastaa...

Jep. Eli kannattaa kokeilla vaikka miettiä jotain kamalaa tilannetta, miltä tuntuisi menettäminen jne. Jos ei tunnu juuri miltään niin sitten se sitä tottumista olisi.

enkelin

edellisessä suhteessani suuri ongelma olikin juuri tuon tunteen tunnistaminen, ollaanko vain kavereita ja yhdessä tavan vuoksi, vai rakastetaanko oikeasti. asiaa tarpeeksi kauan pohdittuamme päädyimme vain kavereiksi, ja erittäin hyviä sellaisia olemme edelleen. yhteistä matkaa kerettiin taivaltaa kolme ja puoli vuotta, nyt erostamme on aikaa yli vuosi ja edelleen soitellaan ja nähdään aina silloin tällöin.
kumpa osaisin jälleen tässä nykyisessä suhteessani tunnistaa, rakastanko miestä oikeasti vai haluanko vain läheisyyttä. uskon kuitenkin, että eiköhän aika kerro, miten asian laita on.... ei hätiköityjä johtopäätöksiä!

Poppins

Minä tiedän siitä, että opin edelleen kolmen vuoden seurustelun ja puolenvuoden yhteisen asumisen jälkeen kullastani uusia asioita, joihin rakastun. Tiedän rakastavani siitä että kultaa ajatellessa kyyneleet nousevat silmiin kun tunne sydämessä on niin vahva. Tiedän rakastavani, koska kaikki tuntuu paremmalta poikaystävän kanssa ja hänen tukemanaan. Ja siitä, että haluan, koko sydämestäni, tehdä kaikkeni, että hänellä on kaikki hyvin ja hyvä olla. <3

Miksipä kyselet, kiinnostuksesta vai pohdiskeletko kenties omaa tilannetta?

SunLion

wau mirre!

Joo meillä ei oo kyllä perhosia varmaan kummallakaan...rakastetaan ihan hillittömästi silti <3 Ja 3 vuotta tulee täyteen kohta.

Kepatäti

Kyllä mullakin on perhosia vatsassa aina välillä kun murua kattelen ja mekin ollaan "jo" seurusteltu 2 vuotta.

Ne on niitä sellasia kipinäkausia.

Mirre
SunLion
wau mirre!

Joo meillä ei oo kyllä perhosia varmaan kummallakaan...rakastetaan ihan hillittömästi silti <3 Ja 3 vuotta tulee täyteen kohta.

hahi, kiits :D mutta eihän kaikki päivät tietenkään oo perhosia mahassa, välillä otetaan yhteen ja mökötetään jne.... :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat