Onko pelkästään turhamaisuutta vaatia ulkonäköä? - Parisuhteet

alyssa

En tiedä onko tälläista keskustelua jo ollut ja mihin tämä oikeastaan kuuluisi mutta jospa se kolahtaisi tähän..

Elikkäs olen miettinyt vaikuttaako ulkonäkö vaatimukset niin paljon siihen etten löydä kuin harvoin sellaisia miehiä jotka todella kiinnostavat minua.Tiedän että ihminen on aina kokonaisuus eikä ulkonäkö loppupeleissä ratkaise mitään, mutta en osaa edes kuvitella antavani koskea minuun kenenkään jota kohtaan en todella tunne vetoa.Ja olen myös miettinyt onko pelkästään raakamaista ja kypsymättömyyttä vaatia mieheltä hyvää ulkonäköä?Kuitenkin tykkään pitää itsestäni huolta ja haluaisin myös miehen jolta voi vaatia samaa. Tämä vaikuttaa siihen että en koskaan kuvittele edes tutustuvani siinä mielessä mukaviin ei niin seksikkäisiin-miehiin jotka olisivatkin minusta kiinnostuneita.Haluan kuitenkin olla kaikille ystävällinen ja pitää mielen avoinna kaiken tyyppisille ihmisille ystävyyden merkeissä jne. mutta välillä kun iskee epätoivo ettei tarpeeksi hyvää kolahda olen miettinyt juuri sitä onko vika minussa ja siinä että vaadin myös silmäniloa sytykkeeksi.Onko se väärin?

Ei tämä iso ongelma ole, mutta toivottavasti joku älysi mitä mietiskelen ja kiva jos jollain on jotain sanottavaa :)

Kommentit (14)

Sarah
alyssa
Tiedän että ihminen on aina kokonaisuus eikä ulkonäkö loppupeleissä ratkaise mitään, mutta en osaa edes kuvitella antavani koskea minuun kenenkään jota kohtaan en todella tunne vetoa.

No eihän tässä mitään väärää ole :) Kukapa ei vaatisi kumppaninsa miellyttävän omaa silmää? Kuitenkin on niin, että toisen hylky on toisen aarre: elikkä se, mitä pidämme hyväänäköisenä on täysin yksilöllistä :wink: Henk. koht. olen sitä mieltä, ettei ole järkeäkään hukata aikaa tyyppiin, johon ei tunne vetoa :D

SooZ

Sarah:n kanssa samaa mieltä. Joskus koittanut jonkun kanssa jotain joka ei ulkoisesti kauheasti innostanut ja ei siitä mitään tullut (tosin luonteetkin erosivat sitten niin paljon että ei se homma sujunut senkään puolesta.)
Kyllä itsekin vaadin sen että mies johon ihastuu miellyttää silmää. Eikä se minusta paha asia ole. Koska en ala kuitenkaan seurustelemaan kenenkään kanssa vain siksi että hän on komea. Täytyy löytyä jotain sieltä pääkopastakin sitten. :)
Itse en voisi henk.koht seurustella ihmisen kanssa johon en tunne fyysistä vetoa. :? Ehkä tyhmää jonkun mielestä mutta suotta sitä haaskaamaan omaa tai toisen aikaa jos tietää ettei nappaa. Ja tosin eihän sitä koskaan tiedä millaiseen sammakkoon sitä silmänsä iskee :)
Pussatessa muuttuu prinssiksi ;)

papuna

mutta entä sitten jos tavatessa on komea ja muuttuu iän myötä rumaksi esim. lihoo ja lakkaa itsestään huolehtimisen!? "saako" kipinä sitten loppua!?

mua tässä samassa asiassa hämää se,että pitäisikö sitten pysyä aina yhtä hehkeenä kuin tavatessa!?
vai onko tavatessa ollut hehkeys ehkä ollut teeskentelyä jos on toisen vuoksi(tai muusta syystä) yrittänyt kovasti.... ja sitten vuosien/kuukausien mittaan antaa itsensä repsahtaa?!

Vivian

Ei siinä ole mitään pahaa jos haluaa poikaystävänsä näyttävän hyvältä. Näitä kriteerejä kun on melkein kaikilla, esim. pituus/painoa, Koulutus/työ/raha, tyyli yms.

Jos tuntuu että vain hyvin harva mies miellyttää kannattanee kuitenkin katsoa peiliin ja miettiä uudestaan. Olen joskus törmännyt ihmisiin, joilla tuntuu olevan tuhat vaatimusta tulevasta miehestään. En tietenkään tarkoita että sinulla on näin.Ihmisen ulkonäkö kertoo usein myös jotain elämäntavoista ja kiinnostuksen kohteista.

Kannattaa silti muistaa, että kun rakastut rakastut ihmiseen et haavekuvaan tai täydelliseen kaikki kriteerit täyttävään mieheen. On tietenkin hyvä jos hiukan tietää minkä tyyppisistä miehistä pitää, mutta ulkonäkö on kuitenkin pelkkää kuorta eikä edes kerro lähelläkään kaikkea itse ihmisestä.

satakieli

Ulkonäkö on myös sellainen asia, jonka suhteen mielipide voi muuttua kun oppii paremmin tuntemaan ihmisen. Itse en ensisilmäyksellä pitänyt nykyistä miestäni mitenkään erityisen näköisenä mutta kun olin tutustunut häneen paremmin niin yllättäen monet ulkonäölliset piirteetkin alkoivat kummasti viehättää. :D

Nakkis
papuna
mutta entä sitten jos tavatessa on komea ja muuttuu iän myötä rumaksi esim. lihoo ja lakkaa itsestään huolehtimisen!? "saako" kipinä sitten loppua!?

Exä lihoi armeijassa aivan hillittömästi, muuttui vastenmielisen näköiseksi. En vain enää pystynyt sietämään hänen lääppimistään.
Tosin! taustalla oli jo muutenkin eron merkit, joten ehkei sitä inhotusta voi pistää pelkästään lihomisen piikkiin :lol:

Santtu

Ei minusta ole mitään pahaa siinä, että vaati toiselta omaa silmää mielyttävää ulkonäköä. Itsekin vaadin. Ja kuten todettua, hyvännäköinen ei ole kaikille sama asia, joten jos sinulle joku on hyvännäköinen niin toisen tyyppiä se ei ole ollenkaan.

papuna

Ikä vaikuttaa jokaiseen, myös siihen toiseen puoliskoon. Tottahan kipinä saattaa loppua, mutta eiköhän siinä vaiheessa rakkaus mene kuitenkin edelle. Ainakin itse toivoisin niin (mietin nyt lähinnä eläkkeellä olemista jne. ikää). Ei minusta aina tarvitse olla yhtä hehkeä, ei kai kukaan ole viisikymppisenä yhtä hehkeä ja sileä ihoinen kun parikymppisenä?

Antaa repsahtaa on muutenkin eri asia kun lakata huolehtimasta itsestään. Olen huomannut, että moni pidemmässä suhteessa oleva lihoo (ei välttämättä paljon, mutta naposteltavat ja koti-illat tekevät usein tehtävänsä) mutta se ei tarkoita, että he lakkaisivat huolehtimasta itsestään.

Muutenkin, jossain vaiheessa alun intohimo sammuu, vaikka kuinka olisi huolehtinut itsestään koko sen ajan kun on ollut yhdessä. Siinä vaiheessa pitää muutenkin miettiä, onko yhdessä tavan vuoksi vai rakkauden vuoksi. Siinä vaiheessa tuskin ulkonäöllä on väliä, jos haluaa olla toisen kanssa rakkauden takia.

Kirjoitan taas epäselvästi, mutta toivottavasti jotenkin ymmärretävästi. Lyhyesti siis: Ulkonäkö saa vaikuttaa ja minusta pitääkin, mutta pikällä aikavälillä toisen vanhenemisella ja hehkeyden katoamisella ei pitäisi olla niin väliä.

Ai ja Nakkis: Miten kukaan voi lihoa intissä? Siellähän pitäisi just laihtua, suurin osa omista tuttavistani ainakin on laihtunut (tai kasvattanut lihasmassaa lähinnä).

Miltzu

Mun on kyllä myönnettävä myös, että aivan aluksi ihastun ulkonäköön, sitten vasta luonteeseen, mikä varmaan aika luonnollista. :roll: Mä käytän itse paljonkin aikaa omaan ulkonäkööni esim. kampaajalla ja kosmetologilla, haluan näyttää hyvältä itseni ja muiden silmissä. Vaatteistakin olen tarkka. Se vaan on mulle tärkeää. Kaiken tän jälkeen on itsestään selvää, että odotan myös vastapuolelta (mieheltä) samaa. Siis mikään komea/huippuseksikäs ei tarvitse olla, mutta kunhan on minun ja itsensä silmissä miellyttävän näköinen, riittää. En siis vaadi mielestäni mahdottomuuksia. :)

neitokainen85

Itselläni on ollut vähän sama ogelma. Olen odottanut suurin piirtein jotain prinssiä valkoisella ratsulla-ihme kun ei ole näkynyt ;)

Olen osittain samaa mieltä aiempien kirjoittajien kanssa. Ulkonäkö saa vaikuttaa, muutenhan sude olisi platoninen. Mutta sitä vetoa ei välttämättä tunne heti. On miehiä, joista tietää heti ensinäkemältä, että eieieieiei, ja sellaisia, joille tekisi melkein mieli huutaa kyllä, kyllä! :D Paljon on kuitenkin miehiä, jotka eivät herätä kumpaakaan reaktiota, ja heille kannattaa kyllä antaa mahdollisuus, jos tyyppi muuten vaikuttaa mukavalta tms(mitä kriteereitä kullakin sitten on).

Sitten tuo ulkonäkö-sana. Itse puhun mieluummin olemuksesta, koska se on paljon enemmän kuin ulkonäkö, ja siitä voi päätellä paljon ihmisestä. Mutta jos jonkun listan kanssa liikkuu, että pitää olla tietynväriset silmät, hiukset, tietyn pituinen jne, tuskin löytää poikaystävää.

alyssa

Oon tosi paljon samaa mieltä teidän kanssa,. En kuitenkaan kulje minkään listan kanssa mutta törmään aika usein semmosiin tapauksiin et "eieieiei" :)

neitokainen85
alyssa
Oon tosi paljon samaa mieltä teidän kanssa,. En kuitenkaan kulje minkään listan kanssa mutta törmään aika usein semmosiin tapauksiin et "eieieiei" :)

:D Tai siis :(

Sarah
neitokainen85
Sitten tuo ulkonäkö-sana. Itse puhun mieluummin olemuksesta, koska se on paljon enemmän kuin ulkonäkö, ja siitä voi päätellä paljon ihmisestä.

Meinasinkin jo tunkea kommenttia siitä, ettei se ole ne tietyt kasvonpiirteet tms. johon ihastuu, vaan olemus :wink: Tai miksei joku voisi pelkän ulkonäönkin perusteella ihastua, en mene sanomaan :D Harva kuitenkin esimerkiksi valokuvan perusteella ihastuisi - siihen vaikuttaa koko olemus, joka tosiaan havaitaan parhaiten face to face :)

Amalia

Tottakai ulkonäkö ja tyyli on ekat asiat, joihin tuntemattomassa ihmisessä kiinnittää huomiota. Niiden merkitys pienenee ajan mittaan, mutta mun mielestä on ihan normaalia odottaa seurustelukaverilta myös omaa silmää miellyttävää ulkonäköä.

Muuten oon samaa mieltä Dubyn kanssa, ei itsestään huolehtimista sais lopettaa vaan siks, että on jo löytänyt elämänsä miehen/naisen. Kai sekä sitä että itseään haluaa silti ilahduttaa näyttämällä hyvältä? Mä oon ihan valmis myöntämään, että en huutais hulluna hurraata, jos oma mies pullahtais äkkiä reilusti ylipainoseks. Tietty ulkonäkö muuttuu esmes iän myötä, vaikka kuinka huolehtis, mutta se on sitten ihan eri asia.

pikku-kata

Eikö se ole aina niin että ulkonäköönhän sitä ensimmäisenä kiinnitetään huomiota. Eihän sitä voi ensitapaamisella tietää että millainen luonne toisella on jne. Sama homma myös mulla, jos jätkä ei miellytä silmää niin ei mua huvita sen kanssa hommata kaveruutta enempää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat