Mies ja muut naiset - Parisuhteet

Ayasha

Tästä asiasta on varmaan ennenkin täällä puhuttu, mutta kirjoitanpa nyt kuitenkin omasta tilanteestani, jos jollain teistä olisi samantapaisia kokemuksia.

Kuten jotkut teistä ovat ehkä viesteistäni huomanneet, miehelläni ja minulla oli juuri tauko, mutta toistaiseksi olemme nyt ainakin päättäneet jatkaa yhdessä ja yritämme selvitellä asioita. Minun mieltäni kuitenkin vaivaa muutama asia.

En osaa suhtautua siihen, että muut naiset ovat ihastuneita minun mieheeni. Tietynlaisista naisista minun mieheni on varmasti hyvin täydellinen ja minä en osaa olla välittämättä, koska mieheni ei ole varma tunteistaan minua kohtaan. Esimerkiksi viime viikonloppuna, kun meillä oli tämä tauko meneillään, mieheni oli erään tytön ja tämän kaveriseurueen kanssa festareilla ja olivat sitten olleet samassa teltassa yötä jne. Olen tavannut kerran tämän tytön ja olinkin todella helpottunut, että tämä tyttö on varattu, koska huomasin hänestä heti, että hän on sen tyyppinen, että minun mieheni saattaisi hänestä vähän kiinnostuakin. No sittenpä olikin käynyt niin, että tämä tyttö oli eronnut poikaystävästään juuri ennen noita festareita ja oli sitten tietenkin mitä ilmeisemmin ihastunut minun mieheeni. :/

Olen todella kiitollinen, että mieheni on puhunut minulle avoimesti tästä asiasta, mutta joka kerta jos kuulen jotain tuohon tyttöön tai kyseiseen festariin liittyvää, alkaa minua oksettaa ja menen vähän tolaltani, ruoka ei maistu yms. Noiden festareiden aikana he olivat kuitenkin todenneet, että ovat liian erilaisia, että heistä voisi jotain tulla. Kuitenkin minua vaivaa ihan tuhottomasti, että tunteet ovat ehkä olleet molemminpuolisia ja mieheni on halunnut ottaa selvää, voisiko siitä tullakin jotain. Lisäksi minua vaivaa se, että tämä tyttö on puhunut miehelleni ihan kaikesta, seksielämästäänkin, puristellut mieheni takapuolta ja mitä luultavimmin kosketellut muutenkin.

Minulla on ennenkin ollut ongelmia suhtautua muihin naisiin, jotka johtuvat luultavasti lapsuudestani, koska en ole ikinä ollut tarpeeksi hyvä siihen seuraan jossa olisin halunnut olla, toisin sanoen minut on hylätty monesti muiden, "parempien" ja jännempien ihmisten takia ja koska olen hyvin herkkä, on tämä jättänyt minuun syvät haavat. En luota ollenkaan itseeni tällaisissa asioissa ja pelkään että jään taas kakkoseksi, varsinkin kun mieheni ei kerran ole varma tunteistaan minua kohtaan. Hän on sanonut, että ei tunne tätä tyttöä kohtaan mitään ja uskonkin sen, mutta silti en osaa päästää irti kamalista ajatuksista jotka väkisin valtaavat mieleni ja unohtaa, minua pelottaa.

Toisaalta haluaisin, että tuo tyttö ei kuuluisi elämäämme, mieheni elämään enää millään tapaa, mutta en tietenkään voi vaatia miestäni olemaan pitämättä yhteyttä kaveriinsa. Olen puhunut tästä hänen kanssaan todella paljon ja silti en saa selkeyttä päähäni ollenkaan, asiat vaivaavat minua ihan yhtä paljon, kuten myös muut aikaisemmat samantapaiset asiat.

En halua tulla jätetyksi toisen naisen takia ja pelkään, että vaadin nyt mieheltäni liikaa, kun hän ei osaa muutenkaan kertoa, mitä tuntee minua kohtaan. Pelottelen häntä erolla, koska en halua jatkaa, jos en tunne itseäni tärkeämmäksi kuin muita naisia.

Loppujen lopuksi en enää edes tiedä, mitä mieheltäni tahdon, että mitä minun pitäisi saada, että voisin luottaa häneen ja itseeni. Haluaisin niin kovasti, että voisin vain unohtaa tällaiset asiat, mutta ne eivät tosiaan lähde pois mielestäni millään, vaan palaavat aina uudestaan.

En tiedä, mitä tällä kirjoituksellani haen, mutta jos teillä on jotain sanottavaa, kirjoittakaa ihmeessä!

Sivut

Kommentit (18)

pikku-kata

Kuulostaa vähän samalta kuin mulla... Poikaystäväni on todella hyvännäköinen, hänellä on hauista ja on muutenkin lihaksikas ja oikein kunnon mies kooltaan ja monet akat ovat ihailevasti katsoneet häntä jne. Eräs tuttu sanoi että on kateellinen mulle kun mulla on tuollainen mies ja hän haluais samanlaisen.

Mulla ja poikaystävällä on ikäeroa 6 vuotta ja joskus pelkään, että hän vaihtaa mut johonkin vanhempaan naiseen, tarjokkaita olis ihan varmasti vaikka joka päivälle uus! Muutenkin mulla niin huono itsetunto, pidän ihteeni ihan kakarana ja typeryksenä joten en todellakaan osaa ajatella että "ei se mua vaiha kehenkään, mä oon niin upea ihminen" jne.

Kyllähän poikaystävä mulle aina sanoo että pelastin sen ilmestymällä sen elämään ja haluaa kihloihin ja lapsia jne ja rakastaa mua, mutta silti... Poikaystäväni on kaikenlisäksi just sellainen hevimies, kuuntelee heviä ja ihailee just kaikkia gootteja jne ja tuntuu että hän mieluummin ottais sellaisen naisen, jolla on lävistyksiä ja joka on joku gootti. Mua ei kiinnosta todellakaan olla mikään synkistelijä (en nyt tarkoita että kaikki gootit olis) eikä pukeutua mustaan ja pistää naamaa täyteen lävistyksiä ja kuunnella heviä, tykkään mieluummin olla tämmöinen ilopilleri pissis joka kuuntelee poppia ja tuollasta...

Ehkä mä turhaan vaan huolehdin mutta minkäs mä sille voin, että mulla on huono itsetunto ja en pidä itseeni mitenkään erikoisena...

minde

Sun kannattaisi arvostaa itseäsi sen verran, ettet kattelis tollasta. Sää vaan ruikutat perään, ku sun miehes metsästää parempaa. Kannattaako tollasen miehen perään ruikuttaa?

Ja siis tuo touhu tuolla festareilla. HALOO. Ei toi oo mitää kaveruutta. Toi on kaikkea muuta jännää.

Niin, ja tiedän mistä puhun, koska olin itse juuri vastaavassa tilanteessa. Tosin se olin mä, jolla oli peliä "kaverin" kaa.

cugina

Eikö tuo nyt ole vähän itsensä kiduttamista moinen homma. Olla miehen kanssa joka "ei tiedä" rakastaako sinua. Jos on noin epävarma, EI VAAN VOI rakastaa jotakuta.. Ei se toimi niin, että kokeilemalla se selviää.. Vaan joko rakastaa tai ei. Sinuna et katselis moista.. Jos et kelpaa, anna ukon mennä menojaan, äläkä anna hänelle ohjaksia ja jää itse odottelemaan.. Itse olen ollut samantyyppisessä tilanteessa ja minä lähdin kyllä hippulat vinkuen menemään, sen verran arvostan itseäni, että joko ollaan tai sitten ei!

C

sopuli
Dubyamoa
Mun mielestä tuo kuulostaa siltä että miehesi kaivelee ympäriinsä etsien joskos jostain löytäisi parempaa koska ei ole varma tunteistaan sinuun. Onko järkeä jäädä roikkumaan sellaiseen mieheen joka ottaa sinut vasta sitten jos on aivan varma ettei hollilla sattunut olemaan parempaa?

Duby vei taas sanat suustani ;)

mutta tosiiankin, musta toi kuulostaa juuri siltä, että miehesi pitää sua varalla ja katselee samalla, löytyisikö parempaa...

DemonOfTheDay

Miten sä nyt vielä olet sen miehen kans? siis jos käsitin oikein niin hän ei ole varma haluaako olla sun kans vai ei ja rakastaako sua vai ei, katselee ja KOKEILEE toisia naisia jos löytäis sua paremman misun, kertoo sulle avoimesti kaikesta ja sä vaan hyväksyt kaiken ja jopa annat sen naisen olla sun miehes elämässä??

MISSÄ ON SUN ITSEKUNNIOITUS??
mä ymmärrän hyvin miltä tuntuu ajatus rakkaan ihmisen menettämisestä ja vieläpä toiselle ihmiselle mutta tämä menee nyt kyllä sen ymmärryksen yli..musta ei olis ok että ukko on tehny TIES MITÄ festareilla jonkun "ystävänsä" kans mut sit toteaa ettei toimi ja palaa sun luo mut kuitenkin on epävarma kaikesta ja etsii toista....ei ei ei tyttö hyvä nyt otat ja lähdet kun vielä sulla on mahdollisuus jättää! Kohta voi nimittäin käydä niin että mies lähtee ja sit se olet sinä joka hyväksyi kaiken skeidan, olit ns. pelinappula ja tulit vieläpä jätetyksi :evil: että pistää vihaksi tollanen! mä ymmärrän oikein hyvin että on suhteita joissa tarvitaan miettiä et ollaanko vai eikö mut en sitä että se miettimisaika satutetaan tarkotuksella toista ja pelataan muita pelejä...toi on sun tunteilla leikkimistä ja sen pitää loppua! Ota ja lähde ja sittenpähän näet miten tärkee olet miehelles. Kyllä se ruikuttaa perään jos haluaa sut! mutta elä oikeasti katsele tollasta enää, toi on väärin!

jaksamista sulle!toivottavasti asiat selviää SUN kannalta parhain päin :wink:

Suhfeli

Lainaus:
Mun mielestä tuo kuulostaa siltä että miehesi kaivelee ympäriinsä etsien joskos jostain löytäisi parempaa koska ei ole varma tunteistaan sinuun. Onko järkeä jäädä roikkumaan sellaiseen mieheen joka ottaa sinut vasta sitten jos on aivan varma ettei hollilla sattunut olemaan parempaa?

Täysin samaa mieltä. Lähde ennenkun mies lähtee ja suhun sattuu.

Chimerah

Sinun tilanteesi on samanlainen kuin minulla oli pari vuotta sitten. Silloinen äijäni ei ollut varma tunteistaan minua kohtaan ja päätettiin pitää taukoa, jonka aikana hän miettii, rakastaako minua enää (näin jälkeen päin suorastaan hävettää, että olen alentunut moiseen!). Tauon aikana tämä äijänkäppyräni sitten tapaili erästä tyttöä ("kaveriaan") ihan julkisesti ja vaikka sanoinkin hänelle, että mielestäni tauon tarkoitus oli miettiä minua eikä muita naisia, hän silti jatkoi tytön tapailua. Lopulta kyllästyin ihmisten sääliviin katseisiin ja lohdutusveisuihin ja lemppasin miehen. Koville se otti ja tuntui, ettei ole elämää hänen jälkeensä. Nyt olen todella onnellinen, että uskalsin tehdä siirtoni, sillä ei hän minua enää rakastanut (vaan piti ainoastaan "varalla", jos jokin sen tytön kanssa sattuu menemään vikaan) vaikka toivoinkin niin.

Ja tiedätkö, kyllä sitä elämää vielä on sen ukkelisi jälkeenkin! :wink: Meri on täynnä kaloja ja kyllä sinäkin jonkun toisen (paremman, sellaisen joka kunnioittaa ja rakastaa sinua ilman epäilyksiä ja ehdoitta) löytäisit. Älä alistu olemaan pelinappula, ei se ole sen arvoista. Kerää rohkeutesi, tee siirtosi ja tulet näkemään, että se kannatti. :)

Tsemppiä! :wink:

Ayasha

Olen ehkä ilmaissut itseäni vähän väärin, mutta tietääkseni ja uskoakseni mieheni ei ole tehnyt mitään muuta tämän tytön kanssa kuin jutellut. Tyttö on hänessä roikkunut, mutta niinpä tuo tuntui roikkuvan muissakin miehissä jopa silloin, kun vielä seurusteli (antoi muiden miesten pidellä häntä, vaikka poikaystävä seisoi vieressä, puristeli toisten takapuolia yms..). Jossain vaiheessa mieheni ainakin on sanonut tälle tytölle, että voisiko olla hipelöimättä.

Enkä usko, että hän on yrittänyt tahallaan minua satuttaa, vaan etsiä ratkaisua tähän, koska on tosiaan puhunut mulle hyvin avoimesti tästä asiasta, ehkä jopa avoimemmin kuin olisin uskonut. Tosin en saa esimerkiksi lukea tekstiviestejä joita tältä tytöltä tulee, syyksi mies sanoo, että tulkitsisin ne kuitenkin väärin, otan nimittäin todella helposti itseeni ja käännän asiat päässäni pahimmaksi mahdolliseksi. Nyt tyttö oli pyytänyt häntä viikonlopuksi juttelemaan hänen kanssaan (asuu 300km päässä). :roll: Sinne ei sentään mieheni ole lähdössä ja sanoinkin ihan suoraan, että jos hän lähtisi sinne, niin pakkaisin kyllä minäkin tavarani ja lähtisin hänen luotaan lopullisesti. Olen myös sanonut, että tytöllä ei ole mitään asiaa yhteiseen kotiimme.

Epävarmuuteen tunteitaan kohtaan mies sanoo syyksi henkiset ongelmansa, eikä tiedäkään, pystyykö rakastamaan edes ketään. Lapsuudesta on jäänyt miehen päähän ongelmia joita nyt sitten sitten selvitellään psykologeilla ja psykiatreilla. Osasyy on myös se, ettei hän osaa määritellä rakkautta.

Niin ja mieheni ei siis ollut tytön kanssa teltassa kahdestaan, vaan siellä oli myös tytön entinen poikaystävä.

pikku-kata
Kuulostaa vähän samalta kuin mulla... Poikaystäväni on todella hyvännäköinen, hänellä on hauista ja on muutenkin lihaksikas ja oikein kunnon mies kooltaan ja monet akat ovat ihailevasti katsoneet häntä jne. Eräs tuttu sanoi että on kateellinen mulle kun mulla on tuollainen mies ja hän haluais samanlaisen.

Minun mieheni on myös pitkätukkainen, tyylikäs ja niin hyvä luonteinen, puhelias ja ystävällinen, että kiinnittää kyllä monesti naispuolisten ihmisten huomion. Hän keksii aina jotain puhuttavaa vieraiden kanssa ja osaa olla hyvin huomioonottava vieraita kohtaan.

Ja en tietenkään olisi tässä suhteessa, jos meillä ei olisi mitään hyvää jäljellä, kuitenkin kun toisen tuntee aika tarkkaan jo, ei tee mieli heti laittaa pillejä pussiin, vaan yrittää selvittää asiat ja yrittää vielä, että molemmat saisivat tältä suhteelta sitä mitä haluavat.

Ayasha

^ Kuten sanoin, hän pelkää reaktiotani. Tosin pahemminhan minä suhtaudun, jos tiedän, että pitävät yhteyttä, mutta en ollenkaan saa tietää, että mistä keskustelevat yms. Hän ei uskalla jättää enää puhelinta minun näkyvilleni jos hän menee käymään esimerkiksi vessassa ja jos tiedän hänelle tulleen viestin ja sanon, että luen sen/katson keneltä se tuli, hän nappaa puhelimensa äkkiä minulta..

Ennen on ollut itsestään selvyys, että hän saa lukea minun puhelimeeni tulevat viestit, mutta hän on aina ollut paljon tarkempi omista viesteistään. Enää hän ei kai edes halua lukea viestejäni, koska ei halua, että minä luen hänen ja olemme puhuneet asiasta.

Ja luulen, että hän tesktailee tytön kanssa, koska ovat kavereita? Tyttö on selvitellyt hänelle mm. eroaan. Minulle mies sanoo, että tyttö on liian erilainen, että heistä voisi mitään tulla.

MiuMiu*

Kyllä ainakin mua epäilyttäis jos mies käyttäytyis noin puhelimensa kanssa...ei tuosta tule muuta mieleen, kuin se, että miehellä on selvästikin jotain salattavaa :(

Ayasha

^No sitä minäkin olen yrittänyt sanoa, että sitä hankalampi ja hermostuneempi minä olen, mitä enemmän multa salataan asioita. Jos mulle kertoo suoraan, niin osaan ehkä rauhoittuakin jossain vaiheessa. Paljonhan se auttaisi mua luottamaankin toiseen, niin ehkä kohta ei enää edes tarvitsisi vahdata jokaista viestiä..

Ayasha

Niin, toisaalta yritän tietenkin uskotella asian olevan noin, mutta samalla päässäni pyörii ääni, joka haluaa suostutella minut uskomaan toisin. :roll:

En kuitenkaan haluaisi, että ero olisi ainut vaihtehto tässä tilanteessa, jos oikeasti mitään ei olekaan tapahtunut? Ja vaikka tunteita olisikin ollut, en silti välttämättä haluaisi antaa näin helpolla periksi, koska en voi tietää.

sopuli

Mä en voi sanoa muuta, kuin että käyttäydyin itse miehes tavoin muutama vuosi sitten. Ja syy oli se, etten tiennyt, haluanko olla silloisen poikaystäväni kanssa... No, samalla hain kokoajan muuta ja parempaa, mutta kivoilla puheilla pidin poikakaverini "varalla".

Mä en vain usko, että miehelläs on ihan puhtaat jauhot pussissa sen muijan suhteen. Muutenhan ne viestitkään ei olis salaisia. Musta sä annat sen kävellä sun ylitses!

Nonna

Todella raukkamainen äijä,ei voi muuta sanoa.Rakastuneena näkee asiat toisin ,kuten minäkin joskus entisteni kanssa.En uskonut ystäviäni jotka näkivät asiat selvemmin.
Jätä se mies etsimään oikeaansa,ei ole sinun arvoisesi.Sinullekkin on ihminen joka ei ikinä voisi vaihtaa sinua kehenkään muuhun ja joka on varma tunteistaan kohtaasi.Itse en hyväksyisi miehelleni tollaista "kaveria" jonka viestejä ei saisi lukea ja joka ajaisi vaan miestäni takaa.Lähtisin samantien kävelemään jos mies tapailisi naista vielä.Jotain itsekunnioitusta! Huonoina hetkinä ajattele,että niinkauan kun olet sen kanssa,et tapaa sitä oikeaa.Ja muutaman vuoden päästä voit nauraa jo koko miehelle.Tsemppiä sinulle,koita jaksaa! Mullakin on ollut kamalia kokemuksia enkä uskonut pääseväni ikinä yli niistä tai löytäväni "yhtä hyvää" miestä.Kuinkas kävikään,nyt on maailman ihanin mies jolle ei tulisi mieleenkään katella muita sillä silmällä ja etsimme yhteistä asuntoa.

Ayasha

Kiitos kannustavista viesteistä.

Tänään erään riidantuoksinnassa sitten päätettiin ilmeisesti nyt erota. :cry: En millään haluaisi kun olen tehnyt ja antanut tämän suhteen ja miehen hyväksi ihan kaikkeni, mutta ilmeisesti miehellä ei vieläkään ole juuri mitään tunteita minua kohtaan ja luulen hänen olevan ihastunut tähän kyseiseen tyttöön, koska ei sitä minulle suoraan myönnä eikä kiellä, vaikka kuinka monta kertaa olen kysynyt.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat