tuleeko tauon jalkeen aina ero? :o - Parisuhteet

Santtu

Olin ennen skeptinen taukojen suhteen, kunnes viikon tauko nykyisessä suhteessani hetki sitten todisti, että tauonkin jälkeen ihmiset saattavat palata yhteen. Viikon se kesti ja molemmat saivat ajateltua asioita. Toisaalta jälleennäkeminen oli kun parhaassakin romanttisessa hörsöleffassa joten siinä mielessä tiedän olevani onnekas.

Sivut

Kommentit (120)

Miltzu

Ei tule. Minä ja mieheni pidettiin taukoa vuosi sitten n. kk verran, hänen tahdostaan. Hän kertoi, ettei ole varma tunteistaan mua kohtaan enää eikä tiedä haluaako jatkaa.

Sain selville että hän tapasi ja piti yhteyttä erääseen naiseenkin kuukauden verran, mutta mitään fyysistä ei tapahtunut ja kiinnostus oli kuitenkin naisen taholta yksipuolista.

Asiat selvisi kun sain tietää tästä. Puhuimme asiat läpi, mieheni tunteet eivät olleet muuttuneet ja vastaavaa ei ole enää tapahtunut. Ns. tauko johtui mun miehen omasta pahasta olosta, lopultakin ei musta.

Katso rauhassa, niin tuskallista kuin se onkin. Aika näyttää.

marjo

onko oikeesti niin et tauon jalkeen tulee aina ero? ku mun kulta ny si paatti eilen ehdottaa taukoo ja ny ma oon tietenki ihan rikki.. viikon paasta olis tullu vuosi ja nyt tulee joulu ja uudetvvuodet ja kaikki..
ja ma rakastan sita niin paljo ja kyl seki sanoo rakastavansa mua viel, mut mista ma tiian et haluaako se olla mun kans viel? tarvin varmaan jonku ihmeen et me oltais viel me. kiitos nyt jo kaikesta..

april

mä en ymmärrä et mikä ero on tauolla? eikös se tarkota sitä että ei olla yhdessä ja toinen on vapaa menemään. vai sovitteko nimenomaan ettei toisia saa katella tauon aikana?

Kyllähän se toisaalta voi tehdä hyvää pieni välimatka, mutta onhan tuo aika kamalaan aikaan kun on tosiaan näitä juhlia tiedossa..

hirveen vaikea sanoa miten teille käy, tuliko tää tauko ihan yllättäen?
mulle on kans sanottu et mitä jos nyt annettais vähän aikaa olla ja aina sillä on ollu huonot seuraukset.. että kyllä mun sydäntä kylmäis jos taukoa ehdotetaan. jollakin tavalla ollaan yhteydessä vieläkin, mutta en usko näkeväni sitä päivää että me seurusteltais.

Dianah

No minulla on henkilökohtaista kokemusta tauosta. En tiedä yhtään, mikä minun poikaystävään silloin meni, mutta hän halusi erota. Hän ei osaa vieläkään selittää, mikä oli silloin sen päässä loksahtanut pois paikalta. Joo, silloin reilut vuosi sitten me sitten niinku erottiin. Samat kaverit meillä kummiskin oli, joten nähtii lähes joka päivä. Ja silloin sattui olemaan myös syysloma. Viikko kesti sellain, ja minä kyllä olin ihan rikki. Soittelin ja tekstailin sille, mutta ei auttanut. Ärsyttävin erossa oli se, että erottiin tälläsessä tilanteessa kun: Minä suutelin häntä ja sanoin, että rakastan. Hän teki samoin, mutta ei osannut selittää eron syytä. En ymmärtänyt, enkä oikeastaan ymmärrä vieläkään, mutta siitä myöhemmin.
Meni reilu viikko, jolloin hän soitte (vai olinko mä sille soittanut??) Mut kuitenkin päätettiin käydä kahvilla ja loppujen lopuks kahvireissu vähän venähti makkariin asti. Olin ihan varma, että palataan yhteen, mutta niin ei ollut. Minulle tuli kamala, hyväksikäytetty olo...Mutta se ei mua silloin niin paljon häirinnyt, koska rakastin häntä vielä niin paljon.
Ei mennyt kauan aikaa, kunnes lähettiin taas kerran kahville, ja niin se on, että 3 viikon päästä meille tulee 2 ihanaa vuotta täyteen.
Päätettiin heti eron/tauon jälkeen, että se muisto on haudattu, ja siitä ei enää puhuta. Hän on vieläkin kamalan pahoillaan siitä, koska ei tiedä mikä häneen silloin meni. Mutta emme enää muistele tilannetta...
Eli..eron/tauon jälkee kaikki ei ole vielä loppu :wink:
Koita jaksaa... :wink:

Maikki85

Minä joskus ehdotin kullalleni taukoa. Mut jätettiin se pitämättä koska kultani sano et hänen kokemuksensa mukaan tauolta ei enää palata. Ja jotenkin tuntuu et tauko on vähän niinkun vapaana olemista et etitään sänkykumppaneita ja kattoo löytyskö parempaa mutta jos kaikki ei sujukkaan niinkuin haluaa niin on sitten joku vara juttu jonka luokse voi sitten palata taas.
Me ei siis pidetty taukoa mut nähtiin vähemmän n. kerran viikossa ja puhuttiin asiat puhki ja taasen palattiin takas.
Mut mä en tauosta elättelis hirveitä toiveita

almostangel

mulle tauko on sama kuin ero. Kokemuksen myötä. Tauko on lieveilmaus sanasta "hyvästi", hyvästi tunteille...
Toivottavasti teillä tauko on nimenomaan tauko, jonka jälkeen jatkatte yhteistä taivaltanne.

SooZ

Tuo tauko sana kieltämättä vähän kuulostaa pahalle.
Kokemusta ei ole, mutta kuvittelisin itse näin että jos taukoa joskus ehdottaisin, se tarkoittaisi sitä että haluan miettimis aikaa sille, onko suhde sittenkään se missä haluan olla. Ja aikaa ihan itselle. En kokisi sitä sellaisena että silloin ryypätään ja rellestetään ja pannaan ketä huvittaa. Tämähän olis jo oikeastaan ero, ja minusta ainakin tuntuu hirveelle ajatella että suhteessa pidetään tauko vain koska oma kumppani ei kiinnosta sillä hetkellä, joten käydään paneskelemassa muita kunnes taas tuntuu siltä että kyllä tällä nyt pärjää taas jonkin aikaa :roll:

Mutta kaikilla varmaan tuosta tauosta omat mielikuvat/kokemukset.

Murehtija

No tämä tällainen on aika seikkakohtaista kyllä mutta mun mielestä tommoset tauot ei tiedä kovin hyvää....jotenkin se kuitenkin kertoo siitä että toinen on valmis luovuttamaan. Mä ja mun exä erottiin 14kk seurustelun jälkeen ja oltiin 6kk erossa, siis silloin ei ollut kyse tauosta vaan ihan erosta. Noh tämä yhteenpalaamisen jälkeinen seurustelu muuttui ajanmyötä aika helvetiksi josta kannan arpia varmaan koko loppuelämäni...

En tiedä mitä ton mun exän päässä oikeestaan liikkui...en tule sitä koskaan tajuamaan. Ja tässä vielä hassuna samankaltaisuutena tämän ketjun aloittajan tapauksen kanssa on ajankohta, eli exäni jätti minut lopullisesti juuri ennen viime joulua ja asiasta vieläkin rumemman tekee se, että edellisjouluna perheeni oli saanut tietää että isäni on pettänyt äitiä monta vuotta. Eli ei näitten "poikakultien" päässä taida liikkua kyllä yhtään mitään...

Mun mielestä ihminen joka haluaa tauon tai erota ei rakasta tarpeeksi, ei vaikka sen jälkeen yrittäisi uudestaan. Sitä joko rakastaa, sitä joko ollaan tai ei. Asiasta voi olla montaa mieltä mutta mulle on muodostunut tollainen mielipide....

Miffy

Hmph.

Ei tue.

Mutta usein.

Mä aikoinaan jätin yhden pojan sillälailla, että ehdotin ensin taukoa ja sitten aloimmekin tälle ikuiselle tauolle.

anni

Mulla ja kullalla on kans kokemusta tauosta...

Tää tauko oli viime keväänä ja kesti viikon. Poikaystävä oli ollu pitkän aikaa tosi outo, jotenkin etäinen. Yhtenä päivänä sitten puhuttiin kunnolla ja hän sanoi haluavansa pitää taukoa. Ei kuulemma oikeen tiennyt mitä tuntee minua kohtaan...

Viikko tuntui todella pitkältä ja ehdin jo pelätä pahinta. Kulta kuitenkin soitti ja sanoi haluavansa nähdä ja jutella. Taas käytiin pitkä keskustelu ja päätettiin jatkaa. Molemmilla oli ollut ikävä!

Meille (tai siis poikaystävälleni) tauko tuntui tekevän hyvää! Tauon jälkeen hänkin huomasi, kuinka mukavaa meillä on yhdessä! :) Pari kuukautta oltiin kuin vastarakastuneita, kunnes arki tuli taas kuvioihin. Arkea, mukavaa sellaista(!), tässä ollaan vietetty nyt saman katon alla n. 4 kk.

Tauko ei siis aina tarkoita eroa, mutta kannattaa siihenkin varautua...

leya

Mullekin tauko tarkoittaa vain lievempää ilmaisua sanasta ero. Tauko on huonosti toteutettu ero, siis ei mahdollisesti puhuta asioista ja "erota kuten kuuluu".

Syksyllä poikaystäväni käyttäytyi tosi oudosti yhtenä viikonloppuna. Sitten hän ehdotti taukoa (muitakin vaihtoehtoja tosin, kaikki yhtä kamalia). Viikon päästä hän pystyi kertomaan, että oli pettänyt mua kännissä baari-illan jälkeen ja oli siitä ihan sekaisin. Taukoa ei pidetty, yritetään jatkaa tätä suhdetta ja nyt näyttääkin jo paremmalta. Mutta tauko on mulle kirosana.

Maikki85

No jos tauolle mennään jonkun kriisin takia.. ettei kyse olisi toisia vaihtoehtoja etsimistä, niin mielestäni ei ole oikein että toinen makaa muitten kanssa.. Tietty siit ois hyvä tehä sopimus et mitäs tää oikeen tarkottaa. Mun mielestä ross teki väärin. Tosin en muista et miks ne oli tauolla jne mut.. Ja olen tosiaan sitä mieltä et tauko on yhtä kun ero. Et asiat kannattaa yrittää korjata muulla tavoin kuin tauolla.

Jimmy KImmel
Lania
"WE WERE ON A BREAK!!"

;)

Tauko varmaan loistavin hetki väärinkäsityksille ja selityksille.

Mutta tekikö Ross väärin tehdessään mitä teki, vai vetikö Rachel syyttä herneen nenäänsä...? :roll: (tällä viittaan muutaman vuoden takaisiin Frendejen jaksoihin, jos joku vielä muistaa...)

Jos kerran ollaan tauolla, niin Rossin tempauksessa ei mun mielestä ollut mitään pahaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat