rakastan vieläkin exääni... - Parisuhteet

Kaarina

moi, eli jätin poikaystävävi ensimmäisen kerran kolmen kuukauden seurustelun jälkeen koska kaverini sanoi etten elä sellaisessa suhteessa jossa halusin. kaduin päätöstä heti ja seuraavana päivänä poikkikseni ja minä halusimme palata yhteen. parin kuukauden jälkeen taas kerran kaverini manipuloi minut ja sanoi että ansaitsen jonkun paljon paremman. kaverini mielipide oli todella tärkeä minulle silloin... nyt erostamme on kulunut reilu kuukaus ja rakastan poikaystävääni vieläkin. kun kysyin voiko meillä olla enää mitään niin hän vastasi että haluaa miettiä ja uskoo et meistä voisi tulla vielä vaikka mitä... hän on nyt miettinyt kolmisen viikkoa eikä mitään ole kuulunut... hän ei vastaa enää viesteihinikän... ja viikko eromme jälkeen ex poikkikseni oli suudellut jotain toista naista. mutta se oli ollut vain hauskan pitoa naisen puoleta. exäni olisi kai halunnut alkaa hänen kanssaan... voinko enää elätellä minkäänlaisia toiveita exäni suhteen. rakastan hänta ja tiedän tehneeni väärin ja luokanneen häntä todella pahasti. vai pitääkö minun vain päästää irti hänestä? olemme molemmat 19 vuotiaita...

Kommentit (11)

DemonOfTheDay

no ensinnäkin, miksi annoit/annat ystävien mielipiteiden vaikuttaa SUN OMAAN suhteeseen noin paljon?? eihän ne siinä suhteessa ole vaan sinä ja mies..vaikka kuinka he seurais joka päivä sivusta ja kertoisit heille juttuja suhteestas niin vain ja ainoastaan SINÄ tiiät mitä tapahtuu ja mitä haluat!! Musta tuntuu nyt että sun exä saattais ajatella et leikit vaan sen tunteilla. Jos hän halus olla sun kans sillon ja laitoit jo kaksi kertaa poikki, niin tottakai siinä luottamus murenee ja tulee olo että onko tää nyt oikein. Miten tosissaan sä sen miehen kans sit oikeesti haluat olla jos pystyit luopumaan hänestä kaksi kertaa vain koska ystäväs vaikutti mielipiteillään?
Sinuna miettisin nyt tosissaan et mitä haluat. tuntuu vaan niin oudolta että haluisit oikeasti olla tän miehen kans jos menee poikki noin hepposin perustein..Jos päädyt siihen että haluat miehen takaisin niin sinuna lähestyisin varovaisesti. Mutta varaudu ettei mies halua enää suhdetta sun kanssa (vaikka susta tykkäiskin tosissaan), koska jätetyksi tuleminen vie mehut ja heikentää itsetuntoa...tosta toisesta naisesta päätellen mies ois valmis siirtymään eteenpäin elämässään, tai ainakin kovasti yrittää! Ja hiljaisuus yhteydenpidon osalta kertois vähän samaa..tai sitten mies ei ehkä vaan uskalla enää yrittää...

Voihan se olla että kolmas kerta toden sanoo mut eihän se selviä jos ei yritä...onnea!toivottavasti kaikki sujuu hyvin molempien osapuolien kannalta :wink:

Hensa

Ajattelin että allekirjoittanut on varmaan ikähaarukalta 14-16 vuotias kun antaa kaverin päättää puolestaan niinkin tärkeässä asiassa. Kuulostaa vähän teinimeiningiltä. Tottakai kavereiden mielipide on tärkeä, mutta että 2 kertaa jätät miehen koska kaverisi "käski" :shock:

Se ettei pidä enää sinuun yhteyksiä ja on puuhaillut muiden kanssa antais minulle ainakin ymmärtää, ettei seura enää kelpaa. Mutta, mutta. Kannattaa varmaan kuitenkin puhua asiat selväks :)

Santtu

Ensiksi, tartun samaan kun kaikki muutkin, mutta ehkä hieman eri kannalta. Kaverisi oli nimittäin jokseenkin selvästi mustasukkainen kun käski jättämään miehen. Hän ei itse ilmeisesti seurustele? Noh, kyseinen ihminen...heivaa hänet nyt ihan ensin menemään, kyseessä ei ole todellinen ystävä vaan jotain aivan muuta. Kenenkään muun kuin oman mielipiteesi ei kuuluisi merkitä yhtään mitään.

Ja sitten tämä mies. Olet loukannut häntä ja leikkinyt hänen tunteillaan, miksi hän ottaisi sinut takaisin? Vain jotta voisit taas kerran jättää hänet? Päätellen siitä, että hän ei vastaa viesteihin tai ole muuten yhteydessä niin hän on tehnyt päätöksensä ja koettaa olla erossa sinusta. Toisaalta ihmeitä voi tapahtua, mutta älä odota sitä, älä ainakaan liian kauan. Anna itsellesi tilaa surra, älä elä siinä pienessä toivonkipinässä mitä jos.

Amalia
Santtu
Ensiksi, tartun samaan kun kaikki muutkin, mutta ehkä hieman eri kannalta. Kaverisi oli nimittäin jokseenkin selvästi mustasukkainen kun käski jättämään miehen. Hän ei itse ilmeisesti seurustele? Noh, kyseinen ihminen...heivaa hänet nyt ihan ensin menemään, kyseessä ei ole todellinen ystävä vaan jotain aivan muuta. Kenenkään muun kuin oman mielipiteesi ei kuuluisi merkitä yhtään mitään.

Jos joku ei pidä kaverinsa poikaystävästä, ei se aina tarkota sitä, että olis mustasukkanen kaveristaan!! Ainakin mun kokemuksen mukaan kaverit näkee usein kaverinsa poika-/tyttöystävän objektiivisemmin kun se seurusteleva kaveri, ja huomaa siis paremmin, jos tyyppi on mu**ku tai suhteessa on muuten jotain vikaa.

Mutta muuten oon kyllä samoilla linjoilla sun kanssa. Aika teinimeininkiä lempata poika, koska kaveri käski, vaikka on vielä ihan retkussa siihen. Ja ihan yhtä teinimeininkiä, jos kuvittelee saavansa pojan vielä takaisin, kun on ensin mennen tullen loukannut sitä. Mä suosittelisin aloittamaan aktiivisen unohtamisen ja jatkamaan eteenpäin.

Daisy

Sitten kun ei yhtäkkiä olekaan poikaystävänsä kanssa enää yhdessä, kaipaa tätä valtavasti ja haluaisi hänet takaisin. En tiedä miksi olet kuunnellut vain ystävääsi, onko oma mielipiteesi ollut sydämestäsi asti aina sama kuin hänen? Jos itse olisit halunnut jatkaa, ei kavereita kannata kuunnella. Itsehän sun olisi valinnat tehtävä! Ota nyt itseäsi niskasta kiinni, nainen, ja itsenäisty! Ei enää kaverin neuvoja seuraavassa suhteessa (tai voi niitä kuunnella, mutta lopulliset päätökset teet sinä itse!). Nyt sun on jatkettava siis vain eteenpäin, menneeseen tuskin voi enää palata.

Simone

Moi!

Kirjoitit ystäväsi manipuloineen sinut uskomaan, ettei suhteesi toimi. En usko että olet näin helposti pompoteltavissa! Jos todella välität poikaystävästäsi ja suhteenne toimi hyvin, täytyi ystäväsi esittää melkoiset perustelut mielipiteelleen. Parisuhde voi selviytyä ongelmista ja toipua erosta, mutta kerro ensin todelliset syyt, miksi sinä halusit lopettaa suhteen. :)

Santtu
Amalia
Ainakin mun kokemuksen mukaan kaverit näkee usein kaverinsa poika-/tyttöystävän objektiivisemmin kun se seurusteleva kaveri, ja huomaa siis paremmin, jos tyyppi on mu**ku tai suhteessa on muuten jotain vikaa.

Totta, mutta todellinen ystävä ei myöskään manipuloi sinua jättämään toisen vaikka ei tästä pitäisikään. Ystävä esittää mielipiteensä ja antaa sitten asian olla (jos siis kyse ei ole jostain todella vakavasta). Näin minusta.

Amalia
Santtu
Amalia
Ainakin mun kokemuksen mukaan kaverit näkee usein kaverinsa poika-/tyttöystävän objektiivisemmin kun se seurusteleva kaveri, ja huomaa siis paremmin, jos tyyppi on mu**ku tai suhteessa on muuten jotain vikaa.

Totta, mutta todellinen ystävä ei myöskään manipuloi sinua jättämään toisen vaikka ei tästä pitäisikään. Ystävä esittää mielipiteensä ja antaa sitten asian olla (jos siis kyse ei ole jostain todella vakavasta). Näin minusta.

Näin minustakin. Tuli vaan tosta alottajan "kaverini sanoi, että ansaitsen jonkun paljon paremman" -heitosta sellanen fiilis, että kaveri on ehkä nähnyt sen suhteen ilman vaaleenpunasia linssejä eikä oo pitänyt näkemästään nimenomaan kaverinsa hyvinvoinnin kannalta. Mene ja tiedä.

Hawana
Amalia
Tuli vaan tosta alottajan "kaverini sanoi, että ansaitsen jonkun paljon paremman" -heitosta sellanen fiilis, että kaveri on ehkä nähnyt sen suhteen ilman vaaleenpunasia linssejä eikä oo pitänyt näkemästään nimenomaan kaverinsa hyvinvoinnin kannalta. Mene ja tiedä.

tuossa tapauksessa kaverin olisi pitänyt sanoa, että hänestä suhde ei tee kaverille hyvää yms. kyllä tuollainen nimittäin kaipaa perusteluja, jos siis ihan kaverin hyvinvoinnin kannalta eroa on suositeltu.

mutta toisaalta ei täällä topicissa kovinkaan tarkkaan käy ilmi mitä kaveri on aloittajalle sanonut.. :roll:

zolep

Mulla on vähän sama tilanne. Seurustelin jonkin aikaa ja eräs kaveri onnistui vakuuttamaan mut siitä että meidän suhteesta ei koskaan voi tulla mitään vakavampaa. Lisäks mä satutin mun exää aika pahasti mutta se antoi sen anteeks.

Mä jätin sen ja kaduin päätöstäni heti mutta ajattelin että se tunne menee ohi. Erothan on aina inhottavia ja vaikka itse on se jättäjä tulee tosi paha mieli.

Aikaa on kulunut jo niin paljon että mun olisi pitänyt päästä erosta yli. Mutta silti mä rakastan sitä miestä edelleen. Mä en pysty olemaan ajattelematta sitä.

Tällä hetkellä mä seurustelen toisen kanssa. Tuntuu pahalta nykyisen puolesta kun mulla on tunteita toista kohtaan. Ja vielä pahempaa on että mä oon kertonut ajatuksistani ja tunteistani sille exälle. Tuntuu kuin pettäisin mun poikaystävää.

*Sandy*

Hmm. Mulle kaverit joskus yritti vihjailla, että silloin poikaystäväni ei ollut hyvä minulle. Huomasin kyllä rivien välistä ystävieni mielipiteet, mutta en suostunut uskomaan niitä. Meni hetken aikaa, ja lopulta itsekin huomasin kuinka oikeassa ystäväni olivatkaan! Mies ei todellakaan ollut minulle sopiva, mutta en vaan ollut suostunut näkemään sitä! Eli kyllä se ystävät saattavat ihan hyvääkin tarkoittaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat