En osaa ottaa vastaan kehuja (?) - Parisuhteet

Sarah
Lizzie
Tiitii

Poikaystävä on sanonut ehkä sen miljoonakertaa, että jos ottaisin kehut vastaan itsevarmemmin, olisin myös "kauniimpi".
Tottahan se on, vai mitä mieltä?

Mun mielestä on paljon viehättävämpää se, että joku on kaunis olematta siitä itse niin kovin tietoinen. :)

Näkee niitäkin, jotka ovat ihan tavallisen näköisiä, mutta kehuvat itseään niin paljon, että tavallaan "pilaavat" kauneutensa ylimielisyydellään.

Molempi pahempi, ottaapa sitten vastaan tyyliin "kyl mä tiedän et oon kaunis" tai "no enkä oo, valehtelet". Paras vaan kiittää nätisti :D

Sivut

Kommentit (35)

Tiitii

Joo. On aika vaikee ottaa kehuja vastaan.

Minua ei kyllä ikinä ole varsinaisesti haukuttu, ollut vain hieman alistavia "ystäviä".

Poikaystävä on sanonut ehkä sen miljoonakertaa, että jos ottaisin kehut vastaan itsevarmemmin, olisin myös "kauniimpi".

Lizzie
Tiitii

Mun mielestä on paljon viehättävämpää se, että joku on kaunis olematta siitä itse niin kovin tietoinen. :)

Näkee niitäkin, jotka ovat ihan tavallisen näköisiä, mutta kehuvat itseään niin paljon, että tavallaan "pilaavat" kauneutensa ylimielisyydellään.

Fanni

Hei vaan.

Mitenkä teillä on, jos miehesi kehuu sinua? Kiitätkö kauniisti vai kiellätkö heti? Esim.

Mies: -Oletpa kaunis tänään
Nainen: -Enkä / En todellakaan!

Mun kohdalla se nimittäin on niin, että mä en kertakaikkiaan "osaa" ottaa vastaan kehuja, tarkoitan nyt jos ulkonäköäni kehutaan. Poikaystäväni sanoo mulle varmasti joka päivä, että olen söpö ja kaunis. Mutta aina mun pitää vaan väittää vastaan. Se on outoa. :oops:

Mutta luulen että se johtuu menneisyydestäni. Mua on haukuttu lähes AINA. Ylä-asteella mut haukuttiin päivittäin lyttyyn, olin aika rikki 7-8 luokat.. Uskokaa että ihmiset ovat todella julmia toisilleen, mä kuulin itsestäni päivittäin niin pahaa. Sen takia olen ehkä tottunut siihen, että en ole kuullut ulkonäöstäni mitään hyvää, ennen kuin nyt vasta viimeisen vuoden aikana. Se tietenkin tuntuu ihanalta, mutta en vaan voi uskoa itsestäni että olisin kaunis tai söpö.

Ja mitähän tekin musta nyt ajattelette..? :roll:

dani

Ajattelen, että sinulla on huono itsetunto. Kannattaa ottaa kehut vastaan tyytyväisenä, ja todeta vaikka että "Kiitos, niin olenkin!" ja olla ylpeä itsestään.

Olen itsekin kärsinyt huonosta itsetunnosta, mutta en enää. Pienenä vinkkinä; flirttailua kannattaa harrastaa. :) Kun huomaa että miehet flirttailee, niin itsetunto kasvaa ja tajuaa että kyllä sitä taitaa olla aika nätti. :wink:

Neppis_

en ehkä joskus yläaste ikäsenä...
mut kyllä täs matkan varrel on sen verran ruvennut arvostamaan itseään että ei jaksa tyypilliseen tapaan jankuttaa "no enkä oo" ym. shaissee.

Kultani kehuskelee silloin tällöin ja usein kiitän häntä tai tokaisen iloisesti "niinkö?"

Tsemppiä, kyl se varmuus iän myötä tulee :)
(on miutakin koulukiusattu koko pienen iän...)

Unikko

Joo, tuttua mulle kanssa.Mua kiusattiin yläasteella, mutta nyt kun löytänyt oman kullan ja hän on kehunut ulkonäköäni, niin itsetunto on kasvanut huimasti :) . Ei niitä aluksi osannut ottaa vastaan, mutta siihen "tottui" sitten jotenkin. Otat kehut vastaan ja oot ylpee itsestäsi!!!

Cadillac

Mulla on vähän sama juttu, oon saanu hirveasti paskaa niskaan nuorena. Ja oon todellakin elänyt siinä käsityksessä ettei YKSIKÄÄN miespuolinen VOI pitää minua viehättävänä!

Kun nykyinen (ja melko uusi) poikaystävä kehuu, on vähän vaikea sanoa mitään. Heti alan miettimään, että onko se sokea, sanooko se noin vain kohteliaisuuttaan, vai onko sillä jotain muita motiiveja... Kuulostaa vainoharhaiselta, ja järjellä ajatellen tuntuu, että ukko todella tarkoittaa mitä sanoo mutta silti... :roll:

Tapsu

Mua ei oo kiusattu, mutta oon silti ite tiedostanu etten mikään keijukainen ole :D Joskus kaverit sanonu jotain "sä olet kaunis/nätti" ja oon ollu vähän silleen et "...kiitos? O_o"
Mutta periaatteessa ikinä ei oo kauheen huono omatunto ollu, kohtalaisen hyvä.

Meillä tän kultani kanssa menee vähän hassusti nää kehumiset :) useimmiten se olen minä kun sanoo hälle jotain "sulla on kauniit silmät/ripset" tai "sulla on kiva pylly/maha/selkä" jne. Kulta on ihan "eikä oo.." ja sit väitellään :D mutta sanoo ton varmaan vähän leikillään. Eli ottaa ihan hyvin kehuja vastaan :)

Ite sitten otan kans ihan hyvin, vaikka kullan kehumiset on vähän omalaatusia. Sanoo useinkin löllöpyllyksi, hymyillen :D ja usein sanoo jotain "sulla on iso maha/reidet", heiluttelee ja samalla huomauttaa "sun maha/jalat/tissit hytkyy/heiluu/löllyy!"
Nyt oli sulonen viimeksi kun sanoi "sun pylly heiluu kun sä kävelet.." ja olin silleen "aijaa? :shock: en mä sille mitään voi", niin tokas vaan "mä tykkään siitä :)".
Noi on aina tollasia erikoisia kehuja, eikä tavallaan ees kehuja, mutta en niistä itteeni ota ikinä :D hymyilen ja naureskelen vaan, eikä tuu ees paha mieli enää, vaikka saisinkin kuulla omaavani "löllöpyllyn" :)

Ikinä ei oo kulta varsinaisesti sanonu mitään "oot kaunis" tai muuta sellasta. Mutta ei tarviikaan kun tiän että tykkää musta tällasena kuitenkin :)

SooZ

Mulla ei kait suurempia vaikeuksia ole ollut ottaa kehuja vastaan. En pidä itseäni erityisen kauniina mutten myöskään rumana, jos joku joskus kehuu esim. että olen kaunis vastaan joko kiitos tai että sinä myös/samoin. En myöskään kovin usein kyllä ota kovin vakavasti tuollaisia kommentteja, erityisesti jos ne tulee joltain perheen jäseneltä. :D
Jos vastakkaisensukupuolen edustaja kehuu niin kyllähän se hyvälle tuntuu mutta huomaan kyllä miettiväni että haluaako se vaan mun pöksyihin. :lol:

Nakkis

Fanni Et ole ainoa, joka noin ajattelee/ sanoo.

Voin melkein vannoa, että naisilla se on sääntö, eikä poikkeus; olla sitä mieltä, ettei se peilikuva miellytä- eikä miehen kauniiksi kehuminen ole totta jne.

Meilläkin tuo parempi puoliskoni kehuu päivittäin kauniiksi. Enää en sano mitään vastaan, hän saa vain hyvin pienen hymyn :)

Hawana

minulla oli sama ongelma. alkuaikoina poikkis (nykyinen eksä) siitä sanoi useinkin, että "älä aina väitä vastaan!" yms.
mutta kyllä mä sitten pikkusen taisin jo oppia 1.5 vuotta kestäneen suhteen aikana,että paras vaan sanoa "kiitos", vastaan väittäminen tms ei auta mitään, saa vaan kehujan huonolle mielelle.
tai ihan pelkkä hymykin tosiaan riittää. :D

Zuzannah

mulla on aina ollu huono itsetunto (olin myös koulukiusattu), ja nykyään kun kulta kehuu kuinka kaunis mä oon (joo niin varmaan :roll: ) niin oon aina ihan hämilläni, mutta yleensä sitten sanon kiitos tai jotain... ja meillä on tapana se, että jos mies sanoo että mä olen kaunis, niin mä sanon heti perään että se on komee. ja sillä ei tosiaankaan oo itseluottamuksesta puutetta, heti alussa se käski mun sanomaan sitä komistukseks :shock:

kai sitä on itseluottamus kohonnu, kun rupeen itekin vähitellen uskomaan, etten ookaan ihan mikään variksenpelätin, kun toinen koko ajan kehuu ja sanoo että se ainakin pitää musta just sellasena kun mä olen. se lämmittää sydäntä :)

Fanni

Jahaa, en ollutkaan ainoa :) yllätyin kun aiheeni veti näin paljon keskustelijoita :)

Kiitos kaikista vinkeistä tai neuvoista! Niin kuin joku tuolla sanoikin, kyllä se menee sitten ajan kanssa ohi. Miten se menikään se nyrkkisääntö et "Rakasta itseäsi niin muutkin voivat rakastaa sinua". Ja uskon että se pitääkin paikkaansa. Ja se saa kyllä jalkani nousemaan maasta joka kerta kun kultani kehuu mua, eli päivittäin. On ihanaa, kun on joku joka välittää :)

joten en enää väitä vastaan hänelle :) [-X

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat