Pystynkö luottamaan pettäjään? - Parisuhteet

recto

Olen nyt seurustellut vakavasti miehen kanssa jonka tiedän pettäneen exäänsä, seurustelivat kolme vuotta ja mies petti minkä kerkes, eikä tyttöystävä tiennyt vasta eron jälkeen sai kuulla mitä kaikkea mies teki. mies yritti jopa minua, sanoi silloin ettei seurustele, mutta itse tiesin toisin. Olen kertonut ihan alussa et en ollenkaan pidä pettämisestä, en tee sitä itse kellekkään enkä halua sitä itsellenikään tehtävän.
Mies on minulle vannonu rakkautta ja "katunu tekojaan", mutta sain ihan vasta kuulla parhaalta kaveriltani että jätkäkaverini lähettelee viestejä yhelle tutulle naiselle ja ehottelee kaikkea, ja että heillä on joskus ollut juttua aikaisemminkin, nainen on kuulemma sanonu jätkäkaverilleni et ei halua mitään koska mies seurustelee. Ystäväni oli kuullut tämän jutun naiselta, mut en sit tiiä kumpaan luottaisin, koska naisellakaan ei aina ole ollu puhtaat jauhot pussissa. Ja jätkäkaverini kertoo kuinka rakastaa minua niin paljon ettei halua koskaan satuttaa ja haluaa vakavan suhteen, että olisin onnellinen ja että minun olisi hyvä olla...

En tiedä yhtään kuinka pitäisi jatkaa, pitäisinkö etäisyyttä, eroaisinko, yrittäisinkö unohtaa ja uskoa et nainen on puhunut puuta heinää...
Olen ihan hukassa, sillä tiesin alunperin mihin leikkiin alan, mutta en silti uskonu että näin kävisi, sillä kaikki yhteiset tutut ja jätkän kaverit sanoivat et se on todella rakastunut et voihan se olla muuttunu kun on eri ihminen ja eri aika kyseessä. Mitä minun ensinnäkin kannattaisi tehdä? itse olen ihan murtunu ja jätkä kuulemma maassa ja haluaa minulle pelkkää hyvää minulle, kysyy myös et miksi epäilen... Olen ihan hukassa asian kanssa. :cry:

Sivut

Kommentit (104)

neitokainen85
recto
Olen nyt seurustellut vakavasti miehen kanssa jonka tiedän pettäneen exäänsä, seurustelivat kolme vuotta ja mies petti minkä kerkes, eikä tyttöystävä tiennyt vasta eron jälkeen sai kuulla mitä kaikkea mies teki.

En luottaisi. Harvat muuttaa tapojaan :(

Jzzu
neitokainen85
recto
Olen nyt seurustellut vakavasti miehen kanssa jonka tiedän pettäneen exäänsä, seurustelivat kolme vuotta ja mies petti minkä kerkes, eikä tyttöystävä tiennyt vasta eron jälkeen sai kuulla mitä kaikkea mies teki.

Toi nyt on ihan paska puhetta.
Ei todellakaan tarkoita että jos kerran pettää pettää toiste, usein tällaiset asiat joutuu oppimaan kantapään kautta.
Olen pettänyt ja läksyni olen oppinut, toiste en sitä virhettä tee.

recto, se on ihan sinusta kiinni luotatko vai etkö mutta epäluottamus on turhaa jos mies ei sinun kohdallasi ole moiseen antanut aihetta.
Ihmiset muuttuvat ja monet myös oppivat virheistään, valmiiksi on ihan turha alkaa tuomitsemaan siinä ei voi kun hävitä.

SunLion
Jzzu
neitokainen85
recto

Toi nyt on ihan paska puhetta.
Ei todellakaan tarkoita että jos kerran pettää pettää toiste, usein tällaiset asiat joutuu oppimaan kantapään kautta.
Olen pettänyt ja läksyni olen oppinut, toiste en sitä virhettä tee.
Jos kerran pettää vaikka kerran, on eri juttu kun koko seurustelu suhteen ajan, kaiken aikaa.

Jzzu
SunLion
Jos kerran pettää vaikka kerran, on eri juttu kun koko seurustelu suhteen ajan, kaiken aikaa.

Miusta se kertoo siltikin enemmän tuosta silloisesta suhteesta kuin ko. ihmisestä.
Kuten jo sanoin ihmiset muuttuvat ja monet myös oppivat virheistään, valmiiksi on turha tuomita.

neitokainen85

Kerran vielä voisi antaa anteeksi(korkeintaan), mutta recto kertoi miehen pettäneen "minkä kerkesi".

Paskapuhetta on se, että ihmiset oppisivat virheistään: osa kyllä, mutta pieni osa.

Jzzu
neitokainen85
Kerran vielä voisi antaa anteeksi(korkeintaan), mutta recto kertoi miehen pettäneen "minkä kerkesi".

Ei liene recton asia mitä mies on edellisissä suhteissaan tehnyt, harvemmin ne muissakaan asioissa edelliset suhteet suoraan peilaa siihen uuteen suhteeseen.

neitokainen85
Paskapuhetta on se, että ihmiset oppisivat virheistään: osa kyllä, mutta pieni osa.

Mie oon erimieltä, kyllä suurin osa ihmisistä kykenee virheistään oppimaan.
Ilmeisesti tyyppi kuitenkin katuu.

Sellaisen vinkin rectolle antaisin kyllä että jos asia paljonkin vaivaa niin se kannattaa keskustella kunnolla läpi.
Miksi tyyppi petti entistään, miten tässä tilanteessa asiat olis toisin jne.

neitokainen85
Jzzu

Ei liene recton asia mitä mies on edellisissä suhteissaan tehnyt, harvemmin ne muissakaan asioissa edelliset suhteet suoraan peilaa siihen uuteen suhteeseen.

Hah hah. Just joo.

Nakkis

Jospa aloittajan PY on näitä pelimiehiä (tiedän monta tapausta).

Pelimieskin voi muuttaa tapansa, mutta vasta sitten, kun semmonen nainen pamahtaa eteen, että peluriltakin lähtee jalat alta.

Jzzu
neitokainen85
Jzzu

Hah hah. Just joo.

Mie ainakin voin omalla kohdallani sanoa näin, mutta millä perusteella sie kyseenalaistat?

neitokainen85
Jzzu
neitokainen85
Jzzu

Hah hah. Just joo.

Mie ainakin voin omalla kohdallani sanoa näin, mutta millä perusteella sie kyseenalaistat?

Kyllä mie voin uskoa, että SIE oot parantanu tapas, mutta ei tartte kun kuunnella ihmisten juttuja tai lukee vähän psykologiaa, niin käy ilmi,että harvat muuttaa tapojaan.

Ja "pelimiehet" ei varsinkaan muuta tapojaan kun yhdessä tapauksessa sadasta!

Jzzu
neitokainen85

Kyllä mie voin uskoa, että SIE oot parantanu tapas, mutta ei tartte kun kuunnella ihmisten juttuja tai lukee vähän psykologiaa, niin käy ilmi,että harvat muuttaa tapojaan.

Ja "pelimiehet" ei varsinkaan muuta tapojaan kun yhdessä tapauksessa sadasta!

Mitenhän toi sun lukema teoria ja "kuulemas" jutut ei vastaa mun kokemaa käytäntöä kyllä yhtään. :roll:
Tiedän meinaan monia [size=8](itseni lisäksikin)[/size] jotka on sekä itse muuttuneet että muuttaneet tapojaan, sellaiset pässit jotka ei virheistaan oppia ota ovat sitten olleetkin huomattavasti harvemmassa.

Lumi~

Koska et luota nyt niin voi olla ettet tule luottamaan tulevaisuudessakaan.. keskustele asiasta poikaystäväsi kanssa, ja kysy tuosta tekstailusta ja muusta..

mutta muista että sinä ja hänen eksänsä olette kaksi eri ihmistä..

neitokainen85

Minkäköhänlaisista tavoista on ollut kyse, Jzzu? En enää jätä likaista kahvikuppia pöydälle? Vien roskat, kun pyydetään?

Kyllähän pelimiehet haluaa vakinaisen suhteen, mutta se ei tarkota sitä, että se on ainut käynnissä oleva suhde sillä hetkellä..

Mutta nyt tää menee taas keskinäiseks väittelyks ja OT:ksi..

Jzzu
neitokainen85
Minkäköhänlaisista tavoista on ollut kyse, Jzzu? En enää jätä likaista kahvikuppia pöydälle? Vien roskat, kun pyydetään?

Ihan tuosta pettämisestä puhun kun se on tämän keskustelun aiheena.

Minä pystyn pettäjään luottamaan ja pystyn myös itse pettäneenä ja siitä viisastuneena olemaan luottamuksen arvoinen suhteessani.
Toki jokainen miettiköön asian omalla kohdallaan mutta kerronkin vain omasta kokemuksestani kun sellaisen omaan, ihan omakohtaisen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat