lapsen hankinta :) koska aiheellinen aihe ? - Parisuhteet

Shandy

Mää en oo vielä yhtään varma haluanko lapsia mut jos haluan niin ehkä joskus siinä kolmekymppinä.. Ainakaan sen vanhempana en enää halua tehdä lapsia kun en haluu sit ite olla kauhee mummo kun lapsi on ite esim. parikymppinen.. Mut on täs nyt vielä se kymmenen vuotta aikaa miettiä et koska niitä lapsia hommaa vai hommaako ollenkaan :P Nii ja ennen sitä pitäs löytää se mieskin.

Sivut

Kommentit (164)

Mariel

haluaisin fysiologisista syistä ennen kuin täytän 30, mutta pelkään, että sopivaa aikaa ei miettimällä löydy. siksi toivon tavallaan vahinkoa jossain vaiheessa elämää.. jos sopivaa parisuhdetta/tilannetta yhdenkään miehen kanssa odottelisi, ei jälkeläisiä sikiäisi varmaan koskaan :D

*Sandy*

Mä haluisin lapsia sitten kun ollaan naimisissa (ei mitään hajua kauanko siihenkin menee). Joka tapauksessa ensimmäisen lapsen haluaisin ennen kun olen 30. Kultukin on onneksi samoilla linjoilla kanssani, hän haluaisi saada lapsen ennen kuin HÄN on 30 (hän on nyt 25).

Mutta aina asiat ei kuitenkaa mee kuten on suunnitellu. Katsotaan ja odotellaan :wink:

Maruchka

Mä haluaisin lapset nuorena. Ensin sitä pitäisi tosin mennä naimisiin ja viettää vaikka vuosi ihan kahdestaan avioelämää ennen lasten tuloa. Alle 25-vuotiaana jos lapset saisi, olisi tosi hyvä!

Lumi~

mä haluaisin lapset suht koht nuorena, eli ennen kolmen kympin ikää.. tosiaan eka pitäis löytää se mahdollinen isäehdokas.. ennen ammattiin valmistumista en kuitenkaan lapsia halua.. tosin siihen on enää 1.5vuotta :roll:

sopuli

Lapsia pitää tehdä silloin, kun siltä tuntuu. Toisille paras ikä on tosi nuorena, toisille taas "kpsinä" nelikymppisinä.

Fysiologisesti paras ikä lapsen saannille on noin 20-25 vuotiaana, siihen tähdätään ;)

Daniina

Mulla ja miehelläni on reilu 1-v lapsi, tulin raskaaksi 20-vuotiaana. Haaveena olisi vielä 2 lasta lisää :wink: Itse en ole vielä "kouluttautunut" (yo olen), mutta kyllä ammatin aion hankkia sopivassa saumassa. Mies (minua vuoden vanhempi) opiskelee yliopistossa. Tiukkaa tekee rahallisesti, mut onnellisia olemme! Perhe-elämä on ihanaa, toki välillä uuvuttavaa. Monet kyllä kummastelee valintaamme :roll:

Abigail

Periaatteessa haluaisin lapsia, mutta en aio uhrata asialle sen enempää ajatuksia ennen kuin se on ajankohtaista, eli sitten jos/kun elän vakaassa parisuhteessa miehen kanssa, joka myös haluaa lapsia. Minusta on kummallista miettiä etukäteen jotain tiettyä ikää milloin viimeistään lapsia pitäisi alkaa tehdä. Tietysti on ongelmallista, että nainen on hedelmällinen vain rajallisen ajan, mutta eihän mikään takaa sitä, että elämä on tuona aikana muuten sillä tavalla mallillaan, että lapsia voisi saada. Voi olla myös mahdollista, että rakastun mieheen, joka ei halua lisääntyä. Tulevaisuudessa sen sitten näkee, miten käy.

Jzzu

Meillä puhuttiin toi lapsen hankinta- asia melkeen heti selväks kun alettiin seukkaan, meille ei siis lapsia tule joten jos ois ollu kovinkin eriävät mielipiteet lapsi asioissa niin ei ois turhaan tarvinnu hukata toisen aikaa.
Onneksi ollaan siis samoilla linjoilla asian suhteen.

metsätähti

Itsellä on kova vauvakuume ollut päällä viime aikoina johtuen mm siskon puolivuotiaasta lapsesta, mutta samalla kuitenkin tiedän, ettei niitä muksuja ihan hetkeen ole tulossa. Jos elämäntilanne olisi vähän vakaampi, voisin hyvinkin jo yrittää lapsia saada, sillä miusta lapset pitäisi saada suht nuorena. Nyt kun opiskellaan miehen kanssa molemmat, suhde on kuitenkin vasta vuoden vanha, erillään asutaan eikä kummallakaan ole säännöllisiä tuloja, olisi silkkaa hulluutta lähteä lasta yrittämään. Enkä halua sanoa, että jos joku samanlaisessa tilanteessa lapsia yrittää, se olisi jotenkin väärin, itse en vain uskaltaisi ryhtyä moiseen.

Lapsia kuitenkin joskus haluaisin, mielellään pian valmistumisen jälkeen tai jo ennenkin (olisin silloin 25), mielellään pari jo ennen kolmeakymmentä (jos vain meille lapsia suodaan). Haluaisin kuitenkin pystyä tarjoamaan lapselle vakaan kasvuympäristön, mikä ainakaan tällä hetkellä ei onnistu.

Miltzu

Me päätettiin yhdessä, että kyseinen asia on ajankohtainen ensi keväänä, jolloin lopetan myös ehkäisyn eli e-pillerit tässä tapauksessa. Lapsi on erittäin toivottu ja odotettu.

Janetten

Ennen kolmeakymppiä, mieluiten. Jos Luoja suo ja keho antaa myöten. Mutta sen tiedän, etten vielä ainakaan ole valmis lapsen hankintaan, vaikka vauvakuumetta podin jokin aika sitten.

On muuten tosi ihmeellistä, että mies puhuu vauvoista ja lapsista (yhteisistä) vaikka seurustelu on vasta alkumetreillä.:) Kai se kertoo siitä, että hän haluaa oikeasti olla kanssani...

Anja

Meille synty pojat kun oltiin seurusteltu kolme ja puoli vuotta ja oltu kihloissa puoli vuotta. Se tiedettiin, että lapsia halutaan ja mahdollisesti aika pian, vaikkei kylläkään ihan vielä silloin. Olin juuri niihin aikoihin etsimässä liiketilaa yritykselleni, kun tuon raskaustestin tein ja kahta viivaahan se näytti, että paukahti...tultiin sitten siihen tulokseen, että ne on meidän lapsia ja kyllä ne itse tietää, milloin on oikea aika tulla maailmaan. Ja oikea aikahan se nyt 1,5 vuotta myöhemmin ajatellen olikin :D Periaatteessa voisimme hankkia vielä lisää lapsia, mutta kaksi korkeintaan. (mies sanoo kolme, mutta sen kolmannen saa tehdä jonkun muun kanssa :lol: )

ruusupensas

Lapsia haluaisin saada mielellään ennen kun täytän 30, mutten ehkä ihan nyt vielä ainakaan. Opiskelut vielä kesken jne. Mutta jos vahinko sattuu, että e-pillerit pettää tms..varmasti lapsi olisi silloin aivan yhtä tervetullut kuin jos tietoisesti jättäisin pillerit pois. Kova vauvakuume on kyllä. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat