Miehen juominen - ottaa aivoon - Parisuhteet

Musta_Kissa

Kyllä se niin on, että ku on lapsuutensa katsellut alkoholistia perheessä ja vielä yli 4 vuotta alkoholiongelmasta kärsivää miestä, nii katson kyllä jatkossa HYVIN tarkkaan, minkälaisen ukon otan seuraavaksi elämääni.... alkoholismi on perseestä.

Sivut

Kommentit (112)

Neppis_

En tiedä miten nyt (jälleen kerta toisen jälkeen) suhtautua miun miekkoseni juomis tapoihin.
Ensinnäkin; Juo kun hevonen ja kooltaan koiran kokonen (jeh..) siis n.172cm ja painaa hurjat 57kg. Alkoholin sietokyky hyyyyyvin alhanen, vähäkin liikaa niin eikös lentele jo tavarat seinille ym. idiotismia.
Juu kävi vaan taas hermoon tää hänen eilinen tempaus (eikä ensimmäinen sellainen..) Oltiin kavereil mukavil pikkujouluilla..
sen verran kerkesin olee poissa et kävin "lähikuppilas" yhellä (ku ei jaksanu sit olla 4 seinän sisäl koko iltaa.) olin ehkä 2,5 tuntii siel, noh tuun takas, Jätkä vastas ilman paitaa ja mukava tyhmä hymy pääl tai jtn. jep.. (jo arvelin et jotain on tapahtunu..) en sitten ehdi kun keittiöön; keittiön PÖYTÄ hajonnut (+ tuoli) ..
En sitten osannut hillitä omaa nuppiani ja aloin huutamaan ja lämäsin muutaman kerran häntä ohimoon. (vaikka pitempi oonkin, ei meil sen kummosemmin S&M. harrasteta :) )
Itseäni asia kaduttaa(harmittaa) mutta kun en jaksa näitä hänen Ihmeen riehumis kohtauksia, mitä sitten aina tapahtuukin.
Ja muutenkin sitä Älyn harmoniaa . . .

..niin ja toinen. Oon nähny muutamina kuukauden päivinä mieheni sitten ottavan jopa 5.kin pvän putkia. Aijai, kestä siinä sit. En tiedä mut kiehuttaa kyl. Tuntuu et siltä häviää pieninkin järjen hitunen päästä.

noh, Raskastan kyl häntä ja yhes ollaan oltu pitkään. tyhmä syy ois jättääkkin tälläsest, eikä se lähinnä mielessä. mutta Mitä h.elvettiä mie sit teen, auttakee :(
Ei se oo oikeenkaan et mie huudan ja raivoon (litsareilla ja tönimällä), ei se ainakaan hyvästä ole.
Niin, ja Ollaan kyl puitu nää asiat selvinkin päin. Mut kun ei niin ei. Sama toistuu ja mul vaan käyrä nousee.

kameletontti

tyhmä syy jättää tuon takia? O.o EI todellakaan ole! kenenkään ei pitäisi sietää tuollaista, olet ihan aiheestakin vihainen! jos mies hajottaa yhteisiä tavaroita niin käy hän myös sinun kimppuusi ennenmin tai myöhemmin.

Miehesi on alkoholisti ja alkoholismi on sairaus. Sinuna tekisin joko niin, että lähtisin jo lätkimään tuollaisen miehen luota ennenkuin itseäni sattuisi tai hakisin yhdessä miehen kanssa miehelle apua lääkäristä tai AA- kerhosta. Juominen ja tavaroiden hajottaminen voi olla ja varmaan onkin hätähuuto miehen puolelta, joka ei lopu ennenkuin hänet saadaan hoitoon.

Kohtuus kaikessa juomisessakin kuitenkin! olen itse seurustellut alkoholistin kanssa/tuttavapiirissä on alkoholisteja ja painotan yhä,että he eivät tule koskaan parantumaan/muuttamaan tapojaan elleivät he saa hoitoa!

Et sinäkään jaksa loputtomiin eikä sinun tarvitse tuollaista epäkunnioittavaa käytöstä sietää. Mutta litsarien vetäminen ohimoihin ei auta ketään myöskään... :shock:

lovedevil85

Minunkin puolisoni juomis asiat ovat vähäsen rempallaan... Ei ehkä niin pahoin vielä kuin sinulla, mut hyvää vauhtia menossa...

Eli ukkoni ottaa yleensä vkoloppuna. Ite en pitkään aikaan oo jaksanu hirveesti juoda, kuitenki viime kuukausina mies joka kerta juhliessaan on vetänyt putkeen 2 päivää, eihän se oo oikeestaan viä mitään, mutta kamalaa siitä tekee sen että se ei nuku siinä välissä ollenkaa ja näin tapahtuu joka kerta kun hän ottaa jotain vettä väkevämpää.

Kaiken sen lisäksi hän tykkää kuunnella musiikkia TODELLA lujalla jotenki aina se yöllä laittaa volat täysille. Minä sit yksin yöllä murehdin, että voitko laittaa pienemmälle. Vastaukseni saan joko ei se "mihinkää kuulu" tai "älä ruikuta".

Olen monta kertaa mennyt vain pyytäämään, että voisitko, mutta ei... Sit se on monesti alkanut huutamaan ja moittimaan yhestä jos toisestaki asiasta, sit sanoo viä ku selviää, et känni puheita ei saa ottaa tosissaan. Joo mutta ne loukkaa silti ja aiva niinku nyt sit kännis SAA laittaa toiselle rumasti ja aiheuttaa valituksia naapureilta. Tekee mieli kysyä mieheltäni, et meneekö se sit naapurille sanoon, et "ei känni juttuja saa tosissaan ottaa". Se mun tekis mieli nähä..

Ja sit yleensä alku ehtoosta se on joskus mukava ja lempee, mut jos sattuu tuleen kylään sen kavereita tai jopa mun tuttavia, niin sit alkaa taas semmonen lapsellinen ompäisyys ja mun sättiminen ja se on ikävää. Yleensä en oo ees kerenny sanoon mitään positiivista enkä negatiivista kun se alkaa kavereiden läsnä ollessa käyttäytyy kummallisesti. Ei sitä oikein jaksais....

Kun joku kertois mullekki miten täs pitääs toimia, niin olisin kiitollinen... :shock:

kameletontti

no,sanotaanko näin..kotona asuessani erään henkilön ollessa humalassa oli minun vikani kun esim. makkarapaketti tippui jääkaapista toisen ollessa humalapäissään. Olin kuulemma sen väärin sinne laittanut ihan tarkoituksella. Kuulemma katsoin väärin, ilmiselvästi vittuilin katseellani koko ajan, oli minun syyni,että puhelin oli baarin vessaan jäänyt, oli minun syyni, että miehiä ei sinä iltana tarttunut yhtään matkaan (asuin kotona ja sen takia sinne ei muka voinut ketään tuoda) hoh hoijaa..mitäs vielä. Kerran minut yritettiin kuristaa hengiltä kun olin lähtemässä kotoa vähäksi aikaa pois kun en enää jaksanut.

Etää hakekaa ihmeessä niille puolisoillenne apua, ennenkuin on liian myöhäistä. Itsenne takia ja heidän takiaan.

Neppis_

Se on sitä. Ei kyl tosiaan, ei ihmistä jätetä tost noin vaan. kyl asioille jotain selkoa pitää saada..
Mut kun faktaa on et toista ei voi hallita, voi sanoo mut ei voi päättää.
Jos näin ois mie laittasin sille ryyppäämiselle ainakin pienen stopin.
Ei sillä kyllä itsekin tulee nautittua ehkä 3-6 krt/kk (vaihtelee sekin...) mutta osaan silti käyttäytyä pahemmassakin lärvis.

Se ihmetyttää että mieheni ei osaa vetää rajaa, millon on liikaa, ennemminkin että -kaikki tai ei mitään- periaatteella. jep jep.
*kiroilua*

noh eiköhän tää täst, taas seuraavaan kertaan.

niin ja siis. arki ja normaali elämä on aivan ihanaa, ei isompia moitteita. mut ainoastaan sit kun pullo on kädes ja promillet veres..

Miffy

Valitettavan usein se kuningas alkoholi aiheuttaa sitä päänvaivaa. :(

Mun exä oli tosi mukava jne, mutta kun joi, niin muuttui täysin: haastoi riitaa (minun kanssanikin joskus, mutta useimmiten täysin vieraiden kanssa, mistä sitten syntyi jopa tappeluja :().

Mulla on myös kavereita, jotka viina muuttaa aivan hirviöiksi.

Anteeksi jos olet jo maininnut, mutta oletko yrittänyt aloittaa rakentavaa keskustelua aiheesta?

SooZ

Exäni oli alkoholisti ja omasta kokemuksesta voin sanoa että ei sitä hullukaan kestä. Että kyllä tuossa juomisessa on tarpeeksi syytä jättää jos se alkaa mennä tärkeys järjestyksessä ykköseksi.

figaro

Monesti on vielä niin, että nämä alkoholismista kärsivät ihmiset eivät muuta tapojaan vuosienkaan saatossa ja kuten yllä jo sanotaan, voivat asiat mennä vain pahemmaksi.. Ja jos riehuminen ym. ei yllykään tuota astetta pitemmälle, voi olla, että vastassasi on alkoholismin takia fyysisestikin sairas henkilö tulevaisuudessa. Riippuvaisen "hoitamisesta" omaishoitajaksi.. Tiedän kokemuksesta.

Minä yrittäisin todellakin saada miehesi koettamaan kenties antabus-kuuria tms. :roll:

sira

No minulle tuli juuri tästä syystä ero, että jätkä joi liikaa! Ei minun mielestä pidä sietää, ettei toinen tee asialle mitään, vaikka tietää asioiden menevän hieman liian pitkälle ja aina. Jos siis se on sitten sitä reuhaamista, vaikka kuin selvin päin katuis kommelluksiaan.

Entisessä suhteessa ei tosin minuun koskaan kohdistettu väkivaltaa. Mutta jätkälle oli juominen se elämän ykkösjuttu, vaikka muuta yrittikin väittää ja aina jos se oli ilman minua liikenteessä niin vasmasti oli ollu vähintään yhdessä tappelussa. Siinä sitten oli kiva aina pelätä!! :evil:

Morrigan

Meilläkin mies vetää välillä liikaa viinaa mutta tiedostaa asian ja on hakenut apua, se hänelle suureksi kiitokseksi.. näin siis jo ennen kuin tavattiin. Välillä on todella vaikeita kausia mutta ikinä ei ole ruvennut riehumaan eikä koskenut minuun sormenpäälläänkään, sanallista sanaharkkaa kyllä on ollut mutta siitä olen aina sanonut kun hän on selvinpäin.. sitten kovasti pyytelee anteeksi :)

En tiedä olisinko tässä enää jos mies aina riehuisi ja v*****lisi miulle päin naamaa, onneksi näin ei ole ja nytkin hänellä on ollut pitkä juomaton tauko :D

Maikki85

No miunki ukko joi yhessä vaihessa liikaa.. 3päivän putket oli vittumaisia. Se pilas matkoja ja viikonloppuja.. Olin kans tosi väsyny.. Yli puol vuotta jaksoin, sit loppus. Joko viina tai minä.. Mä en jaksanu kattoo semmosta.. Se valitsi mut.. Nyt paljon paremmin mennyt nää 1,5v ja kokoajan vähenee.. Putkia se enää harvemmin vetää ja 3päivän putki oli viimeks jussina päällä(meillä molemmilla :D )
Me paljon puhuttiin tästä ja hän on itekki todennut ettei tommonen oo mitään elämää ja älytöntä. Ja toki ettei kännijuttuja tosissaan mutta semmoset ylimääräset huudot on loppuneet. Monesti ennen juomisen aliottamista sanon et ei tarvi sit ruveta tappelemaan ja huutamaan ja niin ei ole käynyt.
Ehkä ehdot et sinä tai viina?Ja kerroppa kuiinka naurettava asia on aiheuttaa riitaa viinalla?Onko typrämpää syytä erota ku liika viinanjuonti?
Sinuna antaisin 2vaihtoehtoo ja jos valitsee viinan ni sit paranee erota!!
Tässä mun kokemukset asiasta.. Ja mielelläni neuvon ja kerron paremmin asioita jos haluat

Flamingo

Noh...Mun tapauksessa ukko juo, kun meillä menee huonosti ja kun on syystä tai toisesta kireät välit. Se vaan ilmoittaa lähtevänsä poikien kanssa juomaan. Kännissä se ei tee pahaa, lyö tai riehu. Ei...Se ei itse asiassa tee mitään. Joskus on tollasia kolmen päivän putkia jolloin siitä kuulu mitää ellen itse soita sille eka. Se on tosi välinpitämätön ja ilkeä noina aikoina. Alkoholi rikkoo meidän suhdetta... Itse haastan aina riitaa ukon kanssa ja puhun sivu suun... Pitäis vaan molempien olla juomatta... :|

amppari

Mun ukkokultani ottaa joka viikonloppu, joskus vähän joskus vähän enemmän. Yleensä oon menossa mukana ja tähän mennessä meillä on ollut mukavaa. Meillä on kuitenkin matkaa sellaiset 100 km ja aina en pääse mukaan. Ärsyttää, jos ukko on ollut ottamassa perjantaina ja kun tuun lauantaina iltäpäivällä/illalla saan ensin etsiä ukkoani pitkin kylää(ei hän tietääkseni mitään luvatonta oo tehny, jäänyt vain kaverille yöksi, kun ei oo saanut kyytiä). Tätä ei onneksi oo sattunut kuin pari kertaa, mutta jos aina olisi näin, niin tekisin asialle jotain ja jos se ei auta...

Eli siis, jos teitä häiritsee puoliskanne juominen, niin sanokaa asiasta hänelle ja jos asiat eivät sen jälkeen muutu, niin miettikää ansaitsetteko sellaista kohtelua?

Flamingo

Taas on mies lähdössä oluen pariin koko viikonlopuks. Noh, tiedänpähän jo ettei sitäkään sitte näy eikä kuulu niinä parina päivänä :roll: Ei ainakaan joudu pettymään odotuksiin... :?

Neppis_

Suuret kiitokset kannanotoista.
Ei meillä se ero ole se ratkaisu, voi kun se olisikin niin helppoa, hep.
Ollaan kuitenkin tunnettu pitkään (2,5v) ja tunteet on syvät.

Flamingo
Alkoholi rikkoo meidän suhdetta... Itse haastan aina riitaa ukon kanssa ja puhun sivu suun... Pitäis vaan molempien olla juomatta... :|

.. nii-in ehkä toiset voimakeinot käyttöön :?

No kyl täs eteen päin viel jakselee.
Miekkoseni kohtelee mua kuin kukkaa, olen erittäin onnellinen että häneen sinällään törmäsinkin. Toisaalt kun meil on pituus eroo, en mie niin pelkää kun se on humalas, ärsyttää ja saa repimään hiuksia vaan erittäin hölmö käytös.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat