Tämä EI OLE normaalia... - Parisuhteet

Suhfeli
hellevi85
niin joo ja tohon äskeseen lisäten että tää sama tapaus ei anna liioin miehensä mihkää baariin yksin mennä. Eikä ajeleen kaveriensa kans, ettei vaan muita muijia ole. Nää on naimisis kuitenkin...

Varmana pelko siitä, ettei voi miehen antaa tehdä omia juttujaan, koska (jos sieltä nyt sattuukin löytymään joku toinen muija,mikä nyt ei ole hirveän todennäköistä, tosin en sitä miestä tunne), hän jää yksin niiden kaikkien sadan kolmen lapsensa kanssa.

Sivut

Kommentit (42)

örmelö

Minulle kaverini sanoi suoraan, kun luuli mieheni pompottavan minua. Vaikka tosiasiahan oli ihan muu. Eli: viime talvena mieheni oli aina 8-18 töissä, ja itse pääsin aina 14 aikoihin koulusta, odotin häntä aina siihen asti, että pääsee töistä ja mennään samaa matkaa kotiin, ettei minun olisi tarvinnut tuntia istua bussissa. Noo, näin kavereitani sitten aina sillä aikaa kun odotin ukkoani, no sitten kun hän pääsi väsyneenä töistä ja soitti mistä tulee hakemaan, niin kaverini tottakai luulivat ja olettivat että menen aina hänen soittojen mukaan. Vaikka vain en halunut antaa hänen odottaa pitkän päivän jälkeen ja itsekkin oli jo valmis menemään kotiin. Mutta nytkun sain itse ajokortin ja auton, niin on kaikki muuttunut... Mutta siis pointtina tässä, että kannattaisi ihan suoraan valaista asiaa!! :)

k87
gollum
^niin tai sanoo niinku normaalit ihmiset et "en mä vielä tuu ku ollaan menos leffaan. Voin vaik sit tulla myöhemmin". Musta ei kyl tartte sen kummemmin puolustella et menee kaverin kanssa leffaan. Kyl jos mies on tollasesta suuttuakseen niin sais mun puolesta suuttuakki.
nimenomaan!

ja kun mun ymmärtääkseni se on ihan suositeltavaa ja tekee hyvää olla kavereiden kanssa yhteyksissä. saa molemmat vähän tilaa hengittää. ja entäs sitten jos näillä kahella menis poikki. ainakin toinen, ellei molemmat putois ihan tyhjän päälle :?

gollum

^niin tai sanoo niinku normaalit ihmiset et "en mä vielä tuu ku ollaan menos leffaan. Voin vaik sit tulla myöhemmin". Musta ei kyl tartte sen kummemmin puolustella et menee kaverin kanssa leffaan. Kyl jos mies on tollasesta suuttuakseen niin sais mun puolesta suuttuakki.

cute

No voihan hyvänen aika :shock: Siis että jätti sut yksin leffaa sen takia että poikaystävä ei voinu olla hetkeäkään yksin?? Just joo..
Ite en ainakaan todellakaan jättäis kaveriani yksin leffaan tollasen takia, miksei se selittäny sille poikkikselleen, esim et "kuule kultaseni, me ollaan liisan kanssa maksettu seuraavan leffan liput jo, eikä oikee viittis olla käyttämättä niitä. Mä tuun sit ku se loppuu. Moikka rakas!"
oikeesti?mitä vaikeeta tossa ois ollu et ..
huh..mitä se mieski ajattelee ku tollai pompottelee..

Taistelukääpiö

Kyl sanoin sille et se oli aika hanurista eikä kannattais tehä sen uudestaan kun ollaan jossain. Sit se vaan murjotti ja väitti etten kuitenkaan ymmärrä mitään... :x

-Nadia-

Voi kuulkaa tollasia pareja on paljon, myös minun kaveri porukassa. Kaisa ja Timo ovat olleet kohta 4 vuotta yhdessä. Siitä päivästä lähtien kun he alkoivat seurustelemaan ei kummallakaan ole ollut mitään omia juttuja. Kaisan kaverit oli tainu saada kerran Kaisan mukaan baariin mutta sieltäkin hän lähti jo parin tunnin päästä. Kaikki tehdään yhdessä ja jokaisesta asiasta pitää kysyä toisen mielipide. Mihinkään ei voi lähteä paitsi läheiseen kauppakeskukseen, koska "Timo pääsee kohta töistä ja mun pitää olla sillon kotona!" voin sanoa että olen menettänyt parhaimman kaverini. Pari vuotta sitten kun minulla oli mennyt pitkäaikasen poikaystävän kanssa poikki ja soitin Kaisalle jotta olisin voinut purkaa sydäntään, luurin toisesta päästä kuului vaan Kaisan ja Timon kuhertelua vaikka olin kertonut mikä oli hätänä ja kun kysyin voitaisiinko nähä hän sanoi vaan " en mä nyt ku me ei olla oltu Timon kans pitkään aikaan kahestaan ja me haluttais nyt olla." Luottamus ja arvostus "kaveriini" murskaantui hetkessä. Minä en ikinä tekisi noin kenellekkään kaverilleni joka pyytää apua! Olen miettinyt sitä paljon mutta ei kaverini sitä ymmärrä että ei ole normaalia olla 24/7 yhdessä. He luulevat että se on sitä seurustelua. Kai ne sitten minua kattoo pitkin nenänvartta kun minulla on myös omia juttuja enkä roiku miehessäni koko aikaa.

Chimerah

Mun mielestä et ole ilkeä (vaan totuudenmukainen) sanoessasi, ettei tuo ole normaalia. Hertsyykkeli sentään! :shock: Siis on miehellä otsaa! Minä en itse kyllä lähtis leffasta kesken kaiken pois, jos oma mieheni tekstais, ettei halua nukkua yksin.. huhhuh. Kyllähän se olis vielä sen yhden leffan ajan pärjännyt yksinkin (ja kauemminkin toki). Ihan niinkuin se mies vähän pompottaisi ystävääsi tuollalailla.. tai siltä musta ainaki tuntuu.

Tiedostaakohan ystäväsi itse kuinka riippuvaisia toisistaan he ovat miehensä kanssa? Ymmärtääköhän hän, kuinka hassusti teki sulle tuossa leffa-jutussakin..?

SunLion
Taistelukääpiö
@SunLion: Anne 24 ja Jani 22.
Itse oon 21 ja mun poikaystävä on 25.
no huh huh...kyllä voisit vihjaista ystävälles että ystäviä kannattaa kohdella "hieman" paremmin.

Suhfeli

Lainaus:
Tuollainen on tosi rasittavaa.. Näyttää tuo pariskunta olevan jotenkin oudon riippuvainen toisistaan. Tunnen itsekin erään pariskunnan, jotka eivät puhu mistään muusta kun toisistaan koko ajan. Mitä he ovat esim söpöstelleet keskenään ja koko ajan pelkkkää tarkkaa selostusta siitä mitä toinen on tehnyt tai sanonut... argh. Oikeesti, ketään ulkopuolista ei kiinnosta toisen pariskunnan piereskelykilpailut sängyssä tai kuulla joka ikistä heidän välillään käytyä keskustelua.. uh huh.. Liika on liikaa!!

Jep! Samanlainen ystäväpariskunta ja ne kertoo vielä niiden epärealistisista idioottimaisista unelmista ja aikoo vielä toteuttaa ne. Esim. Ne aikoo muuttaa Helsingin keskustaan kattohuoneistoon ja mies työskentelee raksalla ja nainen on lastentarhan hoitaja.
Hienoa, etät on unelmia, mutta päätäkin voi käyttää.

Ei voi edes mieheni olla tämän naisen miehen kanssa kaksistaan kun hän on jo mustasukkainen ja vihainen miesystävälleen, kuinka tämä ei ole hänen kanssaan!

mimuli

No on kyllä todellakin jo melkosta hommaa!

Tosiaan välimatka (kuten intti, vink vink vink) voisi olla se, joka näyttää tuolle suhteelle, että sen joko täytyy muuttua tai sitten sitä ei voi olla. Ei tommosella menolla kyllä inttiä ja inttileskeyttä mentäisi läpi, tai niin ainakin itse kuvittelisin.

nubbu

Katso tuolta jotain tuntomerkkejä läheisriippuvudesta:
[url]http://www.tukiasema.net/teemat/artikkeli.asp?docID=168

Täällä on myös jotain:
[url]http://www.healingeagle.net/Fin/Quotes/FreeCodep.html

Mulla oli itselläni hyvin lähellä että olisin tullut läheisriippuvaiseksi, mutta onneksi mun mies (tod. näk. tietämättään) korjasi asian, ja mä säilytin itsenäisyyteni. Ja mä pystyin asian myöntämään itselleni, niin se ei koskaan mennyt liian pitkälle.

nubbu

Toi on oikeastaan todella huolestuttavaa, eikä kovin tervettä. "Normaali" (en tykkää käyttää sanaa, mutta paremman puutteessa), terveessä parisuhteessa alun symbioosin jälkeen seuraa eriytymisvaihe, missä kumpikin osapuoli näkee jo toistensa virheen ja huonot puolet, ja päättää sitten joko hyväksyä ne ja jatkaa parisuhdetta tai lopettaa.

Mutta kummankin ihmisen pitäisi myös säilyttää oma erillinen itsensä, mennä omia menojaan, ei ihan täysin toisesta riippumatta, mutta ei parisuhteessa tarvitse toiselta kaikkeen lupaakaan kysyä!

Kuulostaa vähän siltä että sun kaveris ainakin, ja ehkä sen poikaystäväkin on läheisriippuvaisia. Kun yksi ihminen on jonkun [u]koko elämä[/u] niin siinä kärsii kaikki muu, ystävyyssuhteet, perhe, ehkä jopa työ...

Mitä sitten jos tulee ero? Jos vaikka tää jätkä pääsee riippuvuudesta yli eikä haluakaan enää jatkaa, niin mitä sun kaverisi enää on? Kun ei ole poikaystävän lisäks mitään tärkeetä elämässä, niin eron tullessa (tai jos toinen esim. kuolee onnettomuudessa) sille ihmiselle ei jää mitään miksi elää! Ihan senkin takia olis tärkeä säilyttää itsenäisyytensä parisuhteessa. Kumpikin on onnellisempi kun kummallakin on myös oma elämä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat