Suomenruotsalaiset - Parisuhteet

Viivi_76

Kiinnostaisi tietää seurustelevatko suomenruotsalaiset mieluummin vain keskenään? Eli hakeutuvatko ensisijaisesti kaksikielisten kanssa vakavampaan suhteeseen?

Asia selventäisi muutamia seikkoja puhtaasti suomenkieliselle tyttelille... :D

Sivut

Kommentit (33)

SunLion

Nojaa, varmaan sekä että.

Mun kihlattu on suomenruotsalainen ja ite en puhu kun pari sanaa ruotsia.

Tunnen myös monia suomenruotsalaisia, kellä on suomenruotsalainen partneri.

Eiköhän tässä vaikuta enemmän se, että nuoret koulussa tutustuu usein ja he käyvät yleensä ruotsinkielistä koulua. Lukion jälkeen varmaan nuo erotkin tasottuu...

Riippuu varmasti myös siitä, kuinka vahvasti on ruotsinkielinen!

figaro

En jaksa uskoa, että sinänsä tuolla on merkitystä. Löytäväthän eri maiden kansalaisetkin toisensa, jos on rakkaudesta kyse... :roll:

SunLion
figaro
En jaksa uskoa, että sinänsä tuolla on merkitystä. Löytäväthän eri maiden kansalaisetkin toisensa, jos on rakkaudesta kyse... :roll:
Niin ja eipä ainakaan kulttuurierot ole suuret :D

SunLion
Miffy
Ainakin Helsingissä tuntuvat pyörivän enemmän keskenään. Yhen suomenruotsalaisen tutun kanssa tästä kerran juteltiin. Ankkalampi...
Juu tääkin on totta että pyörivät paljon keskenään, mutta ei se kaikkia suhteita rajota.

jessi
Miffy
Ei tiettykään rajota! Mutta siis tendenssiä on siihen suuntaan että tykkäävät olla omissa porukoissaan :)

Varmaan johtuu just siitä että ovat ruotsinkielisissä kouluissa ja niistähän suurin osa kavereista tulee :P

SunLion
jessi
Miffy
Ei tiettykään rajota! Mutta siis tendenssiä on siihen suuntaan että tykkäävät olla omissa porukoissaan :)

Varmaan johtuu just siitä että ovat ruotsinkielisissä kouluissa ja niistähän suurin osa kavereista tulee :P

jonka totesin pari postausta aiemmin :P mutta juu..tosiaan :D

Miffy

Kato vaan :lol:

Onhan noiden joukossa sitten niitäkin, jotka ei oikein välitä olla kovinkaan tekemisissä suomensuomalaisten (heh) kanssam siis sellasta bättre folk -ajattelua. Ei kuitenkaan varmaan kovin paljoa.

jessi

Joo o..Mullaki kuitenki pari iha kivaa suomenruotsalaista kaveria..Iteki oisin tavallaan jos äiskä ois puhunu mulle ruotsii pienenä..Kumpa oiski puhunu! Mutta on se hassuu ku vaan näkee suom.ruots. ni tietää mikä se on "miehiään" :D Eli yleensä niillä on vähän poikkeeva pukeutuminen ja tyyli jne..

SunLion
jessi
Joo o..Mullaki kuitenki pari iha kivaa suomenruotsalaista kaveria..Iteki oisin tavallaan jos äiskä ois puhunu mulle ruotsii pienenä..Kumpa oiski puhunu! Mutta on se hassuu ku vaan näkee suom.ruots. ni tietää mikä se on "miehiään" :D Eli yleensä niillä on vähän poikkeeva pukeutuminen ja tyyli jne..
Riippuu kyllä paljon henkilöstä ja perheestä...kaikki ei ole ns. parempi osasia.

Ofelia

Itse seurustelen suomenruotsalaisen miehen kanssa ja olen itse myös suomenruotsalainen. Tapasimme sattumalta joten ´puhumallamme kielellä ei todellakaan ollut merkitystä. Tietysti oli hienoa että myös hän oli suomenruotsalainen sillä silloin ymmärrämme toistemme tapoja ja hieman erilaista kulttuuriamme paremmin..Mutta rohkeasti mukaan vain,avoin mieli kannattaa pitää mielessä(etenkin sukulaisissa käydessä) Mahd.tulevalta anopilta heruu varmasti lisäpisteitä jos osaat hieman puhua tämän kanssa ruotsia..kunnioitus kysymys :D

Manda

jeps itte olen suomenruotsalainen ja sanoisin et suomes ei voi olla kaveri vaan suomenruotsalaisten kanssa ensinn'kin meit on niin vahan ja toisinaan eik; se olisi v'h'n niin ku rasismia :wink:
joo no jokilla vaan itse en ymmarra *sorry englannin kielinen kone*
miksi siina nyt olisi jarkea...kaikki han me silti asutaan samassa maassa.Joo mut olen tosi onnellinen kun osaan kahta kielta ihan luonnostaan mutta toivon etta suomenruotsalaisuus sailyisi taa on aika moinen rikkaus kummiskin, ajon siirtaa sen omillekin lapsillen :D

roses are red...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat