Viisausten viisaus.. - Parisuhteet

Neppis_

jep. mieleeni vain.. Kuinkahan monta meitä naisen puolikkaita on haukuttu/rohkaistu jossain "miesten lajissa" kuten -tha Tietokoneet. ??

Jaah.. tänään ja sen monta kertaa tätä ennen.. "ei se noin mee, mitä sie yrität.. "-joo.. näin se menee" jne. ..En tosiaan ymmärrä!
Jep. kuinkahan moni mies-puolinen on sitten vastakkaisella alalla..
Ja Kyllä osaavat työnsä :shock: :)

Itse olen kiinnostunu tietotekniikasta/atk .. ja vähitellen jyvälle (ehkäpä..) alan päästä.. Mut miun ihana miekkoseni vaan osaa olla tosi rohkaseva näis asiois.. HOH!
Miten muka En voisi,naisena, hallita tätä (ihmeen) tietotekniikkaa.. ym. liittyvää,, jaa-a... (ei sen puoleen, luovutin sen datanomi opinnot puolitiehen...) mut halukkuutta on.. "opettajaa" ei.. :D

njah.. sattuu ja tapahtuu... :?

Kommentit (13)

tanjazuzanne

Tämäkin yksi tälläinen ärsyttävä stereotypia. Melkein sama juttu, kuin se väittämys minkä mukaan naiset eivät osaa ajaa autoa. Ja mitä vielä :wink: Monesti on itseänikin miespuoliset tutut tulleet kommentoimaan tietokoneen käyttöäni.. Näytä sille ukolles, että sisältäsi löytyy se übertietokone-expertti :wink:

Annie the Pooh

On tosiaan käyty keskustelua tietokoneista, exän kanssa aikanaan. Opiskelin silloin jotain mikrotukijuttuja, ja että meidän koneelle pitäisi tehdä levyn eheytys, enpä saanut tehdä sitä kun ukko ei tiennyt mikä on levyn eheytys! Mutta kyllä tää sai ruveta asentamaan polttavaa asemaa siihen, vaikka tajusi koneista vielä vähemmän kuin mie ja oli lyhyempi pinna kuin mulla..

Tästä samaisesta tietokonenerosta johtuen vihaan ajaa autolla jos kyydissä on joku, etenkin jos se on mies. Hänen mielestään en osannut peruuttaa, en osannut ajaa eteenpäin, en osannut ohittaa, en osannut vaihtaa vaihteita tms. Kaikesta piti valittaa ja haukkua, ei kauheasti enää tehnyt mieli edes ajaa jos hän oli kyydissä. En mie sitä sano että olisin ollut parempi kuski kuin hän, auton käsittelyssä hän oli parempi, mutta läheltä piti-tilanteita oli minulla vähemmän. Herra kun tuppasi kuvittelemaan, että hänellä on omat lait ja oikeudet. :roll: Ja oli vielä äkkipikainen liikenteessä, sitten suuttui mulle kun pelkäsin välillä hänen kyydissään! :roll: miehet :roll:

*annika*

Minä olen taas puolestani luonteeltani kova penkkiurheilija :D siinä jää kulta toiseksi, jos aletaan keskustelemaan formuloista, jääkiekosta tai vaikkapa alppiurheilusta. Ja se jos mikä ärsyttää sitä, jos kommentoin jotain urheilulajia :?

piglet

minulla on vähän samanlaisia kokemuksia kuin Annie the Pooh:illa, nimittäin poikaystäväni huutaa minun ajaessani autolla ihan kaikesta.. en hänen mielestään osaa tehdä autojen seurassa mitään oikein, on tuo kyllä muutenkin kova arvostelemaan tekemisiäni että ehkä syy on enemmän hänen tavoissaan kuin ajotaidossani ( jota monet muut ovat muuten kehuneet)

Walbu

Tuohon autojuttuun voin sanoa hyvä neuvon, tai oikeastaan kaksikin. Ensimmäinen toimii hyvin jos sinulla on oma auto, tai siis esim sinun vanhempiesi auto jonka hallintaan poikaystävällä ei ole mitään oikeutta: Jarrut pohjaan jokaisesta asiattomasta kommentista. Matkanteko hidastuu tasan sen verran kuin herra haluaa. Myös ilmoitus "omapahan on autoni, osta oma jos tämän niin paljon paremmin hallitset" kolauttaa sopivasti miehen egoa varsinkin jos kyseessä on sillä hetkellä rahaton mies, joka ei voisi sitä omaa autoa ostaa ollenkaan...

Meillä tapellaan ihan samasta asiasta, joten toinen hyvä keino on joskus laskea vaikkapa kaikki peltirutut ja rahalliset vahingot mitä kummankin autoilu on saanut aikaan. Mies meilläkin antaa aina ymmärtää olevansa jotenkin auto"parempi" kuin minä, mutta totesin kerran ihan kylmästi että hän on
1) ajanut autonsa autotallin seinään
2) ajanut vuokratun pakettiauton kylkeen ison kolhun parkkipaikalla :lol: :lol:
3) saanut parkkisakkoja.

Itse en ole koskaan saanut edes niitä parkkisakkoja, enkä rutannut yhtään peltiä mistään autosta. Kyllä ne tuollaisen konkreettisen laskelman jälkeen tajuaa olevansa itseasiassa huonompia kuskeja :lol:

anni

Yks on kans, et miehet ei vaan usko, et naisetkin osaa kasata huonekaluja!

Kyllä se olin minä, joka lapsuuden kodissa aina kaikki huonekalut sai kasaan! Kokosin kaikenmaailman kaapit ja esim. yhen ison palasohvan - ja ihan yksin! :D Kun sitten muutettiin exän kanssa yhteen, halusi hän itsepäisesti koota kaiken... miehet!

Laura P

Aah, ihana ketju, suurkiitokset tämän aloittamisesta!

Miehelläni tuntuu olevan täysin rajaton usko kykyihini, myös niiden asioiden suhteen, joita en todella osaa! Asia kuin asia, hän on aina rohkaisemassa. Täytyykin järjestää hänelle jokin hauska yllätys kiitokseksi.

Anteeksi hehkutus, tuli vain niin hyvä mieli!

*Sandy*
*annika*
Minä olen taas puolestani luonteeltani kova penkkiurheilija :D siinä jää kulta toiseksi, jos aletaan keskustelemaan formuloista, jääkiekosta tai vaikkapa alppiurheilusta.

Meillä on ihan sama juttu, poikaystäväni ei tiedä mitään urheilusta :)
Tietokoneista hän sentään tietää paljon, kun sitä alaa opiskeleekin. Ja tuosta auton ajamisesta, olen kyllä positiivisesti yllättynyt siitä kuinka poikaystäväni kehuu ajotaitojani ja lainaa autoaan minulle koska vain (ei siis pelkää että ruttaisin sen ).

Tonde

Mä olin viime kesänä raksalla töissä, missä olin ainoa naispuolinen. Kyllä mua pidettiin sielä niin äijänä, ku kaikkia muitakin. Mut ootas vaan, ku piti nostaa jotai kymmenen kiloa painavampaa, ni heti oltiin tarjoamassa apua, ku mä olin sentään vaan nainen!

Pakkis

Olen jokaisessa seurustelusuhteessa ollut se osapuoli, joka konetta osaa käyttää. Ihmekös, kun asun tässä tietokoneella... :'DD

Joskus on toisen miehisyys ollut vaarassa (omasta mielestään) kun minä olen neuvonut jotain tietokoneisiin liittyvää.. ;D Usein olen muutenkin se, joka aina auttelee koneiden kanssa kavereita jne.

Miffy
Laura P

Miehelläni tuntuu olevan täysin rajaton usko kykyihini, myös niiden asioiden suhteen, joita en todella osaa! Asia kuin asia, hän on aina rohkaisemassa. Täytyykin järjestää hänelle jokin hauska yllätys kiitokseksi.

Samat sanat :lol: :lol:

Neppis_
tanjazuzanne
Tämäkin yksi tälläinen ärsyttävä stereotypia. Melkein sama juttu, kuin se väittämys minkä mukaan naiset eivät osaa ajaa autoa. Ja mitä vielä :wink: Monesti on itseänikin miespuoliset tutut tulleet kommentoimaan tietokoneen käyttöäni.. Näytä sille ukolles, että sisältäsi löytyy se übertietokone-expertti :wink:

:lol:

tämä se meidän naisten osuus sitte kai on.. No joo, en TODELLAkaan usko et on olemassa vain naisille päteviä ja VAIN miehille päteviä töitä, tehtävää ja ongelmien ratkontaa.

[Nii ja kyllä kuulla saa ihan ulkopuolisilta (kavereilta lähinnä..) miehiltä kuin ärräpäät lentelee jos edessä oleva auto jollain taval ajaa hiljaa tai jos sattuu olemaan heidän "toimintojaan" häiritsevää ajamista, nii ja jos (huonolla onnella) sattuu olemaan viel nainen ratin takana.uhhuh.. ensin pirullisesti kaunokaiset kiharapäät lähimpään helvettiin ja mausteeksi hyppysellinen manausta, sitten jos sattui kala syöttiin.. tuloksena onnen hyrinöitä ja hilpeää naurun hekotuksia. .. jepjep.]

Juu, kyl mie takas annan yleensä samalla mitalla.. Mut kun ei aina jaksa olla ilkee tai tiuskii takas. Ja kyllä se pidemmän päälle loukkaa tuollaset puheet..

No ehkä se viel osuu omaan nilkkaan :D

sira
Miffy
Laura P

Samat sanat :lol: :lol:

Entisessä suhteessa tuo ainainen hehkutus alkoi ahistaan toen teolla. Siinähän kasautuu hirviä läjä paineita, ku äijä luulee, että osaa joka asian. Niinku mun ex oletti, että osaan kaikki maailman matikan laskut ja taidan ihmeellisimmätkin kamelinkielet, noin esimerkkinä.
Mua ärsytti taas tuommonen tyyli, tuli jokseenkin semmonen olo, että ei pystyis epäonnistumaan missään. Täydellistä ei saa ees minusta :cry: :lol:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat