Kuinka saada mustasukkaisuus kuriin? - Parisuhteet

Kepatäti

Ei toisen elämän ja menemisten rajoittaminen tai kokonaan estäminen ole enää mustasukkasuutta vaan jotain omistuista pakkoriippuvuutta, kahlitsemista ja ihan tasan on silloin tällä rajoittajalla itsellään jonkunlaista epätasapainoa päässä.

Ja on ihan varmaa, että toisen itseensä kahlitseminen tappaa suhteen varmasti.

Jos ei kehenkään toiseen ihmiseen pysty luottamaan, niin silloin on omassa itsessä vikaa ei kenessäkään muussa.

Sivut

Kommentit (383)

sari_
Susette
Mulla ei ole miespuolisia kavereita, eikä poikaystävällänikään kovin läheisiä naispuolisia ystäviä. En siis hirveästi ole mustasukkaisuudesta joutunut kärsimään. Kuitenkin olen huomannut usein olevani mustasukkainen.. Esimerkiksi muotinäytös, jossa keikisteli kauniita vähäpukeisia malleja, sai minut huonovointiseksi, koska katsoin sitä poikaystäväni kanssa. Yksin ei olisi ollut mitään ongelmaa. En halua että ketään nainen kiinnittää poikaystävääni huomiota tai toisinpäin.

Se saa minut mustasukkaiseksi, kun poikaystäväni haluaisi lähteä kavereineen laivaristeilylle. Heti tulee mieleen, että siellä on vain ryyppäämistä, **** ja muuta perinteistä. Poikaystäväni ei ole koskaan antanut aihetta minkäänlaiseen epäilyyn, ja hän on ollut luottamukseni arvoinen. Inhottaa kuitenkin, että aina kun hän lähtee ulos kavereineen kanssa vaikkapa bilettämään, baariin tms., tulen huonovointiseksi. Aivan kuin siellä olevat naiset muuttuisivat yhtäkkiä vihollisiksi. Tämä on juuri se ikävä puoli seurustelussa, josta en ole koskaan pitänyt.

Kenties mustasukkaisuus kumpuaa huonosta itsetunnosta? Alitajuisesti sitä pelkään, että joku toinen (parempi, kauniimpi, kiinnostavampi) syrjäyttää minut. Kun on sinkku, aivan kuin itsetuntokin olisi korkeammalla. Seurustelu ajaa aina jonkinlaiseen hulluuteen, ikävä kyllä :?

Ymmärrän tunteesi täysin! Kultani käy todella harvoin baareissa (ja vielä harvemmin ilman minua) eikä yleensä juo paljon. Suhteemme on hyvä ja luotan täysin häneen. Silti en pidä ajatuksesta että hän saattaa _katsella_ muita tyttöja (ja että he saattavat yrittää iskeä häntä). Kun tiedän hänen olevan baarissa minulle tulee ahdistunut olo :/
Kultani taas ei ole tippaakaan mustis. Hän ei välitä vaikka biletän tyttöjen kanssa. Joskus toivoisin että hän olisi edes vähän... koska mielestäni vaikka mustaukkaisuus onkin huono piirre ihmisessä se kuitenkin näyttää että ihminen todella rakastaa toista eikä halua menettää tätä jollekin toiselle.
Älkää ymmärtäkö minua väärin, yritän itse muuttua vähemmän mustasukkaiseksi koska tiedän että se ei ole hyväksi.

gollum

Lois Lane, mun mielestä tosta ois kyllä ihan oikeutettua sun sanoa poikaystävälles, että voisi olla kutsumatta tyttöjä ex-ihastuksikseen. Mulle toi haiskahtaa ihan joltain valtapeliltä, jos ei nyt sitten ihan ajattelemattomuuttaan tee (minkä sit varmaan kans lopettaa kun sanot et se häirii sua). Kyl musta on vaan ihan normaalia ettie tollanen tunnu kivalta.

Ananas_
miru
Nyt musta on tullu kyllä ihan hirvee :D Mua suututtaa ihan hirveesti jos joku muu kiinnittää mun kultaan huomiota. Ois kiva ku kaikki ajattelis siitä että hyi tommonen :D Oon ilkeä mutta niin ois hyvä niin ei tarvis koskaan olla mustis. Jotenki on vaikea yrittää luottaa siihen että se haluaa silti olla vaan mun kans vaikka sais muitaki. Mutta onneksi se aina löytää oikeat sanat, että pääsen mielenrauhaan :D

Mulla on samaa.... Olen ihan kamala tässä asiassa. Tuntuu, että haluan omistaa koko miehen, ja suututtaa, jos kultani puhuu muille naispuolisille ihmisille. :x Tämä on aika ärsyttävää, koska en haluaisi olla niin mustasukkainen...

MyMichelle

Täältäkin löytyy samaa ongelmaa :? Tuntuu että joskus olen järjettömän mustasukkainen, en koskaan ole oikein sanonut poikaystävälleni suoraan jos jokin tuollainen asia vaivaa minua. Pidän vain mykkäkoulua.
Poikaystävänikin sanoi minulle kerran kuinka häntä häiritsee mustasukkaisuuteni,
"sä menet aina ihan hiljaiseks jos puhun jostain toisesta naisesta tai muuta sellasta. Se on oikeesti aika ahdistavaa"
Ja pahinta se surullinen äänensävy jolla mies tuon sanoi :( Olen yrittänyt kyllä hillitä ja ehkä vähän onnistunutkin, aina jos tilanne alkaa käydä tukalaksi niin yritän vaan saada itseni tajuamaan millainen pelle olen.
Kun tosiaan myös itselläni on paljon miespuolisia kavereita ja heitä tulee aina halailtua ja helliteltyä söpöillä nimillä jnejne 8)
Ja juuri tietyt naiset on mullekin se suurin pala, tällä hetkellä taas tunnen erään nuoren naisen, mieheni kaverin, uhkaksi itselleni. Koen nyt, että mieheni pitää naista tosiaan vain hyvänä kaverina, mutta naisen käytös kertoo hänen suunnitelmistaan ja tunteistaan miestäni kohtaan jotakin ikävää :?
Mutta no, ehkä vain kuvittelen :roll:

Laurau
-oAsis
Snopperi
mä oon varmaan sitten kaikista mustasukkaisin... :lol: niin siis, mä en anna mun poikakaverin puhua kellekkään tytölle, ja suutun jos se edes vilkaisee jotain toista. ja sitten kaikista oudoin, jos telkkarista tulee joku elokuva yms. niin mun on pakko vaihtaa heti kaavaa jos siellä on joku vähäpukeinen nainen tai jotain seksiin liittyvää. alan aina vertaan niitä itseeni. tiän et tää on tosi outoa. tästä meille onkin tullu paljon riitoja kun poikkis haluis katsella jotain elokuvaa ja jos siä alkaa jotkut sekstaileen niin mä vaihdan kanavaa, eikä poikkis tosiaankaan pidä siitä. mitäköhän tällekin vois tehdä?

hei, älä tee mitään tolle!! mä pidän mustasukkasuutta hyvänä asiana, eikä mun mielestä asiaa tee pahemmaks se jos sitä on liiaksikin...sillon ainakin tietää että toinen välittää eikä halua että kukaan muu saa sua (ja nyt et halua kenenkään muun tytön saavan sun miestäs)...miks ihmiset tuomitaan jos ne ei esim. halua päästää poikaystäväänsä baariin?
mun mielestä siinä ei ole mitään kohtuutonta. toiset ei vaan luota ihmisiin, ja pettäessä niin kuin kaikessa muussakin, kerta se on ensimmäinenkin.

Mä en nyt ihan oo varma, että onko tää oasis-tyttö tosissaan, koska niin uskomattomalta kuulostaa?

"toiset ei vaan luota ihmisiin?" ](*,)
voi hyvänen aika mikä selitys! jos ei kykene luottamaan ihmisiin, sitä on _opeteltava_, koska ilman luottamusta parisuhde ei voi toimia. KETÄÄN ihmistä ei saa eikä voi lukita mihinkään parisuhde-vankilaan.
miesten seksuaalisuus on vahvempaa, kuin naisten ja heillä on lähes luonnollinen tarve katsella kauniita naisia. Niin se vain menee. Se ei silti tarkoita todellakaan sitä, että miehesi pettäis.
Meillä menee ainakin niin, että jos katsotaan telkkaa ja siellä on joku kaunis, vähäpukeinen nainen, yleensä kaiholla katselen sitä naista ja sanon kullalle että "kato nyt miten kaunis nainen..olisipa mullakin noin isot tissit" ja sitten naureskellaan yhdessä.
voi herranen aika jos ei edes televisiosta saa katsella naisia, ja kadullakin pitäisi kävellä silmät kiinni! älkää nyt liiotelko naiset :D

eäh ..

Amorous

Huhhuh. :shock:

Minäki kyllä olen sitä mieltä että ei kumppanille voi sanoa että en tykkää että oot kavereittes kanssa. En itekkää haluais, että mulle noin sanottas. Edellisessä suhteessa niin kyllä kävi. Jätkä oli kauhean mustasukkainen. Luuli että petin sitä mun nettikavereiden/kavereiden kanssa. En mä kuitenkaan suostunut mun kavereita hylkäämään. Ehen. Lopulta jätin tuon jätkän, koska en jaksanut sitä että en saanut olla ystävieni kanssa. Että kannattaa tosiaan miettiä. Liiallisella mustasukkaisuudella pilaa helposti itse sen suhteen.

Vanilie
norway
diane
Eli aivan täysin voisi olla minun elämästäni. Kaikista pahinta tässä mustasukkaisuudessa on se etten voi näyttää sitä ukolleni. Saatan yht´äkkiä alkaa pitämään mykkäkoulua ja muuta ilkeilyä jos mustasukkaisuus kohtaus iskee, mutta koskaan en voi sanoa mikä minua oikeasti vaivaa..

tämä sitten mun elämästäni :wink:

Ihan niinku minäki :D

Mirre

Mä oon kans sitä mieltä, että pieni mustasukkaisuus on hyvästä, mutta liika on todellakin liikaa! Kyllä minä päästän oman muruni baariin ilman minua ja käyn välillä itsekin ilman kultsia :)
Kulta on meistä se mustiksempi osapuoli, minä taas olen välillä melko flirtti :D Mutta flirttailen aina täysin kaverimielessä ja vain niille ihmisille jotka sen ymmärtää! Enää kulta ei onneksi ole yhtä mustis kuin aluksi, inhotti kun juttelin kaveripojille ja muru puski siihen väliin toitottaen isoon ääneen että kenen tyttöystävä mä oon. Sanoin sit sille että en tykkää liiallisesta mustistelusta, se tuntuu siltä ettei toinen luota!
Mut sellainen sopiva mustis on söpöä, ihan jopa sytyttää ;)
Itse joskus härnään kultsia et jaa jaa tuon naisen tissejäkö katellaan :D

k87

no on tuo jo vähän liikaa jos pitää vaihtaa kanavaa jonkun naisnäyttelijän takia :shock: ja muutenkin liika on aina liikaa. tottakai [u]pieni[/u] mustasukkaisuus on aina hyvästä ja osottaa sen että toinen välittää jne. mutta kyllä minä oon ennemmin suhteessa, jossa luottamus toimii ilman liiallista kyttäämistä ja epävarmuutta.

-oAsis

joono taisit mennä vähän aiheesta toiseen, kun nyt oli kyse juurikin Tv:stä o_O
emmä ainakaan tykkäisi jos mies tapittais silmät pyöreenä jotain kaunotarta telkkarista kun mä mitä nyt ikinä höösäisinkään siinä vieressä.

ja sehän on päivänselvää ja että näitä pikkusia vähäpukeisia tyrkyllä olevia akkoja kulkee päivät pitkät tuolla kaduilla ja haluaa kerätä miesten katseita... ällööööö =PPP

k87

no sit varmaan on katottava pikkukakkosta. joka ohjelmassa on vähäpukeisia naisia ja niitä näkyy muutenkin joka paikassa, esim. mainokset kaduilla, puhumattakaan vähäpukeisista naisista kaupungilla. pitääkö mies lukita kotiin tai laittaa side silmille ulos mennessä ettei mies vaan näkisi muita naisia :roll:

kyllä minä itekkin kattelen miehiä tyyliin "onpa hyvännäkönen". ei se sitä tarkota etten rakastas omaani ja haluais olla hänen kanssaan loppuikääni.

-oAsis

^no ehkä kyse ei ollut pelkästä naisnäyttelijästä, vaan vähäpukeisesta naisesta, tai jostain sekstailukohtauksesta elokuvassa...ymmärrän jos tossa vaiheessa ei tyttöystävä kauheesti pidä siitä että mies tapittaa tv:tä...

Pennsylvania

No voi jeesus np_, suosittelisin, että hakeutuisit johonkin hoitoon. Taidat olla vähän sekaisin.

--- lähti viestistä asiattomuus; Marimma --

Tämäntyyppisiin, yhtään mihinkään pohjaamattomiin henkilökohtaisuuksiin meneviin hyökkäyksiin saisi mielestäni moderaattorit jo puuttua. Edeltävä viesti kun oli kuitenkin täysin asiallinen ja järkevä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat