Miten suku suhtautui kihlautumiseen? - Parisuhteet

Ada

Menimme kihloihin kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Perheemme, ystävämme, sukulaiset ja tuttavat ottivat uutisen hyvin vastaan. Oma perheeni, sukuni ja ystäväni tykkäävät kovasti poikaystävästäni. Uskon olevani pidetty myös poikkiksen puolella. Luulen, että vaikka joku lähipiiristä kihlausta olisi vastustanut, niin se tuskin olisi mihinkään vaikuttanut, kihlaus on kahden ihmisen välinen asia. Häistä on joku kysellyt, johon emme vastaa juuta eikä jaata. Ennen kihlautumista päätimme, että häiden aika on 3-5 vuoden päästä. Vauvoista joku aina kysäisee, johon ei oikein voi mitään vastata. Ehkä opiskelun päätyttyä rupeamme yrittämään, mutta kuten sanottu-lapsia ei tehdä, vaan saadaan.

Sivut

Kommentit (30)

Jzzu
Dubyamoa

mutta sitten kun sinne asti päästään, olen varma, ettei kauheasti kiinnostakaan muiden mielipiteet:)

Eikä piekään!
Itselleenhän jokainen sitä kultaa etsii ja mieluisan ottaa eikä kavereille tai suvulle! :wink:

*Sandy*

Olen seurustellut myös kolme vuotta, mutta sormusta en ole saanut vieläkään :wink:
Meidän molempien vanhemmat odottaa jo innolla koska menisimme kihloihin, "anoppini" haluaisi jo kovasti lastenlapsiakin. Välillä tuntuu, että kaikki muut olisivat siitä iloisempia kuin me itse :lol:
En usko, että kihlautuminen muuttaisi meidän suhdetta mitenkään, ollaan kuitenkin asuttukin yhdessä jo yli kaksi vuotta. Korkeintaan haluaisin alkaa suunnitella häitä (ja poikaystävä voisi siihen hermostua joskus :lol: ) ja haaveilla lapsista (mitä teen jo nyt..)

Tekin olette olleet yhdessä jo kolme vuotta, ja jos asuttekin jo yhdessä, tuskinpa kihlaus tulisi mitenkään isona yllätyksenä :) Rohkeasti vain eteenpäin, teidän kahden välinen asiahan se on :)

Daisy

Olettehan kuitenkin tosiaan jo aikuisia ihmisiä ja seurustelleetkin monta vuotta. Ei se kihlaus mun mielestä teidän suhdettanne ratkaisevasti muuta mihinkään suuntaan, eikä suvullakaan musta pitäisi olla minkäänlaista vihjailtavaa asiasta.

Rixuliini

Meiltä ei hirveästi (onneksi) ole tuosta vauva-asiasta kyselty, paitsi anoppi aina silloin tällöin vihjaisee että olisi kiva saada jo lapsenlapsia..

deadDream

Minun omat vanhemmat ei olleet uskoa minua kun näytin sormusta ja kerroin asiasta heille. Nauroivat vain, tosin he olivat myöskin aikalailla järkyttyneitä. Kuvittelevat edelleen että olen se pieni iltatähti.

Puolet suvustani ei tiedä eikä heidän tarvitse tietääkkään.

Kihlattuni suku taas oli oikein innoissaan asiasta, varsinki anoppi -.-

Porukka kyselemässä jos koskas on naimisiin mennään ja paaperoista jne.

MiuMiu*

Eipä tuo kihlaus mitään sen kummempaa suhtautumista aiheuttanut, kaikki tietysti onnitteli, eikä kellään ollut mikään sitä vastaankaan. Oltiin melko nuoria ( minä 17.v) mutta kyllä kaikki suhtautuivat siihen oikeana kihlauksena, mitä se myös olikin...Tosin meillä ehti kihlausaika venyä tosi monta vuotta ennenkuin mentiin naimisiin, joten kyllähän suku sitten viime keväällä sanoi, että "kyllähän tätä onkin jo odotettu!" kun häistä viimein ilmoitimme :lol:
Ja nyt häiden jälkeen koko suku sitten odottaa kieli pitkällä vauvauutisia, ( vaikka pitkästä kihlauksestamme johtuen vauva olisi ollut tervetullut jo aiemminkin, suvun puolesta siis...)

Lizzie

Me menimme 1v 9kk jälkeen kihloihin, jouluna 2004.
Puskaradion kautta suku kuuli ja oli iloinen, onhan tuo murunen hauskana pidetty veikkonen sielläkin. Kihlajaisia juhlittiin kavereiden kanssa sekä minun kotikunnalla että hänen kotikunnallaan, sukulaisia ei alettu kestitsemään. Häissä sitten.

Kihloja osattiin varmaan odottaa, koska syksyllä puhuin aina kotona käydessäni kuinka se ja se on mennyt kihloihin, ja äiti sanoi hymyillen että "kylläpä sä nyt kiinnität huomiota kovasti noihin kihla-asioihin.." ym, mutta koskaan ei kyselty että koska kihlat tms, meidän perhe on enemmänkin sellanen et "opiskele, matkustele!"- tyyppinen kuin "hanki liuta lapsia jo!"-tyyppinen.
Kihloissa oltiin siis 2 vuotta ja sitten päätettiin että häiden aika on 2007 kesällä, eli yhdessä oloa on tuolloin kertynyt 5 vuotta ja muutama kuukausi, ja olen silloin 23 ja miekkoseni 26-vuotias.
Hyvää, omaa tahtia mennään. Nyt kun vuosi vaihtui voi sanoa että me mennään ensi vuonna naimisiin. :)

Nyt kun olen puhunut piinaavasta vauvakuumeesta, äiti on aika suoraankin sanonut että mietipä vielä yms, ja isä sanoi jouluna että "mä kuulin että sulla on ollut vähän vauvakuumetta!" mutta sanoin et juu, mut odotellaan ensin häät ja lähempänä valmistumista, että eivät jääneet siihen luuloon tms.

Yllättävän vähän kukaan utelee, kaikki ovat aika varovaisia etteivät ole epäkohteliaan uteliaita yms. Onneksi.

Meisy

Meilläpäin ei oltu kuin onnellisia,ja positiivisesti yllätyneitä.
Kielsin vanhempiani kertomasta koko suvulle,että kerron sitten jos joskus muistan. Kaikki vaan harmitteli,että miksi en ollut kertonut että olisi pidetty kahvittelut. Varmaan se niille kuuluu!!!! se on kahden ihmisen asia,häitä sitten voidaan juhlia. veljeni häät olivat samana vuonna kun kihlautumisemme,siellä kaikki vitsailivat isälleni,että pian saat kustantaa toisetkin häät. Oon vaan sanonut kaikille,että naimisiin ei ole mikään kiire.
Tuttavat (ei ystävät) ovat vitsailleet,että onpas sulla rikas mies,kuin oikein timanttisormuksen osti. he ehkä pitivät hieman turhamaisena,mutta en antanut heidän ajatuksilleen sijaa.

SooZ

No me oltiin seurusteltu melko vähän aikaan kun mentiin kihloihin, noin puoli vuotta. Että lähinnä se oli ehkä suuri yllätys sukulaisille mutta kaikki ovat ottaneet asian hyvin ja kun kerta tykkäävät mun kullasta niin miksikäs ei :) vaikka pääasiahan on että minä rakastan häntä ja hän minua ;) ei siinä paljoa sukulaisten mielipiteet vaikuta.
Mitään hää ja vauva hössötystä ei ole vielä ainakaan kuulunut. Ehkä joku joskus on saattanut jotain sinne päin vähän vihjata mutta ei mitään sen ihmeempää. Ja mikäpäs tässä kiire.

Rixuliini

Me menimme kihloihin suht nopeasti tapaamisemme jälkeen (olen kirjoittanut tästä aiemmin jonnekkin..), joten kyllähän jotkut yllättyivät, mutta ihan onnessaan kaikki sukulaiset ja ystävät olivat.
Emme pitäneet mitään juhlia tms. joten puskaradion kautta tämän(kin) asian tiedotus kulki suvuissa. Välillä tosin jotkut unohtavatkin että olemme kihloissa.
Hääkyselyjä tulee välillä, ja olemme nyt alkaneet sanoa jo vähän suuntaa antavaa aikaa, eli vuonna 2008 sitten..

Onnea! :lol:

figaro

Meillä vasta naimisiinmeno on aiheuttanut kysymystulvan lapsista. Olen sanonut suoraan, että niitä ei tehdä vaan saadaan ja ovat ymmärtäneet olla hiljaa.

Kihloihin meno hämmensi erityisesti isääni, mutta hyvin ottivat itse kukin sukulaisista. Ei siitä sen kummempaa numeroa tehty. Naisväkeä toki kiinnosti nähdä sormukset ja onnittelut tulivat isojen rutistusten kera. Eno oli ainoa, joka oli tokaissut jotain sen suuntaista, että "kohta sitä ollaan pieniin päin ja mennään naimisiin". Naimisiinmenon tiimoilta eno oli sanonut "ja sitten ostetaan talo..." (Hänellä itsellään juuri takana ero ja asunnon myynti ym.)

Ah.. meinasi ihan unohtua.. :roll: Anoppi yllätti reagoinnillaan naimisiinmenon osalta. Hän nimittäin kysyä täräytti, että "minkä takia me menemme naimisiin ja samaan syssyyn selkäni takana oli alkanut puhua miehelleni avioehdosta.." Hän ei nimittäin ole ollut koskaan naimisissa ;)

Muuten ei siis mitään :D

TuoTyttö

Niin miten suku/vanhemmat/kaverit on suhtautunu siihen kun ootte menny kihloihin? Ollaan poikakaverin kans oltu melkein 3v yhdessä ja ollaan keskusteltu että mitäs jos mentäis. Meinasin että tuleeko siitä hirvee hössötys häiden, vauvan ja muiden juttujen kanssa?

Poikakaveri meinaa että se muuttaa meidän suhdetta mutta mun mielestä se ei muuta meitä vaan meidän ympärillä olevia ihmisiä. Miten muilla muuttiko se suhdetta tai sukulaisten suhtautumista suhteeseen? Olen kyllä saanut kuulla että on se ihan mukava poika tuo minun poikakaverini mutta silti vähän arvelluttaa toi suhtautuminen kihloista.

Tämä ei kyllä vaikuta siihen päätökseen mennäänkö me vai ei (ollaanhan me jo aikuisia ihmisiä 20v ja 27v), mutta kaikkea sitä tulee mietittyä etukäteen...

Jzzu

Wau! :shock:
Teillä melkein täsmälleen sama tilanne kun meillä.

Minä 20 ja kulta 26 ja helmikuussa tulee kolme vuotta yhdessä täyteen, menimme toukokuussa kihloihin. :D

Meillä kihlaus ei toisaalta muuttanut tilannetta mihinkään, mielipiteet oli ennen kihlausta jo ehtineet molempien perheissä/ystävien ja suvun kesken muodostua eikä kihlaus tätä muuttanut suuntaan eikä toiseen.
Myöskään vauvoja tai häitä ei olla meiltä vielä sen enempää odottamassa vaikka kihloissa olemmekin.
Suhteeseen kihlaus vaikutti korkeintaan positiivisesti, jos ollenkaan.

Varmaan todella perhe- ja yksilökohtaisia nuo jutut mutta jos teistä itsestänne kihlaus on jo ajankohtaista niin antaa mennä vaan olivat muut mitä hyväänsä mieltä, teistähän se kiinni on kuitenkin! :D

Onnea teille ja hyvää jatkoa ilman tai kihlojen kanssa!

Lizzie
deadDream

Puolet suvustani ei tiedä eikä heidän tarvitse tietääkkään.

Kihlattuni suku taas oli oikein innoissaan asiasta, varsinki anoppi -.-

Porukka kyselemässä jos koskas on naimisiin mennään ja paaperoista jne.

:shock: Kamalaa jos 16-vuotiaalta jo aletaan kyselemään tollasia!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat